marcin133 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Jeżeli napęd pchający jest na ogonie w osi profilu skrzydła (wszystkie Park Jety) napęd nie powinien mieć skłonu tak samo jak turbinka nie powinna być umieszczona nie w osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 ... a raczej środkiem oporu aerodynamicznego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 E... Super ,a może jednak ktoś to pozbiera w całość i napisze jak na prawdę jest ,zamiast kłapać półsłówkami :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Bo generalnie to wszyscy mamy rację... Najlepiej rozrysować siły i skłon sam wyjdzie - tylko spróbuj to zrobić Jak napisał cobra, najlepiej oszacować skłon silnika na podstawie środka oporu aerodynamicznego, tylko że tę cholerę też się ciężko wyznacza, w dodatku zmienia się on w zależności od stanu lotu... Dobrym przybliżeniem jest środek masy, który w naszym przypadku możemy traktować jako środek ciężkości (czyli tak jak napisałem ja i adam9034 ) I tak: jeżeli silnik poniżej środka, to skłon w dół. Jeżeli silnik powyżej, to skłon w górę. Im dalej od środka, tym większy. Niezależnie, czy napęd ciągnący, czy pchający. Chodzi tylko o zgrubne oszacowanie, bo ustawia się i tak doświadczalnie. O regulacji skłonu bardzo ładnie napisał marcin133 tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Cieszę się ,że Ładizak pozbierałeś to w całość ,bo czytając to co powyżej na pewno od razu wiadomo o co chodzi :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n6210 Opublikowano 2 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 A wracajac do F-18 to starczy taki modelik i po klopocie Nie trzeba nic ustawiac :)nawet tunelu w osi modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.