kazikfer Opublikowano 8 Czerwca 2012 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Ktokolwiek widzial ktokolwiek wie... cos w temacie: Smiglo ze zmiennym katem lopat. 1.Czy gdzies mozna kupic ? 2.Jak mozna zrobic takie smiglo do silnika 49cm3 beznyna, Smiglo okolo 16 cali srednicy i zmienny kat od 0 albo nawet -1 do okolo 14 cali wkretu.. tak jak wg oznaczen max by bylo 16x14. moze byc dwulopatowe albo trojlopatowe. wszelkie komentarze mile widziane
madrian Opublikowano 8 Czerwca 2012 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Modele halowe korzystają z takiego wynalazku. Konstrukcyjnie proste - łopaty na łożysku, wał śmigła pusty w środku, w nim popychacz do serwa, obracający łopatami. Ale nie słyszałem o tak dużej konstrukcji. Ale pewnie istnieją.
armand Opublikowano 8 Czerwca 2012 Opublikowano 8 Czerwca 2012 chyba będziesz musiał zrobić sam ale też bym odradzał - problem nie jest trywialny przy 16" i benzynie coś słabiutka ta 50 ccm (trochę mała średnica jak dla 50 ccm)
Gość RomanB Opublikowano 8 Czerwca 2012 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Ja wiem tyle, że jak koledze z Rangsdorf odblokowało sie ...blokowanie kąta to pozostał bez: śmigła.silnika(się urwał) modelu oraz bez złudzeń co do celowości takiego patentu .
RomanJ4 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Opublikowano 8 Czerwca 2012 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=992229 http://www.warbirdpropdrives.com/30601.html http://www.warbirdpropdrives.com/WPDMOVIES/PITCH.wmv http://www.warbirdpropdrives.com/WPDMOVIES/CS%20TEST%20STAND.wmv http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=48483 http://www.nwuav.com/variable_pitch_propellers.html http://www.hobby-lobby.com/4_blade_propellers_367_ctg.htm http://www.hobby-lobby.com/scale_adjustable_pitch_props_374_ctg.htm
kazikfer Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2012 wow widze ze tamat z materialami na zagranicznych stronach (o ktorych nie wiedzialem -dzieki RomanieJ4) znalazlem tez polskiego fana lopat zmiennego skoku ,ktory zrobil swoje smiglo http://www.rysium.co...-zmiennym-skoku polecam filmik na dole - naprawde zazdroszcze talentu i cierpliwosci przy tworzeniu.. i jest tez wsteczny (wg opisu) P.S. pomyslalem ze mozna kupic gotowe smiglo zamiast meczyc sie z tworzniem lopat od zera , pociac i dosztukowac mechanizm zmiany skoku ktory jest prosty w dzialaniu.... ale chyba wbrew pozorom nie jest taki latwy do wykonania (kunszt slusarski) @armand smiglo 16 cali pasuje mi do koncepcji jesli chodzi o rozmiary i obwod smigla a najmocniejszy kat przy 16'' to chyba 14 bo wiecej nie widzialem
armand Opublikowano 9 Czerwca 2012 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Ile masz mocy na wale przy 50 ccm ? Zastanów sie czy przy tej mocy zdołasz zrobic mechanizm w rozsądnych rozmiarach z materiałów jakimi możesz dysponowac i obróbce jaka masz dostępną. Chcesz zrobic smigło o przestawnym skoku na ziemi czy o zmiennym skoku w locie? Przestawne to raczej sztuka dla sztuki - brak zysku jaki daje zmienny skok w locie. A dużo łatwiej i taniej jeśli maja byc to smigła do benzyny kupic o róznych skokach np. dreniane Fiala Możesz miec i 16x16 tylko jak tym wystartować? - bo jak juz rozpędzisz samolot to czemu nie.
kazikfer Opublikowano 9 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2012 @armand, zrobie lekki off topic no silnik 49 cc jest w planach zime ,silnik mocy okolo 4 km i tu wytlumacze wybor smigla.. teraz mam silnik 26 cm3 i smiglo apc plastik 16x14 dwuplatowe (do znalezienia w temacie "modele szkutnicze i ladowe" temat bojer 26cm3) i problem jest taki ze potrafi sam z siebie zgasnac na niskich obrotach okolo 4000rpm z czego wynika ze smiglo ma dosc duze opory ,z drugiej strony nigdy nie gasnie na wyzszych obrotach okolo 5000- 8000 (zaznaczam ze nie uzywam sprzegla a smiglo jest bezposrednio na wale) jest tez opcja ze jakos poluzowala sie srubka od obrotow jalowych i ma teraz np 3.5 tys obrotow albo 3 i dla tego gasnie hmmm wniosek jest taki zeby podkrecic obroty jalowe ale wtedy zakres sie zmieni z 4 do 8 tys na np 5,5 do 8 tys obrotow na minute co moge ewentualnie przezyc ale docelowo chcialbym miec mozliwosc pelnego zakresu,wiec.. wracajac do silnika 49 cm o mocy 4 km zakladam z grubsza smiglo drewnine fiala albo biela 16x14 trojramienne.....(zakladam ze trojramienne stawia wieksze opory niz dwuramienne bo jest ciezsze i ma wieksza powierznie atakujaca)... niepowinno silnikowi 49cc robic problemow i ze nie bede musial sie martwic o zagasniecie silnika (co bylo by tragedia) a moc przy trzech lopatach powinna byc nienajgorsza ale oczywiscie optymalnie bylo by smiglo o zmiennym kacie lopat ktore poki co wkladam do przegrodki pt "trzeba sie o tym douczyc"
armand Opublikowano 9 Czerwca 2012 Opublikowano 9 Czerwca 2012 4000 obr/min i to maja być wolne obroty cuś o 3000 za dużo co to za silnik ? Dobrze wyregulowany silnik benzynowy gaśnie tylko jak zabraknie mu paliwa lub wyładuje akumulatory od elektronicznego układu zapłonowego
kazikfer Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2012 <p>a no taki kosiarkowy 4-8 tys obrotow 26cm3 (o ile dobrze pamietam pojemnosc ale na 36 cm3 nie wyglada)moc okolo 1,5 km i smiglo APC 16x14,i.. gasnie na wolnych obrotach tj teoretycznie 4 tys moze juz mniej i powinienem podkrecic srubke (nie mam obrotomierza), brak sprzegla Uploaded with ImageShack.us
armand Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 "Podebrałeś" piastę śmigła bo masz zbyt krótki wał - prawda? Jeden z głubszych pomysłów - rozerwie Ci śmigło. Kup albo pożycz obrotomierz bo te liczby 4 tys czy 8 tys ciut mało wiarygodnie wygladają dla tego silnika.
kazikfer Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2012 niema jak budujacy komentarz z rana 1
armand Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 po pierwszym zdarzeniu np. urwanie wału ze śmigłem, rozerwanie łopaty i wymaszerowanie silnika nabiera sie pokory i zmienia spojrzenie na to co można robić a czego nie
Rekomendowane odpowiedzi