Skocz do zawartości

Smiglo ze zmiennym katem łopat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ktokolwiek widzial ktokolwiek wie... cos w temacie:

Smiglo ze zmiennym katem lopat.

 

1.Czy gdzies mozna kupic ?

2.Jak mozna zrobic takie smiglo do silnika 49cm3 beznyna,

 

Smiglo okolo 16 cali srednicy i zmienny kat od 0 albo nawet -1 do okolo 14 cali wkretu..

tak jak wg oznaczen max by bylo 16x14. moze byc dwulopatowe albo trojlopatowe.

 

wszelkie komentarze mile widziane

Opublikowano

Modele halowe korzystają z takiego wynalazku. Konstrukcyjnie proste - łopaty na łożysku, wał śmigła pusty w środku, w nim popychacz do serwa, obracający łopatami.

Ale nie słyszałem o tak dużej konstrukcji. Ale pewnie istnieją.

Opublikowano

chyba będziesz musiał zrobić sam ale też bym odradzał - problem nie jest trywialny przy 16" i benzynie

coś słabiutka ta 50 ccm (trochę mała średnica jak dla 50 ccm)

Opublikowano

Ja wiem tyle, że jak koledze z Rangsdorf odblokowało sie ...blokowanie kąta to pozostał bez: śmigła.silnika(się urwał) modelu oraz bez złudzeń co do celowości takiego patentu .

Opublikowano

wow widze ze tamat z materialami na zagranicznych stronach (o ktorych nie wiedzialem -dzieki RomanieJ4)

 

znalazlem tez polskiego fana lopat zmiennego skoku ,ktory zrobil swoje smiglo

http://www.rysium.co...-zmiennym-skoku

polecam filmik na dole - naprawde zazdroszcze talentu i cierpliwosci przy tworzeniu.. i jest tez wsteczny (wg opisu)

 

P.S.

pomyslalem ze mozna kupic gotowe smiglo zamiast meczyc sie z tworzniem lopat od zera , pociac i dosztukowac mechanizm zmiany skoku ktory jest prosty w dzialaniu.... ale chyba wbrew pozorom nie jest taki latwy do wykonania (kunszt slusarski)

 

@armand

smiglo 16 cali pasuje mi do koncepcji jesli chodzi o rozmiary i obwod smigla a najmocniejszy kat przy 16'' to chyba 14 bo wiecej nie widzialem

Opublikowano

Ile masz mocy na wale przy 50 ccm ?

Zastanów sie czy przy tej mocy zdołasz zrobic mechanizm w rozsądnych rozmiarach z materiałów jakimi możesz dysponowac i obróbce jaka masz dostępną.

 

Chcesz zrobic smigło o przestawnym skoku na ziemi czy o zmiennym skoku w locie?

Przestawne to raczej sztuka dla sztuki - brak zysku jaki daje zmienny skok w locie.

A dużo łatwiej i taniej jeśli maja byc to smigła do benzyny kupic o róznych skokach np. dreniane Fiala

Możesz miec i 16x16 tylko jak tym wystartować? - bo jak juz rozpędzisz samolot to czemu nie. ;)

Opublikowano

@armand, zrobie lekki off topic

 

no silnik 49 cc jest w planach zime ,silnik mocy okolo 4 km i tu wytlumacze wybor smigla..

 

teraz mam silnik 26 cm3 i smiglo apc plastik 16x14 dwuplatowe (do znalezienia w temacie "modele szkutnicze i ladowe" temat bojer 26cm3) i problem jest taki ze potrafi sam z siebie zgasnac na niskich obrotach okolo 4000rpm z czego wynika ze smiglo ma dosc duze opory ,z drugiej strony nigdy nie gasnie na wyzszych obrotach okolo 5000- 8000 (zaznaczam ze nie uzywam sprzegla a smiglo jest bezposrednio na wale) jest tez opcja ze jakos poluzowala sie srubka od obrotow jalowych i ma teraz np 3.5 tys obrotow albo 3 i dla tego gasnie hmmm <_<

 

wniosek jest taki zeby podkrecic obroty jalowe ale wtedy zakres sie zmieni z 4 do 8 tys na np 5,5 do 8 tys obrotow na minute co moge ewentualnie przezyc ale docelowo chcialbym miec mozliwosc pelnego zakresu,wiec..

 

wracajac do silnika 49 cm o mocy 4 km zakladam z grubsza smiglo drewnine fiala albo biela 16x14 trojramienne.....(zakladam ze trojramienne stawia wieksze opory niz dwuramienne bo jest ciezsze i ma wieksza powierznie atakujaca)... niepowinno silnikowi 49cc robic problemow i ze nie bede musial sie martwic o zagasniecie silnika (co bylo by tragedia) a moc przy trzech lopatach powinna byc nienajgorsza ale oczywiscie optymalnie bylo by smiglo o zmiennym kacie lopat ktore poki co wkladam do przegrodki pt "trzeba sie o tym douczyc"

Opublikowano

4000 obr/min i to maja być wolne obroty cuś o 3000 za dużo co to za silnik ?

Dobrze wyregulowany silnik benzynowy gaśnie tylko jak zabraknie mu paliwa lub wyładuje akumulatory od elektronicznego układu zapłonowego

Opublikowano

<p>a no taki kosiarkowy 4-8 tys obrotow 26cm3 (o ile dobrze pamietam pojemnosc ale na 36 cm3 nie wyglada)moc okolo 1,5 km i  smiglo APC 16x14,i.. gasnie na wolnych obrotach tj teoretycznie 4 tys moze juz mniej i powinienem podkrecic srubke (nie mam obrotomierza), brak sprzegla    

 

Dołączona grafikaUploaded with ImageShack.us

Opublikowano

"Podebrałeś" piastę śmigła bo masz zbyt krótki wał - prawda?

Jeden z głubszych pomysłów - rozerwie Ci śmigło.

Kup albo pożycz obrotomierz bo te liczby 4 tys czy 8 tys ciut mało wiarygodnie wygladają dla tego silnika.

Opublikowano

po pierwszym zdarzeniu np. urwanie wału ze śmigłem, rozerwanie łopaty i wymaszerowanie silnika nabiera sie pokory i zmienia spojrzenie na to co można robić a czego nie

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.