kazikfer Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Ktokolwiek widzial ktokolwiek wie... cos w temacie: Smiglo ze zmiennym katem lopat. 1.Czy gdzies mozna kupic ? 2.Jak mozna zrobic takie smiglo do silnika 49cm3 beznyna, Smiglo okolo 16 cali srednicy i zmienny kat od 0 albo nawet -1 do okolo 14 cali wkretu.. tak jak wg oznaczen max by bylo 16x14. moze byc dwulopatowe albo trojlopatowe. wszelkie komentarze mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Modele halowe korzystają z takiego wynalazku. Konstrukcyjnie proste - łopaty na łożysku, wał śmigła pusty w środku, w nim popychacz do serwa, obracający łopatami. Ale nie słyszałem o tak dużej konstrukcji. Ale pewnie istnieją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 w abc-rc są na 10cali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 chyba będziesz musiał zrobić sam ale też bym odradzał - problem nie jest trywialny przy 16" i benzynie coś słabiutka ta 50 ccm (trochę mała średnica jak dla 50 ccm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RomanB Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Ja wiem tyle, że jak koledze z Rangsdorf odblokowało sie ...blokowanie kąta to pozostał bez: śmigła.silnika(się urwał) modelu oraz bez złudzeń co do celowości takiego patentu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=992229 http://www.warbirdpropdrives.com/30601.html http://www.warbirdpropdrives.com/WPDMOVIES/PITCH.wmv http://www.warbirdpropdrives.com/WPDMOVIES/CS%20TEST%20STAND.wmv http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=48483 http://www.nwuav.com/variable_pitch_propellers.html http://www.hobby-lobby.com/4_blade_propellers_367_ctg.htm http://www.hobby-lobby.com/scale_adjustable_pitch_props_374_ctg.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 wow widze ze tamat z materialami na zagranicznych stronach (o ktorych nie wiedzialem -dzieki RomanieJ4) znalazlem tez polskiego fana lopat zmiennego skoku ,ktory zrobil swoje smiglo http://www.rysium.co...-zmiennym-skoku polecam filmik na dole - naprawde zazdroszcze talentu i cierpliwosci przy tworzeniu.. i jest tez wsteczny (wg opisu) P.S. pomyslalem ze mozna kupic gotowe smiglo zamiast meczyc sie z tworzniem lopat od zera , pociac i dosztukowac mechanizm zmiany skoku ktory jest prosty w dzialaniu.... ale chyba wbrew pozorom nie jest taki latwy do wykonania (kunszt slusarski) @armand smiglo 16 cali pasuje mi do koncepcji jesli chodzi o rozmiary i obwod smigla a najmocniejszy kat przy 16'' to chyba 14 bo wiecej nie widzialem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 Ile masz mocy na wale przy 50 ccm ? Zastanów sie czy przy tej mocy zdołasz zrobic mechanizm w rozsądnych rozmiarach z materiałów jakimi możesz dysponowac i obróbce jaka masz dostępną. Chcesz zrobic smigło o przestawnym skoku na ziemi czy o zmiennym skoku w locie? Przestawne to raczej sztuka dla sztuki - brak zysku jaki daje zmienny skok w locie. A dużo łatwiej i taniej jeśli maja byc to smigła do benzyny kupic o róznych skokach np. dreniane Fiala Możesz miec i 16x16 tylko jak tym wystartować? - bo jak juz rozpędzisz samolot to czemu nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 9 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 @armand, zrobie lekki off topic no silnik 49 cc jest w planach zime ,silnik mocy okolo 4 km i tu wytlumacze wybor smigla.. teraz mam silnik 26 cm3 i smiglo apc plastik 16x14 dwuplatowe (do znalezienia w temacie "modele szkutnicze i ladowe" temat bojer 26cm3) i problem jest taki ze potrafi sam z siebie zgasnac na niskich obrotach okolo 4000rpm z czego wynika ze smiglo ma dosc duze opory ,z drugiej strony nigdy nie gasnie na wyzszych obrotach okolo 5000- 8000 (zaznaczam ze nie uzywam sprzegla a smiglo jest bezposrednio na wale) jest tez opcja ze jakos poluzowala sie srubka od obrotow jalowych i ma teraz np 3.5 tys obrotow albo 3 i dla tego gasnie hmmm wniosek jest taki zeby podkrecic obroty jalowe ale wtedy zakres sie zmieni z 4 do 8 tys na np 5,5 do 8 tys obrotow na minute co moge ewentualnie przezyc ale docelowo chcialbym miec mozliwosc pelnego zakresu,wiec.. wracajac do silnika 49 cm o mocy 4 km zakladam z grubsza smiglo drewnine fiala albo biela 16x14 trojramienne.....(zakladam ze trojramienne stawia wieksze opory niz dwuramienne bo jest ciezsze i ma wieksza powierznie atakujaca)... niepowinno silnikowi 49cc robic problemow i ze nie bede musial sie martwic o zagasniecie silnika (co bylo by tragedia) a moc przy trzech lopatach powinna byc nienajgorsza ale oczywiscie optymalnie bylo by smiglo o zmiennym kacie lopat ktore poki co wkladam do przegrodki pt "trzeba sie o tym douczyc" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 4000 obr/min i to maja być wolne obroty cuś o 3000 za dużo co to za silnik ? Dobrze wyregulowany silnik benzynowy gaśnie tylko jak zabraknie mu paliwa lub wyładuje akumulatory od elektronicznego układu zapłonowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 <p>a no taki kosiarkowy 4-8 tys obrotow 26cm3 (o ile dobrze pamietam pojemnosc ale na 36 cm3 nie wyglada)moc okolo 1,5 km i smiglo APC 16x14,i.. gasnie na wolnych obrotach tj teoretycznie 4 tys moze juz mniej i powinienem podkrecic srubke (nie mam obrotomierza), brak sprzegla Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 "Podebrałeś" piastę śmigła bo masz zbyt krótki wał - prawda? Jeden z głubszych pomysłów - rozerwie Ci śmigło. Kup albo pożycz obrotomierz bo te liczby 4 tys czy 8 tys ciut mało wiarygodnie wygladają dla tego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 niema jak budujacy komentarz z rana 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 po pierwszym zdarzeniu np. urwanie wału ze śmigłem, rozerwanie łopaty i wymaszerowanie silnika nabiera sie pokory i zmienia spojrzenie na to co można robić a czego nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi