Piotrek_F3J Opublikowano 23 Listopada 2006 Opublikowano 23 Listopada 2006 Przedstawiam mój silnik Raduga 7cm... :? Silnik produkcji ruskiej... Chętne poczytam uwagi dotyczące tych silniczków Posiadam takie dwa...jeden ma uszkodzony tlok :evil: Oto fotki Pozdrowienia
Tomek Opublikowano 23 Listopada 2006 Opublikowano 23 Listopada 2006 Ja cos takiego wsadzilem do gabloty i oddalem do mechnika (szkoly) i szybko zapomnialem na 100 lat ze go mialem.
motyl Opublikowano 23 Listopada 2006 Opublikowano 23 Listopada 2006 Osobiście wziołbym go w ramki i jako zabytek zostawił dla potomnych
mariolotnik Opublikowano 23 Listopada 2006 Opublikowano 23 Listopada 2006 Silnik starej produkcji, ma bardzo slaba moc, chociaz widizlem taki w akrobacie... Mozna go spokojnie dac do jakiegos gornoplacika co ma latac nisko i powoli...
olo Opublikowano 23 Listopada 2006 Opublikowano 23 Listopada 2006 Silnik starej produkcji, ma bardzo slaba moc, chociaz widizlem taki w akrobacie... Mozna go spokojnie dac do jakiegos gornoplacika co ma latac nisko i powoli... Latać nisko i powoli dopóki nie zgaśnie a te silniki gasły i będą gasły wtedy kiedy nie trzeba czyli w czasie lotu. Jak rozumiem z tym silnikiem masz jakieś plany i jeżeli to ma być Twój pierwszy model spalinowy to najsłabszym punktem tego modelu będzie właśnie ten silnik .Oczywiście jak się uprzesz to może coś z tego wyjdzie ale wg. mnie nie warto .Zainwestuj w pewny silnik a taki kupisz w większości sklepów będziesz na nim latał a nie zastanawiał się dlaczego Raduga zgasła albo nie chce zapalić.
motyl Opublikowano 23 Listopada 2006 Opublikowano 23 Listopada 2006 T araduga to ma tłok i tuleje prawi ejak z aluminium spokojnie gwoździem ją zarysujesz na głębokość 5mm
olo Opublikowano 23 Listopada 2006 Opublikowano 23 Listopada 2006 O ile ja dobrze dobrze pamiętam tłok jakiś rodzaj żeliwa a tuleja silnika stalowa.
Papcio Chmiel Opublikowano 1 Grudnia 2006 Opublikowano 1 Grudnia 2006 Witam wszystkich kolegów! Mam takie trzy silniki RADUGA 7M były jednoczesnie kupione w tej samej CSH ale tylko jeden z nich jest (był) zamontowany w modelu amatorskiego samolotu Pottier P70 S wersji na uwięzi i i charakteryzował się łatwym uruchomieniem i wysokimi obrotami i pełną regulacją obrotów. Pozostałe dwa sprawowały się odwrotnie.Wada wszystkich to : odkrecanie się tłumika i gaznika , duże drgania szczególnie z załączonym śmigłem które jest nierówno wyważone i posiada ostre krawędzie. Mój kolega ma bliznę po RADUDZE 7 na kciuku prawej dłoni. Nalezy wybrac jeden ten lepszy a drugi przeznaczyć na części zamienne. Słyszałem tez o silnikach RADUGA 7 samozapłonowych czy ktos a Was je używał pewnie nieżle musiały kopać.
olo Opublikowano 1 Grudnia 2006 Opublikowano 1 Grudnia 2006 Ja widziałem przerobioną Radugę miała tłok i tuleję od MVVS-a ale nie widziałem jak pracowała
Papcio Chmiel Opublikowano 1 Grudnia 2006 Opublikowano 1 Grudnia 2006 Olo! wejdz na stronę www.rojobcn.com hiszpańskego kolekcjonera silników modelarskich i pod hasłem RADUGA 7D R/C widać taki silnik.Facet ma ok 1 tys silników,ale nie ma wśród nich bydgoskiego PIORUNA 5 ccm! Miałem taki silnik przez pewien czas ale podarowałem go koledze ze 25 lat temu .Pewnie dostałbym za niego teraz niezłą niezłą kaskę , wyprodukowano go w serii ok 300 szt. Prawdziwy biały kruk wsród silników modelarskich!
olo Opublikowano 1 Grudnia 2006 Opublikowano 1 Grudnia 2006 U jakiegoś kolekcjonera widziałem Mk-17 przerobionego na 4-takta i wcale nie żartuję A strona niezła jeszcze tego nie widziałem Znalazłem tego Mk-17 4-takta Dla przypomnienia fota jak wygląda orginalnie Mk-17 to wszystko ze strony http://modell.portali.de/bilder.htm Jest tam też kilka fotek silników z kolekcji naszego kolegi z forum Jana kolekcjonera spalinek
Papcio Chmiel Opublikowano 2 Grudnia 2006 Opublikowano 2 Grudnia 2006 Olo! niezła praca włozona przez tego Niemca w ten MK17.Jestem pełen podziwu nad jego zdolnościami konstrukcyjnymi.Pewnie z zawodu był zegarmistrzem i musiał miec dostęp do specjalistycznych obrabiarek. Ciekawy jest tez ten meteor diesel , pamietam te silniki w wersji żar iteż jak raduga miały swoje kaprysy.
olo Opublikowano 2 Grudnia 2006 Opublikowano 2 Grudnia 2006 Takiego Mk-17 to bym chętnie odpalił albo przynajmniej obejrzał video z jego próby.
Artur Opublikowano 2 Grudnia 2006 Opublikowano 2 Grudnia 2006 no fajny silniczek, to by sie dalo zrobic, ale ja mam tylko tokarke i wiertarke stolowa
Janeczek Opublikowano 5 Marca 2007 Opublikowano 5 Marca 2007 Ta MK 17 -ka 4 suwowa byla wykonana o ile sie nie myle w 10 egzemplazach ale Pan Kolb mial problemy ze sprzedaza tych silnikow -silnik kosztowal okolo 380 Euro -dopiero po pewnym czasie jak i przy pomocy Ebay "poszly" wszystkie ... i napewno nie predko pokaza sie nowe...czyli rarytas taka MK-17-ka Na Gieldach Silnikowych widzialem w sprzedazy juz gotowe dzwigienki zaworow,zawory,sprezyny ,popychacze tak ze wystarczylo kupic komplecik i dorobic jakiemus Motorkowi glowice i skrzyneczke z rozrzadem(kolka zebate i krzywki tez byly w sprzedazy) i juz sie ma 4 takta ...ale poco ? jak fabrycznych ,dobrze pracujacych jest dosyc na rynku ,Gieldach itp ... W sobote bylem na Gieldzie Modelarskiej -do dzis boli mnie glowa (kieszen tez) Janek :|
Adam P. Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 ja tylko zastanawiam sie nad skutecznoscia swiecy zarowej w 4-taktach. czy swieca w ciagu 4 suwuw nadmiernie by nie ostygla? zwlaszcza na niskich obrotach moglyby byc takie problemy
marcin133 Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 ja tylko zastanawiam sie nad skutecznoscia swiecy zarowej w 4-taktach. czy swieca w ciagu 4 suwuw nadmiernie by nie ostygla? zwlaszcza na niskich obrotach moglyby byc takie problemy :shock: Ominąłem coś? Bo nie rozumiem nad czym Ty się zastanawiasz :?: Przecież działają czterosuwy żarowe :shock:
Adam P. Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 no wiem. ale ciagle mnie to zastanawia...
motyl Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 w ciagu 4 suwuw nadmiernie by nie ostygla? Jak rozumiesz 4 suwy?? W sumie to składa się z 2 suwów w góre i 2 w dół. czyli nie przy kazdym razie jak tłok jest na górze jest zapłon a co drugi. Teraz popatrz sobie na świece żarową podłączona do grzałki, zobacz że jak zdejmeisz zasilanie to widzisz jak świeca stygnie, a zapewniam cie że przy pracy silnika nie zobaczył być gołum okiem ruchy tłoka
Adam P. Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 W sumie to składa się z 2 suwów w góre i 2 w dół. dokladnie czyli nie przy kazdym razie jak tłok jest na górze jest zapłon a co drugi. dokladnie Teraz popatrz sobie na świece żarową podłączona do grzałki, zobacz że jak zdejmeisz zasilanie to widzisz jak świeca stygnie, a zapewniam cie że przy pracy silnika nie zobaczył być gołum okiem ruchy tłoka dokladnie masz slusznosc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.