Skocz do zawartości

Raduga 7cm


Piotrek_F3J

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Silnik starej produkcji, ma bardzo slaba moc, chociaz widizlem taki w akrobacie... Mozna go spokojnie dac do jakiegos gornoplacika co ma latac nisko i powoli...

 

Latać nisko i powoli dopóki nie zgaśnie a te silniki gasły i będą gasły wtedy kiedy nie trzeba czyli w czasie lotu. :D

 

Jak rozumiem z tym silnikiem masz jakieś plany i jeżeli to ma być Twój pierwszy model spalinowy to najsłabszym punktem tego modelu będzie właśnie ten silnik .Oczywiście jak się uprzesz to może coś z tego wyjdzie

ale wg. mnie nie warto .Zainwestuj w pewny silnik a taki kupisz w większości sklepów będziesz na nim latał a nie zastanawiał się dlaczego Raduga zgasła albo nie chce zapalić. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich kolegów!

 

Mam takie trzy silniki RADUGA 7M były jednoczesnie kupione w tej samej CSH ale tylko jeden z nich jest (był) zamontowany w modelu amatorskiego samolotu Pottier P70 S wersji na uwięzi i i charakteryzował się łatwym uruchomieniem i wysokimi obrotami i pełną regulacją obrotów.

Pozostałe dwa sprawowały się odwrotnie.Wada wszystkich to : odkrecanie się tłumika i gaznika , duże drgania szczególnie z załączonym śmigłem które jest nierówno wyważone i posiada ostre krawędzie.

Mój kolega ma bliznę po RADUDZE 7 na kciuku prawej dłoni.

Nalezy wybrac jeden ten lepszy a drugi przeznaczyć na części zamienne.

Słyszałem tez o silnikach RADUGA 7 samozapłonowych czy ktos a Was je używał pewnie nieżle musiały kopać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olo! wejdz na stronę www.rojobcn.com hiszpańskego kolekcjonera silników modelarskich i pod hasłem RADUGA 7D R/C widać taki silnik.Facet ma ok 1 tys silników,ale nie ma wśród nich bydgoskiego PIORUNA 5 ccm!

Miałem taki silnik przez pewien czas ale podarowałem go koledze ze 25 lat temu .Pewnie dostałbym za niego teraz niezłą niezłą kaskę , wyprodukowano go w serii ok 300 szt. Prawdziwy biały kruk wsród silników modelarskich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U jakiegoś kolekcjonera widziałem Mk-17 przerobionego na 4-takta i wcale nie żartuję :D

A strona niezła jeszcze tego nie widziałem

 

Znalazłem tego Mk-17 4-takta

 

1058bac9a4850e35.jpg

 

cb8348ab6dd36a0e.jpg

 

Dla przypomnienia fota jak wygląda orginalnie Mk-17

 

1c65516e9b464ee8.jpg

 

to wszystko ze strony

 

http://modell.portali.de/bilder.htm

 

Jest tam też kilka fotek silników z kolekcji naszego kolegi z forum Jana kolekcjonera spalinek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olo! niezła praca włozona przez tego Niemca w ten MK17.Jestem pełen podziwu nad jego zdolnościami konstrukcyjnymi.Pewnie z zawodu był zegarmistrzem i musiał miec dostęp do specjalistycznych obrabiarek.

Ciekawy jest tez ten meteor diesel , pamietam te silniki w wersji żar iteż jak raduga miały swoje kaprysy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ta MK 17 -ka 4 suwowa byla wykonana o ile sie nie myle w 10 egzemplazach ale Pan Kolb mial problemy ze sprzedaza tych silnikow -silnik kosztowal okolo 380 Euro -dopiero po pewnym czasie jak i przy pomocy Ebay "poszly" wszystkie ... i napewno nie predko pokaza sie nowe...czyli rarytas taka MK-17-ka Na Gieldach Silnikowych widzialem w sprzedazy juz gotowe dzwigienki zaworow,zawory,sprezyny ,popychacze tak ze wystarczylo kupic komplecik i dorobic jakiemus Motorkowi glowice i skrzyneczke z rozrzadem(kolka zebate i krzywki tez byly w sprzedazy) i juz sie ma 4 takta ...ale poco ? jak fabrycznych ,dobrze pracujacych jest dosyc na rynku ,Gieldach itp ...

W sobote bylem na Gieldzie Modelarskiej -do dzis boli mnie glowa (kieszen tez)

Janek :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ja tylko zastanawiam sie nad skutecznoscia swiecy zarowej w 4-taktach. czy swieca w ciagu 4 suwuw nadmiernie by nie ostygla? zwlaszcza na niskich obrotach moglyby byc takie problemy

 

:shock: Ominąłem coś? Bo nie rozumiem nad czym Ty się zastanawiasz :?: Przecież działają czterosuwy żarowe :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ciagu 4 suwuw nadmiernie by nie ostygla?

 

Jak rozumiesz 4 suwy??

 

W sumie to składa się z 2 suwów w góre i 2 w dół. czyli nie przy kazdym razie jak tłok jest na górze jest zapłon a co drugi.

 

Teraz popatrz sobie na świece żarową podłączona do grzałki, zobacz że jak zdejmeisz zasilanie to widzisz jak świeca stygnie, a zapewniam cie że przy pracy silnika nie zobaczył być gołum okiem ruchy tłoka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to składa się z 2 suwów w góre i 2 w dół.

dokladnie

czyli nie przy kazdym razie jak tłok jest na górze jest zapłon a co drugi.

dokladnie

Teraz popatrz sobie na świece żarową podłączona do grzałki, zobacz że jak zdejmeisz zasilanie to widzisz jak świeca stygnie, a zapewniam cie że przy pracy silnika nie zobaczył być gołum okiem ruchy tłoka

dokladnie

:lol:

masz slusznosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.