Skocz do zawartości

XCalibur


Tytan

Rekomendowane odpowiedzi

Moja opinia może być jedynie czysto subiektywna gdyż jest to mój pierwszy model szybowca.

 

Przed oblotem wykonaliśmy dwa loty "z ręki" - model ładnie szybował ok. 15-20m. W powietrzu, jak mu nie przeszkadzałem (a palce mi drżały :)), to vario pokazywało opadanie 0,3 - 0,4m/s.

 

Lądowałem bez klap - model się niósł niesamowicie, ładny kawałek musiałem po niego iść.

 

Na bardziej obiektywne opinie przyjdzie czas jak się oswoję z szybowcem.

 

Coby jednak inni mówili, ja jestem zadowolony i na pewno moje modele samolotów będą trochę mniej użytkowane w tym sezonie.

 

 

PS.

Jan, byłem osobiście u p. Wiesia w Ostrowie i gdybym jeszcze raz miał dokonywać wyboru, z pewnością byłby to model z jego stajni.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Witam dłuższy czas temu stałem się posiadaczem excalibura ,odkupiłem od kolegi Tytana . Będę potrzebował pomocy aby prawidłowo wyposażyć ten model .Posiadam takie serwa :

ster kierunku i wysokości HITEC HS5245MG

lotki KST DS 125MG(7kg)

klapy KST DS 135MG(5,2kg)

Czy serwa klapy lotki lepiej zamienić?

Silnika regulatora i pakietu na razie nie wybrałem. Myślałem o czymś takim jako napęd ale czy to nie będzie przesada http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/SILNIKI-ELEKTRYCZNE/Silniki-Jeti-Model/CASTOR-SILNIK-20263600.html Pojawia się pytanie jaki do niego regulator ile amper na pewno coś z Jeti SPIN 160-200A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 5S to musi być rakieta :)

Znalazłem coś takiego:

5s - 18,5V - 16x16 RF CFK thin M28, 8434 rpm, 137 amp. 2535 watts, pitch 206 km/h, Eta 77,9%-7sec
5s - 18,5V - 16x16 RF CFK wide M43, 7608 rpm, 209 amp. 3866 watts, pitch 185 km/h, Eta 71,2%-5sec
5s - 18,5V - 17x18 RF F5B red5°M28, 7746 rpm, 196 amp. 3628 watts, pitch 212 km/h, Eta 72,4%-5sec
5s - 18,5V - 18x23 GM F5B, 7052 rpm, 264 amp. 4893 watts, pitchspeed 247 km/h, Eta 66,4%-4sec

 

Też się przymierzałem do tego motorka ale musiałbym jeszcze regla zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator mezon 165 opto do jakiego max prądu wytrzymuje? Pakiety raczej 5s jeszcze nic nie zamawiałem , powoli wszystko stopniowo ponieważ jest to sporawy koszt  a nie chce zrobić tego modelu na odpierdziel to już nie zabawka. Serwa pozamieniam jak radzicie , sporo myślałem nad nimi ,czytałem opisy opinie , na początek mam nadzieję że będą ok. Jakie zastosować zabezpieczenie skrzydeł przed wysunięciem z bagnetu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regiel spokojnie wytrzymuje chwilowo >200A - sprawdź w np. ecalc.

 

Jeśli zdecydujesz się na ten silniczek to od razu daj 6S (2x3S).

 

Jest to duży i dość ciężki model więc jeśli lubisz szybszą jazdę to zdecydowanie pomyśl o zasilaniu o odpowiedniej wydajności  ;)

 

Skrzydła zabezpieczam zwykłą przeźroczystą taśmą biurową na #. Działa ... skrzydła nie chcą odpadać  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to z założenia nie ma być "dzida" ;) .

Może trochę dać większy silnik bo w koncepcji Krzyśka trzeba było bodaj 200 g ołowiu dać na przód.

Ale też nie mozna przesadzić bo model sam w sobie wychodzi dość ciężkawo. Mocą nie nadrobi własności lotnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Sprawdzone w Swordzie na 4s.... Dość marnawe... Lepszy byłby /3, bez "E". Do spokojnego lotu wystarczy spokojnie.   Kadłub masz bez ograniczeń rozmiarowych to dałbym chińskiego outrunnera typu 4260 i kv w zalezności od pakietu na jakim chcesz latać. 100A na 4s to na wale masz > 1kW. Dla tego modelu to i tak przerost formy nad treścią.

Takiego Castora 2026/3600 miałem w Toxicu. Na 4s ze śmigłem 18,5x13 brało to w okolicach 90-95A i było to dość żwawe. Żadna rakieta. Testowałem z mniejszymi śmigłami ale przyrost obrotów nie kompensował utraty ciągu, więc wróciłem do 18,5x13. Modelu nie trzeba było wyrzucać - wyciągało  go po prostu z ręki... Na 5s zrobisz z niego napęd do spawarki, tylko model nie ten ?

Postaraj się utrzymać obciążenie w granicach 40-50g/qdm i będziesz zadowolony. To jest piękny model ale do rekreacji.  0,7 - 1kW - to jest górna granica. Dalsze inwestowanie w napęd (moim zdaniem) w tym przypadku mija się z celem.

Dużo satysfakcji z lotów życzę !

Pozdrawiam - Jurek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"To jest piękny model ale do rekreacji. Dalsze inwestowanie w napęd (moim zdaniem) w tym przypadku mija się z celem."

 

I tutaj w 100% zgadzam się z przytoczoną opinią - latałem tym modelem, miałem okazję rozmawiać z producentem i zdecydowanie nie jest to model typu "dzida". Będziesz zadowolony gdy potraktujesz ten model jako ładny rekreacyjny szybowiec.

 

Co do Megi to ja właśnie taki silniczek używam w Lumaxie z aku 5S ale to jest zdecydowanie lżejszy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.