Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, prosze mnie nie linczować jeśli nie tu napisałem temat... sklejam modele kartonowe :) ale chcialem spróbowac podbić niebo...

szukałem troche o tym i nikt konkretnie nie umie powiedziec co zrobić. Same profejsonalne wypowiedzi modelarskie :) a ja potrzebuje by ktos mi wyjaśnił, jak to będzie działać i co gdzie podłączyć

 

sprawa wygląda tak posiadam:

 

Model Easy Star wraz z Aparaturą HK-T6A V2 (2.4 Ghz - 6ch) - wiem ze nietypowe zestawienie

1x Silnik Permax 400 - 6v

1x Regulator Obrotów JES 020 (4-14,4volts)

1x Odbiornik HK-TR6A V2 (tu chyba V2 to nie napięcie tylko nazwa modelu)

2x Hitec HS-81 (w tym 4.8-6.0V napięcie)

 

moje pytanie brzmi ... jakiej bateri potrzebuje ?? bo w opisie modelu na stronie napisano tylko " pakiet akumulatorów: Ni-xx 7-8 ogniw lub Li-xx 2 ogniwa " jak mam to wszystko podłączyć zeby działało, z elekrtyka mam tyle wspolnego, że umiem włączyć światło i zmienić żarówkę ... wiem ze to wszystko razem musi otrzymac jakies napięcie, nie moze byc za duże bo sie spali chyba. moge prosić jakieś podpowiedzi? dodam ze z samego regulatora wystaje 9 różnych kabli ;p

Opublikowano

7-8 ogniw Ni - xx oznacza , że mogą być to kadmowe czyli NiCa lub wodorkowe NiMh. Wszystkie są o napięciu 1,2V. Potrzebujesz więc pakietu ogniw połączonych szeregowo dające napięcie znamionowe 7-8 razy 1,2V czyli jakieś 9,6V. Natomiast li-xx oznacza, że są to lipole - w tym wypadku 2celowe czyli napięcie znamionowe 7,4V. Lipol jest zawsze lepszy od pakietu Ni...: lżejszy, mocniejszy.

Oczywiście w przypadku ogniw Ni... muszą to być ogniwa napędowe czyli o większym C. C - okresla ilukrotnym prądem możesz rozadować dany akumulator np 20C przy pojemności np 2200mAh oznacza, że silnik spokojnie może wyciągnąć z pakietu prąd 2,2A x 20...

Z regulatora do silników szczotkowych nie może wystawać 9 przewodów! Wystają tylko dwa - od strony zasilania + przewód jak od serwa do połączenia z odbiornikiem i dwa przewody z deugiej strony do połączenia z silnikiem. Masz więc 5 przewodów. W regulatorach do silników 3f będą 3 przewody do silnika.

Opublikowano

Baterie to są w kiosku. ;) Modelarze używają pakietów lub akumulatorów. Tak dla porządku. Do Easy Stara może być pakiet LIPO o pojemności 1800-2500mAh, wydajności prądowej 20C lub większej, 2 cele (7,4V). Uwaga - taki pakiet wymaga zakupienia ładowarki do pakietów Lipo z balancerem.

Pakietów NIMH, a tym bardziej NICD, raczej się już nie stosuje w modelach latających z napędem elektrycznym. Są mało wydajne i bardzo ciężkie, co pogarsza osiągi modelu.

 

Regulator masz opisany nalepką na nim. Wejście "A+"/"A-" - tu podłączasz "A"kumulator. Czerwony to ZAWSZE plus, Czarny ZAWSZE minus. Do wyjścia "M" podłączasz silnik ("M"otor). Jeżeli będzie się kręcił w złą stronę, po prostu zamieniasz przewody od silnika, miejscami. Pozostałe trzy przewody, spięte razem, ze wspólną wtyczką - podłączasz do wyjścia kanału odbiornika, odpowiadającego za sterowaniem ciągiem. Opis powinien być w instrukcji. Zwykle jest to kanał 1. Nie znam twojego odbiornika, ale wyjścia kanałów powinny być opisane znaczkami "+"/"-"/"zygzak". Zygzak to przewód sygnałowy - kolor żółty/pomarańczowy/biały. Czerwony to plus, czarny/brązowy - minus. Tak samo podłącza się serwa.

 

Do podłączenia silnika z regulatorem użyj końcówek typu "Gold 3,5mm" - sklepy modelarskie. Wtyki męskie na silnik, żeńskie na regulator. Do podłączenia regulatora z pakietem, możesz użyć takich samych złączek, ale lepiej wybrać złącza asymetryczne np. XT60 lub T-Deans. Żeńskie złącze zawsze od strony pakietu.

 

Nie wolno podłączać pakietu do regulatora, bez podłączonego odbiornika. Akumulator podłączamy do modelu WYŁĄCZNIE na końcu, i z WŁĄCZONYM NADAJNIKIEM. Model nie ma prawa być włączony z wyłączonym nadajnikiem.

 

Polecam poczytać relację na forum o tym modelu. Jest tego sporo.

Polecam zajrzeć do działu "Od czego zacząć" i przejrzeć tematy przyklejone. Znajdziesz tam wiele poradników.

 

Niestety jako modelarz będziesz musiał sporo poczytać o podstawach elektrotechniki, ogniwach elektrochemicznych i akumulatorach. Trzeba umieć przeliczać prąd i napięcie na moc. Znać prawo Ohma, prawa Kirchoffa, nie głupio poznać prawa Joula-Lenza. Znać zasadę działania silników prądu stałego różnych typów. Umieć wykonać pomiary podstawowych wielkości elektrycznych za pomocą multimetru. Taka wiedza po prostu jest potrzebna, albo się pogubisz.

Opublikowano

Baterie to są w kiosku. ;) Modelarze używają pakietów lub akumulatorów. Tak dla porządku.

 

:D

Jasny gwint, a mnie uczyli, że bateria, to więcej niż jedno ogniwo :)

Ale potocznie w 100% racja ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.