TomaszT Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Witam serdecznie, prosze mnie nie linczować jeśli nie tu napisałem temat... sklejam modele kartonowe ale chcialem spróbowac podbić niebo... szukałem troche o tym i nikt konkretnie nie umie powiedziec co zrobić. Same profejsonalne wypowiedzi modelarskie a ja potrzebuje by ktos mi wyjaśnił, jak to będzie działać i co gdzie podłączyć sprawa wygląda tak posiadam: Model Easy Star wraz z Aparaturą HK-T6A V2 (2.4 Ghz - 6ch) - wiem ze nietypowe zestawienie 1x Silnik Permax 400 - 6v 1x Regulator Obrotów JES 020 (4-14,4volts) 1x Odbiornik HK-TR6A V2 (tu chyba V2 to nie napięcie tylko nazwa modelu) 2x Hitec HS-81 (w tym 4.8-6.0V napięcie) moje pytanie brzmi ... jakiej bateri potrzebuje ?? bo w opisie modelu na stronie napisano tylko " pakiet akumulatorów: Ni-xx 7-8 ogniw lub Li-xx 2 ogniwa " jak mam to wszystko podłączyć zeby działało, z elekrtyka mam tyle wspolnego, że umiem włączyć światło i zmienić żarówkę ... wiem ze to wszystko razem musi otrzymac jakies napięcie, nie moze byc za duże bo sie spali chyba. moge prosić jakieś podpowiedzi? dodam ze z samego regulatora wystaje 9 różnych kabli ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 7-8 ogniw Ni - xx oznacza , że mogą być to kadmowe czyli NiCa lub wodorkowe NiMh. Wszystkie są o napięciu 1,2V. Potrzebujesz więc pakietu ogniw połączonych szeregowo dające napięcie znamionowe 7-8 razy 1,2V czyli jakieś 9,6V. Natomiast li-xx oznacza, że są to lipole - w tym wypadku 2celowe czyli napięcie znamionowe 7,4V. Lipol jest zawsze lepszy od pakietu Ni...: lżejszy, mocniejszy. Oczywiście w przypadku ogniw Ni... muszą to być ogniwa napędowe czyli o większym C. C - okresla ilukrotnym prądem możesz rozadować dany akumulator np 20C przy pojemności np 2200mAh oznacza, że silnik spokojnie może wyciągnąć z pakietu prąd 2,2A x 20... Z regulatora do silników szczotkowych nie może wystawać 9 przewodów! Wystają tylko dwa - od strony zasilania + przewód jak od serwa do połączenia z odbiornikiem i dwa przewody z deugiej strony do połączenia z silnikiem. Masz więc 5 przewodów. W regulatorach do silników 3f będą 3 przewody do silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Baterie to są w kiosku. Modelarze używają pakietów lub akumulatorów. Tak dla porządku. Do Easy Stara może być pakiet LIPO o pojemności 1800-2500mAh, wydajności prądowej 20C lub większej, 2 cele (7,4V). Uwaga - taki pakiet wymaga zakupienia ładowarki do pakietów Lipo z balancerem. Pakietów NIMH, a tym bardziej NICD, raczej się już nie stosuje w modelach latających z napędem elektrycznym. Są mało wydajne i bardzo ciężkie, co pogarsza osiągi modelu. Regulator masz opisany nalepką na nim. Wejście "A+"/"A-" - tu podłączasz "A"kumulator. Czerwony to ZAWSZE plus, Czarny ZAWSZE minus. Do wyjścia "M" podłączasz silnik ("M"otor). Jeżeli będzie się kręcił w złą stronę, po prostu zamieniasz przewody od silnika, miejscami. Pozostałe trzy przewody, spięte razem, ze wspólną wtyczką - podłączasz do wyjścia kanału odbiornika, odpowiadającego za sterowaniem ciągiem. Opis powinien być w instrukcji. Zwykle jest to kanał 1. Nie znam twojego odbiornika, ale wyjścia kanałów powinny być opisane znaczkami "+"/"-"/"zygzak". Zygzak to przewód sygnałowy - kolor żółty/pomarańczowy/biały. Czerwony to plus, czarny/brązowy - minus. Tak samo podłącza się serwa. Do podłączenia silnika z regulatorem użyj końcówek typu "Gold 3,5mm" - sklepy modelarskie. Wtyki męskie na silnik, żeńskie na regulator. Do podłączenia regulatora z pakietem, możesz użyć takich samych złączek, ale lepiej wybrać złącza asymetryczne np. XT60 lub T-Deans. Żeńskie złącze zawsze od strony pakietu. Nie wolno podłączać pakietu do regulatora, bez podłączonego odbiornika. Akumulator podłączamy do modelu WYŁĄCZNIE na końcu, i z WŁĄCZONYM NADAJNIKIEM. Model nie ma prawa być włączony z wyłączonym nadajnikiem. Polecam poczytać relację na forum o tym modelu. Jest tego sporo. Polecam zajrzeć do działu "Od czego zacząć" i przejrzeć tematy przyklejone. Znajdziesz tam wiele poradników. Niestety jako modelarz będziesz musiał sporo poczytać o podstawach elektrotechniki, ogniwach elektrochemicznych i akumulatorach. Trzeba umieć przeliczać prąd i napięcie na moc. Znać prawo Ohma, prawa Kirchoffa, nie głupio poznać prawa Joula-Lenza. Znać zasadę działania silników prądu stałego różnych typów. Umieć wykonać pomiary podstawowych wielkości elektrycznych za pomocą multimetru. Taka wiedza po prostu jest potrzebna, albo się pogubisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Baterie to są w kiosku. Modelarze używają pakietów lub akumulatorów. Tak dla porządku. Jasny gwint, a mnie uczyli, że bateria, to więcej niż jedno ogniwo Ale potocznie w 100% racja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Jasny gwint, a mnie uczyli, że bateria, to więcej niż jedno ogniwo A mnie, że to więcej niż jedna armata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszT Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 bardzo pomogło ;p juz jest lepiej niz bylo dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi