TomaszT Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 Witam serdecznie, prosze mnie nie linczować jeśli nie tu napisałem temat... sklejam modele kartonowe ale chcialem spróbowac podbić niebo... szukałem troche o tym i nikt konkretnie nie umie powiedziec co zrobić. Same profejsonalne wypowiedzi modelarskie a ja potrzebuje by ktos mi wyjaśnił, jak to będzie działać i co gdzie podłączyć sprawa wygląda tak posiadam: Model Easy Star wraz z Aparaturą HK-T6A V2 (2.4 Ghz - 6ch) - wiem ze nietypowe zestawienie 1x Silnik Permax 400 - 6v 1x Regulator Obrotów JES 020 (4-14,4volts) 1x Odbiornik HK-TR6A V2 (tu chyba V2 to nie napięcie tylko nazwa modelu) 2x Hitec HS-81 (w tym 4.8-6.0V napięcie) moje pytanie brzmi ... jakiej bateri potrzebuje ?? bo w opisie modelu na stronie napisano tylko " pakiet akumulatorów: Ni-xx 7-8 ogniw lub Li-xx 2 ogniwa " jak mam to wszystko podłączyć zeby działało, z elekrtyka mam tyle wspolnego, że umiem włączyć światło i zmienić żarówkę ... wiem ze to wszystko razem musi otrzymac jakies napięcie, nie moze byc za duże bo sie spali chyba. moge prosić jakieś podpowiedzi? dodam ze z samego regulatora wystaje 9 różnych kabli ;p
Irek M Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 7-8 ogniw Ni - xx oznacza , że mogą być to kadmowe czyli NiCa lub wodorkowe NiMh. Wszystkie są o napięciu 1,2V. Potrzebujesz więc pakietu ogniw połączonych szeregowo dające napięcie znamionowe 7-8 razy 1,2V czyli jakieś 9,6V. Natomiast li-xx oznacza, że są to lipole - w tym wypadku 2celowe czyli napięcie znamionowe 7,4V. Lipol jest zawsze lepszy od pakietu Ni...: lżejszy, mocniejszy. Oczywiście w przypadku ogniw Ni... muszą to być ogniwa napędowe czyli o większym C. C - okresla ilukrotnym prądem możesz rozadować dany akumulator np 20C przy pojemności np 2200mAh oznacza, że silnik spokojnie może wyciągnąć z pakietu prąd 2,2A x 20... Z regulatora do silników szczotkowych nie może wystawać 9 przewodów! Wystają tylko dwa - od strony zasilania + przewód jak od serwa do połączenia z odbiornikiem i dwa przewody z deugiej strony do połączenia z silnikiem. Masz więc 5 przewodów. W regulatorach do silników 3f będą 3 przewody do silnika.
madrian Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 Baterie to są w kiosku. Modelarze używają pakietów lub akumulatorów. Tak dla porządku. Do Easy Stara może być pakiet LIPO o pojemności 1800-2500mAh, wydajności prądowej 20C lub większej, 2 cele (7,4V). Uwaga - taki pakiet wymaga zakupienia ładowarki do pakietów Lipo z balancerem. Pakietów NIMH, a tym bardziej NICD, raczej się już nie stosuje w modelach latających z napędem elektrycznym. Są mało wydajne i bardzo ciężkie, co pogarsza osiągi modelu. Regulator masz opisany nalepką na nim. Wejście "A+"/"A-" - tu podłączasz "A"kumulator. Czerwony to ZAWSZE plus, Czarny ZAWSZE minus. Do wyjścia "M" podłączasz silnik ("M"otor). Jeżeli będzie się kręcił w złą stronę, po prostu zamieniasz przewody od silnika, miejscami. Pozostałe trzy przewody, spięte razem, ze wspólną wtyczką - podłączasz do wyjścia kanału odbiornika, odpowiadającego za sterowaniem ciągiem. Opis powinien być w instrukcji. Zwykle jest to kanał 1. Nie znam twojego odbiornika, ale wyjścia kanałów powinny być opisane znaczkami "+"/"-"/"zygzak". Zygzak to przewód sygnałowy - kolor żółty/pomarańczowy/biały. Czerwony to plus, czarny/brązowy - minus. Tak samo podłącza się serwa. Do podłączenia silnika z regulatorem użyj końcówek typu "Gold 3,5mm" - sklepy modelarskie. Wtyki męskie na silnik, żeńskie na regulator. Do podłączenia regulatora z pakietem, możesz użyć takich samych złączek, ale lepiej wybrać złącza asymetryczne np. XT60 lub T-Deans. Żeńskie złącze zawsze od strony pakietu. Nie wolno podłączać pakietu do regulatora, bez podłączonego odbiornika. Akumulator podłączamy do modelu WYŁĄCZNIE na końcu, i z WŁĄCZONYM NADAJNIKIEM. Model nie ma prawa być włączony z wyłączonym nadajnikiem. Polecam poczytać relację na forum o tym modelu. Jest tego sporo. Polecam zajrzeć do działu "Od czego zacząć" i przejrzeć tematy przyklejone. Znajdziesz tam wiele poradników. Niestety jako modelarz będziesz musiał sporo poczytać o podstawach elektrotechniki, ogniwach elektrochemicznych i akumulatorach. Trzeba umieć przeliczać prąd i napięcie na moc. Znać prawo Ohma, prawa Kirchoffa, nie głupio poznać prawa Joula-Lenza. Znać zasadę działania silników prądu stałego różnych typów. Umieć wykonać pomiary podstawowych wielkości elektrycznych za pomocą multimetru. Taka wiedza po prostu jest potrzebna, albo się pogubisz.
karlem Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Baterie to są w kiosku. Modelarze używają pakietów lub akumulatorów. Tak dla porządku. Jasny gwint, a mnie uczyli, że bateria, to więcej niż jedno ogniwo Ale potocznie w 100% racja
kesto Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Jasny gwint, a mnie uczyli, że bateria, to więcej niż jedno ogniwo A mnie, że to więcej niż jedna armata
TomaszT Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Opublikowano 11 Lipca 2012 bardzo pomogło ;p juz jest lepiej niz bylo dzięki
Rekomendowane odpowiedzi