wiejski Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Dzięki za radę spróbuję... A teraz idę zobaczyć czy model cały po przygodzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drack Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Steruj lokami, będzie ci o wiele łatwiej, pioneer kręci na lotkach praktycznie w miejscu ... powodzenia.... pamiętaj też aby nie wachlować za bardzo.... model praktycznie poleci sam wystarczy mu za wiele nie przeszkadzać tzn... delikatne ruchy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiejski Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Jutro (znaczy dzisiaj) sobie pomanewruję i zobaczę jak to skręca. Pionieer jest świetny, wpadł do rowu i nic, krety też nie robią na nim wrażenia. Naprawdę super! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Wsadź ze dwa krety do kabiny to zaraz zmienisz zdanie Latasz 3D, że robisz zakręty ze skrzydłami w poziomie? Możesz zakręcać kierunkiem ale tak delikatnie go wychylaj i przy takiej prędkości, aby po pochyleniu skrzydeł nie pochylał nadmiernie nosa. Po lekkim pochyleniu nosa będzie się odrobinę rozpędzał w zakręcie więc prawidłowo wyważony i tak wyrówna tylko musi mieć na to miejsce, dlatego trzeba latać trochę wyżej a kontrowanie lotkami w zakrętach sterem kierunku w takich przypadkach jest niecelowe. Z kolei samymi lotkami i wysokością można zakręcać nad samą ziemią, muskając trawę końcem skrzydła, tylko trzeba się tego nauczyć również nieco wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiejski Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Te krety to rozumiem, że załoga? Mam nadzieję, że bedzie jako tako z tymi manewrami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 a samolot niezależnie od wychylenia drążka skręca strasznie powoli i dlatego wpadłem do rowu Do rowu? Samolotem? Lecąc w poziomie? A poważnie, to skręcając warto używać lotek, a po drugie - ważny jest kierunek wykonywania skrętu względem kierunku wiatru. Za wsze skręcamy tak, by zakręt wypadał POD WIATR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiejski Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Dzisiaj trenowałem skręcanie, używając lotek. I jakoś lepiej wcale lepiej mi to nie wychodziło, samolot nadal potrzebuję strasznie wielkiego łuku by skręcić. Minimalnie mniejszego niż wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyy29 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Podczas skrętu gdy samolot przechyla się na skrzydło pociągnij ster wysokości do siebie, wtedy zakręca ciasno i szybko. Potem tylko wyrównaj model powróć do lotu poziomego i od nowa, trochę poćwiczysz i będziesz skręcał na bardzo niewielkim łuku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Pisałeś coś wcześniej o symulatorze. Poćwicz w nim to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiejski Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 To może brak doświadczenia, ale na razie nie jest mi łatwo manewrować? Druga sprawa czemu zdarza się, że kiedy podłączę pakiet, wcześniej radio, to silnik od czasu włącza się na mniej niż sekundę co jakiś czas ? Model lubi mi czasami uciec, mimo, że jest dobrze wytrymowany, wie ktoś czemu? Dzięki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyy29 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 W pierwszej kolejności podłącz pakiet, zadziałają wszystkie mechanizmy, potem na aparaturze lewy drążek (gaz) na minimum ( w dół) następnie włączasz aparaturę, odbiornik w modelu powinien zapikać parę razy co sygnalizuje połączenie z radiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 A od kiedy to najpierw podłącza się odbiornik a potem aparaturę.?? Najpierw włącza się aparaturę, gaz na minimum. Potem podłącza się pakiet w samolocie. Zapika kilka razy i można latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiejski Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 To może brak doświadczenia, ale na razie nie jest mi łatwo manewrować? Druga sprawa czemu zdarza się, że kiedy podłączę pakiet, wcześniej radio, to silnik od czasu włącza się na mniej niż sekundę co jakiś czas ? Model lubi mi czasami uciec, mimo, że jest dobrze wytrymowany, wie ktoś czemu? Dzięki i pozdrawiam Pomożecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Z marnej składni powodu źle zrozumiany zostałeś. Włączyłeś najpierw nadajnik-ok. Takie zachowanie zdarza się przy źle ułożonej antenie...ale Ty pewnie masz 2.4GHz... Jeśli silnik włącza się od razu po delikatnym ruchu drążka w górę to można dać ciut trymerem przepustnicy w dół tak, aby później się załączał i powinno pomóc. Jeśli nie to dziwne zachowanie może być winą regulatora. Za to nie potrafię sobie wyobrazić co znaczy "model lubi uciec" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiejski Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Przepraszam za chaotyczność . Co do tego uciekania to tak : Rzucam model, a ten nagle dość gwałtownię skręca. Jednak kiedy go "wyprowadzę" i puszczę drążki to sunie prościutko. Trymer obrotów jest dobrze ustawiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyy29 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 A od kiedy to najpierw podłącza się odbiornik a potem aparaturę.?? Najpierw włącza się aparaturę, gaz na minimum. Potem podłącza się pakiet w samolocie. Zapika kilka razy i można latać. Czyli źle zostałem poinformowany przez jednego modelarza przy pierwszym oblocie mojego modelu. Dziękuję za sprostowanie. Czyli wychodzi że robiłem wszystko w odwrotnej kolejności, będę musiał się rozgadać z tym kolegą który tak mnie pouczył. Przepraszam za gafę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Karol - puść drążki zanim rzucisz model - może wtedy od razu poleci prościutko. No i może poszukaj trochę teorii o sterowaniu modelami rc w jakichś książkach lub choćby wpisując w google takie zdania jak: ...jak nauczyć się latać modelem rc ...jak zakręcać modelem rc itp itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drack Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Jeżeli po rzucie model ucieka w lewo czy prawo to: 1- musisz go wytrymować 2-rzucać idealnie pod wiatr ( choć nie jest to aż takie ważne..) 3- uważaj by nie rzucać pod kątem Najlepiej jak poprosisz kogoś bardziej doświadczonego by sprawdził model jak zachowuje się w locie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Jeżeli po rzucie model ucieka w lewo czy prawo to: 1- musisz go wytrymować 2-rzucać idealnie pod wiatr ( choć nie jest to aż takie ważne..) 3- uważaj by nie rzucać pod kątem 1-Nie musi trymować bo jak puści drążki to model leci prościutko - tak napisał czyli trymery są w prawidłowym położeniu 2- to akurat w tej fazie nauki jest ważne 3-co ma nie być pod kątem i do czego? skrzydła czy kadłub? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drack Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 1-Nie musi trymować bo jak puści drążki to model leci prościutko - tak napisał czyli trymery są w prawidłowym położeniu 2- to akurat w tej fazie nauki jest ważne 3-co ma nie być pod kątem i do czego? skrzydła czy kadłub? Eeee tam czepiasz się szczegółów Ad.3. Chodzi mi o to by wyrzucać model starannie.... nie np. pod kątem na boki lub też za mocno w górę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi