Skocz do zawartości

Jaka turbina do F-22 Raptor


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Buduję właśnie model z planów: http://www.parkjets.com/f-22-jetset44/ . Postanowiłem jednak dodać do niego rozkładane podwozie, a że miałem mało miejsca na schowanie go w kadłubie to zrobiłem je dość niskie (w sumie w odrzutowcach zawieszenie jest niskie i wyszło jak w prawdziwym samolocie). Okazało się jednak że z takim podwoziem nie wystartuję z ziemi na napędzie przewidzianym do tego modelu czyli 7" śmigło z tyłu. Postanowiłem więc zamontować doń turbinkę EDF no i właśnie. Nigdy jeszcze nie kupowałem takiego napędu i na nim nie latałem więc po zajrzeniu na strony sklepów totalnie nie miałem pojęcia co kupić. Moje pytanie to jaką polecilibyście turbinkę jaki rozmiar no i silnik do tego. Najlepiej coś z polskich sklepów bo nie chce czekać na paczkę z HK. Koszt do 100zł. Samolot przewiduję wagę maks 600g z pakietem 1500mAh więc ciąg przynajmniej 700g żeby można było poszaleć. Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś czuje, że to będzie trudna sprawa:

- nie za późno na przeróbki ?

- mało miejsca na podwozie, to i na tunelik chyba mało ?

- turbinka za 100zł i szaleństwo :D

 

Napisz jakiej średnicy turbinka Ci się zmieści, to może ograniczy wybór (zmieści tzn będzie umieszczona miedzy jakimś sensownym/prostym wlotem i wylotem o odpowiednich powierzchniach przekroju).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDF, turbinka EDF, czy jak kto zwie => wiadomo o co chodzi, to ma być taki wentylator w tunelu :)

 

Jeżeli zmieści Ci się EDF64, to może zestawik GWS EDF64 + silnik: http://rc-castle.com/shop/product_info.php?manufacturers_id=35&products_id=617

Turbinki GWSa mam sprawdzone 55,64 i 75, są tanie i delikatne, ale warte swojej ceny i dla takich zastosowań wystarczą.

Pokazany silniczek powinien się też sprawdzić, mam podobne 2szt tej firmy i z tego sklepu, są naprawdę wyważone; a opis pokrywa się z rzeczywistością.

Niestety oferta jest grubo powyżej 100zł (49,39$ z przesyłką) i nie z Polski, i potrzeba trochę prądu (dla 3S pobór 36A), ale.... mam wrażenie, że lepiej kupić 1 bardziej "konkretny" napęd, niż denerwować się kolejnymi kiepskimi za trochę mniej, ale za to z głupimi opisami z parametrami nie z tej ziemi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeju myslalem ze w dwukrotnej cenie e-maxa kupie cos dobrego. Turbina wejdzie bezproblemowo, mało miejsca to jest żeby dwa koła na przeciw siebie wsadzić (12cm szerokosci), a przewiew jest przez cały kałub na prawie całej jego szerokości (oprócz 1,2cm na "kręgosłup" piankowy po środku. Niestety ta podana przez Ciebie chyba trochę za duża bo szerokosc oddzielonej przez kregoslup polowki to 5,5cm. Mógłbym dać pośrodku wtedy by jedynie trochę w dół wystawała. Mimo to wolałbym coś mniejszego i może maks na 3s (do 35A) bo tylko takie pakiety na razie mam i regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDF, turbinka EDF, czy jak kto zwie => wiadomo o co chodzi, to ma być taki wentylator w tunelu

 

Hubert,

nie jestem puryta jezykowym, ale pewnie bolalo by Ciebie jak na nadajnik bym mowil odbiornik (pewnie posypaly by sie posty jak to nieprofesjonalnie sie wyrazam) lub odwrotnie. Albo ze samolot wznosi sie do dolu :), pewnie wszyscy by sie rozumieli ale nie dokonca poprawnie by sie wyslawiali

Dziwne tez brzmi rozwniecie "turbinka elektryczny wentylator osiowy",

 

Dobra koniec tego biadolenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, to są wentylatory ("ducted" - moim zdaniem chodzi bardziej o tunel/obudowanie, a nie osiowość), ale jakoś przykleiła się nazwa turbina.

Żeby ktoś nie pomyślał, że chodzi o silnik turbinowy z turbiną gazową (tak to się chyba nazywa) ja dodaję sobie EDF.

 

I przyznam, że nie wiem, jaka jest poprawna, prosta i zrozumiała polska nazwa :unsure: "napęd tunelowy" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosh co za ludzie... 4 posty wnoszące do tematu totalne zero ! Psiwak, napisał Pan że turbina EDF jest niepoprawnie i spoko rozumiem pomyliłem się, ale jak już pisałem nigdy ich nie używałem więc miałem prawo, to moja pierwsza styczność z nimi. Poza tym prawdę niezbyt mnie obchodzi poprawność językowa w tymże temacie. Pytałem się o to, jaki napęd miałbym kupić do mojego modelu i w tym właśnie temacie oczekuję odpowiedzi, więc uprzejmie proszę nie okazywać swojej wyższości we władaniu językiem nade mną w tym temacie bo to także mało mnie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hubercie, a co powiesz na to co jest w abc-rc?

http://abc-rc.pl/c/5...f-turbinki.html

Coś na pierwszy EDF do depronolotu ok 500-700gram

 

Z tych powyżej znam tylko Haoye EDF89, oraz tego samego typu 64 i 70, których nie ma w sklepie.

Trafiały mi się różne egzemplarze i o ile dobrze pamiętam, to generalnie słabe jest mocowanie silnika i - gorący silnik deformuje swoje mocowanie i kierownice statora, a to powoduje obcieranie łopatek. Z wyważeniem jest różnie, zależnie od szczęścia.

Ale to mocne i dosyć pancerne napędy (gruby plastik, ciężkie), ja dawałem im mocny wycisk (np. do EDF 64 dawałem > 800W kilka moich danych dla 3S i 4S tutaj: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/7317-mig-15-malinowy-krol-na-64mm-edf-video/ ).

 

Podsumowując, do lekkiego modelu raczej nie ma sensu takich używać. Linkowany powyżej model Mig15 całkiem fajnie latał z dużo słabszym i lżejszym napędem GWS EDF 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.