Irek M Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Dziś do silnika TP 2915-5T-8Y (co to oznacza?) założyłem smigło ze specyfikacji - 13x6,5 dla 4s. Po osiąfniueciu 200m za modelem zauwazyłem wstęgę dymu - szybkie ladowanie i ocena co sie stało: silnik parzy i śmierdzi. W domu gdy był zimny odpaliłem i działa ale pózniej rozebrałem go. Druty czrne - spalia sie pewnie izolacji; na jednym zębie jeden drucik przerwany. Dlaczego działał mimo przerwania? Czy jakoś mogę go uratować np zalać lakierem przestrzenie zwojów między zębami czy to juz koniec z nim? Jesli tak to może ktoś podjąłby się przewinięcia? 11 zębów, srednica statora 29mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filo1 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 11 zębów, na pewno nie 12? co do przewinięcia nie jest to trudne, ja też chciałem oddać koledze z forum do przewiniecia ale spróbowałem i udało mi się, nawet dzisiaj przerobiłem silnik od cd na "modelarski" , mógłbym Ci go przewinąć własnym drutem 0,40 mm @@edit jak byś jednak próbował przewinac to przy odwijaniu policz ile zwoil mieściło się na jednym zębie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Tak, 12 zębów nie jedenaście. A czy oznaczenie 5T 8Y nie mówi nic o ilości zwojów ? raczej bym to zalakierował niz przewijał sam. Kompletnie nie mam pojęcia jak zacząć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filo1 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 nie mam pojęcia, prawdopodobnie coś to oznacza ale ja tego odczytać nie umiem przewiniecie nie jest trudne poczytaj forum alexa to skarbnica wiedzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Znalazłem specyfikację, że śmigło to 9*6/10*5 APC-E/11*5 oraz http://www.rcgroups....d.php?t=1073317 http://www.bphobbies...327&pid=V284038 Myślę, że 8Y to symbol oznaczający połączenie faz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Robert - znam te różnice w specyfikacji: jak do silnika kV 750 i masie prawie 200g moze być przeznaczone smigło 9 czy 11calowe? W Polsce można kupic ten silnik i raczej to zrobię - 122zł gdzi jest podana specyfikacja taka jaką ja podawałem i sprzedajacy z Allegro czyli smigła 13 - 15". Ja latałem na 13x4 - 4s i 14x7 - 4s. Co do forum Alexa - to do młodszego kolegi - znam je i tak samo ja większosc najstarszych stażem uczestników wyleciałem z niego kilka lat temu ale od jakiegoś czasu znowu poprosili o udział.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Pozwolę sobie wrócić do tematu... zakupiłem watomierz i na tym między innymi będę bazował w doborze śmigła. Przeglądając wiele silników, zauważyłem straszne rozbieżności w danych podawanych w specyfikacjach. Ciężko na takiej podstawie dobrać to idealne, albo to które nie usmaży silnika. Tak samo w specyfikacjach istnieją spore rozbieżności co do ilości cel w parze z odpowiednim śmigłem, a już na jednaj celi różnicy prąd zmienia się dosyć znacząco. To tylko moje zdanie oczywiście.. osobiście przestaję wierzyć w to co jest napisane w sklepowych notkach... nie doszukuję się tu jakiś tricków sprzedawców, a bardziej błędów w przepisywaniu danych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Skoro jednak jeszcze masz na silniku uzwojenie, to najprościej będzie je odwinąć i sprawdzić jak było nawinięte uzwojenie-jakim drutem, a raczej pewnie wiązką i w które strony na zębach (potrzeba skupienia, bo bardzo lubią się te cyferki w głowie mieszać). Nawijanie takiego silnika to nic nadzwyczaj skomplikowanego. A te 8Y oznacza połączenie chyba w gwiazdę, coś tak kojarzę z dzwonków. Zalanie lakierem raczej niewiele da, bo pewnie i tak się już porobiły zwarcia pomiędzy zwojami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Zalany lakierem nie odpalił. zostawiłem jak jest - pewnie kiedyś sie przewinie bo to bardzo dobry silnik. Co do podawanych specyfikacji silników - takie poplątanie z pomieszaniem często wystepuje na stonie ABC-RC - jedno słowo wyklucza drugi. Nie wiem czy bez zastanowienia tłumaczą czy dodaja coś od siebie. Np; silnik Silver blue 3530 kV1450. Podają, że max. 30A jesli dobrze pamiętam, a mnie z pomiaru wychodzi kilkanaście A więcej na wskazanym smigle do danego pakietu. Kacper - mówisz o zwykłym mierniku z funkcją pomiaru natężenia prądu czy o modelarskim - wattmeter? Jesli o mierniku z funkcją to pamiętaj, że tylko miernik cęgowy da prawidłowy odczyt. Ja używam wattmeter'a Turnigy, a pomiary dokonuję po zamocowaniu silnika do wagi kuchennej. W ten sposób mam wskazania poboru prądu na danym śmigle i jego ciąg statyczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Miałem na myśli watomierz modelarski, używam z 4-maxa. Normalny cyfrowy też może być, mierzę przecież pobór prądu stałego z baterii a nie poszczególnych prądów na uzwojeniach silnika, ważne by to był dobry multimetr z dużą częstotliwością próbkowania a nie jakiś pierdek za 12 zł, który wybierze sobie średnią, nie zawsze odpowiednią, ale zbliżone wyniki i tak otrzymamy. Oba jednak na ogół nie przekraczają zakresu 20A więc tylko przy okazji napisałem bo nam się nie przydadzą, cęgowy jak najbardziej. Specyfikacje.... aż szkoda gadać, staram się szukać realnych testów. Ostatni silnik jaki zakupiłem do dziś jest dla mnie niewiadomą bo na stronach trzech różnych sklepów różnice danych o poborze prądu są nie do przyjęcia. Pozostaje pomiar i doświadczalne dobranie śmigła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Patryk Kukliński Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Na taj stronie jest program pomocny w przewijaniu silnika 3f . Tu jest link : http://modlot.webd.pl/forum/viewtopic.php?p=2894#p2894 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi