Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś do silnika TP 2915-5T-8Y (co to oznacza?) założyłem smigło ze specyfikacji - 13x6,5 dla 4s. Po osiąfniueciu 200m za modelem zauwazyłem wstęgę dymu - szybkie ladowanie i ocena co sie stało: silnik parzy i śmierdzi. W domu gdy był zimny odpaliłem i działa ale pózniej rozebrałem go. Druty czrne - spalia sie pewnie izolacji; na jednym zębie jeden drucik przerwany. Dlaczego działał mimo przerwania? Czy jakoś mogę go uratować np zalać lakierem przestrzenie zwojów między zębami czy to juz koniec z nim? Jesli tak to może ktoś podjąłby się przewinięcia? 11 zębów, srednica statora 29mm.

Opublikowano

11 zębów, na pewno nie 12?

co do przewinięcia nie jest to trudne, ja też chciałem oddać koledze z forum do przewiniecia ale spróbowałem i udało mi się, nawet dzisiaj przerobiłem silnik od cd na "modelarski" , mógłbym Ci go przewinąć własnym drutem 0,40 mm

@@edit

jak byś jednak próbował przewinac to przy odwijaniu policz ile zwoil mieściło się na jednym zębie

Opublikowano

Tak, 12 zębów nie jedenaście. A czy oznaczenie 5T 8Y nie mówi nic o ilości zwojów ? raczej bym to zalakierował niz przewijał sam. Kompletnie nie mam pojęcia jak zacząć.

Opublikowano

nie mam pojęcia, prawdopodobnie coś to oznacza ale ja tego odczytać nie umiem

przewiniecie nie jest trudne poczytaj forum alexa to skarbnica wiedzy

Opublikowano

Robert - znam te różnice w specyfikacji: jak do silnika kV 750 i masie prawie 200g moze być przeznaczone smigło 9 czy 11calowe? W Polsce można kupic ten silnik i raczej to zrobię - 122zł gdzi jest podana specyfikacja taka jaką ja podawałem i sprzedajacy z Allegro czyli smigła 13 - 15". Ja latałem na 13x4 - 4s i 14x7 - 4s.

Co do forum Alexa - to do młodszego kolegi - znam je i tak samo ja większosc najstarszych stażem uczestników wyleciałem z niego kilka lat temu :D ale od jakiegoś czasu znowu poprosili o udział..

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Pozwolę sobie wrócić do tematu... zakupiłem watomierz i na tym między innymi będę bazował w doborze śmigła. Przeglądając wiele silników, zauważyłem straszne rozbieżności w danych podawanych w specyfikacjach. Ciężko na takiej podstawie dobrać to idealne, albo to które nie usmaży silnika. Tak samo w specyfikacjach istnieją spore rozbieżności co do ilości cel w parze z odpowiednim śmigłem, a już na jednaj celi różnicy prąd zmienia się dosyć znacząco. To tylko moje zdanie oczywiście.. osobiście przestaję wierzyć w to co jest napisane w sklepowych notkach... nie doszukuję się tu jakiś tricków sprzedawców, a bardziej błędów w przepisywaniu danych.

Opublikowano

Skoro jednak jeszcze masz na silniku uzwojenie, to najprościej będzie je odwinąć i sprawdzić jak było nawinięte uzwojenie-jakim drutem, a raczej pewnie wiązką i w które strony na zębach (potrzeba skupienia, bo bardzo lubią się te cyferki w głowie mieszać). Nawijanie takiego silnika to nic nadzwyczaj skomplikowanego. A te 8Y oznacza połączenie chyba w gwiazdę, coś tak kojarzę z dzwonków. Zalanie lakierem raczej niewiele da, bo pewnie i tak się już porobiły zwarcia pomiędzy zwojami.

Opublikowano

Zalany lakierem nie odpalił. zostawiłem jak jest - pewnie kiedyś sie przewinie bo to bardzo dobry silnik.

Co do podawanych specyfikacji silników - takie poplątanie z pomieszaniem często wystepuje na stonie ABC-RC - jedno słowo wyklucza drugi. Nie wiem czy bez zastanowienia tłumaczą czy dodaja coś od siebie. Np; silnik Silver blue 3530 kV1450. Podają, że max. 30A jesli dobrze pamiętam, a mnie z pomiaru wychodzi kilkanaście A więcej na wskazanym smigle do danego pakietu.

Kacper - mówisz o zwykłym mierniku z funkcją pomiaru natężenia prądu czy o modelarskim - wattmeter? Jesli o mierniku z funkcją to pamiętaj, że tylko miernik cęgowy da prawidłowy odczyt. Ja używam wattmeter'a Turnigy, a pomiary dokonuję po zamocowaniu silnika do wagi kuchennej. W ten sposób mam wskazania poboru prądu na danym śmigle i jego ciąg statyczny.

Opublikowano

Miałem na myśli watomierz modelarski, używam z 4-maxa. Normalny cyfrowy też może być, mierzę przecież pobór prądu stałego z baterii a nie poszczególnych prądów na uzwojeniach silnika, ważne by to był dobry multimetr z dużą częstotliwością próbkowania a nie jakiś pierdek za 12 zł, który wybierze sobie średnią, nie zawsze odpowiednią, ale zbliżone wyniki i tak otrzymamy. Oba jednak na ogół nie przekraczają zakresu 20A więc tylko przy okazji napisałem bo nam się nie przydadzą, cęgowy jak najbardziej. Specyfikacje.... aż szkoda gadać, staram się szukać realnych testów. Ostatni silnik jaki zakupiłem do dziś jest dla mnie niewiadomą bo na stronach trzech różnych sklepów różnice danych o poborze prądu są nie do przyjęcia. Pozostaje pomiar i doświadczalne dobranie śmigła.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.