Skocz do zawartości

Pierwszy model - kilka pytań


grabie2

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, witajcie!

 

Kilka tygodni temu urodził mi się pomysł, że chcę zająć się modelarstwem. Trochę poczytałem, pomyślałem. Najpierw chciałem trenerka spalinowego, ale z tego co widzę to nie najlepszy pomysł, więc postanowiłem że zakupię Pioneera 1400 w wersji ARTF ARTF, dlatego że chcę od razu zakupić aparaturę, która trochę mi posłuży myślałem nad FS-TH9X, czy to dobry wybór? Wydaje się wystarczająca i w rozsądnej cenie. Do tego oczywiście kabel do symulatora.

Pakiet myślałem nad Li-pol 3S 2200mAh, czy nie będzie zbyt ciężki dla tego samolotu? Ile samolot na tym polata? Myślałem też nad oddzielnym 1-cellowym pakietem do serw i elektroniki gdyby zbrakło mi prądu w czasie lotu, ale czy to nie przesada?

Ładowarkę do pakietów myślałem, żeby wziąć taką. Ponownie, czy to dobry pomysł?

 

Jestem otwarty na wszelakie propozycje i sugestie.

Tak przy okazji gdzie w Bydgoszczy można polatać?

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Myślałem też nad oddzielnym 1-cellowym pakietem do serw i elektroniki gdyby zbrakło mi prądu w czasie lotu, ale czy to nie przesada?

 

 

Witam.

Też miałem obawy co do rozładowania akumulatora w czasie lotu, zapytałem tu na forum i dostałem odpowiedź że gdy akumulator się rozładuje, przestaje działać silnik ale serwa pracują dalej. Sprawdziłem to w praktyce i po zatrzymaniu silnika (rozładowaniu akumulatora), Pioneerem szybowałem jeszcze około 10 min, i wszystkie serwa działały. Po wylądowaniu dalej działały a silnik nawet nie drgnął.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź!

 

Czyli zapewne jest wyposażony w regulator(mam nadzieję, że dobrze pamiętam nazwę) silnika z cut-of jak zasilanie siada.

 

Jeszcze czytałem coś o potrzebie wymiany Rurki łączącej skrzydła na pręt węglowy 6mm, czy to prawda? Fajnie by było, żeby wszystkie elementy przyszły w jednej przesyłce z jednego sklepu(lenistwo rulez :]), ale ABCRC nie mają w ofercie prętów węglowych 6mm - jest co najwyżej 5mm.

 

(Edit: oczywiście chodziło o wymianę rurki na pręt)

 

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy napięcie pakietu jest za niskie to regulator odcina silnik, który ciągnie najwięcej prądu. Jest jeszcze prądy aby wylądować. Raczej nie powinno się doprowadzić do takiej sytuacji, bo takie rozładowywanie pakietu "do dna" nie jest zdrowe dla niego. Jak już wiesz, jak długo latasz "do dna" to ląduj minutę wcześniej.

Ładowarkę kup ta sama tylko masz jeszcze zasilacz, no chyba, że już masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze wyczytałem to ona nie potrzebuje stabilnego napięcia 12V więc jeden ze kilkudziesięciu niestabilizowanych zasilaczy 12V od jednego ze starszych projektów powinien wystarczyć, a jak nie to mam przetwornice impulsowe. A dokładać kilkadziesiąt złotych za zasilacz to trochę przegięcie(teraz już jest niedostępna nawet).

 

Ale dzięki za zainteresowanie!

 

Tak naprawdę najbardziej mnie zastanawia czy ta aparatura będzie dobra.

 

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze czytałem coś o potrzebie wymiany pręta łączącego skrzydła na rurkę węglową 6mm, czy to prawda? Fajnie by było, żeby wszystkie elementy przyszły w jednej przesyłce z jednego sklepu(lenistwo rulez :]), ale ABCRC nie mają w ofercie rurek węglowych 6mm - jest co najwyżej 5mm.

 

 

 

Ja zastosowałem nie rurkę, bo jest pusta w środku, tylko tak jak podpowiedzieli koledzy z forum pet węglowy 6mm. Sprawuje się świetnie nie ma szans żeby przy twardym lądowaniu się złamał (przynajmniej przy moich kretach a ostatnio takim konkretnym nic się nie stało.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rebertus

Tak, ale wersja z zasilaczem wyszła do lasu i już jej nie ma, najwyżej poszuka się stabilizowanej, albo użyje impulsowej. Na karcie produktu jest napisane: "Napięcie pracy: DC 11.0~18.0 V" więc miałem chytry plan aby użyć w terenie po prostu samochodu :), ale tam może pojawić się nawet 15V.

 

Hmm, a w sklepie jest z czymś na USB i przewód jest "stereo", chociaż z audio to on niewiele ma wspólnego. jeśli tak to przewód się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan z samochodem w terenie jest ogólnie znany :) W zestawie masz kabelki na taką okazję. akumulatorze w spoczynku masz 13V. Pzy działającym góra 14,5 Jak jest więcej to regulator napięcia w alternatorze do naprawy

Kabelek z takim uzb to jest emulator joysticka.

Wystarczy zwykły a kabelek mono jack-jack. Podpinasz się pod kartę dźwiękową. Instalujesz smartproplus i masz to samo. Aha. działa to pod XP. Pod Windows 7 jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabawę z modelami, ale też żeby to nie była zabawka z nie wykorzystywalną aparaturą.

 

EDIT

 

A jak już nauczę się trochę latać to zastanawiam się nad zrobieniem Michasia Max SPORT, czy to dobry pomysł, a może lepiej nie planować tak daleko tylko zobaczyć co wyjdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a w sklepie jest z czymś na USB i przewód jest "stereo", chociaż z audio to on niewiele ma wspólnego. jeśli tak to przewód się znajdzie.

 

No to mam problem bo w domu mam 4 Visty i 2 Debiany Ups.

 

Ja używam podobnego kabelka z interfejsem USB do Turnigy 9X pod Windows 7 i wszystko działa jak złoto.

Wcześniej przez zwykły jack-jack podpięty pod kartę dźwiękową miałem małe problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pakiet to 2200mAh to wywal te podkładki i zostaw tylko jedną z przodu, i pakiet daj maksymalnie na nos.

Odbiornik najlepiej gdzieś daleko od zakłucaczy ( silnik, regulator, kable ), możesz dać daleko do tyłu, byle byś mógł go zamocować ręką - nie musi być super wygodnie bo rzadko go będziesz wyjmować.

Regulator możesz dać na bocznej ściance kabinki od wewnętrznej strony - jeżeli boisz się o przegrzanie, to daj na zewnątrz, ja dałem wewnątrz.

 

Jak wszystko skończysz sprawdź środek ciężkości doświadczalnie, ale pamiętaj ster wysokości koniecznie na 0* bo inaczej będzie pompował, nie koryguj złego ŚC sterem wysokości bo będzie pompował - poleć wysoko i przed siebie i sprawdź jak się zachowuje - jeżeli wznosi się, traci prędkość i opada, daj trochę masy na przód, jeżeli szybko traci wysokość, cofnij trochę masy na tył - SC to kompromis, każdy ma swój ulubiony najlepiej balansować na granicy szybkiego opadania i pompowania.

 

Potem możesz sprawdzić czy nie zadziera nosa przy wyższych prędkościach - jeżeli mocno zadziera sprawdź czy ster wysokości jest napewno na 0, jeżeli jest to pobaw się jeszcze SC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.