Skocz do zawartości

Nieudany zakup - Cessna 747..


idfx

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwne rzeczy opowiadasz.

Ja kupiłem model i ulotniłem i nie miałem z tym większego problemu.

Pomimo tego że nie miałem pojęcia o modelarstwie.

 

Więc jak ktoś ma trochę oleju w głowie to sobie z tym poradzi.

A dla reszt pozostaję zacząć od zamiatania modelarni.

 

Bardzo mi przypominasz pewnego użytkownika, który nie tak dawno zaprzestał działalności na forum. Bez wspominania nicków.

Też był taki mądry, pod warunkiem, ze chodziło o jego mądrości.

 

Powiedz szczerze - co komu daje zestaw wyposażenia, jeżeli nie ma modelu? Czy przygotujesz zestawy dla WSZYSTKICH modeli dostępnych w sklepach oraz w planach? I będziesz to uaktualniał co 2 miesiące? Będziesz o tym pamiętał? Śmiem poważnie wątpić, gdyż zauważyłem u ciebie pewne oznaki tzw. słomianego zapału.

 

Przeglądałem twoje posty. ANI RAZU nie podałeś ważnej merytorycznie informacji. Udzielasz się wybitnie w dziale dla początkujących, ale powtarzasz tylko w kółko banały, jakie można łatwo wyczytać w wielu postach, bez słowa wyjaśnienia "dlaczego". Czy to jest postawa godna modelarza?

 

Przykład:

 

p.s. jeszcze zapytam z czystej ciekawości o coś takiego co sadzisz?

Tu link do jednej z tanich aparatur.

Omijać szerokim łukiem.

Ani słowa "dlaczego". Autoratywna opinia z którą nie można po prostu dyskutować. Pan Szpachla powiedział, koniec tematu.

 

Jeżeli masz jakieś "ale" w stosunku do wyborów adeptów tej dziedziny. Jednak nigdy nie wspominasz dlaczego ma być tak jak mówisz.

Dla mnie wniosek jest prosty - sam tego nie wiesz, ale nie umiesz się do tego przyznać. Wszystko docinasz do swojej, wąskiej wizji tego hobby, a co gorsza narzucasz tą wąską wizję innym. Sarkastycznie komentujesz wybory innych, które nie są zgodne z twoją wizją. Nie okazujesz szacunku. Jeżeli ktoś wg ciebie wybrał już niepasujący sprzęt - czemu mu jednak nie pomożesz z tym co ma?

Czemu nie wytłumaczysz, nie poradzisz?

Dwa lata temu nie umiałeś naprawić Cessny 480. Po DWÓCH latach wpadłeś tylko po to, żeby stwierdzić, że to jest G... twoim zdaniem. Też nie raczyłeś podać choćby słowa wyjaśnienia: "dlaczego". Może i G... - ale czemu? Jakieś fakty, argumenty?

 

Skąd np. początkujący ma wiedzieć, ze dane serwo nadaje się do danego modelu, na daną powierzchnię sterową? Bo Pan Szpachla tak mówi, czy dlatego, że ma to uzasadnienie w fizycznych warunkach pracy steru i parametrów serwa? Jeżeli ma - to jakie? Sam bym chętnie poczytał sensowny poradnik obliczania doboru serwa do warunków pracy w modelu. Nie zawsze są to zestawy, czy modele z planów. Czasem są to konstrukcje własne, nie mające oparcia w istniejących modelach. Wtedy kto ma polecić gotowy zestaw? Jak go dopasować?

 

Dlaczego dany silnik nadaje się do modelu A, o masie 500g, a do modelu B nie nadaje się, choć model też ma 500g masy? Bo Pan Szpachla taki zestaw przygotował? Czy może pytający dowie się czegoś o zależności pomiędzy ciągiem silnika, jego prędkości, wpływie napięcia zasilającego i czegoś o podstawach doboru śmigła i jego parametrów, a przeznaczeniem modelu i jego własności lotnych?

 

Dlaczego do modelu X, nadaje się pakiet 1300mAh, wszyscy polecają 2200mAh, ale każdy odradza 3000mAh? A czemu nie 5000mAh? Tak, bo tak, czy może jednak jest jakaś granica, kiedy zwiększanie pojemności pakietu przestaje mieć korzystny wpływ na własności lotne modelu? Jaka to granica? Gdzie przebiega w danym modelu?

 

Łatwo jest przeczytać 10 opisów budowy i bez zrozumienia, wybrać średnią z wyposażenia dopranego przez innych. Ale bezczelnością jest to uważać za jedyne słuszne wyjście.

 

Może ja jestem przewrażliwiony, ale bardzo nie lubię cwaniaków.

Takich, co próbują się popisywać cudzymi osiągnięciami, brylują na wielkich znawców (via twój post na temat WiFi w modelu - niemal synteza Wikipedii), nie mając sami wiedzy.

 

A to co usiłujesz promować - podawanie na tacy gotowych rozwiązań - odczytuję jako szykowanie sobie ciepłego miejsca. Bo może kiedyś ktoś tobie "poda gotowe". O ile to łatwiej, co nie? Nie trzeba się dowiadywać tylu rzeczy, myśleć, zastanawiać się.

A tak może ktoś przygotuje wszystko, poda jeszcze linki, bezpośrednio do towaru w najtańszym sklepie i fajnie się żyje. O to ja "Modelarz". SAM zrobiłem, nie wiem co, ani jak działa, ale zrobiłem (bo tak mi na forum powiedzieli).

 

A może to ty powinieneś zacząć od zamiatania? Bo na pewno wszystkiego jeszcze nie wiesz. A twoja metoda przekazywania wiedzy młodszym stażem kolegom, pozostawia wiele do życzenia. Natomiast postawa jako człowieka mnie osobiście po prostu odrzuca. Z twoich postów tchnie obraz zmanierowanego nastolatka, któremu wszystko wisi, wszyscy są "gupi" a ty jeden wiesz wszystko i to wiesz lepiej.

 

Ja nie wiem wielu rzeczy i nie boję się do tego przyznać. A co wiem, staram się przekazywać dalej, tłumacząc: co, jak, dlaczego, kiedy i dlaczego nie.

 

Osobiście życzę ci abyś miał odwagę poważnie i z dystansem przyjrzeć się własnym "dokonaniom" i wyciągnął z tego wnioski. Oraz byś miał siłę i odwagę poprawić swoje wady. Na pewno na złe ci to nie pójdzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladam sie do tematu... Pan Szpachla szybko potrafi znieciecic i wzbudzic slomiany zapal, wszystkie rozumy pozjadal, ale zapomnial, ze dzial "Od czego zaczac" jest wlasnie dla takich jak ja i wielu innych a nie po to by przechwalac sie Swoimi osiagnieciami, wiedza i .... reszte juz tylko on wie. TO NIE JEST DZIAL dla pseudoprofesionalistow przechwalajacych sie Swoja wiedza bez podania nawet jednego argumentu pozwalajacego brnac dalej tym a nie innym tokiem. Jezeli nie chcesz pomoc, nie pomagaj, jesli chcesz sie wykazac - na zawodach, nie w dziale dla poczatkujacych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie niezłe z was barany.

Chciałem tylko odradzić koledze zakup gównianego zestawu a wam to widze nie pasuje.

Nawet nie czytam tych długich wypocin bo szkoda mojego czasu na lekcje od nieudacznika.

 

@Madrian. Widzę że prześledziłeś moją historię. Niezły z ciebie szpieg szoguna.

Taki współczesny komunista.

Przeczytałeś już moje wszystkie posty?

Onanizujesz się przy tym?

 

Szkoda że nie jesteś taki aktywny w pomaganiu człowiekowi który

założył ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie niezłe z was barany.

Chciałem tylko odradzić koledze zakup gównianego zestawu a wam to widze nie pasuje.

Nawet nie czytam tych długich wypocin bo szkoda mojego czasu na lekcje od nieudacznika.

 

@Madrian. Widzę że prześledziłeś moją historię. Niezły z ciebie szpieg szoguna.

Taki współczesny komunista.

Przeczytałeś już moje wszystkie posty?

Onanizujesz się przy tym?

 

Szkoda że nie jesteś taki aktywny w pomaganiu człowiekowi który

założył ten temat.

 

proponuje zamknac temat.. Pan szpachla od innych wymaga by nie czekali na gotowe a czytali i szukali, natomiast sam sie poswieci 3 minut by poczytac czyjes wypociny... Kolego to swiadczy o twoim kompleksie nizszosci, o niczym innym. Probowales pomoc, ale manipulacja na nikim tu nie robi wrazenia, mam wrazenie, ze jeszcze raczkowales a model sam latal, tak doskonale go zbudowales. Powodzenia, oby wszystkim tak szlo.

 

Sa jadnak tacy co naprawde chca pomoc, bez przechwalek, robia to jedbnak na privie, dziekuje im i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to że nie chce poświęcić 3 min na czytanie.

Po prostu g..... nie czytam.... zwłaszcza gdy jest tak rozlane.

 

Najlepiej zamknijcie temat a tam o co autor pytał to nie ważne :)

Pewnie autor się ucieszy :)

Edytowane przez MareX
sprzeczne z regulaminem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to że nie chce poświęcić 3 min na czytanie.

Po prostu gówna nie czytam.... zwłaszcza gdy jest tak rozlane.

 

Najlepiej zamknijcie temat a tam o co autor pytał to nie ważne :)

Pewnie autor się ucieszy :)

 

to chyba ja jestem autorem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Model cesny moim zdaniem nie nadaje sie jako model dla początkujących modelarzy mają tendencje przy małych prędkościach zrywania strug i przepadania (oczywiście nie wszystkich producentów).

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o górnopłaty są modele z rodziny multplexa takie jak:

 

http://www.rctrax.pl...rowane/?id=7498

 

http://www.rctrax.pl...rowany/?id=7657

 

http://www.rctrax.pl...rowany/?id=7655

 

Sprawdzone modele w boju maja lekkie wzniosy skrzydeł przez co nie przepadają i nawet jak już się znudzi latanie tym sprzętem można zawsze wyprostować skrzydła i pobawić się w bardziej zaawansowaną akrobacje.Już wielu modelarzy zaczynających przygodę z lataniem nauczyłem sztuki pilotażu na tych samolotach.

 

Ewentualnie można zakupić jakiś z modeli ze śmigłem pchającym np.:

 

wersja RTF

 

http://www.rctrax.pl...ryczny/?id=7262

 

http://www.rctrax.pl...rowany/?id=7673

 

http://www.rctrax.pl...lot-RC/?id=7338

 

http://www.rctrax.pl...o-lotu/?id=7090

 

http://www.rctrax.pl...-24-GHz/?id=841

 

lub coś w wersji ARTF

 

http://www.rctrax.pl...lot-RC/?id=7545

 

http://www.rctrax.pl...rowany/?id=7666

 

ewentualnie `KITY`

 

http://www.rctrax.pl...ER-ARF/?id=7610

 

http://www.rctrax.pl...rowany/?id=7331\

 

http://www.rctrax.pl...ryczne/?id=7508

 

http://www.rctrax.pl...ryczny/?id=7261

 

Myślę że modele podane w linkach nadają się na początek i nie zniechęcą do dalszej przygody z modelarstwem lotniczym:)

Zawsze możemy pomóc w dobraniu modelu Rc i wyposażenia według życzeń klienta.

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony mogę dodać, że FunCub leci sam jeżeli został poprawnie złożony a latanie nim to czysta przyjemność. Przy mocnym silniku można trochę poszaleć ;) A jeżeli masz czas i ochotę to możesz ściągnąć samolot z hk http://www.hobbyking...SC_EPO_PNF.html i przy okazji trochę drobiazgów, ale musiałbyś doliczyć cło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony mogę dodać, że FunCub leci sam jeżeli został poprawnie złożony a latanie nim to czysta przyjemność. Przy mocnym silniku można trochę poszaleć ;) A jeżeli masz czas i ochotę to możesz ściągnąć samolot z hk http://www.hobbyking...SC_EPO_PNF.html i przy okazji trochę drobiazgów, ale musiałbyś doliczyć cło.

 

Dzieki Wam wszystkim za pomoc. Z sentymentu do pierwszego modelu, ktory sam rozbilem, postanowilem sam go naprawic i dodac mu ducha ;) zakupilem juz kit cessny 745, nowy silnik, 25 smigiel i dodatkowy akumulator. Udalo mi sie umowic z kolega, prowadzacym w okolicy sklep rc, obiecal przyjechac, obadac, oblatac, podpowiedziec i na tym sie moja przygoda do przyszlego sezonu zakonczy. Ogranicze sie do symulatora, z szacunku do hobby i cessny, bo zbyt latwo ja znowu rozwalic... a narazie bede czytal ile sie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Model cesny moim zdaniem nie nadaje sie jako model dla początkujących modelarzy mają tendencje przy małych prędkościach zrywania strug i przepadania (oczywiście nie wszystkich producentów).

 

 

Tyle tylko że 747 jest kopią E-starter GWS i lata tak jak oryginał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paczka juz doszla, wszystko zgodnie z planem, model juz ladnie oklejony. Jutro dojdzie mocowanie silnika na belke. Troche nie trafilem z akumulatorem, mimo wymiarow podanych na stronie, ktore byly takie same jak oryginalny, okazalo sie ze jest o 1/3 dluzszy, ale na szczescie niewiele ciezszy. Mam nadzieje, ze jakos go upcham. Moze macie jakies wazne wskazowki zanim go pokleje, a co dopiero ulotnie ;) ? nie chce powtarzac tych samych bledow, a tu najwiekszym byla niecierpliwosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz inny akumulator to koniecznie sprawdź wyważenie.

Po czym rzuć go parę razy nad wysoką trawą a zobaczyc jak szybuje i dopiero później używaj silnika.

 

z tym wywazeniem widze, ze bede musial sporo popracowac. Narazie mysle, jak tu osiagnac powtarzalnosc wywazenia, bowiem akumulator mocowany jest na spodzie kadluba na rzepa i za kazdym montazem, bedzie on przesuniety lekko do przodu lub do tylu, wzgledem poprzedniego lotu (ladowania i obsadzenia). Boczne umiejscownienie jest raczej, ok, wchodzi dosyc ciasno. Narazie przychodzi mi do glowy, by w kadlubie zamontowac jakas listewke stopujaca, gdzie zawsze bede do nie dopychal akumulator i blokowal inna listewka z przodu, wiec zawsze bedzie w tym samym miejscu. Potem sprawdze wywazenie na tym drugim akumulatorze i dobiore odpowiednie obciazenie, by wiedziec, ze dla jednego jest ok, a dla drugiego, w konkretne miejsce doloze jakis ciezarek i tez bedzie ok. Oryginalny ma 1500mAh a nowy 1800, ale ze jest leciutko ciezszy pewnie czasu lotu nie zyskam. Chcialem miec drugi, by nie czekac po kazdym locie godzine z kawalkiem na ladowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkanaście gramów różnicy w wadze akku nie ma większego znaczenia, jeśli będą mocowane w okolicach środka ciężkości. Natomiast warto zabezpieczyć je od przodu czymś miększym, aby w razie czego (odpukać) nie nadziały się na elementy wyposażenia, i nie uległy przebiciu lub zgnieceniu. Tak więc, jeśli od przodu ma być wstawiona listewka, dobrze jest jeszcze włożyć kawałek pianki między nią a akku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiają sie pierwsze problemy :) wnęka na akumulator jest malutka w cessnie 745. Prawdopodobnie przystosowana do mniejszego pakietu. Muszę coć pogłowić jak ją dobrze wyciąć, kadłub już przyszedł sklejony, więc nie będzie łatwo. Jak zamontować silnik EMAX ? ma 3 czarne przewody bez oznaczeń, pomijam fakt braku jakichkolwiek złączek, ale z tym sobie już poradzę. Drewniany kołek do montażu silnika (w cessnie 747 był plastikowy) jest również jakby nie na miejscu. Tym razem środkowa oś kołka, przesunięta jest względem osi kadłuba w lewo o jakieś 4 mm, w 747 był przesunięty w prawo o jakieś 5 mm. Akumulator zamówiony w abc jak już wspominałem okazał się 1/3 dłuższy, waży 154 gramy (oryginalny około 70) i ma inne złącze - nowy, pozostaje mi go sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik bezszczotkowy łączymy za pomocą złączek typu Gold. Wystarczą do twojego silnika 3mm. Kupujemy trzy komplety. Męskie montujemy do strony silnika, żeńskie od strony regulatora.

Podłączenie przewodów nie ma znaczenia. Podłączamy jak nam pasuje. Po sprawdzeniu kierunku obrotu, jeżeli jest niewłaściwy, po prostu zamieniamy miejscami DWA dowolne przewody z trzech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik bezszczotkowy łączymy za pomocą złączek typu Gold. Wystarczą do twojego silnika 3mm. Kupujemy trzy komplety. Męskie montujemy do strony silnika, żeńskie od strony regulatora.

Podłączenie przewodów nie ma znaczenia. Podłączamy jak nam pasuje. Po sprawdzeniu kierunku obrotu, jeżeli jest niewłaściwy, po prostu zamieniamy miejscami DWA dowolne przewody z trzech.

 

Dziękuję ! wszystko jasne, złączek mam sporo, więc problem rozwiązany. Narazie kleje snapy itp. czekam cierpliwie, aż poschnie. Tym razem mi nie spieszno, za to widze szansę na odratowanie 747 na której poćwiczę jak tylko przestanie wiać, bo narazie pogoda u mnie paskudna.

 

Zamówiłem też aparaturę turnigy 9x z odbiornikiem, jutro dostawa. Mam nadzieję, że podejdzie pod serwa które posiadam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa z zestawu z tej cesny? Ile kabli idzie od serwa do odbiornika?

 

Czy masz takie wyposażenie jak w tym modelu:http://www.aliexpress.com/store/product/Cessna-4CH-2-4G-brushless-RTF-EPO-940mm-beginner-Airplane-Foam-fiying-Airplane-747-1/501458_458053519.html ?

 

Jeżeli tak o serwa będą pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.