Janeczek Posted November 26, 2006 Author Share Posted November 26, 2006 Witam , ZDJECIA Paru MOICH SILNIKOW: (Dzieki uprzejmosci Kuby moglem je pokazac...) Pozdrawiam Jan NAZBIERALO SIE TROCHE KOMET.... BOXEREK OS FT 120 I -wersja.... OS - Z LAT 50-tych Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Niesamowita kolekcja Mam pytanie: czy tylko kolekcjonujesz silniki jako takie, czy też je czasami odpalasz i jakoś porównujesz między sobą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 I skad pomysl akurat na tak kolekcje? Czy wybierasz tylko wschodnie prodkcje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted November 26, 2006 Author Share Posted November 26, 2006 Witam , na zdjeciach jest tylko pare silnikow mam jeszcze ciekawsze ...skad pomysl na zbieranie ...? to chyba odpowiedzialem w "Przywitaniu" silniki "chodza " mi po glowie juz dziesiatki lat no i tak dlugo tez je zbieram.. W modelarstwie przeszedlem przez wszystkie dziedziny a ostatnio przed 20 laty latalem RC samolotami i szybowcami ale ze wzgledu na brak czasu i miejsca - jeszcze intensywniej zaczalem kolekcjonowac silniki ...one towarzysza mi wszedzie -naturalnie od czasu do czasu je zapuszczam .... ostatnio zona wyciagnela z pod lozka kilka kartonow silnikow bo mowila ze chyba od nich ja tak w krzyzach lamie..Kazdy silnik ma swoja historie ,o kazdym silniku moglbym opowiadac no moze nie godzinami ale zawsze cos ciekawego... Teraz gdy ze wzgledu na pogode i pore roku skonczyly sie Gieldy i Spotkania Kolekcjonerow mam troche czasu zeby zajac sie kolekcja -czyli "przeczesac" ja troche ; pozamieniac/posprzedawac naddatki ,skompletowac brakujace czesci itp...porozgladac sie w EBAY i Allegro... czy do kolekcji wybieram cos szczegolnie ? tak , interesuja mnie samozaplony (np: Jaskolki) no i raczej male silniki -kilkadziesiat "dych" i wieksze pozamienialem /posprzedawalem ...moze kiedys bede zalowal? oczywiscie zbieram tez rosyjskie silniki ...z tym ze tych popularnych mam juz komplet (jedynie widac sentyment do KOMET ...) ale sasiedzi ze wschodu produkowali jeszcze mniej popularne i znane silniki jak: MOSKVA, Charkov ,K-16 , CAML itd te sa zawsze mile widziane... Mam silniki prawie wszystkich typow i masci -pisze prawie bo nie jest tak latwo zebrac wszystko , chociaz znam kolegow ktorzy maja 5 - 8 tysiecy silnikow ale nie maja np: MBO (zdjecie tego silnika jest na stronie Kolb-a) No ale sie rozgadalem ... pozdrawiam Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemique Posted November 26, 2006 Share Posted November 26, 2006 Bardzo ladne. Wszystkie na chodzie czy tylko trzymane do ogladania. Ludzie maja rozne dziwne pomysly - tutaj widze gablote wypelniona silnikami, moj ojciec kupil jakis motorower bodajze z lat 60 chyba ktory w salonie chcial postawic Ale moja rodzicielka sie nie zgodzila! Gratuluje niesamowitej kolekcji! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted November 27, 2006 Author Share Posted November 27, 2006 Witam Pawel - Kolekcjonowanie czegos co juz zanika (wszyscy przerzcaja sie na elektryki...za niedlugo autami bedziemy jezdzic elektrycznymi -na razie Hybrydy...) uwazam za rzecz normalna , bo juz za niedlugo mlodzi nie beda wiedziec co to jest silniczek spalinowy ...a przez takich jak ja "zapalencow " beda mogli to jeszcze zobaczyc i moze "uslyszec" ... zdziwil bys sie ile osob interesuje sie silnikami i Kolekcjonuje je...W USA jest organizacja ktora zrzesza Kolekcjonerow -M.E.C.A - Spotkania sa robione rowniez w Europie(Niemcy i Szwajcaria) ale tylko raz w roku ...nigdy nie moge doczekac sie na ten termin-to jest takie samo dobre jak,jak, no co Ci bede mowil (no co te Motylki tak sobie tego)... Jezeli chodzi o moje silniki to mysle ze z 50 % nie da sie juz uruchomic tak sa wyeksploatowane ...a niektore juz od nowosci nie chodzily tak byly spaprane... Ale mam juz wprawe ,wystarcy ze wezme do reki motorek i wiem czy pojdzie.... To na razie tyle...Pozdrawiam Janek Link to comment Share on other sites More sharing options...
MareX Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Pozwalam sobie Janku na wstawienie w Twoim wątku Twoich też fotek. Niech nie leżą u mnie "nieużywane", a i inni Koledzy niech to zobaczą. Opis możesz już przekazać samodzielnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
malinn Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 Ja cię kręce :shock: To silniki do latadeł? Ten na dole to chyba v8 na gaźnikach - czy oczy mnie mylą?? Jeśli się niemyle to widzę w nim po 2 wałki rozrządu w każdej głowicy? Może jakieś dane dotyczące tego v8. Na jakie on paliwo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
motyl Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 tem V8 zajebista sprawa Taka extra z 66% jak to jeden z gości buduje poleciała by na tym Link to comment Share on other sites More sharing options...
neon Posted December 4, 2006 Share Posted December 4, 2006 tem V8 zajebista sprawa To tak można?:D No mnie normalnie zatkało :shock: :shock: ........ takie cudo co to na 2 fotce, t opierwszy raz na oczy widze :oops: Myślałem że to jakiś odżutowy :D A ten 1.....suuuper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted December 4, 2006 Author Share Posted December 4, 2006 Witam , te zdjecia zrobilem na spotkaniu Kolekcjonerow silnikow modelarskich (M.E.C.A w Mannheim) juz pare lat temu -ta Gwiazda nie byla zapuszczana (ale silnik na "chodzie" ) natomiast ten silnik Formuly 1 puszczali -robil straszny halas ...jest to silnik 8 cylindrowy V z dwoma walkami rozrzadu w glowicy -czyli dokladna kopia Formel 1 ...zaplon iskrowy ale szedl na specjalnym paliwie (tak jak F-1 )...gdzies mam filmik z pracy tego silnika jak znajde to pokaze... Jezeli chodzi o dane tech . tych silnikow -no musze popytac -one i dziesiatki podobnych sa zawsze na tych spotkaniach ... Pozdrawiam Janek :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted December 8, 2006 Author Share Posted December 8, 2006 Sa jeszcze takie silniki -niestety nie wszystkie moje .... URL=http://imageshack.us][/url] TEN JEST MOJ -INLINE 35 -Tlok "chodzi" wzdluz walu korbowego... Zdjecie z Gieldy... Ten byl kiedys moj ale go wymienilem -(Taifun Boot Agregat) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted December 12, 2006 Author Share Posted December 12, 2006 Silnik WANKLA -tak jest w srodku .... http://img136.imageshack.us/img136/4210/img0001et7.jpg' alt='img0001et7.jpg'> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted December 12, 2006 Author Share Posted December 12, 2006 Te Coxy to konstrukcje mojego kolegi Sigi Ten Boxerek 2 cylindrowy mam.... skonstruowal tez Coxa Gwiazde i 2 cylindrowe V... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MareX Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Witaj Janku! Patrze na ten przekrój tego silnika inline i za cholerę nie mogę sobie wyobrazić tego, w jaki sposób ruch posuwisto-zwrotny tłoka jest zamieniany na ruch obrotowy wału smigła? To jest właśnie jeden z powodów /braki w wyobrażni geometrii przestrzennej/ dla którego nie zostałem inżynierem mechanikiem :cry: Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 W "normalnym" silniku jest tak samo: ruch posuwisto zwrotny zamieniony jest na obrotowy Mechanizm korbowy chyba rozumiesz. Potrzeba przekładni kątowej i po kłopocie Zasada działania silników 4 suwowych z wirującym cylindrem: http://www.rcvengines.com/how-it-works.htm Ale jak działa ten z przekroju Janka, też nie wiem (słabo widać). Link to comment Share on other sites More sharing options...
MareX Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Hubercie! Wystarczy popatrzyc na obrazek Przemka pod Jego wpisami i wszystko staje sie jasne dla nie przymieżajac, nawet każdego większego antytalentu technicznego niż ja / mam nadzieję, że się takowe w przyrodzie zdarzają :roll: / Wankel niby też da sie zrozumieć, ale to , co pokazał Janek, nijak nie da sie pojąć. Twój link tłumaczy jeszcze inny rodzaj silnika i też nie bardzo rozumie , jaki sens jest kręcić cylindrem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Wankel ma wirujący tłok (nic o tym nie wspominałem), silniki VRC mają wirujący cylinder (spełnia on rolę zaworów, bo to 4 suwy). Pobawię się w zgadywankę (zanim Janek odpowie). Silnik którego przekrój podał Janek (ten kolorowy) ma w środku coś jak przedszkolna huśtawka z dwoma kołami zębatymi na końcach. Koła te toczą się po dużym kole zębatym umocowanym pod kątem do swojej osi obrotu powodując ruch tej huśtawki i jednocześnie ruch tłoka. Narysowałbym, ale nie mam dostepu do serwera :? Najważniejsze, czy ta centralna część (ta huśtawka) wykonuje ruch wahliwy względem szarej kropki w jej środku? Jeżeli tak, to wszystko jasne Link to comment Share on other sites More sharing options...
MareX Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Zmieniłem wpis i Ty w miedzyczasie wyjaśniłeś mi , po co sie ten cylinder kręci. A na rozwiazanie zagadki Jankowego obrazka poczekam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
malinn Posted December 13, 2006 Share Posted December 13, 2006 Silnik wankla ma mniejszą masę niż klasyczny , wiekszą moc przy mniejszej pojemności i wiekszy moment (w stosunku do beznzynowego klasyka 4 suwa) Reszta to wady: Mniejsza trwałość , kłopoty z uszczelenieniem (tłok- cylinder), paliwożerność. Było kilka samochodów napedzanych takim silnikiem jak i motocykli jednak ich wady wzięły góre nad zaletami i te konstrukcje poległy jak na razie. Co do tego kolorowego przekroju to mimo iż ja inż.mechas to nie czaje jak on chodzi :cry: Wyglada on na dwusówa i to co nad tłokiem czyli cylinder i głowica mnie nie dziwi. Frapuje mnie bowiem sam korbowód i do czego na dole (po przeciwnej stonie tłoka) on jest zamocowany. Przekrój jakiś nie jasny i niewidać nawet miejsca aby ten niby wał korbowy miał miejsce na obót w korpusie. Korbowód zamienia ruch posuwisto zwrotny na obrotowy to wiadomo ale jak dalej wał korbowy się obraca i gdzie jest przekazywany dalej moment obrotowy to nieczaje. Może lepszy przekró by się przydał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts