Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Frapuje mnie bowiem sam korbowód i do czego na dole (po przeciwnej stonie tłoka) on jest zamocowany.

Ja myślę, że do takiej "huśtawki" (kolor sraczkowaty na schemacie) z dwoma małymi kółkami zębatymi na końcach.

Kółka te współpracują z dużym kołem (ustawionym nieprostopadle, tylko pod jakimś kątem do wału silnika), tylko się po nim tocząc i zamieniając ruch obrotowy wału silnika na wahania tej "huśtawki" :D

Może nawet mogłyby to być rolki ?

Ja tak to sobie wyobrażam, ale mogę się mylić, bo widzę coś takiego po raz pierwszy.

Opublikowano

Zgodze sie ze rysunek jest skomplikowany ale ja tez mialem z tym problemy do czasu gdy rozebralem mojego INLIN-e "O S W I E C I L O" sie momentalnie ....Ta zielona czesc do ktorej korbowodem przymocowany jest tlok -przymocowana jest do walu korb. sworzniem i husta sie jak no ...hustawka (hi,hi) na koncach tej zielonej czesci sa po jednej jak i po drugiej stronie LOZYSKA (male kulkowe) i one (lozyska) "jezdza" w gore i w dol po zamocowanej na stale (z korpusem) biezni (bieznia jest falowana)...poniewaz korbowod ma kulowe polaczenie z tlokiem i zielona czescia (kulisa) no to przy obrocie walu tlok chodzi w gore i w dol jak normalny tlok w cylindrze ...oczywiscie najtrudniej jest dobrac katy biezni zeby to tlok chodzac w dol naciskal tak na kulise ,zeby obracala walem ..Korbowod przy kulisie zakresla kolo ...ten INLINE nie ma w srodku kol zebatych i cylinder tez nie jest obrotowy -wal steruje wlot mieszynki -jak w normalnym dwusowie.... jakby jeszcze byly problemy to rozbiore INLINE i zrobie zdjecie.....sa jeszcze inne typy nietypowe (oczywiascie silnikow) Jezeli chodzi o silnik Wankla to chcialbym miec MAZDE MX-8 w niej siedzi WANKEL motor taki ze Ho ! Japonczycy dalej ciagna historie z silnikiem Wankla gdy prawie wszyscy juz zaprzestali sie tym zajmowac ...

Pozdrawiam Janek :salut:

PS: moment obrotowy z w dol idacego tloka przekazywany jest przez korbowod na kulise- (zielona czesc z koleczkiem w srodku )-kulisa jest zamocowana z walem korbowym wlasnie poprzez sworzen (koleczko w srodku) ktory przekazuje moment obrotowy kulisy na wal...niepotrzebnie na rysunku narysowali taki duzy kanal w wale korbowym (kanal ktorym wlatuje mieszanka paliwa do wnetrza silnika...)

Opublikowano

B r a v o Hubert ! wygrales darmowa wycieczke do Krepca ! ktora oczywiscie mozesz zamienic na 3 rozne EMOTIKONY ale prawdopodobnie Krepiec znasz ,

wiec juz t e r a z dostajesz 3 s w i e z u t k i e Emotikoniki - :D :wink: :P

Z tymi rolkami zgadza sie , z tym ze moga to byc lozyska -wlasciwie tez rolki....jedynie zdziwilem sie na ta czesc o kolorze sraczkowym -ja mam kolor raczej zielonkawy z tym ze tutaj tez morzesz miec racje,bo ja mam monitor juz stary i moze nie oddaje tak dokladnie (czyt -ladnie) koloru sraczkowatego (hi,hi)

Pozdrawiam Janek

Opublikowano

ciekawy Silnik to- ERICKSON -

Zewnetrznie wyglada jak silnik WANKLA a jednak tlok pracuje inaczej... :salut:

Opublikowano

Faktycznie! Mają ludziska głowy wiecej niż 6x9 :D. To chyba genetycznie wrodzony zmysł orientacji przestrzennej i wyobrażni abstrakcyjnej...Poszukaj Janku takiej animacji do tego poprzedniego silniczka, którego zasadę pojął Hubert, a u mnie nadal czarna noc :roll:

Opublikowano

Ten nowy silniczek to też nie widziałem takiego dziwadła. Coś ala vankla widze. Diabelski wynalazek normalnie. Pewnie ma zalety i wady jak wankla.

 

Fajnie poogladac takie kontrukcje. Bardzo ten watek mi się podoba :wink:

 

Nawet niewiedziałem że takie dziwadła są i chodzą. Fajna sprawa/

Opublikowano

Ależ Janku masz fajowe zabawki... Chyba muszę się do Ciebie wybrać...

Odpalimy kilka egzemplarzy... Nie będą się kurzyć na półce!!!

Bardzo prosze o fotografowanie każdej rozbiórki takich ciekawych egzemlarzy no i o późniejsze wstawianie fotek na forum!!!

 

Pewnie ma zalety i wady jak wankla

 

Moim zdaniem jest konstrukcją dużo bardziej skomplikowaną niż wankel.

Z obrazka wynika że to raczej dwusuw. Wankel jest czterosuwem.

Takie problemy jak z uszczelnieniem wankla w tym silniku raczej nie występują... Występują zapewne jednak inne problemy.... Zastanawiałem się z jakiego materiału jest wykonana "tuleja", przecież ona pracuje powierzchnią zewnętrzna i wewnętrzną. Z czego wykonany jest korpus silnika? przecież on stanowi kolejną tuleję dla "tulei właściwej"...

Bardzo chciałbym zobaczyć taki silnik w czasie pracy...

Przyglądając się jego konstrukcji wydaje mi się że w czasie pracy musi generować wysokie wibracje... Tłok zachowuje się jak kawałek metalu zamknięty w czymś podobnym do dziecięcej grzechotki...

Tak... To jednak musi się cholernie telepać w czasie pracy...

 

P.S.

Zamiast wymyślać skomplikowane nazwy powinni go nazwać "delirium"... :wink:

Opublikowano
Jezeli chodzi o silnik Wankla to chcialbym miec MAZDE MX-8 w niej siedzi WANKEL

Mazdy z silnikiem Wankla mają oznaczenie RX i pewnie o Mazdę RX-8 Ci chodziło :?:

Opublikowano

Mazda fajna i POWERA ma napewno.

 

Druga sprawa to ile pali i le kosztuje i jak czesto się psuje ;-)

 

Ten silnik istonie jak kolega zauważył to na 2 suwa wyglada - okienka sterowane tłokiem całkiem jak w komarku czy Wiejskim Sprzęcie Kaskaderskim.

 

Najlepsze jest to że jeden tłok obsługuje dwie komory spalania (widziałem juz silnik o tłokach przeciwbieżnych ) i ciekawe jak w praktyce jest z tymi wibracjami ???

Opublikowano

Tak - p r z e p r a s z a m !! pomylilem sie -ale MX np 5-ka tez niczego sobie...tylko raczej dla Pan (tu- n z kreseczka u gory)

 

Silnika ERICKSON-a niestety nie mam ale byl kiedys w Ebay i to za duze pieniadze chyba 1800 czy cos kolo tego...

 

Nie wiem czy widzieliscie juz najnowszy Patent.... Polski silnik dwusuwowy pana inz.Jacka Synakiewicza (Architekt,Projektant Motocykli i Konstruktor silnikow zarazem) Silnik jest w fazie rozwojowej i po pierwszych udanych probach, na razie wykonany jest maly prototyp (ca 6 ccm- a wiec silnik do modeli -i zreszta tez tak wyglada )...pracuje wspaniale jak 4 -suw i daje sie swietnie regulowac...Silnik ten jest opisany w Czasopismie SWIAT MOTOCYKLI 5/2006 - wkrotce ruszy produkja tego Typu silnikow ; na poczatku silniki do skuterow w kolejnych etapach ruszy produkcja silnikow do duzych Motocykli .... silnik jest tak skonstruowany ze mozna go (tzn cylindry) prawie dowolnie kombinowac - czyli juz niedlugo przyjda czasy ze w Polsce bedzie sie jezdzic na motocyklu z silnikiem gwiazdowym...

Janek :roll:

PS: No zrobie zdjecie wnetrza INLINE wtedy bedzie mozna zobaczyc co jest w srodku i wyobrazic sobie jak to wszystko wspolpracuje...

PS: rzeczywiscie byly silniki o tlokach wspolbieznych - tak jak i dziesiatki innych cudactw -ale konstruktorzy b e d a do tego powracac szukajac "czystego" silnika napedzanego np: zupa mleczna czy szpinakien ...hi,hi

Opublikowano

Kurcze niec na temat tego silnika nie moge znaleźć w necie a ŚM nie mam z tego roku ;-(

 

Chętnie bym takowy silniczek oberkał.

 

Jaką ma moc , poj. masę i ile pali? Może już coś o nim wiadomo?

 

 

ZNALAZŁEM:

 

http://www.jjsdesign.net/jj2s/zasadadzialania.html

 

Nawet animacja jest. Istny majstersztyk ;-) Jaki tłok dziwny. Polak potrafi

 

 

Jak by cos w necie było o nim to prosze o linka. Co do fot tego silnika to napewno się przydadzą i ułatwią wykombinowanie jak on działa.

Opublikowano

Rysunek silnia z pierwszej strony tematu mozna porównać to krzywej karuzeli która jest pod kątem 45' do ziemi i raz sei naniej jedzie do góry a raz w dół :) czyli korbowód musi poruszać sei po obwodzie jakiegoś pierścienia no i przeniesienie ruchu z pierścienia na wał za pomocą jednego sworznia mniej więcej mi sie to widzi:) :?:

Opublikowano

Zrobilem zdjecia Inline ...nie wiem czy jednak dobrze widac to ze Lozyska chodza na okolo po powierzchni pofalowanej -tak ze ta czesc do ktorej przymocowany jest korbowod -krazac -kiwa sie raz w gore raz w dol ciagnac za soba korbowod - co powiduje ruch tloka ...Przy mocowaniu korbowodu widac wlasnie lozysko -drugie jest po drugiej stronie ...to w srodkowej czesci w ksztalcie litery-U- ze sworzniem jest koncowka walu korbowego ...pod spodem widac srebrna powierzchnie biezni ktora jest pofalowana tzn na calym obwodzie jest ta powierzchnia raz u gory a raz na dole -jezeli ta poprzeczka z obydwoma lozyskami na koncach i w srodku zamocowana do walu korbowego obraca sie z nim to jezdzac po tej powierzchni lozyskami wacha sie gora- dol i ciagnie tlok ...

dscn0944xc8.jpg

dscn0942hp0.jpg

Opublikowano

pozdrawiam silniki o tej nietypowej konstrukcji wytwarzali także rosjanie do makiet,a konkretnie jak pamiętam był to model na uwięzi jakiegoś jaka czy też il-a o bardzo smukłej gondoli silnika . model ten brał udział bodajże w M.ś w latach 80 i w modelarzu był jak pamiętam opis konstrukcji silnika . rosjanie rozwiązali przeniesienie ruchu posuwistego na obrotowy innaczej i jak pamiętam byłem pod wielkim wrażeniem tego motorku . :) symon

Opublikowano
rosjanie rozwiązali przeniesienie ruchu posuwistego na obrotowy innaczej

 

To nie prawda...

Zawodnicy F4B byłego ZSRR stosowali takie właśnie silniki typu in-line.

Opublikowano

Ten silnik u gory jest wlasnie rosyjskim silnikiem o nazwie MMB rozprowadzanym przez niemiecka Firme p.Sturm z miastka Herzogenrath

(Firma ta juz nie istnieje a miala /rozprowadzala fajne Motorki tak originalne jak i kopie ....)Byly tez rosyjskie INLINE ktore mialy wenatrz przekladnie (o tym pisze chyba kolega Symon5) ale musze zajrzec do literatury - na co byla ta przekladnia ....ale -wszystko "krazy" wookol tego ,jak przeniesc ruch posuwisty tloka na ruch obrotowy walu ...i tak inline amerykanskie czyli AERO 35 mialo troszeczke inne rozwiazanie korbowodu bo cylinder lezy nie w osi walu kobowego ,tylko "na " wale wzdluz silnika -korbowod wyglada jak litera " T " - dzialanie tzn wyobrazenie jak ten silnik "chodzi jest bardziej skomplikowane niz przy rosyjskich silnikach -

Pozdrawiam Janek 8)

]j4100002smallht2.jpg To jest INLINE mojego kolegi Sigi -uzyl do tego mojego COX-a 2,5 ccm (tzn. uzyl tloka ktory ma polaczenie kulowe z korbowodem)

Opublikowano

NO NORMALNIE GAŁY OPADAJĄ :lol: takiego czegoś to niewidziałem jeszcze. Zakapowałem (chyba) jak ten silnik z przekroju chodzi.

 

Myśle jednak ,że tłok niechodzi wewnątrz wału korbowego - tylko w pieście śmigła. To tylko nazwa bo wał korbowy - ma wykorbienia stąd jego nazwa. :wink:

 

Wychodzi wg.mnie że piasta smigła jest równocześnie tuleją cylindra w którym chodzi tłok (pomarańczowy) dalej przez sworzeń tłoka (garnatowy ) siły przenosi korbowód (szary )na wał korbowy (jasny niebieski) i tam właśnie przez koło zębate ruch obrotowy jest przekazywany na koło zębte piasty smigła(zielona) i śmigło w efekcie się kręci :wink:

 

Sądze że to dwusuw sterowany za pomocą wału korbowego (pierw paliwko trafia do komory wału korbowego potem jest przpychana przez tłok na jego denko i komore spalania , która to jest umiejscowiona najbliżej śmigła wewnątrz piasty. Tam paliwko się spala i MOC

wyzwala :twisted:

 

Myślę że sam proces wydechu sterowany jest oknem umieszczonym na cylindrze (piaście śmigła) i sam proces otwierania i zamykania okna wydechowego realizuje się przez obroty wałśnie samego cylindra. To już normalnie diabelski rozrząd i niezły Łeb go wymyślił. Silnik ma też tylko 4 łożyska i jedną przekładnię zębatą (podobną jak w moście pf.125P czy innych tylnio napedowców).

 

Zaskakuje stosunkowo prosta budowa jak na zastosowane rowiązanie wirującego cylinda. Silnik ma 4 łożyska i zarówno wał i piasta podparte sa w dwuch miejscach. Ma to zaletę (lepsza teoretyczna trwalość silnika) i wadę (większy ciężar bo łożyska swoje ważą). Ciekawe jak osiągi tego silniczka się kształtują.... :?:

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.