kwijatkowski Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 powiem tyle: powodzenia! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Przy dobrze dobranym wyposażeniu wcale nie musi być cięższy. Z czym macie znowu problem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 O.K. Wojtek już wie na co musi zwrócić uwagę aby model dobrze latał. Jego sprawa jak to zrobi. Mimo wszystko ciekawa to konwersja ,bo są to modele dość tanie ,a w wersji spalinowej ten model nabierze nie tylko wyglądu ,ale też dźwięku bardziej podobnego do oryginału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Po rozmowie z Modelmaniakiem zdecydowalem kupic nowy silni OS-max 10La. Co za nim przemawia ? - Latwosc regulacji i bezawaryjna praca. WAGA - tylko 112gram z wszyskim! Co czyni go bardzo dobrym napedem do tego typu modeli. Co odstrasza? - cena nowego silnika to 179zl:/ Chyba ze ktorys z kolegow chce sie takowego pozbyc. Pakiet mam juz zlutowany - 4xaaa 850mah- 45g. Chyba zrezygnuje z orkinalnego stary wysokosci i w calosci zastapie go balsa 5mm i z sterem kierunku prawdopodobnie zrobie tak samo. W sumie zapowiada sie ze waga nie wzrosnie az tak bardzo - ale predkosc lotow napewno. Podjalem tez decyzje ze zalaminuje CALY kadlub od poczatku do konca. Ze skrzydlem jeszcze niewiem - napewno od dolu dam tkanine - czy na gornej powierzchni- jeszcze nie wiem. Teraz tylko znalesc czas na cale te manewry no i kase na silnik i reszte bebechow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 A zastanawiales sie jak ochronic material przed wplywem paliwka ? Hubert w watku o F4U pisal ze paluszki mu sie robia niebieskie po kontakcie z zachalapanym benzyna styropianie. Kojot zalaminowal caly model - mozna albo tak albo pokryc folia. Ale to wszystko powoduje wzrost masy. Bedziesz mial bardzo duze problemy z waga - tak mi sie wydaje- ale zycze powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Ja bym okleiłem model papierem śniadaniowym. Nie ma z tym wiele pracy i koszty minimalne a efekt super. Wzmocni konstrukcje i zabezpieczy przed paliwem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 U mnie problemem była bardzo duża zawartość nitro w paliwie (już nie pamiętam kiedy ile, ale w tym silniczku dawałem nawet ponad 30% nitro), przy wyborze OSa pewnie obejdzie się bez nitro, może kilka % Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Po za tym waga oklejonego papierem modelu przybierze znacznie mniej niż laminowanie. Poza tym zalaminowanie całego kadłuba to już trochę przesada. To już lepiej dać 2 warstwy więcej i wypłukać ze środka styropian . tylko to już nie będzie GWS :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Poza śniadaniowym można rozważyć pakowy: prążkowany w kolorze białym lub brązowym. Mocniejszy, cięższy, lepiej układa się na wiekszych powierzchniach (nie targa się tak łatwo po zwilżeniu wikolem), koszt pomijalny, waga wg moich pomiarów to 0,51g na dm2 (odmiana brązowa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 hm... spod kalduba musze zalaminowac tak samo jak spod skrzydla - ze wzgledu na ladowanie na brzuchu. Z moich doswiadczen z papierem pakowym jest tak - ze jak rozciencze wikol z woda 1:1 i posamruje skrzydlo a potem przyloze papier to i tak nie ma bata - marszczy sie i potem to wyglada ochydnie :/ Chyba ze wy to jakos inaczej robicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Nie ma bata jak zrobisz to dobrze to papier będzie napięty niemal tak samo jak folia. Skoro jednak Ci to nie wychodzi to zrób jak piszesz tylko poszukaj jak najcieńszej maty szklanej i dobrze odsączaj żywice (np przez odciśniecie jej wcześniej na folii) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 nie no podejme jeszcze jedna proble z tym papierem nie dam sie aby papier mnie pokonal czesc kadluba musze zalaminowac bo byla wieloktornie lamana a tym razem tego nie chce. ale dam tkaniny tyle co musze a reszte postaram sie papierem okeic aby lekko bylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 W skrzydle możesz zalaminować tylko krawędź natarcia (poza oklejeniem papierem) Ale równie dobrze wystarczy okleić taśmą samoprzylepną. Poza tym jak przygrzmocisz to i tak coś ustąpi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 No i jednak potrafie Przylozylem sie i probny kawal styro profilu udalo mi sie okleic bez rzadnej zmarszczki Teraz pozostaje pytanie - lamninowac miejsca gdzie kiedys kadlub byl popekany czy papier wystarczy ?? Spod skrzydla tez dac papierem czy zalaminowac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Nie wychodzi, jeśli smarujesz tylko element i kładziesz na to suchy papier - to się marszczy, trzeba wygładzać, naciągać itd. Musisz posmarować papier i nawilżony ułożyć na elemencie. Możesz pociągnąć wikolem sam papier, możesz smarować papier i element (tak robię najczęściej), możesz nanieść klej na element, a papier przemalować samą wodą. Rozcieńczony wikol po odparowaniu wody nie jest aż tak ciężki, więc najlepiej pociągnąć papier, potem z lekka styropian, położyć i wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Tak jak piszesz to wychodzi ! Az sie pale by okleic wszystko orazu papierem tylko czy to bedzie wystarczajaco wytrzymale ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Możesz wszystko przelaminować... Kojot tak zrobił ze swoim F4U. Jak chcesz iść dalej, to zrób grubszą warstwę laminatu i nitro do środka wpuść :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Dobra - gora skrzydla jest juz pokryta papierem Teraz mam dylemat odnosnie sterow - okeic je papierem czy robic od nowa balsowe?? - jak sadzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
extream Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 Skrzydło pokrywaj od razu z obydwu stron !! Inaczej schnący papier zwichruje płat !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 spoko -przypialem skrzydlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.