leszek504b Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 8) Mam dwa silniki somozapłonowe - OTM Sokol 2,5ccm i RYTM2,5ccm. Co o nich sądzicie, czy są to dobre silniki? :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 Rytm to kiedyś był dobry silnik .Sokół nie bardzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
modelarzkobi Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 Bez obrazy ale są dobre jako wystawa w muzeum. Nie mówię że nie dało by rady ich odpalić bo może i by się to udało zrobić, ale co z tego że odpalą bo nie oszukujmy sie te silniki były dobre ale 20 lat temu. Na dzisiejsze czasy lepiej kupić np. ASP za małe pieniądze i mieć problem z głowy z kapryśnym silnikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 A jak ktoś lubi "retro" ? Pewnie byłby tak że jeżeli ktoś by przedstawił ładny modelik (oczywiście leciwa konstrukcja) choćby swobodnie latający z podobnym motorkiem (Powiedzmy byłaby to kopia modelu z dawnych lat) wzbudziłby niezłe zainteresowanie (z resztą takie coś już się zdarzyło - ostatni zlot wicherków) Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek504b Posted November 5, 2007 Author Share Posted November 5, 2007 To prawda, te silniki nie są nowoczesne, ale nie chodzi mi o osiągi tych silników tylko o to, czy te silnik w swoich czasach mogły się pochwalić dobrą opinią wśród polskich modelarzy czy też nie bardzo. :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 Jak już pisałem Rytm to był mój "koń roboczy" natomiast Sokół to troche badziewie bardzo często urywał się wał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nielot Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 Rytm był traktowany jako silnik wyczynowy. Ostro pracował w moim słynnym Akrobatku (młodzież nie pamieta a Instruktor doskonale pamięta)z CSH. Nazywaliśmy go "dla twardych" bo kopał ostro po palcach. W wyścigach uwięźuwek sztandarowy silnik stosowany nawet przez kadrę.Powód-mało palił.Moc to chyba 0,3 kM. Sokół nie byl już taki dobry jak Rytm potwierdzam to co pisał Instruktor.Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek504b Posted November 5, 2007 Author Share Posted November 5, 2007 Sporo czytałem o tych silniczkach . RYTM rzeczywiście ma większą moc od Sokola, ale jest sporo cięższy. Sokol ma ok. 130g, czyli można powiedzieć, że nie wiele... tak mi się wydaje Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted November 6, 2007 Share Posted November 6, 2007 Rytmy były w wersji ciężkiej, czterośrubowej (i na głowicy i tylne dekielek), z długim, metalowym gaźnikiem (gardzielą) i , późniejsze, wersja "M" , trzyśrubowe, gardziel gaźnika plastikowa. Te stare miały niezłą moc, ale i wagę. Ogólnie, jak wszystkie silniki wyprodukowane w ZSRR, wszystko zależało od przypadku - robili z materiału jaki wpadł w rękę i, jak sie trafiło taki wykonany z porządnych, to był cudo nie silnik, a jak z gorszych, to potrafił się 'przetrzeć' przy docieraniu :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacek Posted November 6, 2007 Share Posted November 6, 2007 kiedyś miałem i tuningowaliśmy te silniki wieczorami a to odchudzanie i polerowanie korbowodu a to inna gardziel gaźnika przeróbki dyszy można tak godzinami no i podstawowa rzecz azotyn amylu jako dodatek do paliwa rytm wtedy był zabójczy miał tą przewagę na innymi silnikami że się mu ani wał nie ukręcał ani korbowód nie urywał i był doć mocny i łatwo palił Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek504b Posted November 6, 2007 Author Share Posted November 6, 2007 :idea: A takie rzeczy jak odchudzanie (oczywiście bez przesady) lub montowanie innej gardzieli do tego silnika sporo daje? :?: Albo czy można zmniejszyć choć odrobinę mosę tłoka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek504b Posted December 5, 2007 Author Share Posted December 5, 2007 To jest właśnie mój OTM Sokol Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacek Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 najwięcej dawało paliwo z azotanem (bądź azotynem już nie pamiętam) amylu ito jest jedyna rzecz która na 100% poprawia osiągi samozapłonu, reszta zmian trudno powiedzieć wszystko robiliśmy na wyczucie bez możliwości pomiaru efektów ale na ucho wydawało się że jest lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 Azotyn amylu -smród jakich mało, ale swoje robił Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 Azotyn amylu...dobra rzecz, szkoda ze trudnoosiągalny. Paliwa też nie zawsze są dostępne "na miejscu". Sam jeszcze uzywam kilku samozapłonów do modeli na uwięzi i retroRC, głównie MK17, Jena, kilka starych MVVS, Mars i piękny wspaniały ruski KMD. Sokoła też miałem ale ciągłe problemy z korbowodem mnie przerosły więc trafił na pólkę muzealną :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
darth_kamilson Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 Witam. Kupiłem niedawno silniki samozapłonowe mk-17 i otm koliber,czy to dobre silniki?chętnie przeczytam kilka uwag dotyczących tych silników Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted January 16, 2008 Share Posted January 16, 2008 To że kupiłes to już wiemy ,ale do czego chcesz to zastosować .Najlepiej nadają się na półkę do gablotki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
darth_kamilson Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Chcę je wsadzić do modeli na uwięzi,tylko niewiem czy się opłaca je montować,myślę,że lepszym silnikiem bedzie mk-17,pozatym kupiłem go nowego nigdy nie odpalanego co o tym sądzicie :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 Do małej uwiężióweczki ten Mk może być. Mój sposób na ten silnik -4 obroty iglicy paliwa potem odpalamy i regulacja ,zmniejszanie ilości paliwa oczywiście regulacja kompresją też Link to comment Share on other sites More sharing options...
darth_kamilson Posted January 17, 2008 Share Posted January 17, 2008 dzięki za dobrą radę,a co mogę zrobić z kolibrem,moim zdaniem szkoda go marnować na półce 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.