labo Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Witam, Mam stary, niedokończony depronowy model z dwoma belkami ogonowymi ze środkowych segmentów wędek. Samolot ma mieć odwrócone usterzenie V. W tym usterzeniu na krawędź natarcia deski depronowej jak i na miejscu odcięcia częsci ruchomej steru chciałem dać rurki węglowe 6mm, które miały usztywnić stateczniki jak i całą część ogonową. Coś w stylu "Shadow 200". Odstęp między tymi rurkami ogonowymi wynosi 380mm. Średnica rurki ogonowej w miejsu w którym palnuję dodanie rurek na statecznikach to 8 i 7mm. Siedzę od kilku dni i myślę, jak przymocować usterzenie do tych ogonów. Nie bardzo wiem jak do istniejących rurek ogonowych przykleić/przymocować kolejne pod kątem 90 stopni. W jaki sposób łączy sie rurki węglowe (Katszłt "T"), które mają praktycznie tę samą średnicę 6 i 7 lub 6 i 8mm? Daszek of "T", to ta grubsza rurka (wędka) ogonowa. Może by wystarczyły pręty węglowe 3mm zamiast rurek 6mm na krawędzie stateczników?? EDIT: Dokładnie chodzi o model DSO1 z mojej strony. http://www.modelarstwo.w.of.pl
labo Opublikowano 4 Września 2012 Autor Opublikowano 4 Września 2012 Wiotkości belek ogonowych także się trochę boję... A gdy by zamiast prętów laminatowych (których na marginesie nie mam) zastosować metalowe wkręty o średnicy gwintu pasującej do wnętrza rurki i wchodzące do niej na długość jakoś 3-4cm i na nie wkleić rurki na żywicę? W "belkach" ogonowych by wystarczyły może wtedy tylko otwory pod wkręty, już bez ich wklejania w te "belki" ogonowe?
labo Opublikowano 4 Września 2012 Autor Opublikowano 4 Września 2012 Czyli można zastosować np. to (pierwszy lepszy sklep z google): http://abc-rc.pl/p/13/634/pret-weglowy-3-mm-1mb--prety-materialy-konstrukcyjne.html
labo Opublikowano 5 Września 2012 Autor Opublikowano 5 Września 2012 Dobierz srednice preta tak, by bez nadmiernego luzu pasowal do wnetrza rurek stanowoacych krawedz natarcia badz dzwigar statecznika. Luzu powinno byc tylko tyle, by miescila sie tam cieniutka warstwa kleju (kleic zywica).Są dostępne pęty średnicy 4 i 3mm. Ten 4mm trzeba troche przeszlifować aby wszedł do rurki, lub użyć cieńszy 3mm ale dać więcej żywicy. Który lepiej zastosować? Ja nie rozumiem, po co Ty chcesz stosowac skrajnie cienkie i lekkie elementy z laminatu weglowego, jesli potem nosisz sie z zamiarem laczenia ich ordynarnymi, wielkimi i ciezkimi, metalowymi wkretami. O śrubach pomyślałem dlatego, że odpada wtedy wklejanie tego pręta węglowego w rurki ogonowe, a przyznam się, że nie bardzo widzę jak mam te pręciki w belki powklejać...
robertus Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Ja bym użył kawłaka rurki mosiężnej o średnicy wewnętrznej większej niż średnica zewnętrzna rurki węglowej, belki ogonowej. Potraktowałbym to jako łącznik, wygiąłbym o 90st. Z jednej strony by wchodziła belka ogonowa, z drugiej, pionowo wzmocnienie statecznika pionowego. Ps. Czy mógłbyś narysować ogonek, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem jak miałby wyglądać "odwrócony V na dwóch belkach ogonowych". Po jednym skrzydełku na belkę?
labo Opublikowano 5 Września 2012 Autor Opublikowano 5 Września 2012 Ale ja potrzebuje literkę T a nie kątownik.... A proszę: http://media.defenseindustrydaily.com/images/AIR_UAV_Shadow_200_56-SBCT_lg.jpg
madrian Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Przyklejasz rurki do siebie na gotowo na CA. Konstrukcja jest na razie delikatna, ale zaraz to poprawimy. Połączenie owijasz solidną i mocną nicią o dużej odporności na zrywanie. Ciasno i tak, by trzymała całe połączenie. W nieobciążonych miejscach może to być nawet nić krawiecka bawełniana. W twoim wypadku raczej wybierz coś solidniejszego. Potem przesączasz nitkę CA. Robi się sztywny, ale nieco kruchy laminat. Wystarczy jednak na następny etap. To połączenie laminujesz później żywicą epoksydową od zewnątrz. Można dodać pasek rowingu węglowego lub szklanego, na wzmocnienie połączenia. Żywica zastyga i masz sztywne i mocne połączenie. Żywica usztywnia konstrukcje, nić daje odporność na rozrywanie.
robertus Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 Gdybyś zrobił wzmocnienie na krawędzi natarcia stateczników, nie musiałbyś kombinować z łączeniem rurek w T. Wystarczyłby prosty łącznik pod kątem. Sztywność statecznika wzdłuż cięciwy uzyskasz przez spięcie jego dwóch skrzydełek
Marcin K. Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 Nie wiem co Ci nie pasuje w kadłubie. Zrobiłem coś takiego http://pfmrc.eu/index.php?/topic/14133-rekreacyjny-gornoplat-z-rc-przegladu-modlarskiego/page__hl__%2Brekreacyjny+%2Bg%C3%B3rnop%C5%82at__fromsearch__1 I byłem bardzo zadowolony z efektów. Choć model brzydko skończył przez przeciążenie to i tak jest godny reaktywacji http://pfmrc.eu/index.php?/topic/16465-rekreacyjny-gornplat/page__hl__%2Brekreacyjny+%2Bg%C3%B3rnop%C5%82at__fromsearch__1 Przy kołach wzmocnij czymś. Mi wyrwało sklejkę 1.5mm przy przednim kole.
kazikfer Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 i jak laczenie? ja bym nawiercil pret malym wiertlem potem wiekszym i wiekszym az uzyskalbym idealnie wyprofilowany do laczenia element, potem klej dwuskladnikowy i git
Rekomendowane odpowiedzi