Peter Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Taaak,ciekawe co tam slychac u Kralla ? Cos lepi , lutuje,listy pisze, a moze ulepsza. Cos w kosciach czuje ze niedlugo nas zaskoczy :faja:
krall Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Opublikowano 27 Marca 2008 Hehe - Peter nie daje wyboru - trzeba pisać/publikować OK, Odebrałem dziś odbiornik 13cm kupiony dzięki wywiadowi Killerusa. Faktycznie dziwna sprawa z marketingiem firmy 13cm - nieważne, ważne, ze odbiornik sprawnie i (prawie) szybko dotarł. Nie wytrzymałem i jeszcze dziś zmontowałem część naziemną "do kupy": Po drugiej stronie sprawa wygląda tak, że kamerka Sony520lines kupiona z FutureHobbies (FH) to nie ta kamera a już na pewno nie PAL (ona jest prawie PAL - dziwne ale też dziwnie się zachowuje). FH początkowo jak przedstawiłem nasze odkrycie że to nie PAL zadeklarowało że spoko wymieni (lub wręcz przyśle nową) kamerę ale ostatnio zaczynają coś ściemniać. Zobaczymy jak to się skończy. Póki co - pewnie zmontuję częśc nadawczą i będę kontynuował ("prawie" w kolorze) próby lub nawet - w końcu - jakiś lot ...
Peter Opublikowano 27 Marca 2008 Opublikowano 27 Marca 2008 Sensacja sama w sobie bedzie jak to ustawisz na laczce :faja: Ale ogolnie podoba mi sie,widac fajnie wykonane. Troche to kosmicznie wyglada,ale pomysl z decha nie jest zly. A czy to jest ruchome w kazdej plaszczyznie ? Nie wiem tez , czy SanDisc nie jest za blisko anteny,czy nie bedzie zaklocal ?. Przygotowania do sezonu ida pelna para Ciekawe ilu NAS jest w Polsce lataczy FVP ? Krall,czekamy na pierwsze wrazenia z lotu (obraz w goglach bedziesz mial colorowy) ale dla nas moze byc i czarno-blady.
Killerus Opublikowano 28 Marca 2008 Opublikowano 28 Marca 2008 Sprytnie to wymyśliłeś, z tym pudełkiem po dysku twardym ;-) Ja wczoraj swój odbiornik 13cm również zabudowałem do obudowy (nieprzeźroczystej) Niestety nie zrobiłem jeszcze zdjęcia, więc się nie pochwale ;-)
krall Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Opublikowano 30 Marca 2008 Ciśnienie tak i zewnętrzne jak i wewnętrzne na film osiągneło już b. wysoki poziom - więc mimo całego pakietu niesprzyjających sytuacji dziś EG z kamera poszedł w powietrze. Wiatr był spory 6-9m/s. Lot przy domu - czyli w niezbyt komfortowych warunkach do oblotu i to w silnym wietrze. Dlatego ja zająłem sie pilotowaniem a kolega miał gogle na głowie. Lot trwał kilka minut. Coś tam się nakręciło. Jakoś super marna - trzeba nad tym jeszcze sporo popracować (tylko skąd czas na te wszytskie kombinacje) I tylko ze względów kronikarskich wrzuciłęm film do sieci - bo aż wstyd pokazywać. Ufam, ze da sie to mocno poprawić w przyszłości. Kolor czasem się pojawia - jest to rzekomo wina kamery NTSC (choć nagrywaczka w trybie NTSC to dopiero robi "kaszanke"). Także taka obróbkę video robiłem po raz pierwszy:: mp4->avi:total video converter (do mpg 1:1), avi->avi(+napisy i ew. cięcia)(do dv): pinnacle studio i na koniec kompresja (divx, xvid) i drobna korekta obrazu w virtualdubie. Oto film (na razie bez kroku "studio". Przy okazji pytanie do znawców aerodynamiki - bo ja juz się w tym pogubiłem. Napęd jest pchajacy za środkiem ciężkości. Pierwsze obloty robiłem przy skłonie silnika - tego typu: Model przy dodawaniu gazu szedł mocno do ziemii - wówczas na logikę bardziej "wyprostowałem" napęd. No i to dopiero był dramat - rzut i model centralnie w ziemie - generalnie na pełnym gazie nie dało się nawet go prosto w ręku utrzymać - nurkował do ziemii. Dziś żeby polecieć zrobiłem skłon tak jak na zdjeciu wyżej - też ciągnął do ziemii na gazie - ale dało się to jeszcze jakoś opanować. O co w tym chodzi?
Peter Opublikowano 30 Marca 2008 Opublikowano 30 Marca 2008 Dziś żeby polecieć zrobiłem skłon tak jak na zdjeciu wyżej - też ciągnął do ziemii na gazie - ale dało się to jeszcze jakoś opanować. O co w tym chodzi? A jak mowilem ze sklon ma byc taki, to napisales ze... tu przez grzecznosc zmilcze. Taki wlasnie ma byc.To normalne ze przy tak duzym sklonie bedzie lecial w dol,ale po to daje sie korekte na trymach aby ster wysokosci byl do gory.Wowczas bedzie lecial szybciej.Bedzie mial teoretycznie mniejsze wznoszenie,ale jesli bedzie mial wieksza predkosc, to w funkcji odleglosc/czas (bo leci szybciej) bedzie to zadowalajace wznoszenie. Krall,ja to juz przerabialem na EG,ES i Cularisie. One sa przeciazone,dlatego tak reaguja.Musza po prostu leciec szybciej.I wbrew logice maja male wznoszenie,ale jest o wiele lepsze jesli model leci szybko.Ja np. daje na starcie 10-15% trym do gory SW i wiem ze model bedzie lecial poziomo-a nie powinien-prawda.To waga robi takie cuda.Zrobilem tez tak.Gdyby wszystkie graty byly dokladnie nad CG, model bedzie pracowal prawidlowo-czyli normalnie.Ale jak zrobisz dzwignie 0,5m bo taka teraz jest,to ,,fachowe'' wyliczenia nijak sie maja do tego. Wniosek z tego taki,znowu mialem racje, bo zrobiles tak jak na poczatku-czyli jak doradzilem.A najdziwniejsze jest to , ze im wiekszy kat,tym model szybciej leci,a tym samym i wznosi sie. Presja z mojej strony byla wysoka,bo ,,musialem'' w koncu to zobaczyc.Wybacz. Jak na pierwszy film to ekstra. Reszta to praktyka,przyjdzie z czasem.O kodekach itd. to az zal pisac,nikt nie chce sie tym zajac,a szkoda,temat wdzieczny. No to pierwsze loty masz za soba. Teraz zostaly tylko niuanse,takie drobne,ale te to raz dwa przeskoczysz. Edit. Te tunery 13 cm.uk z glowica Comtecha to sa debesciarkie.Pomijajac ze kamera jest praktycznie czarnoblada i na konwersji (dojdziesz do tego jak to zrobic) straciles 50-60% jakosci ogolnie jest b. dobrze. Nie masz praktycznie zadnych zanikow.Tzw. twarde polaczenie,poznac to po lewej stronie ekranu :roll: .Ani chybi,przerobisz go na spaline,bo gwarantuje ze apetyc Ci wzrosnie-czyli wyzej i dalej.W czesci radiowej jest b. dobrze. Tylko pozostala kwestia kamerki i naumienia sie konwersji.Ja juz zapisalem caly dzial tymi lamentami,kolej na Ciebie-jak to zrobic , aby jakosc wideo byla lepsza ?
armand Opublikowano 30 Marca 2008 Opublikowano 30 Marca 2008 Z tym skłonem silnika to chodzi o to, że przy napędzie pchającym wektor siły ciągu (przyjmijmy oś silnika) po przedłużeniu przechodził przez SC. Samolot chcę się obrócić do okoła SC. Nie trymy na wysokości tylko poprawnie ustawiony skłon. Jeśli dalej "nurkuje" to jeszcze trzeba pochylić silnik albo przesunąć do przodu SC jeśli jeszcze można.
krall Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Opublikowano 31 Marca 2008 A jak mowilem ze sklon ma byc taki, to napisales ze... tu przez grzecznosc zmilcze. Bo to nie tak. Jak dla mnie działa to na opak. Boo... sugerowałes zwiększenie skłonu do tak niebotycznych wielkości żeby model nie zadzierał a w tej sytuacji działa to odwrotnie - bo mniejszy skłon lub prawie na zero - nie da się tak latać - bo nurkowanie jest zbyt duże a teraz wychodzi na to że im większy skłon tym "prostszy" lot na silniku. Armand: SC jest OK - wg instrukcji. W locie szybowcowym model został wytrymowany i lata ok. Z tym obracaniem wzgledem SC to faktycznie logiczne. Czyli musze jeszcze bardziej pochylić napęd żeby model leciał na silniku prosto... Kurcze ale nie jest to dla napędu chyba efektywne rozwiązanie... Teraz zostaly tylko niuanse,takie drobne,ale te to raz dwa przeskoczysz. Mam nadzieje - bo z taką jakością obrazu to ledwie można rozpoznać to co na ziemii TX/RX - faktycznie spisywał się be z zarzutu ale też i odległości były rzędu max 200-300m
Czaro Opublikowano 31 Marca 2008 Opublikowano 31 Marca 2008 Ja to widzę tak: Przypadek pierwszy z zerowym skłonem Siłę ciągu Fc rozkładamy na dwie składowe względem linii łączącej punkt mocowania silnika i SC. Moment obrotowy względem SC powstaje ze składowej Fc1, działającej na ramieniu R. Przypadek drugi, ze skłonem silnika Tutaj też rozkładamy siły na składowe i liczymy moment jak wyżej. Jak obierzemy sobie kąt pomiędzy rzeczywistym wektorem ciągu Fc, a linią łączącą silnik z punktem SC to możemy przeliczyć, że moment zależy od sinusa tego kąta. Czyli im bardziej pochylimy silnik, tym mniejszy moment obrotowy na modelu. Ideałem byłoby gdyby oś silnika przechodziła przez SC. Wtedy niwelujemy moment obrotowy modelu do zera. Przy tym układzie z wieżyczką ucierpiałaby skuteczność napędu, dlatego lepiej budować układy napędu klasyczne, z silnikiem w kadłubie
Peter Opublikowano 31 Marca 2008 Opublikowano 31 Marca 2008 No Krall,teraz juz wiesz wszystko :shock:
krall Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2008 NIe ma jak to naukowe podejście - dzieki Czarek. Teraz nie ma już faktycznie niejasności. Tak jak piszesz - napęd po drugiej stronie SC byłby lepszym rozwiązaniem. Tu napęd z tyłu jest oczywiście ze względu na SC - w tym układzie nic nie trzeba było doważać przy zachowaniu zasady że kamera+TX+aku są jednym zwartym "klockiem". Robiąc kolejny model trzeba będzie od samego początku poważnie traktować to zagadnienie. Na razie zmieniłem śmigło na troche mniejsze (8x4 na 7x5), skróciłem - no i bardziej pochyliłem wieżyczkę (oś silnika już prawie przechodzi przez SC).
Peter Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Tak, tzw. wyczucie nie mylilo mnie. I byly glosy,ze to nieprawidlowe. Krall,a moze jednak zrob tak jak na foto,a napedowy pakiet na barana.
krall Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Krall,a moze jednak zrob tak jak na foto,a napedowy pakiet na barana. No może - ale póki co spróbuję z tym co mam po przeróbkach. A potem ... jak FPV wciągnie to kto wie .. może trzeba będzie pomyśleć o innym modelu ...
Peter Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 A potem ... jak FPV wciągnie to kto wie .. może trzeba będzie pomyśleć o innym modelu ... No nareszcie,Easy Star
krall Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2008 No nareszcie,Easy Star Haha Fakt - gdybym wiedział wczesniej o tych problemach z tylnią wieżyczką na EG to pewnie bym sie na ES jednak zdecydował. Pod tym względem ES ma optymalną konfigurację. I wracamy mimo woli to pytania które kiedyś zadałeś: "jaki model?". Ale to nie miejsce na te rozważania. Do tematu pewnie wócimy w swoim czasie...
Czaro Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Tak, tzw. wyczucie nie mylilo mnie.Obrazek I byly glosy,ze to nieprawidlowe. Krall,a moze jednak zrob tak jak na foto,a napedowy pakiet na barana. Peter, przy takim skłonie silnika masz maksymalny moment pochylający dla tego miejsca mocowania wieżyczki napędu. Ale wcale to nie znaczy, że jest nieprawidłowe
krall Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Witam, No i stało się - w niedziele poleciałem pierwszy raz w goglach. Lot trwał ponad 10min, wiatr 3-5m/s. Doświadczenie całkiem nowe. Lot chyba jeszcze tak na pół gwizdka - miałem pomoc kolegi, który często mówił mi gdzie powinienem lecieć - albo najlepsze to: "wracaj bo juz modelu nie widzę" Generalnie nogi miękkie a w głowie trudno sie przestawić że ja to nie jestem tu tylko tam - świadomość "twardego stania na ziemii" przeszkadza No i filmik
Peter Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 No nareszcie ulotniles EG Jeszcze troche wiruje ten swiat,ale to kwestia treningu. Gratuluje i witam kolejnego pilota (juz po lotach ) Techniczna uwaga.Kamerka nawet przy wznoszeniu powinna widziec horyzont. Delikatnie zdejmuj gaz,nie bedzie takich zmian pozycji dziobu.Proporcje ziemia60-70% , niebo 30% .Wowczas w/g horyzontu masz stabilny punkt odniesienia,caly lot bedzie spokojniejszy,jesli widzisz linie horyzontu. Generalnie,jak na pierwszy ,,prawdziwy raz'' to niezle. jak wrazenia , bo cos malo napisales,miekkie nogi to raczej nieadekwatne do odczuc. No slowem,jak , podobalo sie ?
krall Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Techniczna uwaga.Kamerka nawet przy wznoszeniu powinna widziec horyzont. Tak - zauważyłem - trzeba z tym coś zrobić, ponadto chyba dobrze jest jak widzi sie dzióbek modelu - jest jakis punkt odniesienia... A też nie wiem czy obiektyw bardziej szerokokątny nie poprawiłby sytuacji. Generalnie,jak na pierwszy ,,prawdziwy raz'' to niezle. jak wrazenia , bo cos malo napisales,miekkie nogi to raczej nieadekwatne do odczuc. No slowem,jak , podobalo sie ? Hmm - jak napisałem - jest całkiem inaczej, intrygująco, na pewno chcę znowu polecieć. Z samym lataniem FPV to trzeba nauczyć się przestawić umysł na to że jest się tam wysoko i tylko od tego co widzi sie w goglach i jak umie się to wykorzystać zależy życie (modelu) i nie ma deski ratunkowej w postaci podglądania Ale najbardziej drażni ta do d* jakość samego obrazu :evil: I nie chodzi tu o zakłocenia tylko o jakość jako taką...
Peter Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Ale najbardziej drażni ta do d* jakość samego obrazu I nie chodzi tu o zakłocenia tylko o jakość jako taką... Ale w goglach czy juz koncowego zapisu ? Ja tu widze ewidentna pikseloze z kamerki. Popatrz na moje pierwsze filmiki,jeszce gorzej bylo.Powoli dojdziesz i do tego.Nie od razu. Killerus ma identyczna nagrywarke , jego filmy sa jakby lepsze technicznie. Moze to tu problem ? Zapewne poczyta to, to napisze czym obrabial filmik.Albo podpytaj go,moze czegos nie wiemy ? jest całkiem inaczej, intrygująco, na pewno chcę znowu polecieć. No to cale szczescie. Lepiej (na poczatku) pilotuje sie siedziac wygodnie z podparciem plecow-powaznie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.