Skocz do zawartości

Starling - dobry napęd


psiwak

Rekomendowane odpowiedzi

Mikolaj przywiozl w saniach silnik

post-7642-0-22975100-1357502343_thumb.jpg

 

Teraz pytanie bo nigdy tego nie robiłem a spotkałem sie z dwoma rozwiązaniami. Nosek ciac recznie pilka czy 'multiszlifierka' ?

Dzieki Jurek za kontakt do Ivana, jestem bardzo zadowolony z obslugi i realizacji. Zestaw przyszedl zmonotowany, kupilem u niego smiglo ale przy zamowieniu pomylilem sie i musze lopaty kupowac jeszcze raz - teraz pewnie w kraju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W koncu moge sie czyms pochwalic. "Opieka nad dzieckiem" i kadlub uciety, zwyklym brzeszczotem do metalu bez oprawki. Ale jak to mowil klasyk przypowiesci modelarskich, 'raz kolo razu kazden z osobna' i dziubka nie bylo. Wiecej strachu niz to warte :)

Z wrega bylo gorzej, dopiero druga mnie zadowolila jako ze pierwsza nie byla centryczna. Po przemysleniu i doswiadczeniu z wklejania ponownego wregi w pierwszym kadlubie zdecydowalem sie na wklejanie razem z zestawem napedowym. Przemyslenia powtierdzily sie i jestem bardzo zadowolony. Szczelina rowna na calym obwodzie. W takiej konfiguracji wklejania sklon i wyklon ustalony jest w momencie ucinania noska. Ile on wynosi nie ma zielonego pojecia i szczerze mowiac nie przejmuje sie tym na razie. Odchylenia w ogole nie robilem, zostawilem male pochylenie i to powinno wystarczyc

Mam dylemat czy obklejac wrege tkanina od przodu? Czytalem ze co niektorzy tak robia ale co to daje poza masa?

Mialem czas i checi na przetestowanie silnika ale lutownica zaczela dymic i smierdziec wiec nie mialem jak polutowac 'goldow' w regulatorze. Mam nadzieje ze w tym tygodniu kupie jakas i bedzie mozna sprawdzic jak ten zestaw mieli powietrze.

Czy uzywacie hamulca w silniku gdy macie przekladnie? Wydaje mi sie ze przy takim przelozeniu i oporach chyba nie ma sensu?

Jako ze we wczesniejszym kadlubie mialem problemy z regulacja wysokosci i kierunku, zdecydowalem sie na nowe stateczniki. Mam wolne serwa DMG 16 (czy jakos tak), i chyba je zastosuje.

Chce zrobic wszytko na tip top. No chyba ze polecacie cos lepszego co by dobrze sie centrowalo i nie buczalo w neutrum (to mnie doprowadza do szewskiej pasji i jest nie akceptowalne), sporo czasu posiwecilem na usuniecie buczenia jednego serwa w starym kadlubie.

Problemy jakie mialem z regulacja objawialy sie w trakcie wychylenia w konfiguracji steru kierunku. Gdy skrecalem samym kierunkiem to zadzieral (chyba, musial bym sprawdzic w radiu) troche. Przy niewielkich wychyleniach steru bylo to nie zauwazalne ale przy duzych jak najbardziej i denerwujace. Siedzialem dlugo nad regulacja i rownym wychyleniem powierzchni i w miare mi sie to udalo ale i tak sie nie obeszlo bez zastosowania miksera. Te problemy doprowadzily do tego ze nastepny model nie bedzie mial pewnie Vki. No chyba ze sie uporam teraz z tym. Jak sobie z tym radzicie poza dokladna rowna regulacja powierzchni sterowych?

 

Ponizej zdjecia nowy naped to tylko smiglo 14x8 bo 15 ciezko dostac, ale pisalem z jednym z wlascicieli sklepow i sa do sprowadzenia (gdyby te bylo za slabe), stary to 8x6

post-7642-0-81779200-1361167977_thumb.jpg

post-7642-0-15048500-1361167994_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że będzie rakieta. W regulatorze ustaw soft start i hamulec. Jak potrzebujesz to mam na zbyciu używane śmigło 15x8.

Vka musi być precyzyjnie ustawiona. Obie połówki musza idealnie chodzić. Do tego warto ustawić róznicowość wychyleń - jesli aparatura nie ma to ustaw poprzez ustawienia krańcowe ETA.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyslaniu moich wypocin zobaczylem twoje oglosznenie. Po probach silnika odezwe sie do Ciebie jak oferta bedzie aktualna (choc docelowo myslalem o 15x6)

 

Mam pytanie, pilna sprawa :).

Bede mial szanse na odbior w stanach (znajomy leci jutro bedzie 2tyg)

Czy regulatory Phoenix Ice Lite 75, Phoenix Ice 75 sa porownywalne jakosciowo z Jeti SPIN66? Cena z przesylka wewnatrz stanow jest oplacalana bo okolo100zl taniej niz do polski

Myslalem o zakupiej Jeti ale czytalem we wczesniejszych watkach i za ta cene warto bylo by rozwazyc zakup jezeli sa ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto. Na pewno nie sa gorsze :) Co prawda nie mam Spinów tylko cos tam z serii Advance Opto. W Castle w standardzie masz logi które są wielce pomocne przy ustawieniach napędu i nie tylko. A jak zakupisz modulik Quick Connect to w czasie rzeczywistym masz wyświetlane te dane na kompie (oczywiście nie w locie). Jak dobra cena to zdecydowanie Castle.

W logach zapisuje:

  • Battery Voltage
  • Battery Ripple
  • Battery Current
  • Controller Temperature
  • Controller Input Throttle
  • Controller Motor Power Output
  • Motor RPM

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Miałem Spiny i aktualnie mam 4 Castle. ! Spin mi padł i 2 Castle też. 1 Castle przyszedł już z fabrik felerem... Powiedziałbym, że Castle - lepsze, chociaż nie latałem jeszcze na nowych Jeti. Ale, jak widać, warto zastanowić się nad możliwością reklamacji. Jak zciągnę z HK regulator za 9$ i nie działa to nie boli mnie serce wyrzucając do kosza. Jak zciągnę od Horejsiego Castla za 550 zł i w połowie sezonu odsyłam na reklamacje - to się złoszczę ale w październiku dostałem nowy i nie wywaliłem pieniędzy do kosza.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za wypowiedzi. Musze sie zastanowic. Nowe Jeti robi w rozmiarze mnie inetersujacym juz tylko OPTO (z tego co sie wczoraj dowiedzialem) a to nie jest rozwiazanie dla mnie w tym modelu.

Kuszaca jest opcja zakupu w Horejsi, cena wieksza ale przystepna nawet z przesylka do polski, na plus zostaje mozliwosc latwiejszej reklamacji. Mimo wszystko bede sie musial przespac z tym problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Lutownica doszla a z nia huragan spowodowany;

Silnik HET 2W-20 z przekladnia Kontronik KPG 25

Smiglo AeroNaut 14 x 8 zamontowane w rozstawie 42mm

Regulator SB 80A, zasilanie Turnigy 20C-30C

Maksymalny prad 38A, obroty smigla ~6200 spadek napiecia 1,2V (do 11.4V)

 

W zwiazku z tymi pomiarami mam dwa pytania.

Czy to nie jest za duzy spadek napiecia? Docelowo chce sciagnac lepsza baterie.

Regulator mial ustawione PWM na 8kHz timming auto, producent silnika zaleca 16kHz i 18st. Ustawic w takiej konfiguracji te 16 i 18, bo czytam i niewiele rozumiem.

Wyniki z eCalc'a w konfiguracji napiecia nominalnego niewiele sie roznily. Rozjechalo sie na w konfiguracji naladowanego akumulatora dopiero

post-7642-0-43942800-1362255263_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

Z poczatkiem lipca oblatalem nowy kadlub i mam kilka ciekawych spostrzezen.

Pierwsze to ze nastepny model tez bedzie z przekladnia.

Wznoszenie na poziomie 15m/s nie jest zadnym problemem i prad nie przekracza 40A, 7,5-10m/s przy pradzie ~22A jest sprawa normalna. W koncu nie woze sie po niebie tylko szybkie wejscie na ~200m i szukanie komina. Moze nastepnym razem sprawdze maksymalne wznoszenie.

Druga sprawa to "ekonomia" latania, co prawda nie udalo mi sie jeszcze z roznych powodow wykonac pelnego lotu ale po ilosci wznoszen i napieciu koncowym pakietu widze ze "mniej" pradu zuzywam i pewnie beddzie starczalo mi na wiecej "wind" do gory.

Trzecia sprawa to potwierdzily sie slowa Ivana, kolpak Turbo nie jest niezbedny do takiego zestawu, przy takim uzytkowaniu wczoraj przy cieplym dniu temepratura regulatora podniosla mi sie o 8stopni, czyli mniej wiecej jeden stopien na wyciagniecie.

 

 

Zostala mi tylko walka z ustawieniem anten bo mam dosc slaby sygnal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle walki i kombinacji :) a ja mam to samo na silniku phasor inrunner ze śmigłem Aeronaut 10x6, pakiet 3S 2200. Lekko a i tak na ogonie musiałem co nieco doważyć ołowiem. Prądu wystarcza na 6 minut pracy silnika na pełnej mocy plus zapas na drugi krąg. Prąd pobierany przy maksymalnym otwarciu przepustnicy mierzony na podstawce /nie w locie/ to 24 A z aku nanotech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekko a i tak na ogonie musiałem co nieco doważyć ołowiem.

Jak to rozwiazales? Masz jakies zdjecia, ja na razie nie musze tego robic choc w starym kadlubie przydala by sie masa na koncu :)

Prądu wystarcza na 6 minut pracy silnika na pełnej mocy plus zapas na drugi krąg. Prąd pobierany przy maksymalnym otwarciu przepustnicy mierzony na podstawce /nie w locie/ to 24 A z aku nanotech.

Tak z ciekawosci z jakim napieciem na celach wtedy ladujesz i jaki masz spadek napiecia na tym akumulatorze przy pelnej mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro powiedziałem "a"... , pytaniami szczegółowymi zmuszacie mnie do podłączenia miernika i na dodatek wybebeszenia silnika w celu odczytania typu motoru. Zrobię to dla Was w imię pomocy modelarskiej :) . Co do napięcia to 3,7 do 3,75 na celę i około 20% pojemności wraca na ziemię. Asekurant z mnie :).

Co do obciążenia ogona to znalazło się tam po prosu 40 gram ołowiu pod postacią 5 gramowych ciężarków samoprzylepnych do alufelg podklejonych do boków kadłuba pod statecznikami i jeden 5 gram na samym końcu kadłuba u góry pomiędzy statecznikami. Nie wiem ile ale po ostatnich lotach i przesuwaniu aku do przodu parę gram odkleję a aku cofnę.

Na typ motoru i wyniki pomiarów spadku napięcia dajcie mi chwilę bo mam rozgardiasz remontowy :rolleyes: i nie chcę sobie robić wrogów w domu.

I żeby było jasne - nie jestem wrogiem przekładni broń boże :) co widać w wyposażeniu mojego Xcalibura, niestety jeszcze nie ulotnionego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja to napiecie odpuszcze :) zeby nie zabierac tobie cennego czasu na wykonczenie Xcalibura :)

Dziekuje za info w sprawie odwaznikow do felg aluminiowych - wyprobuje

 

Sprawdzilem wczoraj, baterii 2200 starczylo na 5:58m pracy silnika to jest 17 wyciagniec (6 na maksymalnej mocy) na laczna sume ponad 2km (to mi wyplul program i nie recze za te dane).

Moim zdaniem to troche za duzo i z tego powodu podnioslem prog ostrzegawczy o niskim napieciu z 3,2V na 3,5 tak zeby nie ladowac na bardzo wyczepranych bateriach i stoper w nadajniku na 5minut z 3.

Jeden pakiet zalatwilem chyba tym ze nie odlaczylem czujnka napiecia po lotach i po 5 dniach jedno ogniwo mialo w sobie 0V jak chcialem przed lotami naladowac :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po wakacyjnych lotach pierwsze straty.

Okazuje sie ze lopaty Aero Naut 14x8 potrafia zrzucic kabinke w Starlingu :)

W trakcie latanie w momencie uruchomienia silnika uslyszalem nagle dziwne dzwieki i zobaczylem odlatujaca kabinke. Szybko wyladowalem i udalem sie na bez owocne poszukiwania. Jako ze mialem druga kabinke zamontowalem ja i sprawdzilem ze wszytko ladnie dolega i teoretycznie lopata nie ma mozliwosci wyszarpania kabinki. Pomyslalem ze pewnie przydazyl mi sie pech i nie ma sensu zabezpieczac kabinki tasma od lewej strony. Ale kilka dni pozniejj przydazylo mi sie cos podobnego. Uczylem sie latac na zboczu przy slabym wietrze, wlaczylem silnik i znowu to samo maska odpada i widac 'bebechy'. Bylem nisko i troche daleko mysle podciagne na silniku, wlaczam i slysze nie naturlane dzwieki, wylaczam silnik ratuje sie przed wpadnieciem na drzewo i laduje pod stok z wiatrem w plecy. Podchodze do modelu i nie moge uwierzyc, mam tylko jedna lopate!!, jako ze moment wlaczenia silnika nastapil nad skoszona laka to bez problemu znalazlem maske, lopaty i sworznia oczywiscie juz nie. Sworzen lopaty byl przykreconyn na "wyczucie" i nie byl niczym innym zabezpieczony - nigdy z tym nie mialem problemow. Teraz zabezpiecze go klejem do gwintow, a moje pytanie brzmi czy mieliscie problemy z luzujacymi sie sworzniami i jak je zabezpieczacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.