Skocz do zawartości

FIREBIRD MAWI FLY MODEL (X-MODELS)


Gość horn3t

Rekomendowane odpowiedzi

Dane które podaje producent na stronie:

Rozpiętość – 1 900 mm

Długość – 1 260 mm

Powierzchnia skrzydła 30,7 dm

Masa pustego 1 100 g

Profil RG-15

 

Dane z pomiarów i oględzin:

Wymiary:

Rozpiętość – 1 906 mm

dł. Kadłuba z odciętym noskiem – 1 210 mm

roz. Statecznika – 366 mm

powierzchnia rzeczywista skrzydła – 33, 1 dm

powierzchnia statecznika – 3,8 dm

powierzchnia całkowita 36.9 dm

Masy:

Kadłub – 348 g

Statecznik 46 g

Skrzydło 662 g

Razem 1 056 g

 

Dołączona jest galanteria w postaci : przewodów, popychaczy, snapów orczyków plastikowych i pokrywek laminatowo-węglowych.

Dodam, że w takim modelu (jeśli się chce ostrzej polatać) plastikowe orczyki należy zastąpić laminatowymi lub metalowymi.

Model ma odcięty nosek i wklejoną wręgę silnikową z laminatu (na kołpak 40 mm) solidniej wklejoną jak w Falkonie ale trzeba ją jedna wylaminować.

 

Przewiduje wyposażenie:

Silnik: DUALSKY XM3548CA-5 KV: 850 obr/V, 650W

Śmigło 10x7 z kołpakiem Turbo

Regiel 50 A – Tower Pro, osobny Bec E-Max, zasilanie pakiety 4S 2650 mAh, a na mocniejsze wiatry

4S 3 800 mAh,

Serwa na lotki HS82MG na wysokość HS85MG (ale to jeszcze nie jest na sztywno ustalone)

Ze wstępnego obliczenia masa do lotu powinna wynieść 1 750- 1 800 g.

Producent załącza na kartce instrukcje dotyczącą ustawień wychylenia elementów sterujących oraz środka ciężkości. Optymalnie podany jest środek na 65 do 68 mm.

Policzyłem sobie sam środek i wyszło mi 77 do 90 mm. Rozmawiałem z konstruktorem i potwierdził, że można sporo przesunąć a podawany środek jest do latania na zboczu w trudnych warunkach.

Zobaczymy po oblocie jaki mi będzie pasował.

 

 

Poniżej foty tego ognistego ptaka.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny model.Mam z tej firmy Xcalibura

Proponował bym Ci taki wyposażenie:

- silnik TR 35-48-C 800kv

- śmigło składane Aeronaut 12x8

- pakiet Turnigy nano-tech 4s2650mAh 25-50C

- regulator TURNIGY Plush 60A

- serwa lotki,klapy-HS125Mg kierunek,wysokość HS85 MG

- zasilanie serw Sanyo Eneloop 2000 ma/h

Trochę drogo,ale do takiego modelu niema co oszczędzać na wyposażeniu.

Czekam na dalszy opis.

Masz wzdłuż klap i lotek rowek na taśmę maskującą szczelinę???.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny model.Mam z tej firmy Xcalibura

Masz wzdłuż klap i lotek rowek na taśmę maskującą szczelinę???.

 

Tak jest rowek na fartuch maskujący, dzięki za propozycje wyposażenia ale moja jest prawie identyczna jak twoja konfiguracja i droższa przez silnik ;) i model nie ma klap ;)

z NIMH już dawno zrezygnowłem jako zasilanie serw i odbiornika używam wyłącznie Lipoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof - ciekawe spostrzeżenia producenta n/t S.C.

Czy należy przez to rozumieć, że trudne warunki na zboczu to cisza ?

Pozdrawiam - Jurek

 

Zrozumiałem z rozmowy z konstruktorem, że cięższy na nos jest bezpieczniejszy zwłaszcza na zboczu w górach u Włochów choć jakoś nie widzę tego modelu u mnie na zboczu bo ma mieć silnik. ;)

Ze SC poeksperymentuje ale na swój sposób i dam znać jakie błędy popełniłem w wyliczaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko w swoim czasie, będą zdjęcia ze składania tego zestawu LEGO ;) i latania, jest kilka filmów na YouTube koniecznie z dźwiękiem oglądać ten poniżej :)

http://www.youtube.com/watch?v=ubRnwmdTpVs

Ps. własnie dostałem sygnał, że wyposażenie dotrze na dniach wiec niebawem ruszy praca, ostatecznie na lotki trafią serwa Turnigy MG555 a na ster wysokości HS85MG do rekreacji wystarczą. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace przy modelu idą powoli ze względu na brak czasu :unsure: . Zrobiłem przymiarki do napędu steru wysokości. Wycięty został laminatowy orczyk i ramka do mocowania serwomechanizmu. Wszystko tymczasowo poskładane bez klejenia.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę pomajstrowałem przy modelu:

- wkleiłem i przelaminowałem ramkę serwomechanizmu steru wysokości, oraz zamocowałem serwomechanizm,

- wręga silnikowa dostała więcej otworów chłodzących i została przelaminowana obustronnie, okazało się po montażu silnika i kołpaka o średnicy 40 mm, że średnica kadłuba jest większa około 0,5 mm zostawimy to kołpak zostanie przesunięty do przodu będzie większa szczelina do chłodzenia wnętrzności i być może ładnego gwizdania,

- wyciąłem otwór pod skrzydłem gdzie będzie zamontowany odbiornik

-model został skręcony w całość dla radochy właściciela i kibiców :) ,

Kadłubie została do zrobienia pólka mocująca pakiet zasilający (trzeba wyciąć ze sklejki wkleić i przelaminować)

 

Dalsze prace przy skrzydle jak dotrą serwomechanizmy.

Cdn…

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie rakieta. Już mi się podoba.

Moją delikatną wątpliwość budzi kołpak i te łopatki.

Może wytrzyma, ale chyba na granicy. W moim Millenium się rozpadło, ale tam silnik miał 1100 obr/V (ten sam pakiet).

Takie mam niewielkie doświadczenia z tym kołpaczkiem i takimi łopatkami.

Chyba wytrzymują 13 000 obr, przy wychodzeniu z nurkowania na gazie jak odpalałem silnik, za każdym razem znikały :)

Bardzo fajna ta wręga silnikowa, ręka modelarza pewna i precyzyjna, co widać.

Przy takiej elektrowni i tym modelu, więcej masy tylko będzie mu sprzyjać.

To co planujesz wydaje się być rozsądne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle wiem ile miałeś problemów, zobaczymy jak zacznie się latanie na razie takie coś miałem w szufladzie, jak będą problemy zmienimy. Mój silnik mam mniejsze Kv i z przybliżonych wyliczeń wynika, że obroty mają być koło 11 900. Model zamierzam w miarę przyzwoicie windować do góry ale jeszcze nie tak jaki modele Jurka M., nie dorosłem na razie do tego.

Szybko ma być w dół czyli ile fabryka dała. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierścień z osi silnika mógłbyś zdjąć. On powinien być stosowany tylko przy odwrotnym mocowaniu silnika, by wirnik nie odjechał ze śmigłem. W takiej konfiguracji jest zbędny, niepotrzebnie skraca oś silnika i dodaje trochę (?) masy. Zmusił Cię nawet do wyrypania dużej dziury na wrędze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierścień z osi silnika mógłbyś zdjąć. On powinien być stosowany tylko przy odwrotnym mocowaniu silnika, by wirnik nie odjechał ze śmigłem. W takiej konfiguracji jest zbędny, niepotrzebnie skraca oś silnika i dodaje trochę (?) masy. Zmusił Cię nawet do wyrypania dużej dziury na wrędze.

 

...racja ale teraz już w niczym nie przeszkadza więc zostanie ;)

 

Znalazłem chwilę czasu po ciężkim dniu i stare serwo T555MG zrobiłem ramki pod serwomechanizmy lotek dobrałem długość wkrętów mocujących oraz wypiłowałem laminatowe orczyki lotek.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie mocuje taki orczyk laminatowy zeby miec pewnosć,ze go nie wyrwie?

 

Na żywicę L285 zagęszczoną mikrobalonem czasami na zwykły klej dwuskładnikowy np. Poxipol.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dotarła paczka od skośnookich z resztą wyposażenia do modelu, zrobił się mały zonk ponieważ zamawiałem pakiety Turnigy a przyszły Zippy o tych samych parametrach lecz lżejsze. (będzie testował bo nie miałem takowych) Poskładałem model z ciekawości jak z tym pakietem będzie wyważenie wyglądało. Wyszło super idealnie na wstępne obloty wg producenta. Potem poważyłem wszystko - 1 694 g. Do tego dojdzie jeszcze troczę żywicy i sklejki, myślę że model zamknie się w masie do lotu 1 760g.

Jasną sprawą że nie jest to model do łapania lekkiej termiki i bujania w obłokach ale mam zamiar nim połapać noszenia trudniejszych warunkach, gdzie lżejsze modele nie będą dawały sobie rady. F5B to inna bajka ten model jest do czystej rekreacji i odstresowania się. :)

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składanka modelu dobiegła końca, okazało się, że jednak musiałem dać na dziób 21 g ołowiu dla wywarzenia zalecanego przez producenta 68 mm (do statecznika trafił dodatkowy odbiornik – satelita który spowodował dowarzenie). Model ostatecznie do lotu waży 1 780 g, niebawem oblot może nawet jutro. :D

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się dziś ulotnić model, generalnie aura była dobra jednak trochę wiatr dawał się we znaki i turbiło. Model lata poprawnie z zalecanym środkiem ciężkości przez producenta czyli 68 mm, i na razie tego nie będę zmieniał. Ładnie trzyma się powietrza i wiem, że spokojnie w letnie dni łapanie termiki dla niego nie będzie problem. Zamierzam jeszcze posprawdzać kilka konfiguracji które opisze później (zmiana kąta zaklinowania płata i dociążenie modelu).

Z falkonem nie porównuje bo to są modele z innych bajek, latając jednym i drugim choć krótko mi bardziej pasuje Firebird tak jak tego się spodziewałem.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

... bardzo króciutki filmik

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=ke7-2bPpoiY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z falkonem nie porównuje bo to są modele z innych bajek, latając jednym i drugim choć krótko mi bardziej pasuje Firebird tak jak tego się spodziewałem.

 

Bo w pewnym momencie okazuje się, że Falcon lata za wolno ;) Mimo wielu innych zalet, dla których do niego jak i/lub do Starlinga będzie się wracało z sentymentem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.