Paweł Prauss Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 hejka łódkowcy, a czy w Polsce robi ktoś coś takiego? http://www.youtube.com/watch?v=U5tAq531Es0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 W Polsce niestety nikt takich łódek nie buduje. Kiedyś to i owszem, Nawet św pamięci RACHWAŁ ANDRZEJ parał się takimi modelami. Ale teraz już nikt tego nie robi. To jest bardzo trudna kategoria, i bardziej spokrewniona jest z Waszymi samolotami niż z łódkami . ELITARNA.Poza tym jak popatrzysz na ten i inne filmiki, to zobaczysz ,kto tam startuje... Ta klasa chyli się ku upadkowi, tak jak zresztą wszystkie klasy, które " nie są na pilot". . Ale swoją drogą, ta pani z tego filmiku, na medal za poświęcenie zasługuje, a ten pan na drugi medal za to że udało mu się doprowadzić do tego, ze ta pani do tej wody weszła. Czapki z głów panowie i szacun się należy... Bo który tak ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 W 2013 wybieram się chyba do Belgii na MŚ to jeszcze potrenuje te elektryki. Ale kto wie. U nas to idzie w złym kierunku jeśli chodzi o akumulatory, miało być taniej a jest coraz drożej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 A co toto takie pomazane? Toto chyba nie jest "turbo", gdyż jak sama nazwa wskazuje turbo napędza turbina zazwyczaj zasilana energią spalin....a nie silniczkiem elektrycznym, jak się ma masa całego zestawu (toto cóś + akumulatorek + jakiś tam sterownik do ewentualnego?? przyrostu mocy) - czy takie cóś wogóle wychodzi na plus??? szczerze w to wątpię, więc i zainteresowany nie jestem....ale chętnie przeczytam o zaletach tego ustrojstwa. Czyli krótko, konkretna propozycja ile plusów i illllllllllllllllllllllllllle minusów daje toto zanim dojdziemy do ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Paweł, jak masz elektryczny motorek to nie masz "dziury" turbo .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Mnie to osobiście śmiać się chce z takich wynalazków. Już to widzę w mojej łódce zastosujmy ten gadzecik w gaźniku o o przekroju 12mm ... tak jakoś mi się wydaje ,że to urządzonko do moich celów musiałoby mieć wydajność, o jakiej się konstruktorowi tego "turbo" nawet nie śniło A patrząc na to cudo, to rozleci się toto podczas jednych zawodów Ja także nie skorzystam A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 A co toto takie pomazane? Takie zdjecie lub retusz , ale w dziejszych czasach wujek google odnajdzie wszystko nawet po wyretuszowanym zdjeciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Andrzeju u mnie w silniczku o pojemności skokowej 2,5 cm3 gaźnik ma otwór o rozmiarze około 9,5mm, a obroty rzędu 42000min-1, niech ktoś zada sobie trochę trudu i policzy ile mieszanki przelatuje przez niego w ciągu minuty.... buwi777 masz oczywiście rację, ale w samolocie tego ustrojstwa nie widzę. Pawle dzięki, ale chyba pomieszałeś komuś szyki.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Silnik 15 ccm przy 23 tys obr/min potrzebuje w czasie 1 min ok. 350 litrów powietrza. czyli niecałe 6 litrów na sekundę. Znacznie większą wydajność mają EDF-y fi 35 mm, Czyli prosty eksperyment, mały EDF, silnik jakieś 5 W może nawet mniej, przy aku 2 S czyli 7,4 V prąd będzie poniżej 1 A, pojemność aku to z górką 0,5 Ah, Całość jakieś 100 gram wagi no i rozmiar fi 40 x 100 mm. To by się zmieściło chyba nawet w hydro. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 No i co sie stanie kiedy podczas wyścigu łódka "zanurkuje"? Co często się zdarza... Łodkarze wiedzą o co chodzi I co wtedy z tymi systemikami? Teraz nawet pocałkowitym zalaniu silnika wodą, jeżeli jest zdatny do pracy to uruchamiam go w ciągu paru sekund. A z tymi wynalazkami jakoś tego nie widzę Mamy lepsze sposoby na przyspieszanie modelu na wodzie a cała ta mechanika to jest coś co może się popsuć w ciągu paru sekund. A wynik się liczy. Więc ja dziękuję ale nie skorzystam, jak wyżej pisałem A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 A mnie się wydaje że doładowanie powietrzem silnika na wlocie gaźnika spowoduje jego zgaśniecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcino477 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Na pewno świeca zgaśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Silnik 15 ccm przy 23 tys obr/min potrzebuje w czasie 1 min ok. 350 litrów powietrza. czyli niecałe 6 litrów na sekundę. Znacznie większą wydajność mają EDF-y fi 35 mm, Czyli prosty eksperyment, mały EDF, silnik jakieś 5 W może nawet mniej, przy aku 2 S czyli 7,4 V prąd będzie poniżej 1 A, pojemność aku to z górką 0,5 Ah, Całość jakieś 100 gram wagi no i rozmiar fi 40 x 100 mm. To by się zmieściło chyba nawet w hydro. Pozdrawiam. No to 6 razy mniejszy motorek zużywa 3 razy mniej czyli jakieś 100 litrów na minutkę....Jeśli mój model waży 400g to dokładka jeszcze 100 nie wchodzi w grę, a poza tym gdzie to włożyć? http://www.f2aspeed.org/node/20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 No i co sie stanie kiedy podczas wyścigu łódka "zanurkuje"? Co często się zdarza... Łodkarze wiedzą o co chodzi I co wtedy z tymi systemikami? Teraz nawet pocałkowitym zalaniu silnika wodą, jeżeli jest zdatny do pracy to uruchamiam go w ciągu paru sekund. A z tymi wynalazkami jakoś tego nie widzę Mamy lepsze sposoby na przyspieszanie modelu na wodzie a cała ta mechanika to jest coś co może się popsuć w ciągu paru sekund. A wynik się liczy. Więc ja dziękuję ale nie skorzystam, jak wyżej pisałem A.C. No niby tak , ale z takim "głupim" systemikiem zasysajacym powietrze z pawęży( bo to już nie jest problem) jest szansa po przewrotce zatrzymać silnik przed zalaniem go wodą i uruchomić go bez wykręcania świecy po jej zalaniu wodą, a to już czysty zysk.Też kiedyś pływałem w FSR... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert12160 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Na pewno świeca zgaśnie Na świece aby nie gasły najlepsza "Menora" dobrze trzyma wszystko w kupie. A co do wody to z silnika najlepiej się jej pozbyć po takim nurkowaniu wyciorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Paweł Praus Widziałeś kiedyś spalinówke o masie 400 gram ? Fantasto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 "Na świece aby nie gasły najlepsza "Menora" dobrze trzyma wszystko w kupie. A co do wody to z silnika najlepiej się jej pozbyć po takim nurkowaniu wyciorem". A jeszcze lepszy jest karbid , bo z wodą robi acetylen , a ten się fajnie pali. .No dobra , dałem się wciągnąć , ale i tak jest fajnie.... Lubię to Odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Drodzy Koledzy . Z Waszych postów wynika,ze nigdy nie widzieliście wyczynowej łódki kl FSR Darek,To co proponujesz jest całkowicie nie do zrealizowania. Wyścig zespołowy, polega na ściganiu się bardzo szybkimi łodziami .SZYBKIMI... W czasie wyścigu sytuacja potrafi zmienić się w ułamku sekundy. I w 99% nawet nie mrugniesz, a już nie płyniesz, więc o gaszeniu motorka, mowy być nie może. Jak staniesz to Ci przywożą i próbujesz ją uruchomić najszybciej jak potrafisz. Przeważnie wygląda to tak (a przynajmniej ja tak robię) ,że wylewasz wodę z rury i z modelu jak Ci obsługa łodzi po drodze tego nie zrobi, wykręcasz częściowo świecę, przykładasz ,żarzenie i kręcisz rozrusznikiem. MOCNYM. Trwa to jak jesteś dobry tak, ok 5 do 15sek łącznie z dokręceniem świecy, i płyniesz dalej. Nie ma ,żadnych systemików, powietrza z pawęży itp. To ma być proste, bez elementów które mogą się popsuć. A tu na dzień dobry, są delikatne gadżeciki, które na 100% się rozlecą. Bo zawsze się rozlatują. I w tym co robię wszystko musi wykonane bardzo dokładnie i mocniej niż w zwykłym modeliku. Inaczej się nie da . A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Paweł Praus Widziałeś kiedyś spalinówke o masie 400 gram ? Fantasto? a widziałem.... Ci faceci też widzieli (ups zapomniałem o Aurelii), co więcej Ty też możesz zobaczyć...Toto co prawie każdy dzierży w rączkach jest spalinówką i waży od 380 do 500 gramów. No i co w tym takiego fantastycznego? Chyba tylko tyle że każde takie cóś lata z prędkością zbliżoną do 300 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 A ja może ślepy jestem ale tam ani jednego samolotu nie widzę a fakt, napisałeś że to nie samoloty tylko "takie coś" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi