Wojtass_nt Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Cześć. Jak pewnie niektórzy już wiedzą kilka dni temu oblatałem model Swifta z TopmodelCZ. Ten egzemplarz to wersja z dłuższymi skrzydłami- odpowiednik 15m Swifta (standardowo ma 13m rozpiętości). Producent dodał klapy lecz z powodów finansowych postanowiłem ich nie uruchamiać w tym sezonie. Model kupiłem w wersji De-Luxe. Doszedłem do wniosku, że nie będę się bawił skoro za niewiele większe pieniądze mam gotowy do wyposażania model. Producent zostawił tylko 2 półki na serwa do wklejenia. Wręga na serwo na ogonie była już wklejona ale musiałem ją wyciąć i zrobić nową ponieważ maxymalne serwo jakie do niej się mieściło do odpowiednik max 6kg. W grę wchodzi głównie akrobacja a waga modelu to około 7kg. Więc na wysokość wpakowałem serwo 10.5kg cyfrowe, stalowe zęby. O dziwo w półce, która mieści serwo kierunku i podwozia otwory były przygotowane pod serwa standard. Dlaczego na wysokość- najważniejszy element było mniejsze? Aronoł Tak więc na kierunek poszło analogiczne serwo jak na wysokość. 10.5kg Na wyczep i podwozie wybrałem 6.4kg serwa analogowe również ze stalowymi trybami. http://www.hobbyking...?idProduct=8778 Zasilanie- zdecydowałem się na ogniwa Li-Ion będące na niezłej promocji w modele.sklep. Ogniwa o zwiększonej pojemności- 1600mAh w konfiguracji 2s1p czyli odpowiednik 2s lipo. Zastosowałem 2 takie pakiety a do tego taki UBEC http://www.hobbyking...?idProduct=6313 . 8A ciągłego prądu w zupełności wystarcza. Na lotki i hamulce zamówiłem serwa niskoprofilowe: http://www.hobbyking...idProduct=22688 oraz http://www.hobbyking...idProduct=23341 Na 2 sztuki użyłem kodu buddy price więc kosztowały mnie niecałe 19$ za sztukę. Pozostałe 2 normalnie za 24$. Za tą cenę rewelacja! Pięknie chodzą, pięknie centrują i jeszcze piękniej wyglądają W takiej konfiguracji musiałem dać do dzioba 600g ołowiu. Waga do lotu wyszła mi 6.8kg Model jest bardzo czuły na stery ale przewidywalny. Ma bardzo szeroki zakres prędkości i potrafi nieźle śmigać, ale i znacznie zwolnić jak gdyby wcale nie ważył prawie 7 kilo. Jakość wykonania bardzo dobra. Więcej fotek: https://picasaweb.go...ftS1373Topmodel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Tak się tylko zastanawiam po co klapy w szybowcu akrobacyjnym, tym się raczej na termice nie lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Chociażby po to aby móc rozwinąć większą prędkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 No ale szybowiec niemały, a jakoś tak nie miło dla oka wygląda, przynajmniej mojego, takie moje zdanie. A i podejrzewam że bez klap także się da go rozpędzić do pewnie wszystkich figur, przelotów tym się nie robi żeby średnia była wysoka. Ale to tylko moje zdanie ja takimi dużymi modelami nie latałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
silesia_system Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 To musisz jak najszybciej czymś większym polatać. A klapy choć nie zgodne z oryginałem przydają się na holu za wolniejszym i słabszym holownikiem. Swiftem 1:3 latałem przez dwa lata i mam same fajne wspomnienia, teraz czeka na skończenie troszkę większy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Dokładnie Klapy mogą być używane jak w samolotach do zmniejszenia prędkości minimalnej, do łatwiejszego siadania w ciasnym terenie- przydatne na zboczu, lub tak jak kolega wspomniał kiedy holownik jest nieco słabszy niż 150ccm extra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 No to teraz już rozumiem, dzięki za wytłumaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Swift to jeden z najpiękniejszych szybowców jakie powstały IMO (gdzieś obok Diany-2, Foxa i Kobuza ), więc i model jest przeuroczy. Według mnie jednak Swift jeszcze więcej zyskuje na uroku gdy się dowiemy jak powstał i jakie ryzyko bło podejmowane, aby go stworzyć: http://www.smil.org.pl/ptl/wyklady/szybowce.pdf Miłego czytania, przepiękna historia o tym jak pasją można wygrać z konkurencją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Ci co mnie prywatnie znają to wiedzą, że od kilku lat chorowałem na ten model. Miałem kiedyś małego (170cm) Swifta ale wraz z powiększającymi się szybowcami musiał zmienić właściciela. Więc mogę śmiało powiedzieć, że moje marzenie się spełniło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 A pilota Swift ma takiego: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Nawet podobny! :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Niestety z powodu braku holówki jestem zdecydowany sprzedać mojego pięknisia Info w giełdzie lub dla zagranicznych kolegów http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/501801/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi