Skocz do zawartości

Platforma pod loty z kamerą.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ! Po ostatnich próbach lotów z kamerką założoną na Cessne 745 doszedłem do wniosku, że model pozostawię do lotów czysto rekreacyjnych i do nauki akrobacji. Pod kątem filmowania, Cessna okazała się za szybka, zbyt zwrotna a po obciążeniu kamerką i dodatkową elektroniką ciężka do okiełznania i potrafi wyprawiać cuda. Planuję loty "krajoznawcze" filmowanie terenów itp. a nie typowe FPV. Nie wciągam się też w telemetrię gdyż obecnie jest do dla mnie czarna magia. Czy możecie pomóc w wyborze modelu. Zależy mi by był dosyć wolny i miał minimum 150 gramów zapasu wagi, jaką mogę dołożyć w postaci kamery, elektroniki i gps. Znalazłem coś takiego:

 

http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=G4218

 

http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=MUL-214260

 

http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=MUL-214226

 

http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=JP5501213

 

Poproszę o podpowiedzi.

 

Dziękuję i pozdrawiam !

Opublikowano

Czy to ten Graupner z pierwszego linku ?? Jeśli tak to nawet bym się nie zastanawiał po obejrzeniu filmiku. Jednak nie wiem czy on jest w 100% realistyczny. Zakręt "U" pod wiaduktem... ;) Póki co latam z FlyCamone, jakość podła ale zastosowałem politykę - jak już rozbić to minimum strat. Jeśli będę miał minimum 20 lotów bez kraksy, pomyślę o kamerce HD.

Opublikowano

Model to jedno, pilot to drugie ;) (tak to jest ten model z pierwszego linka)

Trening, trening i jeszcze raz traning.

 

A to, że ja czy Ty nie jesteśmy w stanie tego powtórzyć :)

 

Dla mnie na początku tego sezonu wyzwaniem był przelot diablo3d przez bramkę piłkarską, teraz to jest żaden problem.

Opublikowano

Też prawda, model to tylko 10% reszta już tylko doświadczenie i umiejętności nabywane w trakcie :)

 

Przeglądam dalej i jeszcze się zastanawiam nad tym:

 

http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=JAM007055

 

tylko po co mu 5 serw ??

 

lub ten:

 

http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=RPA-STM030

 

Główny nacisk kładę na prędkość lotu (im mniejsza tym lepiej).

Opublikowano

Easy Star lub każdy inny beta-podobny model się nada. Kolega obciążył go zestawem do fpv z bajerami i daje radę.

 

Dobrze wiedzieć, w ostatnich 2 linkach podałem te o rozpiętości 2 metry, nie wiem dlaczego, ale wydają mi się wolniejsze, ale i stabilniejsze w locie. Jeśli ES podoła to jestem bliski zamówienia:

 

http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=MUL-214260

 

tyle, że wersja z zainstalowanymi serwami i silnikiem.

 

Czytałem o Pioneerze wiele postów, widzę że wymaga sporo poprawek po wyjęciu z pudełka. Między innymi lepsze wsporniki i wzmocnienia skrzydeł. Zmiana śmigła itp. Czy Easy Star też wymaga podobnych poprawek ?

Opublikowano

Z własnych doświadczeń w obciążaniu modeli dodatkowym sprzętem wiem, że szybowce i motoszybowce mocno obciążone nie latają już tak dobrze.

Jeżeli jest to mała kamerka 20-40g to bez znaczenia, ale przy obciążeniu 100-200g to już problem z długością lotu.

Osobiście przetestowałem pod tym względem dosyć dużo modeli i poleciłbym dużego trenerka np Mentora z Multiplexa lub Pionnera Pelikana

którym obecnie latam wożąc różne klamoty i bagaż 300-400g nie robi na nim specjalnego wrażenia.

Jeżeli chcę coś sfilmować to latam nim jak motoszybowcem, czyli do góry i szybowanie i przy dodatkowym obciążeniu 250g robi to znacznie lepiej niż wszystkie wymienione tu szybowce.

Z tych które wymieniłeś latałem Betą i DG 1000 i obciążenie które znoszą to tak max 100g, a obciążenie np ASW 17 dodatkowym sprzętem to nieporozumienie, chociaż znalazłem w necie, że ktoś stosował do FPV.

cyt:

http://www.gliders.u...umber=JAM007055

 

tylko po co mu 5 serw ??

Piąte jest do otwierania wieży i bardziej jest to winda.

Wez pod uwagę jeszcze modele stosowane do FPV, które z reguły nie boją się obciążeń.

Opublikowano

Z własnych doświadczeń w obciążaniu modeli dodatkowym sprzętem wiem, że szybowce i motoszybowce mocno obciążone nie latają już tak dobrze.

Jeżeli jest to mała kamerka 20-40g to bez znaczenia, ale przy obciążeniu 100-200g to już problem z długością lotu.

Osobiście przetestowałem pod tym względem dosyć dużo modeli i poleciłbym dużego trenerka np Mentora z Multiplexa lub Pionnera Pelikana

którym obecnie latam wożąc różne klamoty i bagaż 300-400g nie robi na nim specjalnego wrażenia.

Jeżeli chcę coś sfilmować to latam nim jak motoszybowcem, czyli do góry i szybowanie i przy dodatkowym obciążeniu 250g robi to znacznie lepiej niż wszystkie wymienione tu szybowce.

Z tych które wymieniłeś latałem Betą i DG 1000 i obciążenie które znoszą to tak max 100g, a obciążenie np ASW 17 dodatkowym sprzętem to nieporozumienie, chociaż znalazłem w necie, że ktoś stosował do FPV.

cyt:

http://www.gliders.u...umber=JAM007055

 

tylko po co mu 5 serw ??

Piąte jest do otwierania wieży i bardziej jest to winda.

Wez pod uwagę jeszcze modele stosowane do FPV, które z reguły nie boją się obciążeń.

 

Na przykład to. http://abcrc.pl/penguin-artf-EPO-FPV

Opublikowano

Jest na tyle ciężki, że musisz mieć lotnisko do startu i lądowania.

 

W razie solidnego kreta przy tej masie żywica też chyba nie wystarczy ;)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.