idfx Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Witam ! Po ostatnich próbach lotów z kamerką założoną na Cessne 745 doszedłem do wniosku, że model pozostawię do lotów czysto rekreacyjnych i do nauki akrobacji. Pod kątem filmowania, Cessna okazała się za szybka, zbyt zwrotna a po obciążeniu kamerką i dodatkową elektroniką ciężka do okiełznania i potrafi wyprawiać cuda. Planuję loty "krajoznawcze" filmowanie terenów itp. a nie typowe FPV. Nie wciągam się też w telemetrię gdyż obecnie jest do dla mnie czarna magia. Czy możecie pomóc w wyborze modelu. Zależy mi by był dosyć wolny i miał minimum 150 gramów zapasu wagi, jaką mogę dołożyć w postaci kamery, elektroniki i gps. Znalazłem coś takiego: http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=G4218 http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=MUL-214260 http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=MUL-214226 http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=JP5501213 Poproszę o podpowiedzi. Dziękuję i pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Tu masz film (na forum już się pojawił) z graupnerem i gopro hd na pokładzie. Jak widzisz radzi sobie całkiem całkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Czy to ten Graupner z pierwszego linku ?? Jeśli tak to nawet bym się nie zastanawiał po obejrzeniu filmiku. Jednak nie wiem czy on jest w 100% realistyczny. Zakręt "U" pod wiaduktem... Póki co latam z FlyCamone, jakość podła ale zastosowałem politykę - jak już rozbić to minimum strat. Jeśli będę miał minimum 20 lotów bez kraksy, pomyślę o kamerce HD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Model to jedno, pilot to drugie (tak to jest ten model z pierwszego linka) Trening, trening i jeszcze raz traning. A to, że ja czy Ty nie jesteśmy w stanie tego powtórzyć Dla mnie na początku tego sezonu wyzwaniem był przelot diablo3d przez bramkę piłkarską, teraz to jest żaden problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Też prawda, model to tylko 10% reszta już tylko doświadczenie i umiejętności nabywane w trakcie Przeglądam dalej i jeszcze się zastanawiam nad tym: http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=JAM007055 tylko po co mu 5 serw ?? lub ten: http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=RPA-STM030 Główny nacisk kładę na prędkość lotu (im mniejsza tym lepiej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Easy Star lub każdy inny beta-podobny model się nada. Kolega obciążył go zestawem do fpv z bajerami i daje radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Easy Star lub każdy inny beta-podobny model się nada. Kolega obciążył go zestawem do fpv z bajerami i daje radę. Dobrze wiedzieć, w ostatnich 2 linkach podałem te o rozpiętości 2 metry, nie wiem dlaczego, ale wydają mi się wolniejsze, ale i stabilniejsze w locie. Jeśli ES podoła to jestem bliski zamówienia: http://www.gliders.uk.com/prodinfo.asp?number=MUL-214260 tyle, że wersja z zainstalowanymi serwami i silnikiem. Czytałem o Pioneerze wiele postów, widzę że wymaga sporo poprawek po wyjęciu z pudełka. Między innymi lepsze wsporniki i wzmocnienia skrzydeł. Zmiana śmigła itp. Czy Easy Star też wymaga podobnych poprawek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 23 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Z własnych doświadczeń w obciążaniu modeli dodatkowym sprzętem wiem, że szybowce i motoszybowce mocno obciążone nie latają już tak dobrze. Jeżeli jest to mała kamerka 20-40g to bez znaczenia, ale przy obciążeniu 100-200g to już problem z długością lotu. Osobiście przetestowałem pod tym względem dosyć dużo modeli i poleciłbym dużego trenerka np Mentora z Multiplexa lub Pionnera Pelikana którym obecnie latam wożąc różne klamoty i bagaż 300-400g nie robi na nim specjalnego wrażenia. Jeżeli chcę coś sfilmować to latam nim jak motoszybowcem, czyli do góry i szybowanie i przy dodatkowym obciążeniu 250g robi to znacznie lepiej niż wszystkie wymienione tu szybowce. Z tych które wymieniłeś latałem Betą i DG 1000 i obciążenie które znoszą to tak max 100g, a obciążenie np ASW 17 dodatkowym sprzętem to nieporozumienie, chociaż znalazłem w necie, że ktoś stosował do FPV. cyt: http://www.gliders.u...umber=JAM007055 tylko po co mu 5 serw ?? Piąte jest do otwierania wieży i bardziej jest to winda. Wez pod uwagę jeszcze modele stosowane do FPV, które z reguły nie boją się obciążeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojan62 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Z własnych doświadczeń w obciążaniu modeli dodatkowym sprzętem wiem, że szybowce i motoszybowce mocno obciążone nie latają już tak dobrze. Jeżeli jest to mała kamerka 20-40g to bez znaczenia, ale przy obciążeniu 100-200g to już problem z długością lotu. Osobiście przetestowałem pod tym względem dosyć dużo modeli i poleciłbym dużego trenerka np Mentora z Multiplexa lub Pionnera Pelikana którym obecnie latam wożąc różne klamoty i bagaż 300-400g nie robi na nim specjalnego wrażenia. Jeżeli chcę coś sfilmować to latam nim jak motoszybowcem, czyli do góry i szybowanie i przy dodatkowym obciążeniu 250g robi to znacznie lepiej niż wszystkie wymienione tu szybowce. Z tych które wymieniłeś latałem Betą i DG 1000 i obciążenie które znoszą to tak max 100g, a obciążenie np ASW 17 dodatkowym sprzętem to nieporozumienie, chociaż znalazłem w necie, że ktoś stosował do FPV. cyt: http://www.gliders.u...umber=JAM007055 tylko po co mu 5 serw ?? Piąte jest do otwierania wieży i bardziej jest to winda. Wez pod uwagę jeszcze modele stosowane do FPV, które z reguły nie boją się obciążeń. Na przykład to. http://abcrc.pl/penguin-artf-EPO-FPV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Na przykład to. http://abcrc.pl/penguin-artf-EPO-FPV Model wygląda bardzo ciekawie i ta ładowność 800 gram Myślę, że jednak będzie on następnym jak już się zdecyduję na prawidłowe FPV. Do zwykłych lotów z kamerką aż żal byłoby go używać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Jest na tyle ciężki, że musisz mieć lotnisko do startu i lądowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 Jest na tyle ciężki, że musisz mieć lotnisko do startu i lądowania. W razie solidnego kreta przy tej masie żywica też chyba nie wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi