pablos Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 pytanie jak w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregwait Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Witam Świeca do 4-takta ma dłuższy gwint. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 ale czy samo to dyskwalifikuje swiece od 2 taktów czy nie bedą poprawnie działac w 4 takcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregwait Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 ale czy samo to dyskwalifikuje swiece od 2 taktów czy nie bedą poprawnie działac w 4 takcie Myślę że silnik może odpalić, lecz nie będą to optymalne warunki spalania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 Zdjecie kilku swiec 4t: Po kolei dlugosc czesci gwintowanej: OS F - 6,5mm, Fox Miracle - 7mm, Fireball - 7mm, Mccoy MC-4C - 5,5mm, J&Z - 5,5mm i Enya #3 - 4,8mm. Enya jest najbardziej uniwersalna. Nadaje sie wlasciwie do wszystkich normalnych zastosowan 2t i 4t, a w heli przez wielu uznawana jako numer jeden. Pozostale sa produkowane jako 4t, mimo roznej dlugosci czesci gwintowanej. Swiece 4t to nic innego jak swiece cieple lub gorace, sprzedawane jako 4t ze wzgledow marketingowych. A wiec pole manewru nie jest ograniczone do swiec "specjalnie skonstruowanych" do 4t. Podobnie swiece 4t swietnie sie sprawdzaja w 2t tam gdzie potrzebne sa dobre swiece cieple lub gorace. Jesli bedziesz eksperymentował z roznymi swiecami, to informuj nas o swoich wynikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_43 Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Heh! - dowiedzialem sie czegos, czego nie wiedzialem !! Przypuszczalem bowiem, ze 4-ro takty maja zaplon iskrowy i nie wyobrazalem sobie jak w tak malych silnikach mozna zrobic cos takiego.... :shock: Rozwinmy moze temat ciut dalej: - czy o zastosowaniu zaplonu zarowego decyduje paliwo i stopien sprezania, czy nie? Modelarskie silniki benzynowe maja zaplon zarowy, czy iskrowy? A te calkiem duze, tj. od motocykli zuzlowych (na metanolu) - maja zaplon zarowy, czy iskrowy????! (wiadomo mi raczj na pewno, ze nie posiadaja funkcji sterowania wyprzedzeniem kata zaplonu) Jak to jest Panowie, he? :roll: :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Silniki modelarskie posiadają zapłon Ż A R O W Y. W świecy pod wpływem przyłożonego do niej napięcia wytwarza się temperatura na spiralce(jej żarzenie się), który to powoduje zapłon mieszanki paliwowej. Były też napewno - może i jeszcze są - silniki modelarskie z zapłonem iskrowym lecz nie zdobyły takiej popularności jak żarowe. Oczywiście są i silniki modelarskie benzynowe gdzie zapłonem jest własnie iskra na świecy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Modelarskie silniki benzynowe maja zaplon zarowy, czy iskrowy?A te calkiem duze, tj. od motocykli zuzlowych (na metanolu) - maja zaplon zarowy, czy iskrowy????! Silniki modelarskie benzynowe mają zapłon iskrowy jak każdy inny silnik tego typu. (chodź powstały silniki HCCI marki GM lub DiesOtto Mercedesa w których występuje tryb pracy kiedy zapłon występuje samoczynnie bez udziału świecy zapłonowej) Silniki motorów żużlowych mają także zapłon iskrowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris_43 Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Wiec... o sposobie zapalania mieszanki decyduje paliwo, pojemnosc, masa, czy...? - zastanawia mnie bowiem minisilnik V8-F1 na fotografii w watku "fotki silnikow" -widze tam cos jakby miniaturowy rozdzielacz zaplonu...? O ile sie uda, dorzuce fotke silnika Morton M5 z... bodaj 1949-go roku. To pieciocylindrowa, czterosuwowa "gwiazda" o pojemnosci ok. 10ccm.... w czyms takim zwyczajnie nie wyobrazam sobie zaplonu iskrowego! A to chodzilo podobno na benzynie.... ) Wiec na razie, ciagle nie wiem jak to jest i jakie sa mozliwosci.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Kolega latał na swiecy OS 8 ale był problem z max obrotami> Paweł jak jestesmy juz przy swiecach to z silnikiem jak dobrze pamietam zostawiłem siwece OS max F albo nie zostawilem :crazy: jesli jest to bardzo mały prąd 1.5A max 2A juz mocno swieci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.