robertus Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 W szybowcu nie musisz mieć dużo ciągu. A jak Tobie wychodzi stosunek prawie 1:1 to bardzo dobry wynik, szybko bedzie wchodził na wysokość.
zbyszek78 Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Znalazłem jeszcze to na forum z tego wątku http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34842-marcel-kaszebe-kto-u-niego-cos-kupil-ostatnio/?hl=syncro&do=findComment&comment=427450 Silnik Turnigy PARK450 1200Kv U mnie będzie inne mocowanie i mocniejszy silnik śmigło niestety nie jest podane, zalecanie do silnika śmigło to 8x4,3 czyli dla mojego zestawu 1700kv i 7" śmigło powinno być OK
zbyszek78 Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Ramka już wycięta, czekam na silnik i śmigła. Zastanawiam się teraz nad skłonem i wykłonem. Nie wiem jak to ogarnąć, ile i w którą stronę? Na zdjęciach wygląda jakby silnik patrzył do góry.
robertus Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Zauważ, że skłon i wykłon jest w tą sama stronę, w kierunku lotu, jak gdybyś miał silnik na dziobie.
zbyszek78 Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Dokładnie, tylko ile i czy takie przesuniecie napędu będzie miało duży wpływ na te wartości?
zbyszek78 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Dzisiaj rano zrobiłem pierwszy lot z nowym napędem . Nie jest źle, mocy wystarcza spokojnie, przy połowie gazu na śmigle 7x4 leci bez problemu pod kątem 45 stopni w górę. Pakiet 2200mAh starcza na ponad 15 minut pracy silnika. Jedynym problemem jest start i utrzymanie wysokości przy dodaniu gazu, objawia się to tym że mocno go pcha w dół gdy dodaję gazu i mocno trzeba korygować sterem wysokości. To pewnie problem skłonu i tu pytanie do Was, jak to ustawić?
robertus Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 A później, w locie też tak jest, że przy dodaniu gazu ciśnie go w dół?
madrian Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Jeżeli masz aparaturę programowalną to zmiksuj wysokość z gazem, żeby po dodaniu gazu, automatycznie korygował to ster wysokości.
robertus Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Ewidentnie skłon do korekty. Moim zdaniem takie miksy to ostateczność. Wszystko zależy od tego gdzie masz zamontowany silnik. Czy bliżej natarcia czy bliżej spływu. Linia skłonu powinna przechodzić mniej więcej przez środek ciężkości. Dlatego w becie i w tym orzełku co pokazałem wcześniej jest na odwrót.
zbyszek78 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Ewidentnie skłon do korekty. Moim zdaniem takie miksy to ostateczność. Wszystko zależy od tego gdzie masz zamontowany silnik. Czy bliżej natarcia czy bliżej spływu. Linia skłonu powinna przechodzić mniej więcej przez środek ciężkości. Dlatego w becie i w tym orzełku co pokazałem wcześniej jest na odwrót. Skrzydło ma około 22 cm szerokości, śmigło jest około 12 cm od krawędzi nadarcia. Środek ciężkości jest 8 cm od krawędzi natarcia. "Linia skłonu powinna przechodzić mniej więcej przez środek ciężkości" jak to rozumieć? U mnie żeby linia skłonu przechodziła przez środek ciężkości oś silnika powinna być prawie pionowa.
robertus Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Nom, a widziałeś jak wygląda skłon w orzełku? Wszystko przez to, że przyłożenie siły jest nad środkiem ciężkości. Tworzy się siła obracająca model. Nie wiem jaki masz teraz skłon, ale proponuję go prostować i oblatywać, a może nawet zrobić skłon dodatni.
zbyszek78 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Widziałem orzełka i mocno się zastanawiałem nad jego skłonem, u mnie nie będzie to takie łatwe. Chyba odwrócę mocowanie silnika o 180 stopni i odchylę silnik żeby patrzył w górę, na początek 15 stopni, zobaczymy czy da to pozytywny efekt. Dodałem zdjęcia do poprzedniego postu..
robertus Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Na początek przesunąłbym całość konstrukcji bliżej spływu.
zbyszek78 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Szukam jeszcze innych rozwiązań i zastanawiam się czy coś takiego u mnie zadziała:
robertus Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 W 0:15 widać, że skłon jest lekko do góry. Może u Ciebie też tyle wystarczy.
zbyszek78 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Właśnie tak kombinuję, silnik dam z przodu (wieża o 180°) i skłon 10÷15 stopni w górę. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Szkoda że trzeba nową wieżę robić. Muszę pomyśleć jak zrobić żeby w miarę łatwo można było zmieniać skłon. Może coś z Orzełka podpatrzę.
robertus Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Zrób wierzę testową, a potem możesz zrobić druga ładniejszą.
zbyszek78 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Zrobię szkic w CADzie i pokażę co mi wyszło. Edit: Tak to wyszło:
Rekomendowane odpowiedzi