Krzysztof.R Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Zamiast "tony" ołowiu można po prostu zastosować większy aku.
krzychu-rc Opublikowano 22 Czerwca 2013 Opublikowano 22 Czerwca 2013 ...kwasówkę ze skutera?! A na serio, przy niewielkiej wadze lipoli itp to ciężko to widzę. Widziałem model tego typu lecz większy napędzany silnikiem żarowym 4-suwowym z pięknym pierścieniem balastu dookoła piasty. Oczywiście jego wielkość też miała wpływ, w porównaniu do tego Ławoczkina, ale jednak ciężko mi uwierzyć w wyważenie samym akumulatorem przy tego typu modelu i jego budowy. Oczywiście najlepiej by było gdybym sie mylił... pożyjemy zobaczymy
Kpt_max Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2013 Chl8paki nie zalamujcie mnie, i powiedzcie ze obejdzie sie bez olowiu! Model przypuszczalnie ma wazyc 3850g-4000g jak dobrze oujdzie pozyjemy zobaczymy, tak wyglada na dzien dzisiejszy 1
f-150 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 To już nie masz się czym załamywać.Ołów będzie niepotrzebny.Przy tej masie to tylko będzie wisiał......pod sufitem.
Kpt_max Opublikowano 23 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2013 jak to pod sufitem , powierzchnia nośna jest dostateczna może troche z masa przesadziłem. zważe ile bedzie wazył sam model
h@man Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 jak to pod sufitem , powierzchnia nośna jest dostateczna może troche z masa przesadziłem. zważe ile bedzie wazył sam model Napisz ile ci kolego wyszło tej powierzchni, ale przy tej rozpiętości (~1,3 m) jeśli to jest makieta - nie chcę cię martwić, 1.5 kg to tak max jesli to nie ma startowac z 30 metrów przy 50 km/h.
krzychu-rc Opublikowano 23 Czerwca 2013 Opublikowano 23 Czerwca 2013 zważ to co jest, policz powierzchnie i oblicz obciążenie powierzchni nośnej - to chyba najlepszy parametr oddający zdatność do lotu potem można się załamywać, gdybanie nic nie da
Kpt_max Opublikowano 25 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2013 OKEJ, masa modelu to 2300g razem z: mechanizmami chowanego podwozia, serwem podwoziowym, 2 serwami lotek, 2 serwami kierunku i wysokości , jeszcze silnik, regulator (chyba że bedzię spalina) pakiet jakieś 4200 Mah (prosze mnie poprawic jeżeli skrót jest błędny) jak nie więcej. z tym wszystkim przewiduje około 2900g
Gość Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 No to bardzo kiepsko. Moja Katana 1400mm z silnikiem ASP 80 FS ważyła do lotu 2500g i z tego co widzę miała większą pow. nośną.
Kpt_max Opublikowano 25 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2013 Chciałbym przopomniec że nie jest klejony folią, dzwne by było gdyby ważył mniej niż 2500
Johny88 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 No to bardzo kiepsko. Moja Katana 1400mm z silnikiem ASP 80 FS ważyła do lotu 2500g i z tego co widzę miała większą pow. nośną. No tak ale w sumie katana to akrobat i pewnie lata jak gazeta,dla porównania miałem półmakiete A6m5 rozp. 136cm i 3000g i model latał bardzo dobrze, wcale nie był przerażająco szybki... Pzdr Piotrek
Gość Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Kap_max,Widzę że zupełnie nie rozumiesz problemu. Mała powierzchnia nośna i duża waga oznacza duże obciążenie powierzchni nośnej co przekłada się jakość latania modelu. Żeby utrzymać ciężki model z małą powierzchnią nośną w powietrzu musisz mu nadać prędkość. Jeżeli prędkość będzie za mała nastąpi przeciągnięcie i dzwon , Twój ładny model zamieni się w nieładną stertę balsowych i sklejkowych strzępów. Zrobiłeś błąd wybierając technologię wklejania grubej balsy w podłużnice. Powinieneś pokryć kadłub średnią balsą 2mm, przeszlifować do 1,5mm i albo pokryć folią albo cieniutką tkaniną (laminatem np 20g/m2 ) i pomalować. Pamiętaj o jednej zależności , jeżeli dołożysz 20g balsy na stateczniki to czeka Cię dołożenie 80g w okolicach silnika żeby zrównoważyć te 20g na ogonie czyli masa modelu wzrośnie o 100g bo 20 g balsy na ogonie i 80 zrównoważenia na przodzie da Ci 100g. Między innymi stąd masz tak masakryczną wagę do lotu. Co do Katany, to gazeta nie była ale latała sympatycznie a nie jak rakieta. Funtana 1250 miała wagę około 1200g max i to było w sumie w sam raz. Przy 2000g to byłaby masakra.
Johny88 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Kap_max,Widzę że zupełnie nie rozumiesz problemu. Mała powierzchnia nośna i duża waga oznacza duże obciążenie powierzchni nośnej co przekłada się jakość latania modelu. Żeby utrzymać ciężki model z małą powierzchnią nośną w powietrzu musisz mu nadać prędkość. Jeżeli prędkość będzie za mała nastąpi przeciągnięcie i dzwon , Twój ładny model zamieni się w nieładną stertę balsowych i sklejkowych strzępów. Zrobiłeś błąd wybierając technologię wklejania grubej balsy w podłużnice. Powinieneś pokryć kadłub średnią balsą 2mm, przeszlifować do 1,5mm i albo pokryć folią albo cieniutką tkaniną (laminatem np 20g/m2 ) i pomalować. Pamiętaj o jednej zależności , jeżeli dołożysz 20g balsy na stateczniki to czeka Cię dołożenie 80g w okolicach silnika żeby zrównoważyć te 20g na ogonie czyli masa modelu wzrośnie o 100g bo 20 g balsy na ogonie i 80 zrównoważenia na przodzie da Ci 100g. Między innymi stąd masz tak masakryczną wagę do lotu. Co do Katany, to gazeta nie była ale latała sympatycznie a nie jak rakieta. Funtana 1250 miała wagę około 1200g max i to było w sumie w sam raz. Przy 2000g to byłaby masakra. Zgadzam się co do techniki budowy, ;lżej byłoby jak mówi slawekmod
h@man Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 OKEJ, masa modelu to 2300g razem z: mechanizmami chowanego podwozia, serwem podwoziowym, 2 serwami lotek, 2 serwami kierunku i wysokości , jeszcze silnik, regulator (chyba że bedzię spalina) pakiet jakieś 4200 Mah (prosze mnie poprawic jeżeli skrót jest błędny) jak nie więcej. z tym wszystkim przewiduje około 2900g Niestety patrząc na obrys skrzydła słabo to widzę, nie masz tam za dużej powierzchni nośnej. Z prostego wzoru możesz sobie oszacować prędkość przeciągnięcia: Ciężar (N) = 0.5 x 1,225 x S x V^2 x Cz 1.225 to gęstość (kg/m3) S - pole powierzchni skrzydla (m2) (patrząc z góry na płat) V - prędkość (m/s) Cz - współczynnik siły nośnej płata, optymistycznie przyjmij = 0.8 do 1, Zobacz co wyjdzie.
Kpt_max Opublikowano 25 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2013 Ok dzieki, oblicze to jutro. Stateczniki beda oklejone folia na bazie putna. Dzieki za ponowne wytlumaczenie ale dziadek tlumaczyl to 55273528 razy, ale uparlem sie przy oklejonym modelu balsa poza tym takie cos jest juz na fizyce w 1 gimbazie
Pioterek Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Mój Spitfire BH 1,4m EP waży do lotu 3,10k g i lata bez problemu ale tam powierzchnia skrzydeł wygląda na większą.
Kpt_max Opublikowano 6 Października 2013 Autor Opublikowano 6 Października 2013 no to powoli bedziemy konczyc... synchronizujemy podwozie, okleimy go do konca i na wiosne jakis regulator i silnik zakupimy
Kpt_max Opublikowano 6 Października 2013 Autor Opublikowano 6 Października 2013 Co sądzicie ? nadaje sie na półmakiete?
JacekCichy Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 Bardzo ładny! Na mój gust jak najbardziej Szkoda że nie poleci w tym roku...
Kpt_max Opublikowano 7 Października 2013 Autor Opublikowano 7 Października 2013 trzeba dodac chlodnice jeszcze... i klapy podwozia
Rekomendowane odpowiedzi