robertus Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Napisz, gdzie masz środek ciężkości po tej przeróbce.
PK999 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Opublikowano 4 Grudnia 2012 W ogóle jeśli możesz to pokaż tą przeróbkę. Jeszcze nie widziałem tego modelu z silnikiem na dziobie. Musiałby mieć nieźle dociążony ogon jeśli się teraz wyważy.
Gość Piotrek314 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Nie dociążałem wogóle ogonu. Dziś poszedłem troche polatać wszystko było by dobrze tylko jest brak reakcji na tylni statecznik poziony, nie wiem czemu tak się dzieje może trzeba by było go powiększyć jak myślicie? Samolot ma teraz taki ciąg że włączając silnik na 3/4 mocy startuje pionowo jak strzała.
robertus Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Bo masz pewnie ciężki przód. W ogóle nie słuchasz rad. Brak Ci podstaw.
Gość Piotrek314 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Srodek ciężkości jest na około 1/3 od krawędzi natarcia. Wiem że brak mi podstaw dopiero się uczę, w sobotę muszę przysiąść i się podszkolić.
robertus Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Całość wyposażenia masz przed skrzydłem i wyważa Ci się na 1/3 cięciwy skrzydła?
Gość Piotrek314 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 przed skrzydłem jest silnik i regulator, a pakiet jest za skrzydłem
robertus Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 A to ok. Strasznie trzeba Cię ciągnąć za język.
Gość Piotrek314 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Sory za to postaram się na przyszłaść pisać więcej ale zrozumcie mnie jest w tym środowisu około tygodnia. Więc jak myślicie powiększenie statecznika coś da? lub może spowrotem w skrzydłech zrobić stery one pewnie by polebszyły jakość sterowania
PK999 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Nie masz skłonu silnika. A nawet masz ujemny. Dlatego zadziera nosa. Skieruj silnik tak aby oś była kilka stopni w dół względem osi kadłuba.
Gość Piotrek314 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 te zdjęcia są star silnik jest zrobiony na 0stopni. Dodam jeszcze że samolot nie ma tędencji do przechyłu z powodu silnika montowanego z przodu idzie pionowo w górę więc silnik jest chyba dobrze ustawiny. lotka statecznika tylniego pionowego jest zrobiona dłuższa i samolot skręca dobrze, tylko ta lotka pozioma jest orginalna i moim zdaniem jest przy mała i gdy masa wzrosła o 900g nie ma siły wyrwać samolotu w górę.
galaxy Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 te zdjęcia są star silnik jest zrobiony na 0stopni. Dodam jeszcze że samolot nie ma tędencji do przechyłu z powodu silnika montowanego z przodu idzie pionowo w górę więc silnik jest chyba dobrze ustawiny. lotka statecznika tylniego pionowego jest zrobiona dłuższa i samolot skręca dobrze, tylko ta lotka pozioma jest orginalna i moim zdaniem jest przy mała i gdy masa wzrosła o 900g nie ma siły wyrwać samolotu w górę. a czy wychylenia masz prawidłowo ustawione ? może ma subtrimach masz coś przydławione ? zanim wytrymowałeś model zerowałeś wszysko ? czy miałeś już go ustawionego ? jak te sprawy wyglądają subtrim , e.pointy i exponential ?
Gość Piotrek314 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Wszystko miałem już ustawione, a jak wyglądają sprawy na subtrim , e.pointy i exponential to nie wiem. A co miałeś na myśli pisząc że może mam na subtrimach coś przydławione
galaxy Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 słuchaj , subtrim to wewnętrzne trymowanie ,a np. jeśli na e.pointach masz pograniczane wychylenia to Ci się serwo nie wychyli odpowiednio dużo żeby było ok , zaciągnij np. elevator czyli wyokość do góry i zrób foto i pokaż jak ster wysokości się wychyla , jaki masz nadajnik ? a np. na exponentailach robisz różne wychylenia np. większe i mniejsze zależności jaki przełącznik przełączysz , nie wiem czy w miar obrazowo to wytłumaczyłem . najlepiej napiz jaki masz nadajnik później porób foto z wychyleniami wysokości , kierunku i lotek ... wtedy może coś wiecej napiszemy
pilot71 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Cześć Panie Piotrek, patrząc na Twój model przypomina mi się model mojego kolegi z przed 12 lat : drewniane pudełko robiące za kadłub z doklejonym kawałkiem listwy z boazerii robiącej za belkę ogonową, stery były chyba zrobione ze sklejki jaką się kiedyś używało do produkcji skrzynek na owoce, a skrzydło było wypiłowane klockiem z papierem ściernym z bloku styropianu. Piszę o tym bo ten wynalazek przelatał około roku na silniku spalinowym w takim samym układzie jak Twój model przed przeróbką (to znaczy wieżyczka z napędem mocowana na skrzydle) więc może i ten trochę polata. Co do modelu to na pewno sprawdź symetrię tak jak proponowano Ci kilka postów wcześniej: -patrząc od przodu na model statecznik poziomy musi być równolegle ustawiony względem skrzydła -statecznik pionowy ustawiony prostopadle względem statecznika poziomego -silnik powinien mieć skłon czyli powinien być pochylony do dołu o kilka stopni (ile dokładnie wyjdzie przy oblocie) zapobiega to wznoszeniu się modelu gdy dajesz pełen gaz -czasem trzeba (patrząc na model od tyłu) odchylić silnik w prawo, zapobiega to skręcaniu modelu w lewo podczas lotu po prostej -jeśli Twój model się nie wznosi możesz mieć za małe wychylenie steru wysokości lub ( i to powinieneś sprawdzić w szczególności) na popychaczu steru wysokości jest luz lub popychacz się wygina lub dźwignia steru wysokości jest wyrwana. -klapki na skrzydle to lotki, robisz dzięki nim beczki i wspomagasz zakręcanie. Myślę, że do zwykłego lotu nie są konieczne w Twoim modelu ze względu na wznios skrzydła, aczkolwiek później mogą się przydać. -co do ustawień nadajnika to nie wiem nawet jakie masz radio więc podpowiadam na ślepo, ale żeby mieć pewność że masz maksymalne wychylenia sterów ustaw w nadajniku wszystko na zero czyli: trymery na środek, jeśli masz w ustawieniach sterów coś takiego jak "center point" to też na zero jak to zrobisz to po włączeniu radia i modelu zobacz w jakiej pozycji jest ster wysokości i kierunku: jeśli nic się nie zmieniło to masz problem i brak mi pomysłu, ale jeśli stery wychyliły się znacznie od osi to zamiast grzebać w nadajniku przestaw dźwignię na serwie (śrubokrętem) Napisz co z tego wyszło. ps: jak wyrzucasz model przy starcie nie puszczaj go koślawo, tylko wyrzuć prosto i równo z nad głowy nie generując przy tym niepotrzebnych przechyłów. pozdrawiam i powodzenia
pilot71 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 ps 2: przy starcie z ziemi skręca bo mimo wszystko trzeba model na początku rozbiegu pilnować na sterze kierunku żeby nie uciekał na boki
Gość Piotrek314 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Nadajnik to Hk t6a v2 6kanałów Ja nie rzucam prosto modelu tylko trzymam go pionowo i zapinam ciąg a model idzie jak strzała w górę i ku mojemu zdziwieniu idzie on prawie idealnie prosto .
galaxy Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 kierunek wystarczająco ale wysokość to słabo w maksymalnym wychyleniu nie używając duallrate'ów powinien prawie dotykać do steru kierunku w/g mnie jest za słabo
Wojtass_nt Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ten temat razem z poradami niby doświadczonych modelarzy powinien wylądować w dziale Antywarsztat...
galaxy Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ten temat razem z poradami niby doświadczonych modelarzy powinien wylądować w dziale Antywarsztat... słuchaj wiem że nie jestem jeszcze doświadczonym modelarzem takim jak ty , ale pierdziele takie doświadczenie jak twoje , bo jak czytam twoje posty to sam sarkazm , ja przynajmniej coś chciałem pomóc . Jak masz się tak mądrować to się wogóle nie odzywaj "doświadczony modelarzu"
Rekomendowane odpowiedzi