Gość horn3t Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Wrażenia po pierwszych lotach. Oblotu mojego ASW 15 dokonał mój syn zaprawiony już w lataniu. Praktycznie wszystko ok. Mój pierwszy lot przebiegał spokojnie model leci sam i dobrze reaguje na stery jest przewidywalny, skopałem lądowanie bo chciałem podciągnąć po nogi i przeciągnąłem w zakręcie. Pękła śruba mocująca skrzydło i ster kierunku urwał się od statecznika pionowego. KRET :? Generalnie drobnostki, ster zamocowany na tradycyjne zawiasy, śruba wymieniona. Dziś dwa dłuższe loty, z lądowaniem bez problemu, niestety zmierzch nie pozwolił na dłuższe latanie bo już słabo widziałem model. Jestem zadowolony choć wiem ze dopiero raczkuje ale wiem już w którą stronę.
young Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 cześć horn3t, podchodząc do lądowania będąc na wysokości ok 1,5 m na lotniskiem ile metrów ten model potrafi jeszcze przelecieć? Fajnie jak ma się syna zaprawionego w boju :wink: Obesrwując zdjęcia fajnie, ale dużo jednak przeróbek - Czy na obecnym etapie wiedzy i doświadczenia kupiłbyś go /czy np Easy Glidera/ Udanych lotów
Gość horn3t Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Zdecydowanie ASW15, jest bardziej stateczny i łatwiejszy do nauki podaje opinie kogoś kto latał tymi szybowcami. Pierwszy lot wykonany z ręki bez silnika, wysokość ok. 2 m przeleciał około 60m, puszczałem wzdłuż naszego lotniska które ma około 75 m, lądował kilka metrów od granicznego rowu. Co do przeróbek to mała robota, Easy Glider też wymaga kilku poprawek i wzmocnień. Nie żałuje i ASW15 to pół-makieta pięknego szybowca mimo że z pianki. Szkoda, że tak mało popularny a cenowo atrakcyjny. porównanie w locie extremalnym http://www.youtube.com/watch?v=71j7hDc2wzY
Andych Opublikowano 27 Listopada 2009 Autor Opublikowano 27 Listopada 2009 Taka mała przestroga, szczególnie dla właścicieli modeli które są już długo eksploatowane. Mój już trochę przeszedł i może dlatego to się zdarzyło, a konkretnie odkleiła się plastikowa podstawa do której jest przykręcany płat. W trakcie lotu już miałem problemy ze stabilnością, jakiś taki chwiejny był, więc wylądowałem i to dość łagodnie pomimo problemów i sporego wiatru, a kiedy podszedłem po model to zdębiałem. Płat był całkowicie oddzielony od kadłuba, klej idealnie na całej powierzchni odszedł od pianki, jeszcze jedno kółko w powietrzu i mogła być masakra. Sprawdźcie koniecznie czy u was się dobrze trzyma.
Gość horn3t Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Andych bardzo cenna uwaga. Tak się stało nieszczęśliwie, że mój ASW15 rozbił się . Przyczyna to marnej klasy nadajnik z odbiornikiem - E-Sky 2,4 Ghz – mam już nowe inne radio. Model stracił łączność i nie reagował na stery spadł pionowo w las. Piszę o tym bo drugi ASW15 już zamówiony, nie uległem pokusom na EG lub Juniora-S.
Andych Opublikowano 31 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2010 Mój ASW ciągle w służbie, a korzystając z dzisiejszej pięknej pogody i faktu, że zima zbudowała piękne lotnisko na Nogacie polatał nad Zamkiem Malborskim w innej perspektywie. Dostępny był tylko mały aparat, więc króciutki film ze startu i lądowania, w trakcie był przełączony no fotki. ftp://153.19.156.122/FTProot/modelarnia/ASW%2015/ZimaNogat.MPG Ciekawe czy znajdziecie go na tym zdjęciu, ja z trudem, ale znalazłem. :shock: Zoom trochę pomógł, bo pewnie nikt by mi nie uwierzył, ale jakość jak to z kompakciku mizerna. Padały tu opinie, że to tylko pianka, ale dlatego właśnie całkiem spokojnie i bezpiecznie lata się zimą, tu raczej nic nie zamarznie.
wojt1125 Opublikowano 1 Lutego 2010 Opublikowano 1 Lutego 2010 Gratuluję wytrwałości! ASW w ogóle lata się spokojnie i bezpiecznie - latem, z boćkami, też http://vimeo.com/5711273
Locke Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Zeby nie zakladać nowego tematu to piszę tu. Mam do wykorzystania te 570 zł z konkursu (dziękuje ponownie), i zastanawiam się nad tym modelem, I teraz pytanie, który z silnikow z tego sklepu pociągnie ten model na pakiecie 2s ? Znaczy jest tam pare silników co pewnie spełniły by to wymaganie, ale że by nie kupować w ciemno to pytam tutaj..
agraron1 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Witam, po roku latania szybowiec ASW 15 przeszedł na emeryturę. Lata się nim bardzo dobrze ale konstrukcja skrzydeł pozostawiają dużo do życzenia. Końcówki są bardzo miękkie i łatwo wpadają w drgania, ja je wzmocniłem prętami 2mm węglowymi na końcach - pomogło. Niestety gorzej jest z mocowaniem razem skrzydeł - jedno z mocowań plastykowych ostatecznie się ułamało /po raz trzeci/ i zniechęcony odłożyłem model na później. Dodatkowe wzmocnienie jakie zrobiłem to mocowanie skrzydła w kadłubie. ścianki wykleiłem sklejką 0,4. Latałem na 2,2 mAh 7,4 V wystarczał na 55 minut lotu silnik ray 2826/12 śmigło 10x6 regulator pulse 33A , serwa Hitec HS 55 /wysokość i kierunek/ oraz HS 45 lotki. Miejsca jest w środku jest bardzo mało to problem. Szybowiec pięknie lata ale o akrobacji jakiejkolwiek można zapomnieć pętle do góry ok. lot na plecach ok. ale pętla do dołu , beczka nie da rady. Bez wzmocnień skrzydła szybkie schodzenie np. z kominów ryzykowne - mnie zaczęły drgać skrzydła i się złożyły. Plastyk z jednego z nich trzymający skrzydła razem - pękł.... a nowe skrzydła to koszt 75 % całego modelu... Nosek trzeba kupić oryginalny - wydatek żaden a kłopotów zdecydowanie mniej. Model fajny, ładnie prezentuje się w powietrzu ale bardzo delikatny.
kakis_cro Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 Witam Miałem kraksę przy awaryjnym lądowaniu, mój ASW-15 uderzył skrzydłem o ziemię :/ Niby nic grożnego się nie stało ale zauważyłem że model ma teraz tendencję do samoskrętu w prawo, Kiedyś latałem na granicy wzroku a model szedł prosto jak po sznurku. Teraz zawsze przekręca się na prawą stronę. I zauważyłem że prawa połuwka skrzydła jest wyżej w miejscu jak na zdjeciu Co ciekawe w miejscu łączenia skrzydeł i tam gdzie zatrzaski wchodzą w kadłub wszystko jest idealnie prosto.
buwi777 Opublikowano 3 Września 2010 Opublikowano 3 Września 2010 Witam Miałem kraksę przy awaryjnym lądowaniu, mój ASW-15 uderzył skrzydłem o ziemię :/ Niby nic grożnego się nie stało ale zauważyłem że model ma teraz tendencję do samoskrętu w prawo, Kiedyś latałem na granicy wzroku a model szedł prosto jak po sznurku. Teraz zawsze przekręca się na prawą stronę. Trymer w aparaturze ukradli ??
kakis_cro Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 czasami na najprostsze rozwiązanie najtrudniej wpaść
WZ Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Podłuż sklejke i wyrównasz to . Podkładke wkeisz na poksypol
Maciek22 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Witam ,postanowiłem pozwolić sobie odświeżyć temat .Właśnie jestem na etapie wybieraniu kolejnego motoszybowca po becie 1400 ,na której nauczyłem się latać i jest juz po licznych kretobiciach :mrgreen: więc lata jak kamień .Na początku mój wybór był jasny easy glider pro ,ale jak dzisiaj zobaczyłem ten temat i uważnie go przeczytałem ,to spodobał mi się ASW 15 .Zdecydowanie bardziej mi się podoba niż easy glider pro .Zakupiłem taki silnik(myślę ,że pasuje do EGpro i do ASW 15) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5690 do tego regulator turnigy 30a ,4 serwa corony i lipo 3s 2200mAh,łopatki 10x6,kołpak 40mm lub 44mm Moje pytanie jest takie który z tych motoszybowców jest lepszy .Bardziej interesuje mnie spokojne latanie ,rzadko kiedy akrobacje no i w niedługim czasie latanie FPV. Proszę o porady który motoszybowiec będzie lepszy i czy do ASW zmieści się osprzęt fpv.Dziękuje za wszystko i liczę na odpowiedzi
kozuszek Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 lipo 3s 2200mAh Maciek22, jak ty chcesz go tam władować chyba się nie zmieści
Maciek22 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Witam ,jeszcze raz ja ,Mam jeszcze dwa pytania odnośnie ASW 15 czy kołpak ,który jest sprzedawany razem z samolotem będzie nadawał się do tej piasty??? http://www.nastik.pl/piasta-skladanego-52532-p-3077.html Muszę kupić taką piastę ,bo ma średnicę 52mm ,a myślę ,że kołpak o średnicy 40mm będzie za mały do asw . I jaki najlepszy będzie akumulator ,żeby dobrze i powoli latał czy 3s lipo 1300 ,1500 ,1800 czy 2200mah .Czy jest tam dosyć miejsca choćby na pakiet 1500mAh ,który jest już troszkę większy od 1300 mah???
mounter Opublikowano 10 Czerwca 2011 Opublikowano 10 Czerwca 2011 u mnie po przeróbkach (serwa o 5cm w tył, środek kadłuba trochę wybrany nożykiem) i w kadłubie zmieści się 2x2200mAh
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.