Skocz do zawartości

AN-2 od Morlock Family


szirokez

Rekomendowane odpowiedzi

a od kiedy t omoje Antki nie mają profilowyh skrzydeł??? :)

 

Wiem, dziwnie zabrzmiało, plaska powierzchnia skrzydel to też w końcu profil :) chyba że sie myle co do Twoich Antków Marku, ale na wszelkich zdjeciach wygladaja na płaskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Właśnie dotarł do mnie świeżo wycięty AN-2 od MF. Chciałbym zrobić skrętne tylne koło czy możecie podesłać jakieś fotki jak to robiliście ? Mile również widziane wszelkie porady/sugestie do wykorzystania podczas budowy.

W modelu zamierzam wykorzystać:

  1. Silnik C3536/5 KV1450 - 655W - SilverBlue http://abc-rc.pl/p/118/2546/silnik-c3536-5-kv1450-655w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html
  2. Serwa TowerPro SG-92 Carbon 9g - 2,5kg/cm 4 szt http://abc-rc.pl/p/1...gowe-serwa.html
  3. SC DUALSKY 45A XC-45Lite 2-3S http://abc-rc.pl/p/1...latory-esc.html
  4. Śmigła EMP 10x6E - TGS 2 szt http://abc-rc.pl/p/8...-akcesoria.html

Doradźcie mi co byście zmienili w tym zestawie. Lubie mieć zapas mocy (nie wykluczam ze powędruje do modelu jakas kamerka).

Chciałbym wykonać malowanie PZL Mielec SP-FYO General Aviation

 

36462_1285063317.jpg

 

 

25085.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na początek odnośnie silnika. Sądzę że ma za duże KV, polecane śmigło owszem jest 10x6 ale chodzi tam o jedno, w modelu bedą dwa wiec silnik i regiel mogą się grzać. Proponuję silnik wolnoobrotowy max 1000 KV, śmigła możesz zostawić i zobaczyć jak wszystko współpracuje i czy nie za duży pobór prądu będzie. W swoim mam silnik 500W i były śmigła slow fleyer 2x 11x4 i napęd mi sie grzał i szybko czerpał pakiet, śmigła zmieniłem na 2x 10x5 ale apc do wysokoobrotowych silników , maja one smukłe końcówki i nie stawiają takiego oporu jak smigła slow flyer. Taka jest moja teoria, aczkolwiek jeszcze nie sprawdziłem jak to śmiga w powietrzu i czy napęd przestanie mi sie grzać.

 

Teraz może troche o budowie. Jeśli chodzi o tylne koło to ja to wykonałem na szybko i mało estetycznie bo naped jest na zewnątrz ( pomysł na sterowane kółko przyszedł niestety jak model był gotowy) , można sie pokusić o wykonanie napędu wewnątrz kadłuba, wtedy widać tylko popychacz idący do dżwigni. Można tez podłączyć popychacz nie tak jak na zdjęciu a do osobnej dżwigni np z drugiej strony steru kierunku, mozna też napędzać koło osobnym serwem, sposobów jest wiele. Moze ktoś z forumowiczów też coś doda. Generalnie jak bym robił Antka jeszcze raz to napęd koła zrobiłbym na pewno wewnątrz kadłuba.

 

Tak to wyglada

29330086.jpg

 

26095466.jpg

 

Sprawa skrzydeł a własciwie tylko górnego płata. Można jesli ktoś chce wykonać płaty tak jak to starałem sie opisać w którymś z wcześniejszych postów. Poniżej zamieszczam mały szkic tego o co mi chodzi. Górny szkic przedstawia sposób jak bym to zrobił gdybym jeszcze raz budował skrzydło, dolny- jak mam teraz w modelu. Niebieskie i czerwone linie to pręty szklane. Czerwone strzałki pokazują naprężenia od prętów powodujące nieznaczne ale jednak widoczne wygięcie płatów ku górze względem centralnej części przechodzącej przez kadłub, jeśli wykona się dżwigary jak na górnym szkicu, naprężen takich nie bedzie. Przedstawia to zdjęcie zamieszczone kilka postów wcześniej. Dolny płat wychodzi bez zarzutu, nic nie trzeba poprawiać.

patl.jpg

Cóż podsumowując model uwazam za prosty w budowie, wykonany według instrukcji na cd i pomalowany wyglada i lata jak przwdziwy. Mam nadzieje ze odrobinę pomogłem :) . Oczywiście wrzuć Marcin jakieś foto z budowy lub gotowego Antka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Przy serwach i śmigłach zostane tak jak pisałem wcześniej. Co myślicie o tym silniku, ESC i pakiecie ? Czy taki zestaw do tego modelu bedzie odpowiedni ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę to że chcesz mieć zapas mocy to zestaw napędowy wydaje się być odpowiedni. Pakiecik dość spory, pewnie bedziesz musiał troche go przesunąć do tyłu aby wyważenie grało, ale być może nie będzie to konieczne bo pamiętam, że Antek wymagał doważenia gdy latałem na pakiecie 2,2 3s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dzieki chłopaki za uznanie, przekażę właścicielowi. Rzeczywiście rurę warto dorobić, będą też wykonane jeszcze klapki przy silniku do upustu goracego powietrza. W swoim też tak mam, świetnie sie to sprawdza bo bez tego silnik 3f nie ma za dobrego chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.