Jump to content

AN-2 od Morlock Family


szirokez

Recommended Posts

Budowa z przerwami zajęła mi około dwóch tygodni, tak sobie podchodziłem i coś tam doklejałem nowego a efekt jak dla mnie rewelacja. Antek wygląda jak prawdziwy, wszystko ma na swoim miejscu, Mirek zadbał, aby samolot miał odpowiednie proporcje. Budujemy w/g bardzo dobrze zrobionych zdjęć i opisów krok po kroku i wszystko to na CD.

 

Rozpiętość: 140 cm

Długość : 95 cm

Masa : 1,1- 1,3kg zależy od wyposażenia i pakietu

Napęd: http://www.sklep.rc-...000-3F-520W/203

Regulator 40A

 

Smigła dałem na poczatku 2x 11/3,8 slow flyer ale przy tym napedzie powodowały bardzo duży pobór, załozone zostały 2x 10/5 pseudo APC, na razie nie testowałem jak sie bedą sprawować.

 

Model oblatany, lata wspaniale ale trzeba doważyć przód cięższym pakietem lub balastem.

 

A oto Antek w malowaniu OKL rzeszów

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Piekny! Ile cie kosztował? Na stronie nie moge znalezc informacji o cenie...

 

Pakiet masz poziomo? Może zmieści się pionowo tuż za silnikiem. Wtedy doważać nie trzeba będzie.

 

Cena jak pamietam jest niecałe 250 zł za zestaw.

 

Pakiet 2,2 to minimum jakie trzeba włozyć, pionowo nie bardzo chyba wejdzie, choć nie próbowałem.

 

Marcin, malowań masz od groma u nas na forum jest watek na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o śmigło. To są dwa śmigła skręcone razem? Możesz zrobić fotkę z bliska?

 

Tak jak na zdjęciu, sa dwa zamocowane razem, nie wyobrażam sobie modelu antka z dwoma łopatami, to profanacja :) . Niektóre typy śmigieł czasem trzeba zeszlifować z grubości łoża bo na piaście brakuje gwintu aby je przykręcić. Trzeba uważać na geometrie (równoległośc powierzchni na których stykają sie śmigła i piasta) i nie wolno osłabić zbytnio tego wrażliwego na moment obrotowy miejsca. Najprościej zakupić cztero-łopatowe ale jak na razie na rynku nie ma z czego wybierać są słabej jakości, chyba że słabo szukam :)

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że tak ma oryginał, ale ciekawi mnie jak to wpływa na lot? Gdzieś czytałem, że smigło z trzema łopatami jest mniej wydajne od z dwoma łopatami. Jak się ma ma tego czterołopatowiec?

 

 

Ps. Co według was lepiej kupić Mpx Funcub czy Antek od Morlock? Mam ochote rekreacyjne, długie loty, czasami z kamerą. A może z czasem dorobie pływaki albo narty. An-2 vs Funcub, co sądzicie?

ps2. Można do antoniego wrzucić pakiet większy od 2200?

Link to comment
Share on other sites

Ps. Co według was lepiej kupić Mpx Funcub czy Antek od Morlock? Mam ochote rekreacyjne, długie loty, czasami z kamerą. A może z czasem dorobie pływaki albo narty. An-2 vs Funcub, co sądzicie?

ps2. Można do antoniego wrzucić pakiet większy od 2200?

Nawet należy bo potrzebuje doważenia na dziub.

 

Trudno tak doradzić który lepszy, Fun Cub to sprawdzony model z drugiej strony Antek świetnie wygląda w powietrzu. Do krecenia z powietrza pewnie Cub lepszy, dłużej polata bo bardziej opływowe kształty, za Antkiem przemawia cena.

 

Masz jakieś zdjęcia z budowy? Tak wyskoczyłeś już z gotowym modelem. Napisz coś o budowie, są jakieś komplikacje? Na co zwrócic uwagę?

Generalnie wrzuciłem ten temat bo mało jest modeli Antków jako zestawy. Jest zestaw Marka Rokowskiego, owszem wyglada ładnie ale jest mały i nie ma profilu na skrzydłach. Wraz z kolegami z naszego lotniska w Strażowie poddalismy pomysł producentowi modeli Morlock Family aby zaprojektował ciut wiekszego i z profilem i wyszedł bardzo fajny model. Cóż, nie robiłem fotek z budowy ale model klei sie przyjemnie, każdy kto obył sie trochę z piankami epp da sobie radę zwłaszcza, że na płytce cd, która jest w zestawie jest bardzo fajnie wszystko pokazane na zdjeciach z opisami. Zmiany jakie wprowadziłem to wszystkie powierzchnie sterowe na skrzydle są jak w prawdziwym An-2 a w zestawie mamy tylko lotki na górnym płacie co jest w pełni wystarczające.Zmodyfikowałem nieco podwozie oraz dodałem sterowane tylne kółko. Dla niektórych modelarzy wadą mogą być też nie demontowalne skrzydła, ja mam na stałe bo mam duże auto. Jedno co zapamietałem z budowy to mały kłopot był z utrzymaniem prostego górnego płata w odległosci ok 15 cm od kadłuba patrzac z przodu jakby na wsnios. Chodzi o to, że w płat wkleja sie pręty szklane jako dżwigary na całej rospietosci i wklejenie ich jako całośc powoduje widoczne wygiecie płata tuż przy kadłubie. Powodem jest zaniżenie miedzy połówkami skrzydeł i konieczność głębszego wcisniecia pretów w srzydła aby nie wystawały w miejscu zaniżenia, powinno być to widoczne na zdjęciach. Zauważyłem to po sklejeniu i juz tego nie korygowalem bo aż tak mnie to nie razi. Ale aby wyszło wszystko proste, wystarczy przeciac prety na pół i wkleić tak aby zeszły sie dokładnie w połowie tego zaniżenia, pamiętając ze trzeba je w płatach zatopić nieco głębiej. Następnie w zaniżeniu wystarczy wkleić pręt łączący obcięte wcześniej pręty zalewajac je CA. A tak po za tym nie napotkałem na wieksze trudnosci przy budowie, częsci pasują dobrze.

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Mi też bardziej podoba się an-2, ale najbardziej ciekawi mnie ich porównania w powietrzu... Fun cub ma mniejszą powierzchnię nośną, więc myślę, ż Antek wcale nie jest na przegranej pozycji. Ale czekam na opinię kogoś kto tym latał. Uciesze się jeśli ktoś porówna właściwości lotne tych modeli, zarówno z obciążeniem (kamera), jak i bez. Wszyscy byli by też wdzięczni z jakiś film z lotu...

pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.