Skocz do zawartości

MIG 29 EDF


Włodek

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich fanów EDF . Ja ulepiłem coś takiego :

Długość - 1020 mm

Rozpiętość - 820 mm

Waga - 1250 g. ( do lotu)

Napęd 2 x EDF 64 silniki GWS 3900

Zasilanie 2 x Dualsky 11,1V 1300 mAh 25C

a tak jest lepiej ale krócej 14,8 V 2200 mAh 25C

Podwozie - chowane pneumatycznie (przednia goleń kierowana)

Konstrukcja - cienki laminat .

Model wykonany całkowicie z planów, jedyne elementy ,które zakupiłem to koła ,EDF

wyposażenie RC . Pneumatyka tez wykonana we własnym zakresie.

Po prostu lubię zrobić coś samemu , a jeśli to potem działa to jest frajda .

A wygląda to mniej więcej tak.

mig29dz7.png

W powietrzu model zachowuje się bardzo dobrze mam nawet jakiś tam filmik , ale jeszcze nie

wiem jak go wstawić , może córka mi pomoże to go wstawię .

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Bardzo ładny model , możesz napisać coś bliżej o samej technice wykonania "cienki laminat" oraz podwoziu pneumatycznym może w dziale Warsztat jakieś opracowanie ?.Filmik dawaj koniecznie najlepiej wrzuć go na http://stage6.divx.com/ .

Opublikowano

"No ładne cacko" jak mówili w jednym filmie :)

Jednak JETy z podwoziem wyglądają świetnie - trzeba będzie coś pomyśleć.

Opublikowano
Czy to Twoja konstrukcja ,czy też kupione ?

 

Powyżej jest odpowiedź - że wykonane we własnym zakresie :)

 

Tak samo jak koledzy - proszę o więcej szczegółów podwozia i kadłuba!

Opublikowano

Film już jest dzięki uprzejmości mojej córki , to stare nagranie , latałem wtedy na pakietach Fullymax 2 x 11.1V 1350 mAh oczywiście Super Power Series i na jednym reglu Dualsky 30A , silniki połączone były równolegle , wymagało to wstępnego uruchomienia trymerem

i ciągła praca na wolnych obrotach . Nie odczuwam różnicy w ciągu z jednym regulatorem czy z dwoma . Obecnie latam na dwóch .

http://pl.youtube.com/watch?v=VQlphT9N_HA

Cienki laminat to 2 do 3 warstw maty około 50g na m2 takiej użyłem , napiszę o tym później .

Trzeba oczywiście wykonać „kopyto’’ a potem formę , mam też zdjęcia to się dołączy.

Opublikowano

A masz gdzieś zdjęcia z budowy podwozia.

Model jest nieduzy wiec pewnie miałeś sporo zabawy aby, wykonać lekkie i mocne podwozie?

Opublikowano
na jednym reglu Dualsky 30A , silniki połączone były równolegle

Respect, jak mówią niektórzy kolesie.

Kombinowałem wiele razy i niestety zasze wychodziło mi, że 2 BL to 2 ESC :(

Co do filmu, nie jest to szybkie latanie, ale film pokazuje bardzo duże umiejętności pilota i po prostu konkrety - gratuluję, taki krótki i rzeczowy materiał bardzo mi się podoba.

Opublikowano

Po obejrzeniu gęba nie przestawała mi się uśmiechać :)

Start i potem ladowanie z otwierającym sie podwoziem jak marzenie , jeśli możesz to opisz jak najszybciej sposób wykonania modelu jaki podwozi pneumatycznego .

 

Gratulacje

Opublikowano

Cześć,

Rewelacyjny model. Taka konstrukcja to duuużo pracy. Naprawdę świetny. Ale stary, jednym filmem się nie opędzisz :twisted: :wink: . Napisz jak zrobiłeś turbinki i podwozie. Oczywiscie jesli masz czas, bo znając zycie to pracujesz pewnie nad czymś nowym.

Jeszcze raz gratuluję :D

Pomysł wykorzystania drogi lokalnej na pas startowy próbowałem nie raz wprowadzić w życie ale te cholerne samochody są wszędzie. Nie mogą jeździć po autostradach? Sam sobie odpowiadam - nie mogą.... :?

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano

Dziękuje wszystkim za uznanie , model nie jest dobrze wykończony , widać że to samoróba ale dla mnie liczy się niezawodność działania i dobre własności lotne. Wystarczy jedno twarde lądowanie i cała piękna praca zaczyna się od początku.

Tak sobie pomyślałem że o wykonaniu kadłuba napiszę tutaj a z podwoziem przeniosę się do działu ,,warsztat’’ żeby nie mieszać tego razem .

Na początku wykonałem takie żeberka chyba z ponad 100 elementów , plany z jakiejś rosyjskiej strony .

mig1iq9.png

mig2rs0.png

I zalałem to wszystko pianką montażową .

mig3ph0.png

Tej metody nie polecam nikomu bo jest bardzo pracochłonna , niestety pianka pracuje i miałem z tym kłopoty (trzeba wykonywać wszystko w stałej temperaturze ), łatwiej jest kupić „Małego Modelarza” powiększyć go w odpowiedniej skali i kadłub mamy gotowy,(tak zrobiłem z kolejnym modelem F-16).

mig5xr7.jpg

A to już efekt końcowy (tak mi się wydaje) zaszpachlowanego kopyta .

Opublikowano

mig6xz9.jpg

 

Powyżej dolna część formy wykonanej z żywicy poliestrowej , trzeba bardzo uważać na pęcherzyki powietrza . Najlepszy na pierwszą warstwę jest żelkot poliestrowy ale nie byłem w jego posiadaniu. Kopyto trzeba wysmarować przynajmniej 3 krotnie w odstępach kilku godzin rozdzielaczem (pasta woskowa) i wypolerować , żeby nie zostało zbyt dużo luźnej pasty .Miejsce na kopycie do, którego sięga jedna część formy oddzielone jest taśmą malarską .

 

mig7rf1.jpg

 

W tym przypadku obydwie połówki form posiadają część wspólną , którą jest boczna krawędź kadłuba , wobec czego nie można wykonać wszystkich elementów naraz . Podział formy na kopycie ma bardzo duże znaczenie w całej konstrukcji modelu .Jak widać na zdjęciu, formy musiałem szpachlować , to efekt pracującej pianki .

 

mig8xe1.jpg

 

To już efekt końcowy poszycia wykonanego z 2-3 warstw maty około 50g / m2.

W samej części dziobowej i okolicy kokpitu użyłem grubszej maty a i tak w tych miejscach całość nie przekracza 1,5 mm . Osobiście uważam że do wykonania tak cienkiego laminatu lepsza jest żywica poliestrowa z uwagi na większą elastyczność , natomiast epoksydowa jest bardziej krucha , ale mogę się tutaj mylić , jest bardzo dużo rodzajów tych żywic, a ja jeszcze eksperymentuję w tym temacie .

 

mig9fe9.jpg

 

Model posiada dwie podłużnice oddzielone przegrodami wykonane z balsy w części środkowej i tylko dwie poprzeczne wręgi w części tylnej oraz dwie płaskie listwy przy krawędziach bocznych dopasowane kształtem . To wszystko wykonałem z balsy 3 mm

i oczywiście dwa prostokątne kawałki z balsy 5mm usytuowane pod kątem 30 stopni służące do mocowania podwozia.

Wszystko pokryłem cienką warstwą żywicy a na krawędziach wzmocniłem pojedynczym splotem włókna szklanego z tkaniny 300g/m2.

Skrzydła zamocowałem na dźwigarach wykonanych ze szczytówek wędkarskich.

 

mig10nl8.jpg

 

Napęd lotek i klap przekazywany jest za pomocą prętów stalowych ? 1,5mm .

Opublikowano

Długo się zastanawiałem, czy się pytać, bo model piękny, samodzielnie wykonany i co najważniejsze lata :]

Ale nie daje mi to spokoju, więc wybacz, że zapytam.

Czy to Twój pierwszy tunelowiec, bo widzę tu kilka "nietypowych" rozwiązań.

Przychodzi mi do głowy, że albo masz duże doświadczenie i wiedziałeś, że poleci, albo... się udało.

 

To może moje wątpliwości od początku:

1. Serwo kółka przedniego razem z lotkami.

Nie przeszkadza to przy starcie?

Na filmie widać, że nie przeszkadza, ale jestem ciekaw jakichś spostrzeżeń.

Przy okazji, startujesz z prędkością 60km/h (innych prędkości nie da się zmierzyć, bo za cicho nagrane).

2. Przed turbinkami panuje straszny bałagan: przewody, podwozie, dźwigar itp.

Nie obawiasz sie, że wciągnie Ci coś do wentylatorka, bo o zakłóceniu przepływu to chyba nie trzeba wspominać.

3. Turbinki wstawione w "kryzę" - to musi ogromnie zaburzać przepływ powietrza, ale jak wyżej - model lata.

4. Ostatni drobiazg, to te długie (pewnie conajmniej 20cm) pręty fi 1,5mm na lotkach.

Nie skręcają się powodując nieprecyzyjne sterowanie (np przy max prędkości)?

 

Żeby była jasność, sam bym takiego modelu za nic nie zbudował od podstaw.

Nie tylko z nieumiejętności pracy z laminatami, ale właśnie z obawy, że stosując podobne rozwiązania (a niektórych nie da się łatwo uniknąć) model po prostu nie poleci.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.