pacek Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 można też zadzwonić do nich i jak powiesz do czego Ci jest potrzebne to napewno doradzą, ze mną tak było. na kadłub potrzebujesz tkaninę która da się układać na krzywiznach i nie będziesz musiał jej co chwila rozcinać żeby pozbyć się fałd wydawało mi sie że to tkanina typu 2/2 ale nie jestem pewien jak zobaczyłem że marian pisze 2/1. kadłub masz ze styropianu więc dwie 49 to troche cienko gdyby był styrodurowy to powinno wystarczyć z tego co pamiętam to chyba klan wdowików tak właśnie okleja swoje styrodurowe zera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Dokładnie tak, stosujemy splot 2/2 49g lub 80g zależy co mamy Układa się świetnie pod warunkiem, że tnie się ją pod kątem 45 stopni. Żywica oczywiście L285. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Macie rację 2/2 .Nie zauważyłem pomyłki. Co do tkaniny, grubsza ( w rozsądnych granicach) nie przeszkadza bo najważniejsze to jak najmniejsza ilość użytej żywicy. Przesączanie wstępne na tekturze,dobry wałek,wcieranie kartą kredytową(moje ulubione) ,odsączanie jednorazowym ręcznikiem czy delaminażem -każdy sposób jest dobry .Ważne żeby robić to szybko i dokładnie. Szybko bo żywica jeszcze nie zgęstnieje i nie piszę tu o żelowaniu a o odparowaniu rozpuszczalnika. Jak chcecie mocny model to proponuję obejrzeć 2min 45 sek http://www.youtube.com/watch?v=hydIvCyNvnM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 hej Tkanine ostatecznie zamówiłem z cyber fly(wysyłka tylko 7zł i chciałem żeby dszło przed swiętami). Na agrowłókninę przyszła warstwa tkaniny 49g, skrzydło też przelaminowałem i dodałem wzmocnienia pod gumy. toczenie kijków ze starego trzonka od siekiery:) Wytoczyłem sobie kopyto owiewki silnika, którą zrobiłem z butelki 3litrowej..Wyszło sztywne i mocne. Pod koniec wcisnąłem do srodka przednią cześć i wyszła ładna krawędz która dodatkowo usztywnia cały element. dopasowywanie owiewki Już przypomina samolot:) Oirentuje się ktoś jakie powinno być smigło do mvvs 3,5 i jak się ustawia gaźnik bo jest tutaj dodatkowa iglica a za to nie ma dziurki zasysającej powietrze na wolnych. Gaźnik nie jest od tego silnika prawdopodbnie. Obstawiam że jest od webry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Z nieukrywaną zazdrością podglądam temat - kadłub klejony na styrodurze wyszedł znacznie bardziej gładko niż u mnie a owiewka silnika z PET-a wygląda doskonale. Ile waży model w takim stanie jak na ostatnim zdjęciu? Jak mocowane jest łoże silnika do wręgi? ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Śmigło MA 9x5 albo 10x4 proste lub szabla albo APC 9,5x4,5 żeby dozwolonych obrotów nie przekroczyć. W ostateczności czarny KAVAN 9x4. Co do gaźnika - jaki by nie był, wolnymi bardzo głowy sobie nie zawracaj. Wykręć igłę wolnych na tyle, żeby wyszła z rozpylacza ok. 1mm i sprawdź wysokie obroty z kadłubem w pionie. Ze śmigłem MA 9x5 ma być 14 600-15 000obr/min na paliwie 80/20. Dopiero możesz poprzez wkręcanie igły wolnych bawić się z jałowymi żeby po cofnięciu drążka gazu do oporu silnik pewnie pracował . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2012 Kadłub jest ze styropianu cięty od ręki i nie wyszło mi to zbyt dobrze:(. Widać przez laminat że trochę go poszpachlowałem i przeszlifowałem przed klejeniem. Łoże przykręcone śrubami M3, a do wręgi od śordka przykleiłem blaszki z gwintem pozyskane ze starego cd-romu lub zasilacza lub stacji dyskietek:D. Wagi kadłuba już nie pamiętam ale myśle że było to około 150-170 bez ogona. Dzisiaj ważyłem gotowe skrzydło 127cm rozpiętości z serwami, pomalowane i waży równo 300 gramów:). andrzej-t - dzięki za info, smigło mam 9,4 apc i 9,5 mastera czyli dobrze kupiłem i na zawody raczej master 9,5 . Wczoraj po dość długiej walce udało mi się odalić po raz pierwszy mvvs'a na paliwie 80/20. Pali raczej opornie i przejście z wolnych na wysokie jest kiepskie ale myślę że uda mi się dojść do tego. Maxymalne obroty bez zarzutu podmuch powietrza ogromy w porównaniu z mniejszymi silniczkami które mam:D. Odpalałem go z palca bo rozrusznika nie mam i zastanwiam się czy na takim paliwie powienien łatwo palić z palca czy raczej bedzie opornie?? Aha byłbym zapomniał...jak najlepiej przymocowć kabinę do kadłuba i jak zrobić podziały na przeszkleniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Przejściem obrotów się nie przejmuj .Cały czas pracujesz przecież na max. wolne są ci potrzebne tylko na ziemi i do lądowania( czasami). Piotrek latał na jednym z silników wogóle bez iglicy tylko sam rozpylacz + ciśnienie z karteru. Kabinę zrób nową podkładając pod twoją formę fragment rury o średnicy kadłuba . Pozwoli ci to mocować kabinę wkrętami .Linie podziału można malować od środka lub wyklejać folią np 1 mm do robienia ścieżek na płytkach lub profi -modelarską . Pięknie ci wyszła owiewka mówię tu o pomyśle na kołnierz.Jakbyś ją dał trochę do przodu(tak żeby kołnierz był cały) to miałbyś pancerny model. Przy kilu jak masz cienką wręgę silnik ją łamie i taka owiewka chroni silnik od złamania wału. Załóż też nakrętki kontrujące na bowdenach .Miałem dwa krety spowodowane pęknięciem mosiężnego gwintu od drgań na połączeniu snap-bowden. Można też owinąć nitką plus CA ,snap + gwint po dokonaniu regulacji .Zawsze łatwo to usunąć nad zapalniczką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zrobiłem linie foliopisem od środka kabiny i szczelnie ją wkleiłem. Mocowanie na śrubki jakoś do mnie nie przemawia bo wewnątrz i tak pojawią się spaliny co rozpuści foliiopis i wszystko co w kabinie. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Też przyklejam jak muszę ale kabinka zazwyczaj krócej "żyje" niż model a wtedy mocowanie na śrubki jest lepsze. Jak kabinka dobrze dolega ( tak było w F4A Corsair z cyber fly) to paliwa nie dostaje się do środka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Hej Model już jest praktycznie gotowy tylko brakuje mi dobrego silnika:(. Mavvs jednak nie chce współpracować bo prawdopodobnie ktoś chciał podnieść osiągi montując gaźnik z gardzielą 8mm a z tego co wyczytałem to powinna być 6,5mm? Nie ma ktoś gaźnika na sprzedaż? W międyczasie zrobiłem płaty do kolejnej nakajimy:D Tym razem dłuższe, mają 60cm i ważą 115gramów. Noski formowałem na mokro i suszyłem w negatywach, później posklejałem do kupy deski i psiknąlem od wewnątrz klarem dla zagruntowania, przeszlifowałem delikatnie co bardzo pomogło bo sodual nie wsiąkał tak bardzo:) Klejone sodualem wyszły o 10gramów cięższe od klejonych na polimer. Płaty forniru bukowego miały ważyć dużo a chyba nie jest tak źle:). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 no proszę fajnie wyszedł. Zapomnij o mvvs-ie i poszukaj jakiegoś os-a fx ewentualnie ax albo asp ale nową wersje, wyglada jak os25 fx, ale i na starych asp da się latać. żebym ja tak umiał oklejac razem z noskiem , możesz opisac to dokładniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 31 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Deskę na nosek polewam wodą z jednej strony, dzieki temu fornir sam się zakręca i nie pęka przy zaginaniu. Tak namoczoną jedną deskę nakładam na płat i wkładam do negatywów, zeby przyspieszyć suszenie wkładam co jakiś czas jedną stronę z gazety. Do tak uformowanej deski doklejam górę i dół płata gruntuję i smaruję klejem. Smarowanie klejem jest troche utrudnione bo taką kanapkę można otworzyć na około 90 stopni. Myślę że warto jeszcze zaznaczyć ułożenie noska na fornirze i styropianie żeby już przy klejeniu utrafić idealnie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 2 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Hej Model gotowy do lotu a silnik nadal nie chce pracować przez gaźnik. Raczej go nie dostanę, wiec postanowiłem coś podziałać sam i dotoczyłem zwężenie bębna i obudowy gaźnika. Ku mojemu zdziwieniu udało się prawie idealnie wyregulować silnik ze zmodyfikowanym gaźnikiem. Czy mógł by ktoś zmierzyć w sowim Mvvs'ie czy gardziel na całej długości ma 6,5mm? Po tym zabrałem sie za montaż silnika i wyważanie modelu. Czy wyważenie na 1/3 bedzie ok? Wyszło 75 mm od natarcia przy cięciwie w tym miejscu na 230mm...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 1/3 to chyba jednak ,ciut dużo to jednak nie fynfly, pokombinuj żeby do oblotu było bliżej 1/4, a jak poleci to sobie bedziesz kombinował jak Ci bedzie lepiej pasować, mniej czy bardziej nerwowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Już po udanym oblocie . Niestety nie zdąrzyłem niczego nakręcić, bo przestało wiać tuż prze zmierzchem i ledwo zdąrzyłem, ale wylatałem jeden zbiornik... Śmigło straciłem już przy lądowaniu, bo silnik nie chciał się zatrzymać pomimo zamkniętej przepustnicy. Nakajima lata prawie idealnie gdyby nie problemy z gaźnikiem. Lotki wyszły w sam raz mogły by byś nawet większe, powierzchnia steru wysokośći też ok, kąt zaklinowania +1, wyważenie ostatecznie ustawiłem miedzy 1/3 a 1/4 i było ok. Kabinka została ostatecznie przyklejona na żywice a poprzeczki zrobiłem z taśmy izolacyjnej i wydaje mi się że to się sprawdzi, a jak zacznie coś odłazić to nakleję nowe. Silnik psiknąłem farbą do piecy i jak na razie trzyma się dobrze. Zielona farba to akryl mieszany z niebeiskiego żóltego i czanego na to jakiś klar nowola, czerwony i żółty to farba ftalowa bez mieszania. Natomiast owiewka silnika to farba nitro w sprayu duplicolor i o dziwo tylko to paliwo rozpuszcza.... Teraz mogę rozpocząć produkcje seryjną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 gratulacje, widzę że złamałeś apc, pewnie przy lądowaniu, dlatego stosuje mastery bo więcej znoszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Warhawk Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Świetny model! Jeśli można wiedzieć to ile wyniósł cię koszt budowy tego samolotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Trudno oszacować trzeba mieć parę rzeczy do budowy i dużo wiecej czasu:D. Styropian pewnie ze dwie płyty 60mm 15zł, żywica 500g 35zł, mata szklana na jeden kadłub 8-10zł, silnik akurat mój używany 100zł ze zbiornikiem i zapalarką, serwa hxt 900x2, hs-81, i jeszcze jedno na gaz, farby jakieś. Jeszcze balsa lub fornir na skrzydła, ja akurat kupiłem fornir bukowy 0,6mm w fabryce pod gorzowem wielkopolskim i za około 20sztuk desek 15cmx200cm zapłaciłem około 50-70zł(pewnie gdzieś można kupić na sztuki). Klej sodual lub polimerowy. Jak byś chciał to mogę udostępnić wzorniki do wycinania kadłuba, skrzydła i ogona:). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Pomyśl o wymianie serw na lotkach i wysokości na takie z metalowymi przekładniami. HXT 900 nie znam ale hs 81 jest zbyt delikatne do kombata. Polecam na wysokość TP MG 16R a na lotki TP MG 90 lub 90S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi