Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej

 

Wczoraj przyszedł model z HK. Jestem zdziwiony, że wszystkie elementy samolotu były całe. Karton w który zapakowali model był bardzo cienki i była go jedna warstwa, a trakcie transportu, paczka została nieźle poturbowana.

 

Dane producenta:

Rozpiętość 1820mm

Długość 1755mm (70in)

Przewidywana waga do lotu 3600g~3800g - nie mam pojęcia w jaki sposób oni ważą te modele

 

Zastanawiałem się, czy do tego modelu nie wrzucić sobie jakiegoś silnika z prawdziwego zdarzenia - Saito 4t. Tylko FG-30 będzie za słaby, a FG-36 za ciężki- chociaż rozważam jeszcze tę opcję, bo o ile przy tym wyborze nie zależy mi na wadze, to jednak będzie to raczej przesada [500g więcej od 2t] Jeżeli się nie zdecyduję na tę silnik, najprawdopodobniej zamówię JC EVO 30 chyba najlżejszy silnik w swojej klasie [i chyba jeden z najtańszych].

 

No to kilka zdjęć:

 

Dołączona grafika

 

Tutaj porównanie do tego samego modelu z GW/Axar

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Statecznik kierunku w Axarze jest profilowany w przeciwieństwie do HK

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Profil HK jest grubszy

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Waga ~

kadłuba: 780g

stateczników: 265g

rury weglowej skrzydeł : 105g [Axar'u 62]

Skrzydło [jedno]: 450g

Armatura, śrubki, snapy etc: 160g

Podwozie, koła: 250g

 

 

Pozdrawiam

Michał

Opublikowano

rozumiem, że był nieposłuszny ;) a co z elektroniką? przekładka ze starego, czy wszystko nowe? Jeśli nowe to napisz kilka słów o tym co planujesz wrzucić....

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Zasilanie i serwa zostaną przełożone z poprzedniego modelu, będę później konkretnie pisał.

Zastanawiam się nad zastosowaniem jednego serwa dla setru wysokości lub 2 średnich. Dwa standardy są zupełnie niepotrzebne, a zawsze to waga mniejsza.

Opublikowano

Fachowcem nie jestem, ale osobiście dałbym jednak 2 serwa na wysokość, a jak za lekki ogon wyjdzie to też nie dobrze. Podwozie główne w modelu jest aluminiowe czy węglowe?

Opublikowano

Ładny,ładny ,brawo.Gratulacje :rolleyes: .

Nie wierz w cuda ,jak osiągniesz 5 kg do lotu to podskakuj z radości :P

Serwa na wysokości 2 !

Nie pchałbym się też w żadne Saito -nie żebym coś do nich miał ale benzynka 30/35 cm da Ci kupę radochy ,taniego latania.

W byłym/naszym Yaczku tej wielkości, był silnik z tego linku i sprawował się idealnie -pod względem obsługi ,osiągów -

http://www.sdshobby....ml#.UOcPl3egYZ4

Opublikowano

Chyba konstrukcyjnie nie dam rady połączyć dwóch sterów wysokości, więc dwa serwa trafią na ogon, jednak zależnie od tego jak wyjdzie wyważenie modelu, trafią tam 25 g serwa lub standardy.

W sumie masz rację.... Więc najprawdopodobniej trafi do tego modelu silnik o którym napomknąłem wyżej- JC EVO 30, z racji najniższej wagi.

Jak zwykle model wziął górę nad nauką i mimo sesji za pasem zabrałem się za najsłabszy punkt, a mianowicie miejsce mocowania podwozia.

 

Przygotowane miejsce do wklejenia sklejki 2mm:

 

Dołączona grafika

 

Wklejona sklejka:

 

Dołączona grafika

 

Tak wygląda to wewnątrz kadłuba:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Wklejona sklejka 2.5mm:

 

Dołączona grafika

 

Z sklejki i balsy takie cós:

 

Dołączona grafika

 

I efekt końcowy:

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Michale tak wygląda Twój Yaczek po remoncie,nie ma żadnego śladu rozbicia przerobiłem ster wysokości i dałem tylko jedno serwo,waga do lotu bez paliwa to 475g.

post-97-0-57199400-1357996361.jpg

post-97-0-44752500-1357996410.jpg

post-97-0-39407800-1357996424.jpg

post-97-0-86273600-1357996477.jpg

post-97-0-98359400-1357996494.jpg

post-97-0-07580000-1357996528.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.