SiSon Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Hej Wczoraj przyszedł model z HK. Jestem zdziwiony, że wszystkie elementy samolotu były całe. Karton w który zapakowali model był bardzo cienki i była go jedna warstwa, a trakcie transportu, paczka została nieźle poturbowana. Dane producenta: Rozpiętość 1820mm Długość 1755mm (70in) Przewidywana waga do lotu 3600g~3800g - nie mam pojęcia w jaki sposób oni ważą te modele Zastanawiałem się, czy do tego modelu nie wrzucić sobie jakiegoś silnika z prawdziwego zdarzenia - Saito 4t. Tylko FG-30 będzie za słaby, a FG-36 za ciężki- chociaż rozważam jeszcze tę opcję, bo o ile przy tym wyborze nie zależy mi na wadze, to jednak będzie to raczej przesada [500g więcej od 2t] Jeżeli się nie zdecyduję na tę silnik, najprawdopodobniej zamówię JC EVO 30 chyba najlżejszy silnik w swojej klasie [i chyba jeden z najtańszych]. No to kilka zdjęć: Tutaj porównanie do tego samego modelu z GW/Axar Statecznik kierunku w Axarze jest profilowany w przeciwieństwie do HK Profil HK jest grubszy Waga ~ kadłuba: 780g stateczników: 265g rury weglowej skrzydeł : 105g [Axar'u 62] Skrzydło [jedno]: 450g Armatura, śrubki, snapy etc: 160g Podwozie, koła: 250g Pozdrawiam Michał
r0n4ld1 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Gratulacje i powodzenia w składaniu Liczymy na fotorelację a co się stało z silnikiem od Yaka axarowskiego? umarł?
SiSon Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 DLA sprzedałem. Nie chce mieć z nim nic wspólnego ;o
r0n4ld1 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 rozumiem, że był nieposłuszny a co z elektroniką? przekładka ze starego, czy wszystko nowe? Jeśli nowe to napisz kilka słów o tym co planujesz wrzucić.... Pozdrawiam,
SiSon Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 Zasilanie i serwa zostaną przełożone z poprzedniego modelu, będę później konkretnie pisał. Zastanawiam się nad zastosowaniem jednego serwa dla setru wysokości lub 2 średnich. Dwa standardy są zupełnie niepotrzebne, a zawsze to waga mniejsza.
r0n4ld1 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Fachowcem nie jestem, ale osobiście dałbym jednak 2 serwa na wysokość, a jak za lekki ogon wyjdzie to też nie dobrze. Podwozie główne w modelu jest aluminiowe czy węglowe?
Shock Opublikowano 4 Stycznia 2013 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Ładny,ładny ,brawo.Gratulacje . Nie wierz w cuda ,jak osiągniesz 5 kg do lotu to podskakuj z radości Serwa na wysokości 2 ! Nie pchałbym się też w żadne Saito -nie żebym coś do nich miał ale benzynka 30/35 cm da Ci kupę radochy ,taniego latania. W byłym/naszym Yaczku tej wielkości, był silnik z tego linku i sprawował się idealnie -pod względem obsługi ,osiągów - http://www.sdshobby....ml#.UOcPl3egYZ4
SiSon Opublikowano 4 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2013 Chyba konstrukcyjnie nie dam rady połączyć dwóch sterów wysokości, więc dwa serwa trafią na ogon, jednak zależnie od tego jak wyjdzie wyważenie modelu, trafią tam 25 g serwa lub standardy. W sumie masz rację.... Więc najprawdopodobniej trafi do tego modelu silnik o którym napomknąłem wyżej- JC EVO 30, z racji najniższej wagi. Jak zwykle model wziął górę nad nauką i mimo sesji za pasem zabrałem się za najsłabszy punkt, a mianowicie miejsce mocowania podwozia. Przygotowane miejsce do wklejenia sklejki 2mm: Wklejona sklejka: Tak wygląda to wewnątrz kadłuba: Wklejona sklejka 2.5mm: Z sklejki i balsy takie cós: I efekt końcowy:
Henryk S. Opublikowano 12 Stycznia 2013 Opublikowano 12 Stycznia 2013 Michale tak wygląda Twój Yaczek po remoncie,nie ma żadnego śladu rozbicia przerobiłem ster wysokości i dałem tylko jedno serwo,waga do lotu bez paliwa to 475g.
Rekomendowane odpowiedzi