Skocz do zawartości

Yak 54 30ccm HK


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Wczoraj przyszedł model z HK. Jestem zdziwiony, że wszystkie elementy samolotu były całe. Karton w który zapakowali model był bardzo cienki i była go jedna warstwa, a trakcie transportu, paczka została nieźle poturbowana.

 

Dane producenta:

Rozpiętość 1820mm

Długość 1755mm (70in)

Przewidywana waga do lotu 3600g~3800g - nie mam pojęcia w jaki sposób oni ważą te modele

 

Zastanawiałem się, czy do tego modelu nie wrzucić sobie jakiegoś silnika z prawdziwego zdarzenia - Saito 4t. Tylko FG-30 będzie za słaby, a FG-36 za ciężki- chociaż rozważam jeszcze tę opcję, bo o ile przy tym wyborze nie zależy mi na wadze, to jednak będzie to raczej przesada [500g więcej od 2t] Jeżeli się nie zdecyduję na tę silnik, najprawdopodobniej zamówię JC EVO 30 chyba najlżejszy silnik w swojej klasie [i chyba jeden z najtańszych].

 

No to kilka zdjęć:

 

Dołączona grafika

 

Tutaj porównanie do tego samego modelu z GW/Axar

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Statecznik kierunku w Axarze jest profilowany w przeciwieństwie do HK

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Profil HK jest grubszy

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Waga ~

kadłuba: 780g

stateczników: 265g

rury weglowej skrzydeł : 105g [Axar'u 62]

Skrzydło [jedno]: 450g

Armatura, śrubki, snapy etc: 160g

Podwozie, koła: 250g

 

 

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie i serwa zostaną przełożone z poprzedniego modelu, będę później konkretnie pisał.

Zastanawiam się nad zastosowaniem jednego serwa dla setru wysokości lub 2 średnich. Dwa standardy są zupełnie niepotrzebne, a zawsze to waga mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny,ładny ,brawo.Gratulacje :rolleyes: .

Nie wierz w cuda ,jak osiągniesz 5 kg do lotu to podskakuj z radości :P

Serwa na wysokości 2 !

Nie pchałbym się też w żadne Saito -nie żebym coś do nich miał ale benzynka 30/35 cm da Ci kupę radochy ,taniego latania.

W byłym/naszym Yaczku tej wielkości, był silnik z tego linku i sprawował się idealnie -pod względem obsługi ,osiągów -

http://www.sdshobby....ml#.UOcPl3egYZ4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba konstrukcyjnie nie dam rady połączyć dwóch sterów wysokości, więc dwa serwa trafią na ogon, jednak zależnie od tego jak wyjdzie wyważenie modelu, trafią tam 25 g serwa lub standardy.

W sumie masz rację.... Więc najprawdopodobniej trafi do tego modelu silnik o którym napomknąłem wyżej- JC EVO 30, z racji najniższej wagi.

Jak zwykle model wziął górę nad nauką i mimo sesji za pasem zabrałem się za najsłabszy punkt, a mianowicie miejsce mocowania podwozia.

 

Przygotowane miejsce do wklejenia sklejki 2mm:

 

Dołączona grafika

 

Wklejona sklejka:

 

Dołączona grafika

 

Tak wygląda to wewnątrz kadłuba:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Wklejona sklejka 2.5mm:

 

Dołączona grafika

 

Z sklejki i balsy takie cós:

 

Dołączona grafika

 

I efekt końcowy:

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.