Jump to content

Mig 29 i Silvestri


kwijatkowski

Recommended Posts

Dobrze rozumiem, że w tej maszynce jest wektoryzowany ciąg osobno na każdym silniku ??

 

Ostatnio też próbowałem lekkim harierem latać (moim F-16) i się da ale trzeba uważać okropnie i latać wysoko najlepiej tam gdzie lekki wiatr jest ;) - skuteczność sterów tego typu jest maleńka.

Link to comment
Share on other sites

Oryginał tego modelu to MIG-29 OVT - w oryginale tylko jedna dysza silnika ma zmienny wektor ciągu we wszystkich płaszczyznach. Oglądając filmik z modelem zdziwiłbym się gdyby właśnie tak nie latał :) Dodam jedynie że takie rozwiązania to w zasadzie stosowane są w samolotach "demonstratorach". Wektor ciągu jest także tylko opcją i to rzadko kupowaną w maszynach pochodnych Su-27. W praktyce nie polepsza to zdolności bojowych samolotu.

Ot. ładnie to wygląda - lot - i tyle :)

Link to comment
Share on other sites

Widzialem kiedys Miga-29OWT na pokazach ILA w 2006 roku. Byl niesamowity, robil petle o bardzo malej srednicy (prawie w miejscu).

Natomiast w najnowszym samolocie Su-35 zrezygnowano ze skrzydelek z przodu kadluba wlasnie na korzysc wektorowania ciagu.

Pozatym czytalem gdzies ze w samolocie 2 silnikowym nie ma znaczenia czy silniki (no, dysze oczywiscie) wychylaja sie w obu osiach czy tylko gora-dol (jak np wlasnie w Su-35 czy F-22).

Link to comment
Share on other sites

Natomiast w najnowszym samolocie Su-35 zrezygnowano ze skrzydelek z przodu kadluba wlasnie na korzysc wektorowania ciagu.

 

Wektor ciągu, przedni powierzchnie sterowe w samolotach rodziny Su-27 to jest... opcjonalne wyposażenie! To od klienta zależy co dany samolot będzie miał zamontowane. Aby było tego mało to nawet identyczne samoloty tej rodziny (pod względem technicznym) lecz przeznaczony dla innego odbiorcy może mieć całkiem inne oznaczenie (lub całkiem odwrotnie)

 

Kolejne wersje samolotu powstają dla każdego klienta osobno - mnożą się też oznaczenia.

 

Przykładowo dla Indii, Malezji, Chin opracowano Su-30MK (czyli Su-27UB) ale tylko samoloty Indii i Malezji mają zmienny wektor ciągu (wariant MKI - Chiny MKK notabene - samoloty strasznie się od siebie różniły a jednak posiadały wspólne dla siebie nazewnictwo Su-30) Natomiast Su-30MKI (Su-27M) to nic innego jak Su-35 i Su-37. Dodatkowo dla Indii planowano także zmianę oznaczenia z Su-30 na Su-40. Oczywiście wpływ na symbol ma nie tylko płatowiec, klient ale i reszta wyposażenia stąd tak wiele wersji.

 

Doczytałem także się o informacji o której piszesz - zarzucono przednie skrzydełka (Wersja Su-35 napędzana starymi silnikami) i możliwość zmiany silników na nowsze z wektorem ciągu.

Korei południowej zaoferowano jednak Su-35UB z wektorem i przednimi skrzydełkami (za pewne pomimo podobnej nazwie to też różniące się samoloty)

 

Porąbane? Mi się też tak wydaje :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.