Piter C-c Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Witam.Stałem się szczęśliwym posiadaczem pipera 180cm rozpiętość i mam problem z ustawieniem silnika W modelu nie było silnika maska była wyrwana i nie mam planów. Jaka powinna być odległość śmigła od skrzydeł lub pierwszej wręgi?
Lajto87 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Nie ma to większego znaczenia. Przesuwając silnik można regulować środek ciężkości.
Piter C-c Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2013 Wiem tylko żeby wyglądał jakoś przyzwoicie.
f-150 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Weź obojętnie jakie rysunki Pipera i przelicz sobie w skali jaką długość powinna mieć maska silnika.I będziesz już wiedział w jakiej odległości zamocować silnik.
Pablo_433 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 pamiętaj ,że PIPER lubi mocno w dół silnik ,płat ma dosyć wysoko od osi modelu
Marcin K. Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 A po kiego grzyba? Masz wrege ogniowa, przykreca sie do niej łoże, na to silnik i wszystko. W moim, od kyosho, takze 180cm, silnik przykrecony mam do standardowego łoża z tworzywa(nastawne). Uchwyty przy silniku sa przykrecone jakis 1cm przed końcem łoża.
Grzesiek Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Dla modeli typu górnoplat sklon silnika w bok (prawo patrac na model styłu)ok 1-2stopni a w dół nawet do 3st. robi sie to po to aby zrownowazyc momenty ale bez tych sklonow tez model poleci tyle ze bedziesz mial stery powychylane,i to bedzie jego neutrum
Piter C-c Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2013 Weź obojętnie jakie rysunki Pipera i przelicz sobie w skali jaką długość powinna mieć maska silnika.I będziesz już wiedział w jakiej odległości zamocować silnik. odległość od zawiasu steru kierunku do krawędzi natarcia + 27,5% tak liczyłem chyba dobrze? Dzięki za podpowiedzi
Marcin K. Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Dlaczego sam komplikujesz sobie sprawę? Masz wrege silnikową, czyli punkt wyjściowy. Przykrec łoże, do tego silnik. I co tu wiecej?
f-150 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Opublikowano 18 Stycznia 2013 Spokojnie bo pojawia się tysiące porad ,ale nie w temacie.Jeżeli posiadasz maskę to dopasuj położenie silnika do maski,tak aby podstawa piasty wystawała z maski ok.5-6 mm.Jeżeli nie posiadasz ,ale będziesz chciał wykonać i zależy Ci na tym aby wygląd był zbliżony do oryginału to tak jak napisałem znajdź w necie rysunki Pipera zmierz długość maski (w twoim przypadku patrząc na zdjęciu to są elementy przodu Pipera PA 18 lub Super Cruiser).Znając skalę rysunku (lub oryginalne wymiary samolotu i wtedy obliczysz skalę rysunku ) przelicz to do skali w jakiej jest twój model. Dla przykładu oryginał Piper J3 miał rozpiętość 10732 mm twój ma 1800mm czyli skala twojego modelu wynosi dokładnie 5,96.Jako że nie jest to dokładna makieta a tylko półmakieta można przyjąć iż jest w skali 1:6 1
Piter C-c Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2013 Spokojnie bo pojawia się tysiące porad ,ale nie w temacie.Jeżeli posiadasz maskę to dopasuj położenie silnika do maski,tak aby podstawa piasty wystawała z maski ok.5-6 mm.Jeżeli nie posiadasz ,ale będziesz chciał wykonać i zależy Ci na tym aby wygląd był zbliżony do oryginału to tak jak napisałem znajdź w necie rysunki Pipera zmierz długość maski (w twoim przypadku patrząc na zdjęciu to są elementy przodu Pipera PA 18 lub Super Cruiser).Znając skalę rysunku (lub oryginalne wymiary samolotu i wtedy obliczysz skalę rysunku ) przelicz to do skali w jakiej jest twój model. Dla przykładu oryginał Piper J3 miał rozpiętość 10732 mm twój ma 1800mm czyli skala twojego modelu wynosi dokładnie 5,96.Jako że nie jest to dokładna makieta a tylko półmakieta można przyjąć iż jest w skali 1:6 Dokładnie o to chodziło dzięki za pomoc temat do zamknięcia
Rekomendowane odpowiedzi