alenik Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zabrałem się za budowę pierwszego modelu spalinowego do walk powietrznych. Wybór padł na P40E Kittyhawk w skali 1:12 - kadłub produkcji prolot.pl Sezon 2013 zbliża się wielkimi krokami stąd też prace nabierają tempa Kilka szczegółów... P40tkę napędzę silnikiem Os Max 15CV A Serwa na lotki i wysokość TP mg-90s Kadłub laminatowy. Rdzenie styropianowe kryte balsą 1mm klejone dragonem polimerowym. Uszka balsa 5 + 2 sklejone żywicą. Dzisiaj czeka mnie przemalowanie skrzydeł kaponem, laminowanie łączenia skrzydeł oraz wręgi silnika. Dopasowanie kadłuba pod wydech. A jutro kolejna partia zdjęć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zobacz z ciekawości jaka grubość profilu skrzydła jest. Jak na pierwszy model do AC to.. powodzenia! PS Przy okazji lotki źle wycięte. I można by nie chapać tak okolicy silnika w kadłubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vertigooo Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Ładny model, mam pytanie co do rdzeni klejone polimerem tak? Polimer nie klei jeśli nie ma powietrza, a tego niema zbyt wiele miedzy balsom i styropianem. Ja mam z tym problemy pomimo, że czekam aż klej przeschnie to i tak musze w negatywy wsadzać na 2-3 dni bo inaczej deseczki są luźne. Końcowo efekt jest dobry ale to bardzo długotrwałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Wycięcie na silnik to chyba siekierką wyrąbałeś Ciekaw jestem jak wyprowadzisz tłumik.... Vertigoo - nie rozumiem tylko jaki problem kilka dni potrzymać skrzydła w negatywach? To w końcu modelarstwo:D. Jak naprawdę tak bardzo ci się pali to możesz spróbować kleić na żywice epoxydową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Lotki poprawić nie kłopot nasztukować pełną balsą do uszu a od kdłuba obciąć na regulaminowe + 2 cm i wkleić na żywca w pozostałą część . Zdarzało mi sie tak robić odzyskując lotki z rozbitych skrzydeł Natomiast co do zawiasów miałbym watpliwości .Spróbowałem kiedyś takie i lotka w locie nurkowym drgała na nich jak diabli. Wywaliłem i wkleiłem normalny dacron ( delaminaż ,poliamidową włóknine czy co tam było pod ręka ) i problem zniknął. Chyba robią sie za luźne i stąd te drgania .Może macie inne doświadczenia a nam się tylko tak zdarzyło. Takie ustawienie silnika Ecik dawał do MVV-a z tylnym wydechem Osa o ile pamiętam wchodzi ukośnie - 45 stopni lub nawet pionowo( chyba u Piotrka Kubisy który zgrabnie ulotniłtego nielota). Nie można dokładnie trzymać sie instrukcji (co zazwyczaj jest pożądane) jesli stosujesz inny silnik niż producent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Powiedz proszę, że na wlocie powietrza pod silnikiem umieścisz jakieś szczęki jakiegoś rekina albo drapieżnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Jeżeli dobrze się orientuje to P40 Piotrka Kubisy Trafiła do Mirka a następnie do mnie... służyła jako wzór do budowy Lotki spaprane są w obu modelach ale nauka na przyszłe pozostała - dzięki za zwrócenie uwagi O montażu silnika zadecydowało uwypuklenie górnej części kadłuba P40tki którego konstrukcji nie chciałem naruszać. Sprawa druga. W obecnym ułożeniu nie naruszyłem rowingu węglowego. Kadłub "wychapany" ponieważ plan początkowy zakładał montaż silnika w pionie a tłumik musiał się zmieścić Grubość profilu skrzydła około 28mm a cięciwa mocno zredukowana w porównaniu do skrzydła Mirkowego. Będzie naprawdę szybki Ładny model, mam pytanie co do rdzeni klejone polimerem tak? Polimer nie klei jeśli nie ma powietrza, a tego niema zbyt wiele miedzy balsom i styropianem. Ja mam z tym problemy pomimo, że czekam aż klej przeschnie to i tak musze w negatywy wsadzać na 2-3 dni bo inaczej deseczki są luźne. Końcowo efekt jest dobry ale to bardzo długotrwałe. Połówki z negatywów wyciągnąłem po 12 godzinach. Wyszło naprawdę bardzo przyzwoicie jak na pierwszy raz! Minimalnie pofalowana balsa była w rejonach "uszek" ale szybko podeschło. Powiedz proszę, że na wlocie powietrza pod silnikiem umieścisz jakieś szczęki jakiegoś rekina albo drapieżnika... Model otrzyma detale wizualne jak tylko z powodzeniem go ulotnie Ciąg dalszy prac. Po raz pierwszy miałem do czynienia z laminowaniem. Ojj brudna robota. Wzmocnienie otrzymały sklejone połówki skrzydeł oraz wręga silnika. Teraz tylko szlifowanie i zabawa z kaponem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Grubość ok, ale jaki %? Potrzebna cięciwa w tym miejscu. Straszne ilości tej żywicy na połączeniu skrzydła, uważaj na masę modelu bo nie znajdziesz takiego mocarza kto nada z ręki Twojej p40-stce pierwszą prędkość kosmiczną aby zaczęła samodzielnie lecieć. Aby było lżej i mocniej, warto robić z przodu wręgę do której mocuje się silnik, ale to już za późno bo idziesz w łoże. Modelik musi być lekki. 2,5 nie cierpi masy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Janek nie strasz gościa .Ma co ma, no i skąd wiesz czy nie trenował(trenuje) rzut oszczepem. P 40 to nielot tylko na starcie .Jak się uda wystartować to całkiem ,całkiem pomyka. 2.5 to mimo Top Gunu i innego podreperowania ego to klasa dla oszczepników Tak na poważnie to Kiler szlifował gotowe skrzydła tak że było widać przez balsę ołówek na styropianie lub używał styro w kropki żeby wiedzieć kiedy przestać szlifować. Dlatego żeby nie miec tego typu kłopotów przeszedłem na rdzenie styrodur + laminat. No i Jankowi z tą wręgą chodziło o poziome sklejkowe łoże ,też takie robię ( odgapiłem od Janka) i jest rewelacja z wagą. Jako nakretek pazurkowych używam ( tam gdzie zależy mi na wadze) łączówek elektro przeciętych na pół. Nie przesadź z malowaniem to tylko kombat a nie półmakieta. Jak masz wprawę to skrzydła można okleić folią ( drogo !) jak nie to leciutko kapon ( tak żeby tylko zeszły włoski z balsy) i delikatnie prawdziwym akrylem kamuflarz. Natomiast jak nie masz dobrego akrylu to po tym naprawdę CIENKO klarem po wierzchu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Ufff... sporo uwag co do budowy. Oby nie wyszedł mi z tego wszystkiego nielot P40 dokończę tak jak zaplanowałem. Będzie pancerną maszyną treningową. Wprowadziłem jedna modyfikację. Zasugerowaną przez TooM`a. Silnik z pozycji poziomej zamontowałem pod kątem 45% - w tym ułożeniu wydech nie wymaga ingerencji w konstrukcje No i zdecydowanie lepiej wygląda. Laminatem uzupełniłem moje nadmierne wycięcia siekiera Po malowaniu nie będzie śladu. ... Natomiast Wasze uwagi uwzględnię przy budowie drugiej maszyny dla której poszukuję zacnego silniczka. Jeżeli macie na zbyciu najlepiej nie używany (lub delikatnie eksploatowany)OS MAX 25 FX w dobrej cenie ;P to proszę o kontakt!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JANTAR87 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Jeżeli macie na zbyciu najlepiej nie używany (lub delikatnie eksploatowany)OS MAX 25 FX w dobrej cenie ;P to proszę o kontakt!!! Każdy by chciał, taki kupić, dobry tani i os max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Dzisiaj się skończyła aukcja jednego os fx 25, ale ludzie się nieźle rozpędzili i poszedł za 190zł. Te kadłuby to za ile nabyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JANTAR87 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Dzisiaj się skończyła aukcja jednego os fx 25, ale ludzie się nieźle rozpędzili i poszedł za 190zł . Te kadłuby to za ile nabyłeś? To dużo jak za 25 fx? Fajny, łożyska ma i do tej pory na nich lataliście (teraz są ax) Wy, bo ja mam asp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Ten laminat to jeszcze trzeba przeszlifować bo faktycznie widać małe zacieki z żywicy - sprawdzałeś ile przybyło na skrzydle po laminowaniu? "Wyciachałeś" spory kawałek przodu modelu ale w zamian będziesz miał komfortowy dostęp do regulacji silnika ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Model wychodzi Ci całkiem OK. Mam takiego w odstawce i mogę powiedzieć praktycznie to samo co poprzednicy, jak już wystartujesz to lata bardzo fajnie. Do startu trzeba koniecznie mieć pomocnika. A co do dostępu do silnika to zzwyczaj u mnie zaczynało się tak samo, wpierw ładnie wycięte a potem corac większe wycięcia żeby na zawodach coś poprawić czy sprawdzić wężyki lub nawet je wymienić. Otwór na zbiornik będziesz robił później? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Ponieważ nie był mi znany "własciwy" sposób montowania zbiornika - otwór przez wręgę i dopasowanie szyjki zbiornika do otworu łoża , przygotowałem we wrędze otwory na wężyki od paliwa, otwory oszlifowane są z zadziorków etc. Zbiornik (puki co mam 100ml lub 320 ) osadze na EPP lub piance tapicerskiej aby sie nie przemieszczał. A z prac bieżących. Poprawiłem wycięcie lotek. Wyciąłem statecznik poziomy - dwu warstwowy - balsa 5 mm + sklejka 1 mm. Sprawia wrażenie dosyć pancernego Skrzydła i stetcznik przemalowałem kaponem. Przymierzam się do malowania. Na 90% taka opcja - http://img.wp.scn.ru...5/pics/81_9.jpg Farba, prawdopodobnie najtanszy Motip w półmacie. Na farbę lakier poliuretanowy - lakierowanie aerografem. Jeżeli uważacie mój plan malowania na kiepski to proszę o propozycję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olorin Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Adam, jeżeli nie chcesz mieć problemów z farbą schodzącą pod paliwem i do tego mieć to w miarę tanio to proponuję zastosowanie lakierów akrylowych samochodowych. Kupujesz lakier do tego utwardzacz i ewentualnie rozcieńczalnik. Wychodzi lekko i mocno. Motip schodzi pod paliwem i do tego tani nie jest. No i po co malować dwa razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 z farbami dokładnie tak jak Karol radzi akryle samochodowe zamawiasz jaki chcesz kolor od błysku po mat jak sobie chcesz. Ale ze statecznikiem to chyba trochę przesadziłeś strasznie pancernie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 A gdzie te lakiery można sobie zamówić i jak to cenowo wychodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Sebastian, info wysyłam Ci na mejla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi