Skocz do zawartości

Tunelowiec multiplexa (Twister)


Rekomendowane odpowiedzi

DJ -czy Twój Twister jeszcze fruwa? Niedawno ulotniłem swojego i są momenty w locie, kiedy nie jestem pewien czy to wiatr, czy może za mała prędkość, a może zakłócenia. Model raptownie przechyli się na skrzydło lub zmieni kierunek lotu. Czy może miałeś podobne objawy? Ja używam generalnie Rex-a MPD (7 kanałów) i RoyalEvo 9. Odbiornik latał już w kilku modelach nawet w innym "odrzutowcu" i nie odczuwałem nigdy zakłóceń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Troche danych:rozpietość 850mm,długosc1170mm,waga do lotu 750-880g, pow.skrzydeł 26dm, obciążenie pow 29g/dm, sterowanie lotki(2serwa),

Jakie zamontowałeś serwa? Na Rcgroups polecają 3 c Hs 55 lub 2 x Hs 55 i Hs 65 na wysokość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się bawić w 5cio gramówki. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest zestaw z 9-cio gramówek. Najtańsze i mocniejsze :D

 

BTW - Wiecie, że na ten rok Multiplex wypuścił nową wersję Twistera ?? "TWISTER WHITE"

 

http://www.modellhobby.de/Modelle/Flugmodelle/Elektro-Jets/Multiplex-Twister-white-edition-.htm?shop=k_staufenb&SessionId=&a=article&ProdNr=015214223&t=3&c=8997&p=8997&SessionId;=

 

Jak wysprzedam kilka modeli z hangaru, to chyba się zakręcę obok Twistera :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się bawić w 5cio gramówki. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest zestaw z 9-cio gramówek. Najtańsze i mocniejsze :D

 

BTW - Wiecie, że na ten rok Multiplex wypuścił nową wersję Twistera ?? "TWISTER WHITE"

 

http://www.modellhobby.de/Modelle/Flugmodelle/Elektro-Jets/Multiplex-Twister-white-edition-.htm?shop=k_staufenb&SessionId=&a=article&ProdNr=015214223&t=3&c=8997&p=8997&SessionId;=

 

Jak wysprzedam kilka modeli z hangaru, to chyba się zakręcę obok Twistera :wink:

 

No wiecie i cena trochę spadła. :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem opis modelu i cena spadła tak samo jak wypad z modelu napęd :twisted:

 

Kit contents:

 

* Moulded ELAPOR components

* GRP wing spar

* Small items and linkage components

* Decal sheet

* Impeller unit with brushless motor

* Comprehensive illustrated building instructions

 

Wg tłumaczenia przedostatni podpunkt znaczy, że napęd jest dostarczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy, że napęd jest dostarczony

Masz rację. To cena rzeczywiście spadła. Ciekawe jak będzie u nas. Na dziś raczej w żadnym naszym sklepie albinosa nie uświadczysz. Ja dziś dostałem swojego szaraczka w cenie trochę więcej niż 500 pln, a u mnie w P-niu ponad 800 :!: .

Czy obie kulki wklejamy zawsze? Moje języki obce jakoś kiepsko fukcjonują w tym punkcie instrukcji :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Ciekawe jak będzie u nas. Na dziś raczej w żadnym naszym sklepie albinosa nie uświadczysz. Ja dziś dostałem swojego szaraczka w cenie trochę więcej niż 500 pln, a u mnie w P-niu ponad 800 :!: .

Czy obie kulki wklejamy zawsze? Moje języki obce jakoś kiepsko fukcjonują w tym punkcie instrukcji :mrgreen:

 

No i o oto chodzi. Germanie mają taniej i tam też kupiłem.

 

Kulki wklej obie bo są one przeciwwagą dla baterii ok 3500 mAh (3S). Jak włożyłem do swojego akumulator 5000 mAh to musiałem jeszcze dociążyć ogon. Wtedy model latał jak błyskawica, jedynie co to problem z lądowaniem był :devil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd wklejałem, ale dla ułatwienia tylko do jednej (pierwszej) połówki. W ogóle to sklejenie kadłuba jak w wielu modelach MPX-a jest trudne. Oczywiście jak klei się cyjanoakrylem. Polecam klejenie jak opisane jest w instrukcji. Najpierw pomalować cyjanoakrylem i poczekać, aż wyschnie następnie jedną połowę pomalować (grubo) ponownie, drugą przyśpieszaczem (w tym przypadku nie jest to konieczne lub trudne ja nie stosowałem przyśpieszacza). Złożyć do siebie. :idea:

 

:!: Żeby dobrze się składało daje się dużo kleju, który wolniej przez to schnie i na pewno klej Ci wypłynie. :!: Uwaga na odzież, drogie podłogi, stoły itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci bardzo. Ja żeby mieć dużo czasu na dokładne złożenie połówek, kleję żywicą 15 min. lub przy dużych powierzchniach, np. Mentor'a, kleiłem 30 minutową. Zasugerowałem się ilustracją w instrukcji, że wentylator mocowany jest do klapy, a dopiera klapa jest mocowana np. rzepem do kadłuba. A przecież można wkleić go do kadłuba. Oczywiście z założeniem, że utrudni to ingerencję do mechanizmu, gdyby coś było nie tak.

A jak u Was z długością przewodów pomiędzy turbiną, regulatorem i akumulatorem w kabinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem tego jeszcze empirycznie, ale wydaje mi się że przez dużą odległość między mocowaniem turbiny, a miejscem mocowania akumulatora trzeba będzie przedłużać kable od regulatora do akumulatora i kabel sygnałowy - regulator -> odbiornik. Szczelina pod kadłubem chyba nie została dobrze przemyślana przez producenta -> model ląduje na brzuchu, więc trzeba będzie dobrze zabezpieczyć go taśmą i ze względu na materiał kadłuba jak i przewody pod brzuszkiem :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość kabli oraz ich rozmieszczenie nie powoduje ich uszkodzeń w czasie poprawnych lądowań (płasko na brzuchu). Natomiast wraz z regulatorem prędkości mogą mieć wpływ na generowanie zakłóceń. U mnie było to widać, gdy model znajdował się daleko i nisko. W tym sezonie przetestuję go na 2.4GHz jak to ni wyeliminuje problemu to wymieniam regulator na Opto.

 

Inna ciekawostka.

Po pierwszych lotach Twisterem doszedłem do wniosku, że model potrzebuje stosunkowo dużej prędkości do prawidłowej reakcji na stery. Problemem jest start. Nie ,żeby się nie dało, ale przy startach "z ręki" pierwsze sekundy są loterią. Nie wiem czy wiesz, ale tunelowcami startujesz bez napędu. Jak model jest w powietrzu, powiedzmy po sekundzie, dajesz power full. Taki start jest dużo łatwiejszy, ale i tak wg mnie tym modelem ryzykowny. Chcesz dobrze latać tunelwcem musisz zadbać o prędkość przepływu powierza przez tunel, inaczej masz spadochron. Ja swojego Twistera wystrzeliwuję ze specjalnej wyrzutni, podobnie jak pociski V1 tylko przy pomocy gumy :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem na YT wiele startów, również z gumy i z wózków, ale nie było takich z gazem na zero, a dopiero po chwili na full. Ale to mój pierwszy odkurzacz więc bardzo Ci dziękuje. Każda rada jest bezcenna.

Niestety muszę na razie przerwać montaż modelu bo przyszedł już czas na montaż serw, a nie mogę tego zrobić bez nadajnika. A on u Graupnera od miesiąca :shock: żeby wymienić jeden przełącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment żyroskopowy od turbiny jest bardzo duży, większy jak od śmigła. Model mający zbyt małą prędkość przewala się na lewe skrzydło. Jeżeli model już leci efekt ten jest dużo mniejszy. Z rzucaniem jest tak, że nawet jak sam rzucam to nie zawsze tak samo mocno, a Twister jest dość szeroki i źle się go trzyma. Więc najlepiej jest jak wystrzelisz go z gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę jednak próbować silnego wyrzutu z rozbiegu na maksymalnym ciągu. Obawiam się, że jednoczesny wyrzut, zwiększenie ciągu przy jednoczesnych korektach lotu, skończyło by się spotkaniem z matką Ziemią. Chyba, że postaram się o żywą wyrzutnię :mrgreen: bo sam tego nie zrobię :( . Na razie i tak czekam na mój Mx 16s :evil:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kulki wklej obie bo są one przeciwwagą dla baterii ok 3500 mAh (3S

Paweł, a jak będzie w przypadku latania na akumulatorach takich jak fabryka kazała czyli rzędu 2100, 2200 mAh. Też obie?

Czy regulator 40 A wystarczy? Pytam bo napisali o 45 A w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.