Jump to content

Tunelowiec multiplexa (Twister)


Recommended Posts

Posted

Witam, z braku czasu znów poszedłem na łatwiznę i kupiłem gotowca (no może nie zupełnie) o nazwie Twister. Jest to model o napędzie "odrzutowym", z turbina .Troche danych:rozpietość 850mm,długosc1170mm,waga do lotu 750-880g, pow.skrzydeł 26dm, obciążenie pow 29g/dm, sterowanie lotki(2serwa), wysokosc, obroty silnika. To tyle suchych danych. Tu macie jeszcze fotki:

pudoud7.jpg

kabinapa6.jpg

 

O dalszych pracach poinformuje Szanowne Grono Kolegów, pozdrawiam.

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply
Posted

Hubert, turbinka nie ma żadnych drgan.Uruchamiałem ją... no muszę przyznać ze ma power, dużo większy niż vasafan75 z silnikiem mega 16/15/3(z tym napędem latał mój tunelowy depronowiec całkiem sprawnie przy wadze 800g)

Posted

Na zdjęciu widać wypusty po tłoczeniu styro.

Może lepiej przeszlifować je przed sklejeniem kadłuba.

Posted

Tak, to cecha, charakterystyczna każdego modelu multiplexa. Mam w sumie 5 modeli tej firmy (easy glider,twinstarII,gemini,funjet,twister), wszystkie doskonale lataja, w zadnym z nich nie szlifowałem tych nadlewów, ale twister to tunelowiec, wiec przemyśle Twoja sugestie.

Posted

Mialem juz 3 modele MPX i szlifowanie wypustek to najgorsza mozliwa idea. Chyba ze ktos lubi zabawe z papierem sciernym 1500 albo 2000. Ja szlifowalem 400 i zostaje taki beznadziejny meszek. Czytalem na rcgroups ze mozna przeszlifowac wlasnie 2000 ale wg nie jest to najlepszy pomysl.

Miejsca klejenia oczywiscie szlifujemy ale skrzydel nie radze.

Posted

400 to owszem ,ale balsę można dopieścić.

2000-2500 i tylko miejsca wypustów.

A wszystko po to aby powietrze nie robiło zawirowań w tunelu.

Tak jak w depronie zeszlifowanie całej wierzchniej warstwy to zły pomysł pomysł.

Czyli delikatnie i punktowo wyczyść tunel.

Posted

Tunel to i może mieć uzasadnienie, ale ze skrzydłami to bym się zastanowił, a może to wcale nie ma być profil o opływie laminarnym??

Posted

Przyznam ze od jakiegos czasu tez interesuja mnie dmuchawki :) Widzialem i macalem tego multipleksa ale cena powyzej 700 zl mnie zdecydowanie odstraszyla. Zamierzam sobie za to na gwiastke sprawic taka zabawke TU w cenie mamy pakiet i regler a brakuje nam jedynie serw. No i cena troche ponad 300zl

Posted

za taką cenę jak podał rapier, to i ja chyba zacznę sie bawić w Jety. :shock: :twisted:

przecież to są śmieszne pieniądze, a w zestawie jest już połowa wyposażenia :D

Posted

Punktowo powiadasz, no można napewno to zrobić.Czy napewno jest to potrzebne? Opływ laminarny jest owszem bardzo porządany, ale małe zawirowania w tunelu nawet pomogą niz zaszkodza. Nie mówie o poprzecznych płytkach w stylu hamulce aerodynamiczne. Reasumując te drobne "gwiazdki" nadlewów nie beda chyba az tak istotne jezeli chodzi o sprawnosc napedu, napewno beda istotne jezeli wezmiemy pod uwage estetykę modelu... Jednak w końcu to elapor, i uproszczona konstrukcja, nie zadna replika, makieta... No sam już nie wiem. Poprostu przemyśle temat, ale za wszystkie sugestie bardzo dziekuje.

Posted

Mocno odchodzimy od tematu :evil:

Ale co tam, i ja się przyłączę :D : tu jest fajny styropianik za 30$ plus 40$ przesyłka: http://www.rc-warbirds.com/product_info.php/cPath/64_111/products_id/538

Co prawda goły, ale za to daje możliwość wyboru napędu na miarę potrzeb i możliwości.

 

PS

Nie wiem, jak bardzo Elapor w Twisterze jest podobny do EPP, ale takie "gąbki" dosyć trudno się szlifuje.

Posted

Mój twister kosztował 499zł, nie ma tragedii. Choc to cena dla mnie. Kolega prowadzi sklep, mam upusty.

Posted

No cóz, stało sie. Model jest gotowy do lotu. Jutro pierwszy oblot. Postaram sie zarejestrować ten "moment" na filmie... Trzymajcie kciuki.

 

Pozdrawiam.

Posted

Witam,

i od razu nieśmiało zapytam - mogę już puścić, czy jeszcze trzymać ? :wink:

Te kciuki oczywiście....

Pozdrawiam, Krzysiek

Posted

Dobrze trzymałeś kciuki Kolego! Modelik wykonał od wczoraj w sumie sześc lotów. Pełny sukces, lata jak po sznurku, kreci naprawdę szybkie beczki (widac na filmie). Turbinka z silnikiem z zestawu sprawdza sie doskonale. Na pakiecie 3LiPO 2250mAh lata na full ok 5minut, ale na 3/4 gazu lot trwa 7,5minuty, choc nie jest taki dynamiczny. Lądowanie..., byłem zaskoczony, kombinowałem funkcje klapolotek z różnymi wychyleniami - niepotrzebnie. Model z wyłączonym silnikiem powolutku wytraca wysokosc i ląduje bardzo łagodnie. Naprawde cieszy mnie ten samolocik, nie jest tani, ale naprawde kolejna udana konstrukcja MPX'a, tak jak twinstar, EG, cularis, już nie wspomnę o kultowym easy star. Jezeli kogś cieszą takie modele(o napędzie tunelowym) to zachecam do kupna, warto. Film własni się ładuje do youtube, jutro podam link do niego. W sumie nie wiele dzieje sie na nim, aleszybkie beczki widac, pionowe wznoszenie także, ranwers..., ocenicie sami.

 

Pozdrawiam.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.