Dj. Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Witam, z braku czasu znów poszedłem na łatwiznę i kupiłem gotowca (no może nie zupełnie) o nazwie Twister. Jest to model o napędzie "odrzutowym", z turbina .Troche danych:rozpietość 850mm,długosc1170mm,waga do lotu 750-880g, pow.skrzydeł 26dm, obciążenie pow 29g/dm, sterowanie lotki(2serwa), wysokosc, obroty silnika. To tyle suchych danych. Tu macie jeszcze fotki: O dalszych pracach poinformuje Szanowne Grono Kolegów, pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Widzę, że latające "odkurzacze" są ostatnio w modzie Możesz napisać jak sprawuje się turbinka z zestawu, chodzi mi o drgania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dp Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Czekam na finał prac i oblot, ponieważ też planuję zakup tej "rury". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj. Posted December 2, 2007 Author Share Posted December 2, 2007 Hubert, turbinka nie ma żadnych drgan.Uruchamiałem ją... no muszę przyznać ze ma power, dużo większy niż vasafan75 z silnikiem mega 16/15/3(z tym napędem latał mój tunelowy depronowiec całkiem sprawnie przy wadze 800g) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Na zdjęciu widać wypusty po tłoczeniu styro. Może lepiej przeszlifować je przed sklejeniem kadłuba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj. Posted December 2, 2007 Author Share Posted December 2, 2007 Tak, to cecha, charakterystyczna każdego modelu multiplexa. Mam w sumie 5 modeli tej firmy (easy glider,twinstarII,gemini,funjet,twister), wszystkie doskonale lataja, w zadnym z nich nie szlifowałem tych nadlewów, ale twister to tunelowiec, wiec przemyśle Twoja sugestie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemique Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Mialem juz 3 modele MPX i szlifowanie wypustek to najgorsza mozliwa idea. Chyba ze ktos lubi zabawe z papierem sciernym 1500 albo 2000. Ja szlifowalem 400 i zostaje taki beznadziejny meszek. Czytalem na rcgroups ze mozna przeszlifowac wlasnie 2000 ale wg nie jest to najlepszy pomysl. Miejsca klejenia oczywiscie szlifujemy ale skrzydel nie radze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 400 to owszem ,ale balsę można dopieścić. 2000-2500 i tylko miejsca wypustów. A wszystko po to aby powietrze nie robiło zawirowań w tunelu. Tak jak w depronie zeszlifowanie całej wierzchniej warstwy to zły pomysł pomysł. Czyli delikatnie i punktowo wyczyść tunel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armand Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Tunel to i może mieć uzasadnienie, ale ze skrzydłami to bym się zastanowił, a może to wcale nie ma być profil o opływie laminarnym?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rapier Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Przyznam ze od jakiegos czasu tez interesuja mnie dmuchawki Widzialem i macalem tego multipleksa ale cena powyzej 700 zl mnie zdecydowanie odstraszyla. Zamierzam sobie za to na gwiastke sprawic taka zabawke TU w cenie mamy pakiet i regler a brakuje nam jedynie serw. No i cena troche ponad 300zl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eryk Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 za taką cenę jak podał rapier, to i ja chyba zacznę sie bawić w Jety. :shock: :twisted: przecież to są śmieszne pieniądze, a w zestawie jest już połowa wyposażenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
mammuth Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 edit W protescie przeciw durnemu zachowaniu Marcina133 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj. Posted December 2, 2007 Author Share Posted December 2, 2007 Punktowo powiadasz, no można napewno to zrobić.Czy napewno jest to potrzebne? Opływ laminarny jest owszem bardzo porządany, ale małe zawirowania w tunelu nawet pomogą niz zaszkodza. Nie mówie o poprzecznych płytkach w stylu hamulce aerodynamiczne. Reasumując te drobne "gwiazdki" nadlewów nie beda chyba az tak istotne jezeli chodzi o sprawnosc napedu, napewno beda istotne jezeli wezmiemy pod uwage estetykę modelu... Jednak w końcu to elapor, i uproszczona konstrukcja, nie zadna replika, makieta... No sam już nie wiem. Poprostu przemyśle temat, ale za wszystkie sugestie bardzo dziekuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Mocno odchodzimy od tematu :evil: Ale co tam, i ja się przyłączę : tu jest fajny styropianik za 30$ plus 40$ przesyłka: http://www.rc-warbirds.com/product_info.php/cPath/64_111/products_id/538 Co prawda goły, ale za to daje możliwość wyboru napędu na miarę potrzeb i możliwości. PS Nie wiem, jak bardzo Elapor w Twisterze jest podobny do EPP, ale takie "gąbki" dosyć trudno się szlifuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj. Posted December 2, 2007 Author Share Posted December 2, 2007 Mój twister kosztował 499zł, nie ma tragedii. Choc to cena dla mnie. Kolega prowadzi sklep, mam upusty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj. Posted December 2, 2007 Author Share Posted December 2, 2007 Gąbka to dobre określenie materiału, ale dosyć odporne to tworzywo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj. Posted December 4, 2007 Author Share Posted December 4, 2007 No cóz, stało sie. Model jest gotowy do lotu. Jutro pierwszy oblot. Postaram sie zarejestrować ten "moment" na filmie... Trzymajcie kciuki. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barabasz Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Witam, i od razu nieśmiało zapytam - mogę już puścić, czy jeszcze trzymać ? :wink: Te kciuki oczywiście.... Pozdrawiam, Krzysiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj. Posted December 6, 2007 Author Share Posted December 6, 2007 Dobrze trzymałeś kciuki Kolego! Modelik wykonał od wczoraj w sumie sześc lotów. Pełny sukces, lata jak po sznurku, kreci naprawdę szybkie beczki (widac na filmie). Turbinka z silnikiem z zestawu sprawdza sie doskonale. Na pakiecie 3LiPO 2250mAh lata na full ok 5minut, ale na 3/4 gazu lot trwa 7,5minuty, choc nie jest taki dynamiczny. Lądowanie..., byłem zaskoczony, kombinowałem funkcje klapolotek z różnymi wychyleniami - niepotrzebnie. Model z wyłączonym silnikiem powolutku wytraca wysokosc i ląduje bardzo łagodnie. Naprawde cieszy mnie ten samolocik, nie jest tani, ale naprawde kolejna udana konstrukcja MPX'a, tak jak twinstar, EG, cularis, już nie wspomnę o kultowym easy star. Jezeli kogś cieszą takie modele(o napędzie tunelowym) to zachecam do kupna, warto. Film własni się ładuje do youtube, jutro podam link do niego. W sumie nie wiele dzieje sie na nim, aleszybkie beczki widac, pionowe wznoszenie także, ranwers..., ocenicie sami. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dj. Posted December 6, 2007 Author Share Posted December 6, 2007 Tu jest link do filmu: http://www.youtube.com/watch?v=J4kzYrqmySI To pierwszy lot, wiec model sprawdzalismy, w sumie nie wiele widac ale... POZDRAWIAM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.