Skocz do zawartości

F-22 z depronu


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Buduję, może to za poważne określenie, ale składam z depronu tzn z paneli podłogowych 6 i 3 mm model F22. Nie typowy sylwetkowiec ale makietowy. Długość 1m i rozpiętość 71cm. Praktycznie robię go na bazie dwóch planów. Planów Steve Shumate i typowego sylwetkowca. Mam teraz mały problem gdzie umieścić napęd? Czy jak w planach Steve czyli z tyłu za statecznikami na listwie ze sklejki i w opcji zmiany wektora ciągu, czy jak w sylwetkowcu za dźwigarem ale wycinając miejsce w kadłubie na śmigło i to najwyżej 7x... Model pewnie będzie ważył dobre ponad 1kg, przewiduję nawet do 1,2kg. Posiadam pakiety Turnigy 1800 i 2200, regulator 36A no i nie wiem jaki zastosowac silnik przy tak małym śmigle aby to w miarę sprawnie latało. Problemu nie byłoby jakbym zastosował napęd z tyłu. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro makietowy to chyba dobra była by turbina edf a jesli nie i ma być to makieta to będzie oznaczać sporo detali farby itd na tyle modelu gdzie powierzchnia jak wiadomo jest znacznie większa więc aby jakoś to wyważyć lepiej będzie dać już silnik na dziobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Pawle jak chcesz to zaglądnij do mojego tematu o budowie F-22 Raptor (może widziałeś), którego budowałem z planów właśnie Steve Shumate. Jak będziesz robił napęd na śmigło to zachęcam Cię do zrobienia zmiennego wektora ciągu i tym samym śmigło daj z tyłu bo dziura po środku w kadłubie jak chcesz wykończyć go jak makietę nie będzie wyglądać rewelacyjnie. W zasadzie śmigło z tyłu też przy makiecie odrzutowca nie będzie wyglądać rewelacyjnie ale podczas lotu śmigła nie widać :) Zachęcam do zmiennego wektora ciągu raz jeszcze model jest bardzo zwinny lata się SUPER z takim ustrojstwem ;)

 

załączam zdjęcie F-22 w moim wykonaniu

post-8897-0-73228300-1358914071_thumb.jpg

 

aby jakoś to wyważyć lepiej będzie dać już silnik na dziobie.

 

Nie trzymał bym się tak tego kurczowo, silnik na dziobie zepsuje wygląda modelu a z wyważeniem nie będzie żądnego problemu więc spokojnie silnik daj na ogon ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie sylwetkowy a makieta to koniecznie z napędem EDF.

Sam rozmiar (1mb) nie świadczy o makiecie :) ale robi wrażenie

 

post-10327-0-85246800-1358933772.jpg

 

w śmigło pośrodku to raczej do modeli sylwetkowych 2D

 

post-10327-0-08513000-1358933817.jpg

 

Kibicuję temu projektowi - makieta to jednak makieta :)

 

Polecam relację Przemka z budowy jego modelu - kawał dobrej roboty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przekornie napiszę, że śmigło w wycięciu również może dobrze wyglądać, szczególnie, że F-22ma płaski spód i można zrobić aby od spodu nie było wycięcia. Sprawność zapewne będzie mniejsza niż na ogonku.

przykład F-18z tego typu rozwiązaniem.

Dołączona grafika

 

Więc zależy jak łatwiej Ci się będzie wyważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie luzy są na serwie albo na mocowaniu popychacza do łoża (może 1- 2 mm) ale podczas lotu nie odczuwam żadnej różnicy model leci prosto i tam gdzie chce. Serwo na zmienny wektor ciągu zamontowałem mocniejsze dokładnie takie http://abc-rc.pl/p/1...owe-serwa.html Wychylenie na mikserze do zmiennego wektora ciągu mam ustawione na 50% ale jestem świeżo po przesiadce z apki Radiolink na TGY9x więc nie wiem czy jeszcze nie będę zmniejszał wychylenia silnika. Nie zauważyłem żeby serwo po parudziesięciu lotach dziwnie się zachowywało więc na chwilę obecną mogę powiedzieć że serwa nie obciąża za bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.