Freeze-F1 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 witam jak mozesz to prześlij plany depronowe na kuba.kakol@op.pl. Z góry dziekuje
Pawel_W Opublikowano 11 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2006 Latam u siebie za domem głównie, ale często w Radawcu. Ostatnio mam przestój w związku że buduję model, ale generalnie można mnie tam spotkać. Co do planów "depronowych" - to są plany modelu na spalinę, rozpiętość 1400, konstrukcyjny... Jeśli chcecie to przerysuję w AutoCADzie, ale chwilowo mogę wysłać tylko tamte oryginalne do przeskalowania, i przerobienia na depron wedle własnego uznania.
Pawel_W Opublikowano 11 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2006 Plany poszły. Prace na dziś - mało bo nie mam czasu za bardzo - klapka przodu kadłuba mocowana na magnesy zaimplementowana Zastanawiam sie czy najpierw okleić model a potem wkleić bowdeny, czy odwrotnie... Nie chcę psuć pokrycia, a z drugiej strony montaż bowdenów przy poktytym kadłubie będzie ciekawy... No nic, zastanowię sie i jakoś to rozwiążę
Tomek Opublikowano 11 Grudnia 2006 Opublikowano 11 Grudnia 2006 Zapowiada sie swietny modelik.Mysle ze taki silnik (Dulski) jak w moim losiu pozwolil by Ci spokojnie wisiec do woli. (do 900 g ciagu przy 18A-20A)
Pawel_W Opublikowano 12 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2006 900g to aż za dużo jak do tego modelu Planuję masę gotowego do lotu, z KAN-ami 1050 7 cel plus 400 z przekładnią ok. 400g. Znalazłem stator, który by się nadał do przeróbki, rotor i obsada się produkują, tylko problem polega na tym, że jeśli nawinę stator drutem 0.5 to wchodzi ok 25 zwojów, ale nie mogę nawinąć sąsiednich zębów bo jest za mały odstęp między zębami Zastanawiałem się nad nawinięciem jednej "warstwy" drutu 0.6, weszłoby 10 zwojów ale uzwojenie danego zęba kończyłoby się na jego końcua nie przy nasadzie. Nie bardzo wiem jak to rozwiązać
Pawel_W Opublikowano 12 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2006 W sumie tylkow tym że będzie trochę trudniej zacząć nawijanie następnego zęba... Poza tym w niczym. Stator ma średnicę 30mm, grubość 4 mm, 12 zębów, rotor który będę miał przy magnesach 5x5x1,5 da szczelinę 0,3mm.
Pawel_W Opublikowano 17 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2006 Z racji, że laminatowa osłona silnika się nie udała, a także z racji tej, że zakupiłęm 3fazowca odstępuję narazie od wykonania osłony. Za to będę strugał owiewki na koła. Jak skończę wrzucę foty.
Pawel_W Opublikowano 18 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2006 Silniczek 3F dotarł! EDIT: Oto porównanie wielkości tego silnika i 400 z przekładnią: Co prawda jest to jakieś fabryczne badziewie za 35 (!!!) zł, ale jeśli nie bedzie chciał działać to wykorzystam części i przerobię. Trochę się zdenerwowałem, bo wyszło mi że model będzie ważył ok. 470g gotów do lotu Tak to wygląda mniej - więcej: Wychodzi trochę ciężko... Chyba trzeba będzie zainwestować w LiPolki Moto Calc wyliczył mi czas lotu przy 7xKAN 1050 na 400-ce ok 30min. Poleci pewnie koło 20min. Jak dla mnie bomba
Artur z kołobrzegu Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Czy skrydła w modelu na zdjęciu to styro oklejone depronem ?? jeżeli tak to jakiej grubości ?? i jakim klejem ?? na jakim profilu ??
Pawel_W Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2006 Jeśli chodzi o tego deprona zielonego, to skrzydło jest konstrukcyjne, czyli dźwigar balsowy, depronowe (6mm) żeberka i pokrycie z depronu 3mm rowkowanego. Klejone Poxipolem. Profil NACA0017 symetryczny. Generalnie jeśli ktoś jest zainteresowany to modelik jest do sprzedania - info na priv.
Artur z kołobrzegu Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 jak uruchomisz ten silnik to zdaj relacje
malinn Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Jaki będzie miał modelik aku.(ile V) i na jakim smigle ma uzyskiwać ten ciąg 750g? Silnik cenowo całkiem OK ale ciekawe jak z jego wykonaniem i trwałością. Mam nadzieje że testy wyjdą pozytywnie sprzęta :wink:
Tomek Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 dla tego silnika realny ciag to ok 600g. wszystko co powzej to juz na bardzo szybkie zarzniecie silnika
Pawel_W Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2006 www.wimarex.com.pl Gdyby silnik dał 600g ciągu, byłoby bardzo dobrze. Podobny model elegancko latał na 400 z przekłądnią, gdzie ciąg statyczny wynosi ok. 300g. Jeśli chodzi o wykonanie silnika, to "na oko" jest znośnie. Nie wierzę w ciąg 750g, chyba że po przezwojeniu. Zasilanie - mam 2 pakiety KAN 1050 8,4V, i pewnie tym będzie narazie pędzony. Czekam na przypływ gotówki i mam zamiar kupić LiPole 3s ~1200 mAh.
zbig471 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 www.wimarex.com.pl Gdyby silnik dał 600g ciągu, byłoby bardzo dobrze. Podobny model elegancko latał na 400 z przekłądnią, gdzie ciąg statyczny wynosi ok. 300g. Jeśli chodzi o wykonanie silnika, to "na oko" jest znośnie. Nie wierzę w ciąg 750g, chyba że po przezwojeniu. Zasilanie - mam 2 pakiety KAN 1050 8,4V, i pewnie tym będzie narazie pędzony. Czekam na przypływ gotówki i mam zamiar kupić LiPole 3s ~1200 mAh. Paweł , być może silnik ten nie daje tych 750g , ale za tę cenę jest naprawdę dość mocny. Ja używam takiego w swoim akrobacie i niewiele jemu brak do zawisu (Inna sprawa, że ja jeszcze tego nie potrafię ), a wazy on 550g do lotu. Zwróć tylko uwagę na tylne łożysko, bo ma tendencje do wysiadki, ale zaczym , to trochę polatasz. Parametry tylko na 3s, a śmigło proponuję GWS 9x5 do spokojnego latania lub GWS 9075 i 1047 do ostrego.Na 9-ach są mniejsze pobory i dłuższe loty. Za takie pieniądze nie znajdziesz nic lepszego (jego odpowiednik z GWS-a 003 jest sporo słabszy). Zyczę udanych lotów.
Tomek Opublikowano 19 Grudnia 2006 Opublikowano 19 Grudnia 2006 Tak napprawde tych silnikow jest kilka rodzaji. Nwet ten jeden wystepuje w wersji trojkat i gwiazda. Wersja w trojkat daje na smigle 8x4 ( max8x6) nawet do 680g ciagu - po przewinieciu na 18 zwoji - miezylem. Idealny do szybkiego smigania GWS-warbirdami. Wersja w gwiazde jst na smigla 9x5 do 10x7 i ma mniejszy ciag ale wiekszy strumien zasmiglowy ,czyli bardziej sie nadaje do wszelakich wolnycjh 3d akrobatow.
Pawel_W Opublikowano 19 Grudnia 2006 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2006 Generalnie wolę akrobacić niż fun-fly'ować. Nie potrzeba mi ciągu większego niż waga modelu. Spróbuję co daje ten silnik, tylko czekam na nową dostawę regielków Dynam do sklepu :wink: A żeby nie było że z modelem nic się nie dzieje: oto mocowanie nowego silniczka Będzie jeszcze dodatkowo wzmocnione na łaczeniach elementów rovingiem węglowym na cyjanoakrylu, albo może nawet na Epidianie jak będę akurat coś innego laminował.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.