RV4 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 Witam,Kolegów,może nie jest to w pełni makieta chodz aktualnie dopracowuje szczegóły chodzby montaż oświetlenia,oraz drobne detale,typu podóżek dla pilota,tylna dolna płetwa.Nabyłem model w na przełomie lipca 2012r,oblatany z którego jestem podobnie zadowolony jak z mojego byłego Jodela Dr400,chodz tym można bardziej pokręcić akrobacje bo jest to model bardziej sportowo akrobacyjny Dr400 - taksówka. Pzdr. Paweł.K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 cześć, ładny model możesz podać kilka parametrów: silnik śmigło masę do lotu? Jak oceniasz pilotaż -przewidywalny? Na yt jest kilka filmów i faktycznie kręcą nim podstawową akrobację. czy jest coś zmodyfikowane w stosunku do zestawu. Pytam bo mam identyczny w kolorze czerwonym - jeszcze w pudełku pozdrawiam Mariusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RV4 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 (edytowane) Witam,napęd modelu stanowi silnik DLE55,śmigła używam 20x8 trzy łopatowe,waga do lotu 10,5kg.Mam zapas mocy i z silnika jestem b.zadowolony używam go już 4sezony,a nie oszczędzam silnika,robię ok.400lotów w sezonie wymieniając regularnie co 40h świecę i filtr paliwa z kontrolą wzrokową zb.paliwowego i przewodów paliwowych nie wspomnę o ukł.sterowania jak i całej elektronki.Model jest godny zaufania,tylko trzeba obchodzić się jak z jajkiem,tak jak każdy chyba model z ESM,jest delikatny,a żywica nie jest zbyt dobrej jakości.Teraz kolega mi naprawia bo mi delikatnie pękł kadłub na szwie od dołu gdyż mi zgasł silnik po stracie na ok.5m,moja wina gdyż mam zbyt bogata mieszankę a po kołowaniu z końca pasa na początek przed startem nie rozgrzałem go i skaprysił niestety:(.W modelu należy sporo zrobić z instr.mało korzystałem bo jak każdy chińczyk deklaruje w instrukcji,po złożeniu na półkę.Co do zmian to w modelu to zrobiłem: 1.Skrzydło-zabezpieczenie bagnetów przed wypadnięciem wkrętami do metalu z płaskim łbem( w instrukcji podają tylko zabezpieczenie bagnetów -skręcienie wewnątrz modelu) 2.Zrobiłem półkę na serowo od gazu i zamontowałem obok zbiornika przykręcając od strony zewnętrznej śrubami M3 a wewnątrz modelu wkrętami M3,co podają w instr.nie ma sensu. 3.serowo od koła mam zamontowane na przednej półce i poprowadzony popychacz stalowy do koła. 4.Wstawienie tulejek z brązu w kole przednim oraz z metalu gdyż po 1-dniu miałem już tragiczne luzy na kole,w modelach do 5kg sprawdza się ale w benzynach z przednim kółkiem,niestey musi być dopracowane na tip top gdyż dostaję w d.... podwozie,ciężar silnika,drgania,trawa itp. 5.wszystkie zawiasy nylonowe wyrzuciłem do smieci gdyż takie można zastosować w modelach halowych a nie w benzynie,zastosowałem zawiasy typu kavan-szerokie kołkując je. 6.Kabinę zamocowałem na plastikowe srubki M3 wycinając z sklejki po koleji kwadraty a w nich montując nakrętki kłowe,na magnesy to co oni polecili to owszem ale w szybowcu można tego typu montaż zastosować przy kabinie. 7.w sterze kierunku zastosowałem solidne zawiasy kołkowe 5szt 8.każdy popychacz łączony z snapem jak i orczykiem od serwa połączyłem za pomocą srub M2 wraz z nakrętkami samohamownymi zabezpieczając dodaktowo klejem jak i owinięciem nicią wokół snapa,posmarowanie żywicą i naciągnięcie termokurczki,mam na mysli łączenia snapów typu kulkowe,bo krokodylki zabezpieczam prócz tego co wspomniałem wyżej to dodaję teretytki po 2szt na jednego krokodylka+ termokurczka. 9.na zbiornik paliwa zrobiłem dodatkową półkę która jest podobnie zamontowana co półka do serwa od gazu tylko że na 3 śrubki M3+M4 od silnika która przechodzi akórat w wygieta blachę. Masz całą elektronikę do modelu?,silnik jeżeli tak to jaki? Życzę powodenia w składaniu i wytrwania;) Pzdr. Paweł.K A co do lotu to jestem b.zadowolony,jest nie do przeciągnięcia,opada liściem oczywiście nie używając żadnych wyhyleń,przejście na min.obr i zaciągnięcie.Szybki jest i z początku nerwowy mi się wydawał porównując do Dr400,kwestia opanowania pilotażu.Mozna nim wolniej polatać z użyciem klap oczywiście,lądowania są bajecznie proste porównując do C310 top flite,każde lądowanie to był stres gdyż model miał bardzo mało wytwarzenej siły nośnej z względy na gondole silnika i zb.paliwa na końcówkach skrzydła,był demonem należało nim bardzo szybko latać gdyż nie tolerował wolnego lotu.Z Robina jestem bardzo zadowolony,model jest wart tych pieniędzy,ale gdyby był zrobiony z lepszych żywic to już by było wszytsko na tip top.Zapomniałem dodać,jak odkręcisz klapke od serwa od klapy zobacz wewnątrz czy jest 6 śrub ampulowych od mocowania kątownika który jest wzmocnieniem dla podwozia bocznego,mi po kilku lotach odkreciła mi się sruba i za cholere nie moge tam podejść kluczem bo chciał bym przykręcić nową,a chinole chyba skręcali przed oklejeniem skrzydła.Jakiś patent wymyślę.Myślałem z lusterkiem ale g..... daje za przeproszeniem za mały otwór. Pzdr. Paweł.K Edytowane 30 Stycznia 2013 przez MareX Wykasowałem powtórzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 dzięki serdecznie za cenne uwagi, ja swój model mam od Jakuba z ef3m, co do silnika to mam taki sam (nówka) i smigło na razie dwułopatowe w dwóch rozmiarach. Całe wyposażnie mam skompletowane (super - bo problem z głowy . Serwa savoxy, choc mam też blubirdy ale się zastanawiam które wykorzystac. Myslałem nad oddzieleniem koła skrętnego na oddzielne serwo. Odbioronik to wysokoprądowy Spektrum lub wsadzę powerboxa - tu się też zastanawiam. Mam też wyłącznik zapłonu i drobiazgi. Faktycznie niektóre chińskie elementy jak do modelu klasy .50. Delikatne i nie budzą zaufania. Model od razu mi się bardzo spodobał, zauroczył. /Choc wielu moich kolegów twierdzi że nie warto tego modelu mie ze względu na firmę i wagę./ Mam tylko jeden problem z tym modelem - mianowicie nie mam czasu go zmontowac i uruchomic !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ładnie by wyglądały na lotnisku dwa takie w róznych kolorach.... Na jednej ze stron niemieckich do niedawna były części zamienne w tym kabina, która jest przeogromna. super pilot: http://www.youtube.com/watch?v=MJw2pqzAgWo&list=FLdaNnPe-dMM26q_o8OPHASQ ps: przepraszam ale nie mam chwilowo literki "ci" więc piszę "c" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RV4 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Cześć,bardzo chętnie się spotkam i polatam z Tobą wspólnie dwoma takimi samymi Robinami,pod koniec czerwca lub na poczatku lipca zawsze organizujemy piknik w Radawcu także jak coś,zapraszam.Informacja co do dokładnego terminu bedzie zamieszczona w dzaile imprezy-wschód.No chyba że wcześniej bysmy mogli się spotkać i polatać jak zaprosisz..?.Gzier latasz?,lotnisko,lądowisko? Pzdr. Paweł.K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 o Radawcu trochę się naczytałem zawsze pozytywnie my latamy na lotnisku modelarskim Parzniew pod Pruszkowem, http://www.lotnisko-rc.pl/photogallery.php jest to całkowicie prywatne lotnisko, utrzymywane z naszych składek i kilku sponsorów. Co do robina to jak dam radę przyjadę go zobaczyc, ale swojego nie dam rady w tym roku ulotnic, brak czasu w pierwszej kolejności 2 szybowce do ulotnienia. Jak będziesz w okolicy Pruszkowa/ Warszawy to zapraszam do siebie, i na nasz pas startowy Mariusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RV4 Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Dzięki,napewno skorzystam dając znać wczesniej. Pzdr. Paweł.K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RV4 Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Witam,pozwoliłem sobie na wstawienie zdjęć swojego Robina w pierwszym dniu lotnym sezonowym.Model lata superr,ale jest delikatny i każde lądowanie musi być perfekt gdyż niestety jest to produkt ESM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Śliczny! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Piękny model, bardzo elegancki i bardzo miła odmiana po tych wszystkich Katanach, Extrach i Edge'ach których wszędzie na pęczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RV4 Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Dzięki Panowie za miłe komentarze,fakt faktem sporo czasu poświęciłem nad upiększeniem go pod względem estetycznym jak i zmodyfikowaniu i przerobieniu kilku elementów które odgrywają rolę bezpiecznego lotu.Z oświetlenia jestem najbardziej zadowolony gdyż jest super efekt w dni pochmurne lub w nocy,oczywiście w trakcie kołowania bo na lot nocny nigdy się nie skuszę.Jak nakręcę film to wstawię bardzo chętnie. Pzdr. Paweł.K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Jeśli możesz to wrzuć więcej fotek, ale bardziej szczegółowych i z bliska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RV4 Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 a tu kolejny 7 lot z rzędu. Pzdr. Paweł.K oczywiście w dzisiejszym dniu;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 ładne lądowanie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 model jest bardzo ładny, ale to co zobaczyłem na początku filmu, to mną trochę wstrząsnęło. Chłopie! co ty robisz?? Zapalasz silnik benzynowy w modelu 10-cio kilowym i nikt modelu nie trzyma? Życie Ci obrzydło, czy masz za dużo palców? Przecież byli jacyś widzowie, mogłeś poprosić, aby ktoś potrzymał za ogon, by model nie ruszył. Jeśli to jest stały scenariusz i zawsze tak odpalasz silnik, to jest tylko kwestią czasu, kiedy zrobisz sobie krzywdę! MYŚL, to naprawdę nie boli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Mnie też to zakłuło w oczy. A co do samego modelu, bardzo ładnie się prezentuje, wiem ża łatwo się pisze i mówi, ale mógłbyś spróbować poukrywać jakoś te panele z prawej strony. Miałby bliżej i łatwiej do makietowego wyglądu Film z radawca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RV4 Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Zazwyczaj przywiązuje model,nie ukrywam czasem się zapominam szczególnie jak wykonuje lot za lotem.Będę się pilnował bo zdaje sobie sprawę z przykrych konsekfencji,jak coś pójdzie nie tak..... odpukać.A co do paneli miałeś na myśli kokpit Kolego?.Tak latam w Radawcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 A co do paneli miałeś na myśli kokpit Kolego?.Tak latam w Radawcu. Te trzy czarne, PowerBox, tankowanie i jeszcze jeden niewiem. Może kiedyś zerknę w realu na jakimś pikniku na twoją maszynę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RV4 Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 To są wyłączniki Kolego, 1.Power Box-Menedżer zasilania 2.Wyłącznik mechaniczny do ukł.zapłonowego połączony z kill swith wraz z kontrolą akumulatora i wyjściem do ładowania-Multiplex. 3.Wyłącznik do świateł wraz z gniazdem do ładowania-Graupner. A co do ukrycia wyłączników nie będę tego robił gdyż wolę mieć wszystko na wierzchu z kontrolą wzrokową na zużycie akumulatorów po każdym locie jak i także z bezpośrednim podłączeniem ładowarki w razie potrzeby.Ukrycie wyłączników wiąże się z dorabianiem klapki jak i również wewnętrzne mocowanie wył.w wewnątrz kadłuba.Nie pozwala mi konstrukcja gdyż będę miał utrudniony dostęp do przewodów w razie wymiany.Także Kolego nie zawsze wiedz że to co się wymyśli będzie adekwatnym rozwiązaniem,nie ukrywam mam sporo miejsca w modelu,jest wygodnie wszystko zrobić a ukrycie wyłączników to tylko sprawa wizualno-kosmetyczna modelu. Pzdr. Paweł.K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RV4 Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 trio w akcji:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi