Skocz do zawartości

Klapolotki czy klapy i kabel Y


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dysponujac nadajnikiem 5kanalowym i skrzydlem szybowca z lotkami i klapami co bedzie skuteczniejsze dla ladowania? zablokowane klapy, lotki w gore albo klapy w dol na kablu Y i lotki na kablu Y? 3 opcji nie mam.

Opublikowano

Lotki w górę zwiększają jedynie opadanie modelu. Nie mają istotnego wpływu na zmniejszenie prędkości lotu.

Klapy mocno wychylone w dół (powyżej 45 stopni) działają jak skuteczny hamulec. Zmniejszają zdecydowanie prędkość lotu. Można zatem stromo podchodzić do lądowania bez obawy rozpędzenia modelu. Jeśli masz klapy to warto z nich korzystać.

Opublikowano

Witam.Mając nadajnik 5 kanałowy to wydaje się że zrobisz tylko klapy w dół , na kablu Y. bez możliwości podłączenia lotek na oddzielnych kanałach to niewiele się zrobi

Opublikowano

Jeżeli to szybowiec i masz np Flash 5X, to poszukaj w instrukcji mixera klapolotki (Flaperons, musisz mieć oddzielne serwa na obie lotki) - o ile pamiętam, można przełącznikiem trzypozycyjnym wychylać klapolotki w górę i w dół (lub dwie pozycje w dół), plus dać korekcję do steru wysokości.

Do tego, być może dałoby się na kanale silnika dodać klapy na oddzielnych serwach i Y kablu - miałbyś proporcjonalne wychylenia, ale tego nie próbowałem, tym bardziej nie wiem jak tego użyć praktycznie w szybowcu :)

Opublikowano

Hubert, mam flash 5x wlasnie. ale to motoszybowiec wiec jeden kanal na gaz. dlatego albo flaperon i brak klap albo klapy na wylaczniku i lotki na Y. I tak chyba zrobie.

Opublikowano

Osobiscie mam Flasha 5x i wybralem w swoim szybowcu klapy w dol na kablu Y (5CH na acro bodajze wzamian podwozia) i lotki kabel Y, szczerze jestem zadowolony z tego rozwiazania.

Opublikowano
3 opcji nie mam.

 

masz :)

 

zmień radio

 

 

A we flashu jest właśnie możliwość w którymś programie przypisania silnik apod przełączniki chyba SW1

Opublikowano
Lotki w górę zwiększają jedynie opadanie modelu. Nie mają istotnego wpływu na zmniejszenie prędkości lotu.

 

Ja byłbym sprzeciw :P Opadanie opadaniem ale predkość nie maleje a wrecz odwrotnie dużo wzrasta:P Klapy do góry przydatna rzecz przy dalekich powrotach modelem pod wiatr.

Opublikowano
Nie mają istotnego wpływu na zmniejszenie prędkości lotu.

 

Kielonnn przeczytaj to jeszcze raz.

 

Ja czytam i nie mogę się doczytać że ta prędkość maleje :ble:

Opublikowano
Nie mają istotnego wpływu na zmniejszenie prędkości lotu.

 

Kielonnn przeczytaj to jeszcze raz.

 

Ja czytam i nie mogę się doczytać że ta prędkość maleje :ble:

 

xD Sory Rafał źle zrozumialem ;)

Opublikowano
A moze domiksowac wylacznik z wychyleniem klap ?

Zerowe wychylenia = maksymalny ciag w proporcjach 1:1 ?

 

Troszeczkę chyba się zapędzacie :)

Flash 5 bodajże nie ma wolnych mikserów i cudów na tym radiu nie da się zrobić :)

 

Do wyboru są jedynie klapolotki lub lotki+klapy na kablach Y <- chyba najlepsze rozwiązanie.

klapolotki+klapy na gazie nic tu nie pomogą bo brakować będzie kanału do silnika po za tym sterowanie tym instrumentem byłoby kłopotliwe (zgranie gazu(klap) z włącznikiem klap (klapolotki)). Kto chciałby to kłopotliwe sterowanie pominąć nie zyska nic w stosunku lotki+klapy na Y pomijając możliwość płynnego wychylania klap.

 

o co chodzi z tym "flaperon" tez mam flasha 5x, chciałbym sobie zbudować coś z lotkami i klapami

 

mikser flaperon miksuje kanał lotek (1 lub 2 kanał) z kanałem klap (5 lub 6)

W rezultacie otrzymujesz możliwość podłączenia obu lotek pod dwa osobne kanały (oczywiście każda z lotek musi posiadać oddzielne serwo). Daje to możliwość ustawień dla każdej lotki z osobna (CENTER), możliwość ustawień różnicowych wychyleń lotek, możliwość ustawień klapolotek pod przełącznikiem klap. (równoczesne wychylanie lotek do góry czy do dołu) EPA kanału lotek odpowiada za max wychylenia obu lotek a EPA kanału klap odpowiada za wychylenia klapolotek. CENTER jak pisałem wyżej jest osobne dla każdej lotki.

 

W zasadzie dobrze jest stosować ten mikser w każdym modelu.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Nie wiem jakiej wielkości jest ten model ,ale przy modelach większych

należy mieć koniecznie możliwość regulowania płynnego wychylenia

klap do lądowania , w ostatecznym przypadku wył. trójpołożeniowy

wychylenie 20 stopni i 60 stopni , umożliwi to precyzyjne lądowanie

i zwiększy bezpieczenstwo . Użycie klap po raz pierwszy w danym

modelu należy sprawdzić na większej wysokości , często bywają niespodzianki na które na małej wysokości zareagować nie sposób.

Pozdrawiam Henryk

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.