Ramzex Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Witam. Ostatnio mam problem z odpaleniem swojego oska 7.5 cmm. Gdy naleje paliwka i go zatankuje, to podczas odpalania pyrknie 2 -3 razy i nawet nie zagada. Ostatni raz był odpalany ze 4 miesiące temu oraz był zakonserwowany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawidgdynia Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Wychodzi na to że albo za mało paliwa albo go przelewasz. Iglica na 2,5 obrotu i wtedy próbuj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMEK.CEKALA Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Sprawdź zasilanie świecy u mnie ostatnio zasilanie było przyczyną nie odpalania silnika,pyrkał pyrkał,a nie odpalał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Sprawdź czy świeca dobrze grzeje Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Tak jak piszą poprzednicy sprawdź świecę.Wykręć iglicę i ją wyczyść.Podłącz wężyk do gaźnika i mocno dmuchnij.Można też podłączyć do odpowietrzenia w zbiorniku.Przynajmniej będziesz widział czy paliwo dochodzi i układ jest drożny.Wkręć iglicę do oporu ,a następnie odkręć o jakieś 2 obroty.Podejrzewam że jeśli nie świeca to zostało trochę rycyny z paliwa która zgęstniała w dyszy.Powodem może też być zbyt duża ilość oleju użytego do konserwacji a w tedy musisz przepłukać cały silnik.Można to zrobić na szybko paliwem jak nie masz czym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramzex Posted February 9, 2013 Author Share Posted February 9, 2013 Zaobserwowałem, że na odkręconej iglicy na 2.5 obrotu jak dmuchne trochę paliwa przez rurke od tłumika, to po kilku sekundach ono ucieka. Czy to normalne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Cofa się? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramzex Posted February 9, 2013 Author Share Posted February 9, 2013 Tak,wraca do zbiornika Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Wykręć całkiem iglicę i dmuchaj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramzex Posted February 9, 2013 Author Share Posted February 9, 2013 To paliwo nie wyleci miejscem iglicy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Wyleci ale część zanieczyszczeń także.Zrób tak.Odkręć iglicę prawie do końca lub całkiem wyjmij i zatkaj palcem.Zdejmij wężyk łączący gaźnik z iglicą (zakładam że masz tylną regulację).Dmuchnij w wężyk odpowietrzenia.Paliwo powinno pocieknąć zaraz za iglicą.Jeżeli leci bez problemu podłącz wężyk z paliwem bezpośrednio do gaźnika.Otwórz przepustnicę na max.Mocno (czasem trzeba naprawdę mocno) dmuchaj aż zacznie lecieć bez oporu.Wylej nadmiar paliwa z gaźnika.Poskładaj wszystko. Prawdopodobnie przed zakonserwowaniem nie wypaliłeś paliwa do końca tylko zgasiłeś silnik.Zostało trochę paliwa.Alkohol odparował a olej zgęstniał i blokuje dopływ paliwa do rozpylacza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramzex Posted February 9, 2013 Author Share Posted February 9, 2013 Ok dzięki, zrobie tak i dam znać czy odpala. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramzex Posted February 21, 2013 Author Share Posted February 21, 2013 No to tak. Przy próbie odpalania znowu to samo. Wszystko dokładnie wyczyściłem więc problemu nie ma. Gdy tylko zassam paliwo do gaźnika, to ono od razu się cofa i nie odpala. Mam wrażenie że właśnie to jest głównym problemem Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzik4 Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 a jak zatkasz palcem wylot tłumika i krecisz śmigłem to czy paliwo wraca do gaźnika? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMEK.CEKALA Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 U mnie w każdym silniku paliwo się cofa a silniki odpalają,sprawdź dokładnie układ zasilania świecy i samą świece,powinna się żarzyć jasny pomarańczowy kolor na całej długości spiralki.Czy to jest twój pierwszy silnik żarowy?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johny88 Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Ja nieraz jeszcze biorę strzykawe i paliwem przepłukuje gaźnik normalnie przez węzyk doprowadzający paliwo ,a to dlatego bo gdy alkohol po jakims czasie wyparuje to zostaje olej, które "zakleja" kanaliki dopływu paliwa , Sprawdź jeszcze czy nie masz nigdzie zniszczonego , przedziurawionego węzyka, razem z tym który masz w zbiorniku. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramzex Posted February 21, 2013 Author Share Posted February 21, 2013 Pisałem że wszystko jest zrobione i wyczyszczone. Jak zatkam tłumik i kręce to potem wraca. Z zarzeniem problemu nie mam bo na świece leci 1-2 Ampera z panelu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andrzej_t Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Zatkaj palcem gaźnik, zakręć śmigłem aż paliwo dojdzie do gaźnika, zamknij przepustnicę i dopiero odetkaj gaźnik. Przy takiej kolejności i właściwie ustawionej igle zaworu paliwo nie powinno się cofać. A tak dla ścisłości na świecę nie leci 1-2 Ampery tylko świeca tyle pobiera a to nie to samo. To jest identycznie jak z paliwem u Ciebie - jak kręcisz śmigłem to silnik zasysa ale jak przestaniesz to samo nie leci do gaźnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Sprawdź jeszcze czy kruciec z tłumika jest drozny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramzex Posted February 21, 2013 Author Share Posted February 21, 2013 @UP Wiem ile ma Amperów na świecy bo w panelu startowym mam nawet wskaźnik z pokrętłem i dowolnie reguluje żarzenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts