Skocz do zawartości

Regulatory - a producenci się cieszą


Pioterek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie używałem tej serii - ten regulator ma spory radiator i z tego wynikają jego gabaryty.

 

BLSBEC2(1).jpg

 

Dobierając regulator do silnika, zawsze kieruje się zasadą, aby mieć trochę zapasu przy maksymalnym poborze prądu.

Jak planujesz pobierać prąd o wartości 40 A, to ten regulator będzie odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile już ich masz, i od ilu lat ?

Miałeś kłopoty z innymi ?

Pytam, bo gdy był mniejszy wybór i moje zapotrzebowanie również średnie, robiłem podobnie (kolejne Jeti, MGM, Dualsky z polskich sklepów).

Ale zapotrzebowanie ilościowe strasznie mi rosło i gdy pojawiły się tańsze prosto z Chin, zacząłem tam kupować, testować, używać => najróżniejszych chińskich od 10A-120A 3S-12S.

Teraz mam sprawdzone marki => w 90% to Turnigy

Na markowe w dużych ilościach na pewno mnie nie byłoby stać, a przekładać już dawno przestałem.

 

Na elektrykach latam od 5 lat. Regulatorów mam z 11 głównie serii 900 (troche z lenistwa bo dobrze i łatwo sie programują) . Mam na nie roczną gwarancje i ew. serwis na miejscu no i jakiś tam rabat w sklepie to też jakiś plus. Innych regulatorów nie próbowałem bo te okazały się od razu trafione, a często lepsze staje się wrogiem dobrego. Dzięki temu mam jednolitej maści sprzęt. Najważniejsze że mam z nimi spokój.

Robbe także pomógł mi gdy miałem klopot z moim TRex 450. Model "rybkował" były problemy z utrzymaniem stabilnych obrotów wirnika głównego na regulatorze Align. Założyłem regulator Robbe z z uruchomioną funkcją Governora i problem od razu ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dużych prądów dobrze jest wybierać regulatory jednopłytkowe. Wtedy wszystkie tranzystory mają kontakt z radiatorem i jest im łatwiej,

 

I ja tam nie wierzę w markowych producentów. Wszystko jest od tych samych, tylko marże handlowe są markowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można kupić jeden droższy albo jeden po drugim i po trzecim tańszy. Robbe ma różne serie 700, 800, 900 najtańszy np. regulator 20A to 58 zł. więc troche nie do końca piszesz prawdę.

Niestety pisałem prawdę. I nawet czytam cudze i swoje posty. Ze zrozumieniem. Pisałem o jakich regulatorach? 30A a nie 20A

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proszę bardzo, to w drugą stronę drogi 30A regulator płytowy serii 900 cena 212 zł - drogo ? ale coś za coś

 

ROXXY BL-CONTROL 930 regulator do silników bezszczotkowych IN/OUT Runner New Cool Power FET - Robbe.

 

GWARANCJA - 24 miesiące!!!

 

Krótki opis:

Najnowsza seria 900 regulatorów obrotów ROXXY do silników tej samej serii (i oczywiście wszystkich innych bezszczotkowych), w pełni programowalny.

Bardzo wysoka jakość, szeroki zakres zastosowań - regulator obsługuje silniki bezszczotkowe zarówno INRunner jak i OUTRunner (z wirnikiem wewnętrznym i zewnętrznym), co sygnalizowane jest przy pomocy diody LED.

Przeznaczony do pracy w modelach samolotów (tryb AIR), samochodów i łodzi (tryb CAR/BOAT) oraz śmigłowcach (tryb HELI).

Poza możliwością programowania podstawowych parametrów regulatora przy pomocy nadajnika RC, nowa seria regulatorów opcjonalnie może być programowana przy pomocy programatora 8633 Robbe, co pozwala na pełne wykorzystanie możliwości nowych regulatorów serii 900.

Obsługa akumulatorów NiCd, NiMh, LiPol oraz LiJon, oraz dowolnie ustawiane napięcie odcięcia.

Bardzo wysoka częstotliwość przełączania, dzięki czemu zyskujemy stabilną pracę silnika w całym zakresie obrotów, wysoką efektywność regulatora jak i dużą moc silnika, oraz precyzyjne sterowanie mocą.

Hamulec załączany programowo On/Off.

Zabezpieczenie termiczne regulatora, automatycznie zmniejsza moc około 70% przy przegrzaniu, co zabezpiecza regulator przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.

Programowalny Cutt-Off (napięcie odcięcia silnika) w zależności od źródła zasilania, zabezpiecza przed zniszczeniem akumulatorów zasilających i rozbiciem modelu.

Jak wszystkie regulatory ROBBE, seria ROXXY wyposażona jest w:

-BEC,

-zabezpieczenie przed przypadkowym włączeniem,

-Rx-filter - układ filtrujący wszelkie zakłócenia pochodzące od regulatora tak aby w żaden sposób nie wpływały na pracę odbiornika, oraz wyłączenie regulatora w przypadku braku sygnału z nadajnika.

Regulator został zbudowany na najnowszych tranzystorach w technologii Cool Power FET, co pozwala na efektywniejsze wykorzystanie energii akumulatorów, i tworzy nową erę regulatorów - bardzo szerokie spektrum zastosowań przy zachowaniu małej masy i wymiarów.

Zastosowanie programatora pozwala na ustawienie takich parametrów jak:

Parametry wspólne dla wszystkich 3 trybów pracy

-wybór typu modelu: heli, car, boat (śmigłowiec, samochód, łódź),

-wybór typu baterii (LiPo/NiCd/NiMh),

-wybór napięcia odcięcia - Auto lub ręcznie od 4.5V do 22.0V,

-tryb odcięcia Hard/Soft,

-kierunek obrotów silnika Normal/Reverse,

-kąt przyspieszenia od 0-10 stopni dla silników InRunner, oraz 15 do 25 stopni dla silników OutRunner,

-przyspieszenie regulowane w zakresie bardzo małe/małe/ normalne/duże/bardzo duże,

-tryb startu silnika ustawiany w zakresie: bardzo mały/mały/normalny/duży/bardzo duży,

Dla trybu heli:

-załączanie trybu Governora - stabilizacji obrotów wirnika,

-ustawianie czułości trybu Governora,

-ustawianie liczby pól silnika od 2 do 36,

-ustawienie przełożenia wirnika głównego w zakresie od 1.0:1 do 25.0:1,

-odczyt obrotów wirnika w ostatnim locie maksymalnych i średnich adekwatnie do ustawienia przełożenia,

-odczyt i zapis ustawień do regulatora,

-zapis ustawień heli do pamięci programatora,

W trybie Car/Boat:

-ustawienie regulatora w pracę dwukierunkową (przód i tył),

-ustawianie liczby pól silnika od 2 do 36,

-ustawienie przełożenia silnika w zakresie od 1.0:1 do 25.0:1,

-odczyt obrotów w ostatnim cyklu pracy maksymalnych i średnich adekwatnie do ustawienia przełożenia,

-odczyt i zapis ustawień do regulatora,

-zapis ustawień car/boat do pamięci programatora,

W trybie Air - samolot:

-załączenie lub wyłączenie funkcji hamulca,

-ustawienie trybu pracy hamulca wolne/normalne/szybkie,

-ustawianie liczby pól silnika od 2 do 36,

-ustawienie przełożenia silnika w zakresie od 1.0:1 do 25.0:1,

-odczyt obrotów w ostatnim locie maksymalnych i średnich adekwatnie do ustawienia przełożenia,

-odczyt i zapis ustawień do regulatora,

-zapis ustawień Air do pamięci programatora,

Instrukcja w języku angielskim i niemieckim.

 

Specyfikacja:

Zasilanie: 6-12 cel NiCd/NiMh (7.2-14.4VDC), lub 2-4 cel LiPol (7.4-14.8VDC),

Max. prąd ciągły/chwilowy: 30A/35A,

BEC: 5.5V/3A poboru ciągłego,

HEC (High Pulse Frequency): 32kHz,

Cut-Off: LiPol 3.0V/celę w trybie Auto, ustawiane od 4.5 do 22.0V ręcznie,

Wymiary: 49x25x10mm,

Złącze do odbiornika: Futaba J

Waga: 29.00g, 26g faktyczna z kablami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile już ich masz, i od ilu lat ?

Miałeś kłopoty z innymi ?

Pytam, bo gdy był mniejszy wybór i moje zapotrzebowanie również średnie, robiłem podobnie (kolejne Jeti, MGM, Dualsky z polskich sklepów).

Ale zapotrzebowanie ilościowe strasznie mi rosło i gdy pojawiły się tańsze prosto z Chin, zacząłem tam kupować, testować, używać => najróżniejszych chińskich od 10A-120A 3S-12S.

Teraz mam sprawdzone marki => w 90% to Turnigy

Na markowe w dużych ilościach na pewno mnie nie byłoby stać, a przekładać już dawno przestałem.

 

Na elektrykach latam od 5 lat. Regulatorów mam z 11 głównie serii 900 (troche z lenistwa bo dobrze i łatwo sie programują) . Mam na nie roczną gwarancje i ew. serwis na miejscu no i jakiś tam rabat w sklepie to też jakiś plus. Innych regulatorów nie próbowałem bo te okazały się od razu trafione, a często lepsze staje się wrogiem dobrego. Dzięki temu mam jednolitej maści sprzęt. Najważniejsze że mam z nimi spokój.

Robbe także pomógł mi gdy miałem klopot z moim TRex 450. Model "rybkował" były problemy z utrzymaniem stabilnych obrotów wirnika głównego na regulatorze Align. Założyłem regulator Robbe z z uruchomioną funkcją Governora i problem od razu ustał.

Ok, o ile dobrze zrozumiałem masz pozytywne doświadczenie z tą firmą a innych nie próbowałeś, bo nie było problemów itd.

Wybacz, ale moim zdaniem to jeszcze nie znaczy, że wszystkie inne firmy, a właściwie konkretne regulatory tych firm są gorsze od Robbe.

 

A co do ilości wpisów typu "mam problem z regulatorem" lub czymś innym, trzeba zwrócić uwagę na skalę: założę się, że akurat markowe regulatory firmy A lub B mogą stanowić <1% całości sprzętu używanego przez kolegów na tym forum.

 

Dosyć dawno temu na innym forum testowałem pierwsze tanie chińskie regle "bezszczotkowe" dostępne w Polsce (nie dystrybuowane, tylko sprowadzone) => działały bez zarzutu.

Czy poleciłbym je teraz ?

Nie wiem, bo mimo, że wtedy były super, to czasy i wymagania się zmieniają.

 

Moim zdaniem, wszystko się zmienia, nie ma pewności co do markowych dobrych firm (o konkretnych produktach to już szkoda gadać).

Chyba żadne forum pod względem merytorycznym też nie jest już wyrocznią.

 

W związku z tym, zawsze gdy mamy potrzebę zakupu odkurzacza, LED TV, wakacji, samochodu, mieszkania itd. szukamy na forach i kupujemy w przekonaniu najlepszego wyboru. Niestety jest to na podstawie opinii innych osób bez sprawdzenia praktycznego dopasowania do mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze...po co wstawiłeś taki smietnik? Ja wiem gdzie to znaleźć i umiem czytać dane techniczne. Inni też. I nie pisałem (i nikt nie pisał) że te regulatory są złe a wręcz przeciwnie. Są dobre ale do innych zastosowań.

Mam do Ciebie prośby:

1. Przeczytaj wątki do których nawiązywałeś w pierwszym poscie. Bo nie czytałeś a skopiowałeś jedynie tytuły

2. Przeczytaj co tu piszesz.

3. Przeczytaj co ja i inni piszą w tym wątku - ze zrozumieniem. Bo nie wiem czy dokładnie czytasz to co piszemy.

 

W rozpoczętym wątku o awariach tanich regulatorów (choć nie wszystko doczytałeś) reklamujesz coś co kosztuje 3 razy więcej...trochę bez sensu. Takie bicie piany. Opisz zalety regla serii 700 - bo on ma jako tako akceptowalna cenę pasującą do poruszonego tematu. A na serie 900 załóż oddzielny wątek typu "Jakie według Was są najlepsze regulatory" :)

 

Pozdrawiam

 

PS - Pisałeś że LiFe obsługują ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy te podkreślone 32kHz to plus.

W końcu oznacza to częste przełączenia tranzystorów.

A MOSFETy pobierają prąd w czasie przełączeń.

Im wyższa częstotliwość tym wyższa sprawność przetwornicy.

 

 

 

Ogólnie:

 

Ktoś kiedyś mi mówił że różnica między renomowaną firma dbającą o jakość a inną tańszą bywa taka że: firmie dobrej zdażają się wyroby złe, a firmie tańszej zdażaja sie wyroby dobre. Nie jest to może do końca prawda ale często jest tak że wyroby Chińskie bardzo różnią się partiami między sobą. Dla przykładu: mam trzy takie same i kupowane w jednym czasie ładowarki Redox Alpha w jednej średnica bolca w gniazdku zasilania jest mniejsza niż w pozostałych - jakie gniazdko mieli na montażu to wrzucili.

Z kolei trzy lata używam w swoim śmiglaku Flymentora KDS (500zł) kopi urządzenia Helicomand które w oryginale kosztuje normalnie 2000zł. Sprawuje się świetnie, udało się trafić dobry wyrób ale żeby nie było za różowo straciłem z kolei prawie 600 zł na dwu nowych pakietach RC Matsu które spuchły po kilku ładowaniach a fimę zamknięto - taka to trochę ruletka. :)

 

LiFe - dzieki możliwości ustawienia napięcia odcięcia z dokładnością co 0,1V można ustawić to napięcie jak na celę dla LiFe i inne mniej spotykane akumulatory.

 

Pewnie jest cała gama dobrych regulatorów równie godnych polecenia i Robbe nie jest jedynie słuszna firmą. Moja opinia i tylko opinia to 5 lat użytkowania w sumie kilkunastu szt. regulatorów tej firmy w wielkości od 25 do 75 A. Napisałem tylko to pod czym mogę się sam podpisać . Jeżeli któryś z Kolegów ma też takie konkretne długie doświadczenia z innymi markami to można a nawet trzeba to tu zamieścić i zaargumentować dlaczego warto. Napewno przyda to sie innym. Myślę jednocześnie że opinia "mam jeden używam i jest dobry" to troche za ubogo jak na referencje co do wszystkich regulatorów danej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana kondensatorów CC80 Ice 2 HV

Co zawiniło (lub kto)

(.....) I tak sobie myślę że jak długo będziemy kupowali takie badziewia, ich producenci się będą mieli bardzo dobrze.

 

Skoro uważasz że Castle Creation to badziewie, to Twoja opinia o wyrobach Robbe jest dla mnie przynajmniej zupełnie bezwartościowa- po prostu nie wiesz co piszesz.

 

Usilnie próbujesz wmówić tutaj że robbe to najlepszy wybór- dla mnie jest to kryptoreklama i tyle.

Temat założyłeś aby reklamować reglery robbe, tematów wymienionych nie przeczytałeś a na pewno nie dotyczącego CC (to mój temat i na pewno nie był związany z kłopotami z regulatorem- dotyczył po prostu wymiany uszkodzonych PRZEZE MNIE kondensatorów !!!!!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro uważasz że Castle Creation to badziewie, to Twoja opinia o wyrobach Robbe jest dla mnie przynajmniej zupełnie bezwartościowa- po prostu nie wiesz co piszesz.

 

Usilnie próbujesz wmówić tutaj że robbe to najlepszy wybór- dla mnie jest to kryptoreklama i tyle.

Temat założyłeś aby reklamować reglery robbe, tematów wymienionych nie przeczytałeś a na pewno nie dotyczącego CC (to mój temat i na pewno nie był związany z kłopotami z regulatorem- dotyczył po prostu wymiany uszkodzonych PRZEZE MNIE kondensatorów !!!!!!)

Castle Creation - to pierwsza liga, a że problem był to trafił na forum mimo że to nie ten przykład akurat..

A wktórym momencie ja Ci każe kupować czy wybierać Robbe ?

Pozatem zwyczajnie mówiąc jesteś nieuprzejmy nawet jak Ci się nie podoba to co napisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam od kilku lat regulatorów Turnigy m.in. AquaStar, Plush ... nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów. Turnigy AquaStar 120A obciążany był bardzo konkretnie i nic złego się z nim nie działo.

 

Mam pytanie czemu aż 120 A ? bo moje największe modele (5kg masy / 5 kg ciągu) biorą max 47 A w szczycie. Ja nigdy jeszcze nie potrzebowałem mocniejszych regli niż 60-70 A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czemu aż 120 A ? bo moje największe modele (5kg masy / 5 kg ciągu) biorą max 47 A w szczycie. Ja nigdy jeszcze nie potrzebowałem mocniejszych regli niż 60-70 A

 

Tyle amperów płynie w wyczynowych modelach ślizgów elektrycznych (klasy mono, eco exp...). ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.