TOMEK.CEKALA Opublikowano 14 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Witam po dość długiej chorobie i leżakowaniu w szpitalu długo zastanawiałem się nad zbudowaniem piperka z zielonego paskudztwa. Założenia są takie minimum 1800mm rozpiętości,silnik spalinowy dwu taktowy 8,5cm,serwa Hitec standard. Główny budulec to oczywiście depron,sklejka i listwy sosnowe. Nie wiem czy to dobry pomysł budować tak duży model i to w dodatku spalinowy z depronu ale to się okaże z czasem,całą koncepcje budowy już mam z grubsza przemyślaną (miałem sporo czasu )ale pewnie i tak nie obędzie się bez wpadek. Foto z postępów zapodam jutro jak tylko odzyskam aparat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Tak duży model jeśli chcesz robić z depronu to lepiej z tego prawdziwego. Ma lepsze właściwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Nie wiem czy to dobry pomysł budować tak duży model i to w dodatku spalinowy z depronu - masz słuszne wątpliwości, to zły pomysł. Materiał spieniony o otwartej strukturze takiej jak depron, źle znosi drgania i bedzie ulegał szybkiemu samozniszczeniu w miejscu gdzie będzie usztywniony lub łączony. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 A jakby caly model pokryć jedna warstwą tkaniny szklanej i cieńko żywicą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Nie martwię się o drgania bo depron wytrzyma je bez problemu,sprawdzone na mniejszej konstrukcji w która wylatała cały sezon i nic nie uległo rozpadowi,poza taśmą pakową która po kontakcie z olejem zaczęła się odklejać,problem ten rozwiązuje pokrycie papierem na wikol i pomalowanie lakierem. Martwi mnie bardziej odporność konstrukcji na przeciążenia w locie,w cessnie już się o tym przekonałem że spalinka jest dość szybka i konstrukcja płata zrobiona zgodnie z planem nie wytrzymała i uległa destrukcji,po wzmocnieniu dwa razy tyle sosny co w planie cessna śmiga aż miło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 I wypowiedzieli sie ci co zrobili kilka modeli spalinowych z depronu Według mnie jak zrobisz dobrze to spokojnie polata:). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas325 Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 https://picasaweb.go...291277016716594 To moj Piper z depronu,rozpiętośc 2.30 silnik Super tiger G51 i jakiś czas temu Asp fs91 Ar lata sam i extremalnie wolno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 fotek nie widać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas325 Opublikowano 15 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 https://picasaweb.google.com/105323000546436208665/15Lutego2013#5845291277016716594 Hmm może teraz śmignie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 https://picasaweb.go...291277016716594 Hmm może teraz śmignie Może tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/10476-depro-piper-troche-wiekszy/page__hl__%2Bdepro+%2Bpiper__fromsearch__1 tu są moje boje z Piprerem i depronem. W relacji nie jest pokazane ale gdy skończyłem z elektrykami dostał silnik ASP 36 i latał bardzo dobrze, niestety znudził mi się i wylądował pod sufitem w mojej piwnicy. Jakby ktoś chciał to jest do oddania, golas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas325 Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Oo dziękuję Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Adam widzę że robiłeś z tych samych planów co ja robię. Czy powiększałeś stateczniki poziomy i pionowy czy robiłeś tak jak jest w oryginale bo mam wrażenie że stateczniki są trochę małe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 http://pfmrc.eu/inde...__fromsearch__1 tu są moje boje z Piprerem i depronem. W relacji nie jest pokazane ale gdy skończyłem z elektrykami dostał silnik ASP 36 i latał bardzo dobrze, niestety znudził mi się i wylądował pod sufitem w mojej piwnicy. Jakby ktoś chciał to jest do oddania, golas Chętnie przyjmę pajperka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Kilka fotek z budowy,na razie jeszcze nie wiele ale już ruszyło i powoli będzie szło na przód,mam taką nadzieje . Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us C.D.N. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Listewki w kadłubie łączą się na styk, czy może tylko tylko ślad po czymś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Tak łączone są na styk,z tego powodu że linia kadłuba się załamuje,ale na te łączenie będzie naklejone wzmocnienie ze sklejki 3mm w odpowiednim kształcie. Dojdzie jeszcze wiele wzmocnień w słabszych miejscach konstrukcji. Przejrzałem wiele wątków o piperkach z depronu i we wszystkich najsłabsze miejsce to obszar koniec mordki a początek kabiny,przy krecie w tym właśnie miejscu pęka i odpada cała mordka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
człowiek Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Nie tylko w piperku tak jest, w moim trenerku z depronu też cała mordka odleciała właśnie w tym miejscu, a było to na prawdę mocne miejsce. Jednak nadal obawiam się łączenia na styk. Możesz zamieścić ilustrację, zdjęcie lub rysunek tych wzmocnień? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Naklej jeszcze pasek sklejki na łączone listwy i powinno wytrzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kambal Opublikowano 16 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Witaj Tomku. Mam nadzieje, że uda nam się jakoś zgrać na wspólne loty na wiosnę oczywiście kibicuje twoim poczynaniom. Ostatnio miał się z Tobą kontaktować kolega ze Stacji, Dzwonił do Ciebie? A i jeszcze jedno. Co ze skrzydłami? Z racji tego, że masz do Oki nie daleko, a ja niedługo się tam pojawię mogę Ci przywieźć jakieś fajne rdzenie styro, tylko musiał byś się określić co do profilu i innych parametrów:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi