Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po dość długiej chorobie i leżakowaniu w szpitalu długo zastanawiałem się nad zbudowaniem piperka z zielonego paskudztwa.

Założenia są takie minimum 1800mm rozpiętości,silnik spalinowy dwu taktowy 8,5cm,serwa Hitec standard.

Główny budulec to oczywiście depron,sklejka i listwy sosnowe.

Nie wiem czy to dobry pomysł budować tak duży model i to w dodatku spalinowy z depronu ale to się okaże z czasem,całą koncepcje budowy już mam z grubsza przemyślaną (miałem sporo czasu :D )ale pewnie i tak nie obędzie się bez wpadek.

Foto z postępów zapodam jutro jak tylko odzyskam aparat.

Opublikowano
Nie wiem czy to dobry pomysł budować tak duży model i to w dodatku spalinowy z depronu

- masz słuszne wątpliwości, to zły pomysł.

 

Materiał spieniony o otwartej strukturze takiej jak depron, źle znosi drgania i bedzie ulegał szybkiemu samozniszczeniu w miejscu gdzie będzie usztywniony lub łączony.

ms

Opublikowano

Nie martwię się o drgania bo depron wytrzyma je bez problemu,sprawdzone na mniejszej konstrukcji w która wylatała cały sezon i nic nie uległo rozpadowi,poza taśmą pakową która po kontakcie z olejem zaczęła się odklejać,problem ten rozwiązuje pokrycie papierem na wikol i pomalowanie lakierem.

Martwi mnie bardziej odporność konstrukcji na przeciążenia w locie,w cessnie już się o tym przekonałem że spalinka jest dość szybka i konstrukcja płata zrobiona zgodnie z planem nie wytrzymała i uległa destrukcji,po wzmocnieniu dwa razy tyle sosny co w planie cessna śmiga aż miło.

Opublikowano

Adam widzę że robiłeś z tych samych planów co ja robię.

Czy powiększałeś stateczniki poziomy i pionowy czy robiłeś tak jak jest w oryginale bo mam wrażenie że stateczniki są trochę małe.

Opublikowano

http://pfmrc.eu/inde...__fromsearch__1 tu są moje boje z Piprerem i depronem. W relacji nie jest pokazane ale gdy skończyłem z elektrykami dostał silnik ASP 36 i latał bardzo dobrze, niestety znudził mi się i wylądował pod sufitem w mojej piwnicy. Jakby ktoś chciał to jest do oddania, golas ;)

Chętnie przyjmę pajperka :)
Opublikowano

Tak łączone są na styk,z tego powodu że linia kadłuba się załamuje,ale na te łączenie będzie naklejone wzmocnienie ze sklejki 3mm w odpowiednim kształcie.

Dojdzie jeszcze wiele wzmocnień w słabszych miejscach konstrukcji.

Przejrzałem wiele wątków o piperkach z depronu i we wszystkich najsłabsze miejsce to obszar koniec mordki a początek kabiny,przy krecie w tym właśnie miejscu pęka i odpada cała mordka.

Opublikowano

Nie tylko w piperku tak jest, w moim trenerku z depronu też cała mordka odleciała właśnie w tym miejscu, a było to na prawdę mocne miejsce. Jednak nadal obawiam się łączenia na styk. Możesz zamieścić ilustrację, zdjęcie lub rysunek tych wzmocnień?

Opublikowano

Witaj Tomku. Mam nadzieje, że uda nam się jakoś zgrać na wspólne loty na wiosnę :) oczywiście kibicuje twoim poczynaniom. Ostatnio miał się z Tobą kontaktować kolega ze Stacji, Dzwonił do Ciebie? A i jeszcze jedno. Co ze skrzydłami? Z racji tego, że masz do Oki nie daleko, a ja niedługo się tam pojawię mogę Ci przywieźć jakieś fajne rdzenie styro, tylko musiał byś się określić co do profilu i innych parametrów:)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.