GRZECHU I JURAS Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Witam kolegów modelarzy. Chciałbym zbudować łódź z napędem parowym. Przez ostatnie 3 miesiące zbudowałem kocioł, silnik parowy, oraz reszte osprzętu potrzebnego do poprawnego działania całości napędzającej model. Oto wyniki: Połączenia pomiędzy silnikiem a bojlerem i resztą elementów będą wykonane rurką miedzianą.. Całość jest zamontowana na kawałku blachy aluminiowej o rozmiarach 40 x 20cm. Blacha aluminiowa pokryta będzie fornirem tekowym. Problemem jest to iż chciałbym zbudować łódź podobną do tej: http://www.youtube.com/watch?v=KYUE87afcR4 Lecz nie moge znaleźć nigdzie planów nawet troche przypominających kształtem ten kadłub. Posiadam tylko plany polskiego "Bałtyka", ale było by trzeba dość mocno przerabiać wręgi...przeróbka przy linijce chyba nie wchodzi w gre. Czy ktość z szanownych kolegów może mi pomóc i poratować jakimiś planami? Dodam jeszcze że całość działa idealnie, silnik jest jedno cylindrowy o średnicy tloka 13 mm podwójnego działania, a rozrząd wachliwy. Przyy znacznym obciążeniu silnika na kotle utrzymuje sie 1.8atm. Silnik będzie napędzał śrubę napędową trój łopatką o średnicy 75mm.
Grifon Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Witam, pierwsza myśl jaka mi się nasuneła jak to zobaczyłem to ,,ale super'' już widziałem takie kotły, ale za to, że sami to zbudowaliście to respekt. Jestem głodny relacji z budowy, możecie powiedzieć z jakich materiałów powstał i o sposobie łączenia, ewentualnie jakiś schemat? Pozdrawiam G.
I_T_I Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Może coś z tej strony w zakładce "Moje modele". http://marek.aplus.pl/strona/
GRZECHU I JURAS Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Opublikowano 4 Marca 2013 Witam ponownie. Całość jest głównie wykonana z mosiądzu. Kocioł z blachy mosiężnej 0,5mm i denka też. Zbiornik na gaz to rurka miedziana 35mm, tak samo "zbiornik kondensacyjny". Całość to ręczna robota. Posiadam niestety tylko małą tokarke "Brak frezarki...", ale jakoś dałem z bratem rade. Całość w stanie jak na zdjęciach to jakieś 3100g, ale większa łódka podoła temu ciężarowi. W tym zestawie to kupny jest tylko wskażnik ciśnienia i dysza gazowa od ręcznego palnika gazowego, łożyska do silnika i takie tam drobne śrubki. Wrzuce jeszcze zbliżenie silnika i kotła.
Grifon Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Rozumiem, że całość była lutowana i że wszystko działa, ale nie rozumiem dlaczego jeszcze nie zamiesciliście filmiku. Ciężko było spasować tłok z cylindrem?
GRZECHU I JURAS Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Opublikowano 5 Marca 2013 Bedzie i filmik. Całość lutowana cyną i topnikiem do instalacji CO i palnikiem gazowym.Cylinder jest z rurki miedzianej, a tłok w pierwszych planach miał być wytoczony z teflonu. Jednak sie okazało że ten materiał pod wpływem temperatury "pęcznieje" i sie blokuje w tuleji co mnie dość rozczarowało zwłaszcza że to idealny materiał bo z natury ślizgi. Cóż skończyło sie na tłoku z mosiądzu, całkowity brak oporów, a z dopasowaniem nie było problemu, Papier wodny i szlifowanie na tokarce.
noker Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Szczena w dół Jak to mówią: Kawał dobrej, nikomu nie potrzebnej roboty.
RomanJ4 Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Moze tu kolego znajdziesz cos dla siebie http://www.steamboat...modelboats.html http://www.john-tom....PlansIndex.html http://www.svensons.com/boat/ http://absolutelyfre.../boat_plans.htm http://homepages.ihug.co.nz/~atong/ poza tym http://www.panyo.com/project/index.htm http://homepage.ntlw...manus/plans.htm http://chestofbooks.com/crafts/popular-mechanics/Amateur-Work-1/A-Model-Steamboat.html#.UTXC_1c4orM
GRZECHU I JURAS Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Opublikowano 5 Marca 2013 Szczena w dół Jak to mówią: Kawał dobrej, nikomu nie potrzebnej roboty. No tak.... może i nikomu nie potrzebnej.... ale jak dla mnie to właśnie oto chodzi w modelarstwie.... A jaka radość z własnoręcznie zbudowanego i 100% sprawnego modelu :) Osobiście jak dla mnie 100%-towe modelowanie to własna praca, a nie zakupy gotowizny w sklepie modelarskim... No narazie jeszcze nie nagrałem filmu o dość dobrej jakości z pracy tego zespołu napędowego, ale póki co zamieszczam link do filmiku z naszego wcześniejszego projektu... Dzięki za strony "RomanJ4", i "ITI". Dużo tego jest... Moją uwage zwróciło coś takiego http://www.rcgroups....d.php?t=1366987 . Gość tam daje plany w formacie dxf, przyznam że nie najlepiej mi idzie z Cadem. Moją bronią jest ołówek i linijka, w kadzie no nie idzie mi najlepiej... Jak powiększyć tam wręgi do potrzebnych mi rozmiarów (musi wejść cała podstawa z maszynerią) i wydrukować to ustrojstwo??? Jaki darmowy program co by to powiększył i wydrukował polecacie koledzy? Dzisiaj dorobiłem armature. Narazie połączyłem przy pomocy łączników sylikonowych, ale już nie długo polutuje w całość. Jeszcze w pierwszej kolejność formir musze nakleić na aluminium. Czy budaprem zda sie do tego po zmatowieniu aluminium? przyznam że ten kawał blachy nieżle sie rozgrzewa od kotła. Oto Fotki:
d.a.r.o. Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 A dlaczego na filmie jest zupełnie inna maszyna parowa niż na zdjęciach?
GRZECHU I JURAS Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Opublikowano 5 Marca 2013 No to nasz wcześniejszy model. Taki pokazowy na imprezy modelarskie. Kocioł pionowy i silnik jednostronnego działania. Sam kocioł bez problemu dało by sie umieścić w łodzi, to musiała by to już być łajba o POTĘŻNYCH rozmiarach, a warunków do transportu i magazynowania brak.
SiSon Opublikowano 5 Marca 2013 Opublikowano 5 Marca 2013 Może nic konstruktywnego nie wniosę w temat, ale muszę oddać moje uznanie! Niebywałe! Szczerze podziwiam zarówno twór jak i umiejętności ...
noker Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 No tak.... może i nikomu nie potrzebnej.... ale jak dla mnie to właśnie oto chodzi w modelarstwie.... A jaka radość z własnoręcznie zbudowanego i 100% sprawnego modelu :) Osobiście jak dla mnie 100%-towe modelowanie to własna praca, a nie zakupy gotowizny w sklepie modelarskim... Sory, miało to zabrzmieć w pozytywnym znaczeniu, .... powtarzam sobie to za każdym razem jak wychodzę z modelarni
GRZECHU I JURAS Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Opublikowano 6 Marca 2013 :) Nie ma sprawy. Dzisiaj oklejam aluminium fornirem. W póżniejszym czasie wrzuce zdjęcia z postępów w pracy.
GRZECHU I JURAS Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Opublikowano 12 Marca 2013 Witam ponownie szanownych kolegów modelarzy. Dorzucam kilka fotek zmontowanego zespołu napędowego na podstawie pokrytej fornirem teakowym. Myśle że efekt jest ciekawy. Ale to sami osądzicie
d.a.r.o. Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 Te maszyny parowe robisz wg jakiś gotowych planów? Czy może sam jesteś konstruktorem-budowniczym? Jestem pod wielkim wrażeniem oglądając zdjęcia.
GRZECHU I JURAS Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Opublikowano 13 Marca 2013 Wszystko robie z głowy. Wystarczy tylko że zobacze dany przedmiot, maszyne, a reszta już sie sama w głowie układa. Myślenie przestrzenne to podstawa. A potem odręczny rysunek przy linijce i do działania. Dzisiaj polutuje łączniki i za pare dni powinien pojawić sie film pokazujący działanie całości. 1
noker Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 Czekamy, bardzo fajne takie urządzonka są.
GRZECHU I JURAS Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Opublikowano 13 Marca 2013 Dorzucam kolejne zdjęcia. Całość już z polutowaną, i ocieploną armaturą. Wał napędowy M5 o długości 250mm. No końcu mosiężna trzyłopatowa śruba napędowa o średnicy 75mm Teraz jak już całość została polutowana postaram się nakręcić krótki film z działania całego zespołu napędowego. Plany łodzi już mam, musze zaznaczyć iż pomógł mi z nimi kolega z forum, doświadczony modelarz Stanisław z Nałęczowa, Za co jeszcze raz gorąco dziękuje. Pozostaje teraz zbudować kadłub. Narazie będe gromadził potrzebne mi materiały. Kadłub bedzie miał wymiary: długość całkowita 1220mm, szerokość w najszerszym miejscu 300mm. Bedzie na czym oko zawięsić...
Wojtek I Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 Już jest na czym oko zawiesić, powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi