GRZECHU I JURAS Opublikowano 24 Października 2015 Autor Opublikowano 24 Października 2015 Niebawem skrzynia do transportu bedzie gotowa. 1
kaszalu Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Glanckie ubranko na parowczyka ! Teraz możecie przyjechać do nas na stary Kanał Bydgoski - będzie klimatycznie .... Tylko 112 km i jesteście ! Pozdrowienia ! http://pfmrc.eu/index.php?/topic/46400-p%C5%82ywanie-bydgoszcz-i-okolice/page-43&do=findComment&comment=591067 1
Łuszpiński Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Witam Do zdjęć Kaszalu - - które mile mnie zaskoczyły dodaję opis konstrukcji: Waga całego zestawu bez wody to 3,3 kg plus 1 kg wody. średnica tłoków - 19,5 mm skok tłoków - 24 mm kocioł o średnicy 105 mm i wysokości 170 mm w części wodnej plus 30 mm przestrzeni pod kominem oraz plus 65 mm dla części paleniskowej. W kotle jest 21 płomieniówek z rurki miedzianej 10 x 1 mmKocioł opalany jest palnikiem gazowym wziętym z maszynki turystycznej. Takie rozwiązanie eliminuje reduktor gazu.Moja maszyna zaczyna pracę od 0,2 atm a przy 0,5 atm nie możliwości zatrzymania wału w palcach.W tej sytuacji zastanawiam się nad zwiększeniem obrotów wału ze śrubą. Z perspektywy czasy patrząc na pracę tej maszyny uważam, że można by zmniejszyć skok do 18 - 19 mm . Ilość otrzymywanej pary z kociołka jest stała a pozwoliła by na wyższe obroty maszyny. Ponieważ maszyna jest gotowa zabieram się za wykonanie łodzi.Wasz model jest bardzo ładnie wykonany więc zamierzam go powielić a może wykonam własny projekt. Się okaże. Pozdrawiam 1
GRZECHU I JURAS Opublikowano 30 Października 2015 Autor Opublikowano 30 Października 2015 Witamy. No cóż można powiedzieć... kocioł oraz silnik palce lizać :-)...tylko kadłub budować i już można się cieszyć modelem łodzi parowej napędzanej parą...My osobiście do tego silnika byśmy zastosowali śrubę 4-ro łopatową od 80-100mm średnicy, oczywiście przy obrotach 1:1 lub można by dać przełożenie, takie małe przekładnie np. takie jak te http://www.conrad.pl/%C5%81a%C5%84cuchy-nap%C4%99dowe-i-akcesoria.htm?websale8=conrad&ci=SHOP_AREA_32448_1210057 i do tego mniejsze średnice śrub...W naszej następnej " planowanej" konstrukcji chcemy dać napęd 1:1 przenoszony właśnie za pomocą takich zębatek ze śrubą 100mm, cztery łopaty http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=62_257_260&products_id=15680 z silnikiem bardzo podobnym do Pańskiego. Także uważam iż tak pięknie wykonany zespół napędowy nie powinien być ukryty pod pokładem. Całość powinna być wyeksponowana. W modelu parowym oto chodzi, że nie tylko ma wzrok przyciągać ładnie wykonany kadłub oraz detale wnętrza, ale także mechanika układu napędowego(zwłaszcza tak dopracowanego jak u Ciebie). Jednakże ja zastanowił bym się nad zrobieniem kotła w poziomie. Ja teraz będę robił (kopiował) ten kocioł http://www.modele.sklep.pl/en/Katalog/Silniki-parowe-boilery-oraz-komory-spalania/SAITO-B2G.html Bede oczekiwał na zdjęcia z postępu prac nad Twoim modelem łodzi. A tu pliki kadłuba mojej łodzi. Może sie Ci przydadzą. steam-bot.zip steam-bot-1.dxf.zip 1
Gregi Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Dołączam do grona podziwiaczy. Wielki Szacun!
Łuszpiński Opublikowano 30 Października 2015 Opublikowano 30 Października 2015 Dzięki ogromne za podpowiedzi. Kociołek poziomy ma swoje zalety jak niski środek ciężkości i większa powierzchnia parowania a zatem ilość wytwarzanej pary. Z kolei jest mało widoczny.
kaszalu Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Pod tym linkiem jest fajna łódź parowa " PIWAKAWAKA" z pionowym kotłem parowym ! http://jwboatdesigns.co.nz/plans/piwakawaka/index.htm Pozdrowienia dla żeglarzy parowych !
GRZECHU I JURAS Opublikowano 31 Października 2015 Autor Opublikowano 31 Października 2015 No ciekawa konstrukcja ciekawa... ciekawe w jakim pliku przesyłają plany...Ewentualne przeskalowanie konstrukcji i do roboty...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 1 Listopada 2015 Autor Opublikowano 1 Listopada 2015 I skrzynka ukończona. Czekam jeszcze za zamknięciami i metalowymi narożnikami Przy silniku wymienię jeszcze lubrikator na taki o większej pojemności. 1
kaszalu Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Fajnie wyszło - teraz wszystkie podróże jej niestraszne !! To kiedy pływamy na Kanale Bydgoskim ?
GRZECHU I JURAS Opublikowano 1 Listopada 2015 Autor Opublikowano 1 Listopada 2015 No cóż pudło pancerne wyszło. Może kiedyś się uda razem popływać z wami chłopaki. Czas pokaże. Mamy jeszcze taki bojler, i do tego maszyna parowa. To tak do pokazania zasady działania silnika parowego młodzieży, która w tych czasach ma o tym nikłe pojęcie..., to z obserwacji na wystawach modelarskich organizowanych w naszej Witkowskiej modelarni. A tu parę świeżych zdjęć po wymianie uszkodzonego manometru... 1
kaszalu Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Fajny !! Akurat zestaw do małej "Piwakawaki" ....
mike217 Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 Widzę że TSA 16 w użyciu.. Mam taką tylko praktycznie toczę tylko i wyłącznie w zaciskach. Fenomenalna maszyna..
GRZECHU I JURAS Opublikowano 3 Listopada 2015 Autor Opublikowano 3 Listopada 2015 Zgodzę się w stu procentach, bez niej ani rusz...Stary prawie niezawodny PRL-owski sprzęt... teraz już takich nie robią... wszystko Made in China Dorzucam zdjęcia silnika stacjonarnego i "łodziowego" z nowymi lubrykatorami. Spisują się idealnie... 1
kaszalu Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 Ładny kawałek parowej mechaniki precyzyjnej i dobre zdjęcia poglądowo - instruktażowe ! Można kogoś zachęcić do samodzielnej budowy ! Pozdrowienia !
GRZECHU I JURAS Opublikowano 7 Listopada 2015 Autor Opublikowano 7 Listopada 2015 No mamy nadzieję że ten temat zmotywuje do samodzielnej budowy modelu z napędem parowym, czego wszystkim życzymy:-) Ps. Pracy od groma,... ale efekt końcowy wynagradza wszelkie trudy...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2015 Panowie chciałbym przedstawić nowy nabytek...zakupiony na potrzeby realizacji nowego projektu łodzi z napędem parowym... Silnik będzie zasilał kocioł wykonany z rury miedzianej, dwu-płomienicowy o średnicy 13cm i długości całkowitej około 24cm plus dymnica 6cm. Silnik będzie napędzał śrubę mosiężną czterołopatową o średnicy 100mm. Całość wstępnie przewidziana do łodzi o długości około 150cm... 1
GRZECHU I JURAS Opublikowano 19 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2015 A tu główne elementy składowe bojlera. W płomieniówki będą wlutowane rurki(po spirali). Dzięki nim woda szybciej będzie osiągała temperaturę wrzenia. Srednica rurek: -płomienicówki 28mm -kocioł 133mm -i kawałek na komin 42mm
Konrad_P Opublikowano 19 Grudnia 2015 Opublikowano 19 Grudnia 2015 Ja już zasiadłem do oglądania relacji. Czuje że znów będę szczękę szukał po podłodze.
GRZECHU I JURAS Opublikowano 22 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2015 Płomienice już polutowane. Pozostało obrobić powierzchnie lutowane.
Rekomendowane odpowiedzi