Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Do zdjęć Kaszalu - - które mile mnie zaskoczyły dodaję opis konstrukcji:

Waga całego zestawu bez wody to 3,3 kg plus 1 kg wody.

średnica tłoków - 19,5 mm

skok tłoków - 24 mm

kocioł o średnicy 105 mm i wysokości 170 mm w części wodnej plus 30 mm przestrzeni pod kominem oraz plus 65 mm dla części paleniskowej. W kotle jest 21 płomieniówek z rurki miedzianej 10 x 1 mmKocioł opalany jest palnikiem gazowym wziętym z maszynki turystycznej. Takie rozwiązanie eliminuje reduktor gazu.Moja maszyna zaczyna pracę od 0,2 atm a przy 0,5 atm nie możliwości zatrzymania wału w palcach.W tej sytuacji zastanawiam się nad zwiększeniem obrotów wału ze śrubą.

Z perspektywy czasy patrząc na pracę tej maszyny uważam, że można by zmniejszyć skok do 18 - 19 mm . Ilość otrzymywanej pary z kociołka jest stała a pozwoliła by na wyższe obroty maszyny.

Ponieważ maszyna jest  gotowa zabieram się za wykonanie łodzi.Wasz model jest bardzo ładnie wykonany więc  zamierzam go powielić a może wykonam własny projekt. Się okaże.

Pozdrawiam

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witamy. No cóż można powiedzieć... kocioł oraz silnik palce lizać :-)...tylko kadłub budować i już można się cieszyć modelem łodzi parowej napędzanej parą...My osobiście do tego silnika byśmy zastosowali śrubę 4-ro łopatową od 80-100mm średnicy, oczywiście przy obrotach 1:1 lub można by dać przełożenie, takie małe przekładnie np. takie jak te
 http://www.conrad.pl/%C5%81a%C5%84cuchy-nap%C4%99dowe-i-akcesoria.htm?websale8=conrad&ci=SHOP_AREA_32448_1210057

i do tego mniejsze średnice śrub...
W naszej następnej " planowanej" konstrukcji chcemy dać napęd 1:1 przenoszony właśnie za pomocą takich zębatek ze śrubą 100mm, cztery łopaty http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=62_257_260&products_id=15680 z silnikiem bardzo podobnym do Pańskiego.


Także uważam iż tak pięknie wykonany zespół napędowy nie powinien być ukryty pod pokładem. Całość powinna być wyeksponowana. W modelu parowym oto chodzi, że nie tylko ma wzrok przyciągać ładnie wykonany kadłub oraz detale wnętrza, ale także mechanika układu napędowego(zwłaszcza tak dopracowanego jak u Ciebie). Jednakże ja zastanowił bym się nad zrobieniem kotła w poziomie. Ja teraz będę robił (kopiował) ten kocioł http://www.modele.sklep.pl/en/Katalog/Silniki-parowe-boilery-oraz-komory-spalania/SAITO-B2G.html

Bede oczekiwał na zdjęcia z postępu prac nad Twoim modelem łodzi.

A tu pliki kadłuba mojej łodzi. Może sie Ci przydadzą.

steam-bot.zip

steam-bot-1.dxf.zip

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki ogromne za podpowiedzi. Kociołek poziomy ma swoje zalety jak niski środek ciężkości i większa powierzchnia parowania a zatem ilość wytwarzanej pary. Z kolei jest mało widoczny.

Opublikowano

No cóż pudło pancerne wyszło. Może kiedyś się uda razem popływać z wami chłopaki. Czas pokaże.

Mamy jeszcze taki bojler, i do tego maszyna parowa. To tak do pokazania zasady działania silnika parowego młodzieży, która w tych czasach ma o tym nikłe pojęcie..., to z obserwacji na wystawach modelarskich organizowanych w naszej Witkowskiej modelarni.

 

post-99-0-00102100-1446367519_thumb.jpg

post-99-0-29665900-1446367559_thumb.jpg

post-99-0-40961900-1446367562_thumb.jpg

post-99-0-70632400-1446367565_thumb.jpg

post-99-0-61847500-1446367599_thumb.jpg

post-99-0-62089700-1446367604_thumb.jpg

post-99-0-31498000-1446367609_thumb.jpg

 

A tu parę świeżych zdjęć po wymianie uszkodzonego manometru...

post-99-0-99480800-1446419733_thumb.jpg

post-99-0-58627200-1446419769_thumb.jpg

post-99-0-60433400-1446419789_thumb.jpg

post-99-0-83438800-1446419809_thumb.jpg

post-99-0-78427100-1446419829_thumb.jpg

post-99-0-27616100-1446419847_thumb.jpg

post-99-0-50468900-1446419862_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Zgodzę się w stu procentach, bez niej ani rusz...Stary prawie niezawodny PRL-owski sprzęt... teraz już takich nie robią... wszystko Made in China

Dorzucam zdjęcia silnika stacjonarnego i "łodziowego" z nowymi lubrykatorami. Spisują się idealnie...

 

 

post-99-0-59012300-1446765570_thumb.jpg

post-99-0-80965600-1446765607_thumb.jpg

post-99-0-74465000-1446765628_thumb.jpg

post-99-0-06818500-1446765647_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ładny kawałek parowej  mechaniki precyzyjnej i dobre zdjęcia poglądowo - instruktażowe  !

Można kogoś zachęcić do samodzielnej budowy !

Pozdrowienia !

Opublikowano

No mamy nadzieję że ten temat zmotywuje do samodzielnej budowy modelu z napędem parowym, czego wszystkim życzymy:-)

Ps. Pracy od groma,... ale efekt końcowy wynagradza wszelkie trudy... 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie chciałbym przedstawić nowy nabytek...zakupiony na potrzeby realizacji nowego projektu łodzi z napędem parowym...

 

Silnik będzie zasilał kocioł wykonany z rury miedzianej, dwu-płomienicowy o średnicy 13cm i długości całkowitej około 24cm plus dymnica 6cm. Silnik będzie napędzał śrubę mosiężną czterołopatową o średnicy 100mm. Całość wstępnie przewidziana do łodzi o długości około 150cm...

 

post-99-0-56782900-1450512106_thumb.jpg

post-99-0-51447500-1450512122_thumb.jpg

post-99-0-64226700-1450512143_thumb.jpg

post-99-0-38667900-1450512164_thumb.jpg

post-99-0-80120100-1450512185_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

A tu główne elementy składowe bojlera. 

 

post-99-0-52798100-1450535394_thumb.jpg

post-99-0-38020900-1450535398_thumb.jpg

post-99-0-13962500-1450535400_thumb.jpg

post-99-0-32734500-1450535402_thumb.jpg

 

W płomieniówki będą wlutowane rurki(po spirali). Dzięki nim woda szybciej będzie osiągała temperaturę wrzenia.

Srednica rurek:

-płomienicówki 28mm

-kocioł 133mm

-i kawałek na komin 42mm

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.