pauletto007 Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Cześć! Jestem na etapie konwersji napędu z eletryka na spalinowy (żarowy) do mojego Kastora. Podpowiedzcie, jakim lakierem lub farbą zabezpieczyć wręgę silnikową i nos kadłuba przed działaniem paliwa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcin K. Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Wystarczy pomalować zwykla żywicą dwuskładnikowa ok 20-30min, ja uzywam żywicy z zestawu naprawczego Novol Link to comment Share on other sites More sharing options...
pauletto007 Posted March 12, 2013 Author Share Posted March 12, 2013 Wystarczy pomalować zwykla żywicą dwuskładnikowa ok 20-30min, ja uzywam żywicy z zestawu naprawczego Novol Czaję, mam jeszcze w domu resztki takiego lakieru do drewna do stosowania na zewnątrz (czyli wodoodporny), firmy Vidaron. Gdyby pociągnąć nim ze 3 warstwy to wystarczyłoby takie zabezpieczenie czy lepiej nie kombinować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotomichal Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Ja w swoim Kastorze do zabezpieczenia wręgi silnikowej i przedniej części kadłuba użyłem farby w aerozolu odpornej na metanol --> http://sklep-modelarski.eu/farba-aerozolu-czarna-150ml-p-820.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
pauletto007 Posted March 12, 2013 Author Share Posted March 12, 2013 Ja w swoim Kastorze do zabezpieczenia wręgi silnikowej i przedniej części kadłuba użyłem farby w aerozolu odpornej na metanol --> http://sklep-modelar...50ml-p-820.html OK, a jedną powłokę naniosłeś czy kilka? Bezpośrednio na sklejkę, czy jeszcze jakaś inna powłoka była pod spodem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotomichal Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Bezpośrednio na sklejkę bez rzadnych podkładów. Od środka spryskałem nos kadłuba jedną warstwą (wydaję mi się że tyle wystarczyło). Natomiast na zewnątrz po wyschnięciu jednej warstwy ze względów estetycznych pomalowałem pędzelkiem jeszcze raz aby uzyskać ładny czarny kolor wręgi do której przymocowany mam silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_Max Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Ogólnie dobrym zabezpieczeniem przed nitro jest akrylowy lakier bezbarwny dwuskładnikowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pauletto007 Posted March 17, 2013 Author Share Posted March 17, 2013 Bezpośrednio na sklejkę bez rzadnych podkładów. Od środka spryskałem nos kadłuba jedną warstwą (wydaję mi się że tyle wystarczyło). Natomiast na zewnątrz po wyschnięciu jednej warstwy ze względów estetycznych pomalowałem pędzelkiem jeszcze raz aby uzyskać ładny czarny kolor wręgi do której przymocowany mam silnik. Michał, zakupiłem czarny spray polecony przez Ciebie - na razie czekam na wyschnięcie pierwszej warstwy a w ciągu tygodnia może uda się dać drugą warstwę. W kolejny weekend jak będę w domu, to postaram się zamontować silnik, instalację paliwową i trochę elektroniki. Strzelę fotki jak mi to wyszło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Irek M Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Najproście jest użyć lakieru poliuretanowego takiego jakim malujemy boazerię. Jest bardzo pezezroczysty, "wodnisty" czyli wydajny. Jest jednoskładnikowym. Do tego odpornym na ścieranie. Osobiście żywicy bym nie polecał bo jej faktura po wyschnięciu nie jest idealna. Ale jesli w tej części modelu to nie przeszkadza to OK. Kiedyś kupiłem w Castoramie w aerozolu niby poliuretanowy ale coś nie tak było z nim bo strasznie łuszczył się odchodząc płatami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotomichal Posted March 17, 2013 Share Posted March 17, 2013 Czekam w takim razie na fotki... chętnie zobaczę jak Ci wyszedł Kastor w wersji spalinowej. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts