pauletto007 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Cześć! Jestem na etapie konwersji napędu z eletryka na spalinowy (żarowy) do mojego Kastora. Podpowiedzcie, jakim lakierem lub farbą zabezpieczyć wręgę silnikową i nos kadłuba przed działaniem paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Wystarczy pomalować zwykla żywicą dwuskładnikowa ok 20-30min, ja uzywam żywicy z zestawu naprawczego Novol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Wystarczy pomalować zwykla żywicą dwuskładnikowa ok 20-30min, ja uzywam żywicy z zestawu naprawczego Novol Czaję, mam jeszcze w domu resztki takiego lakieru do drewna do stosowania na zewnątrz (czyli wodoodporny), firmy Vidaron. Gdyby pociągnąć nim ze 3 warstwy to wystarczyłoby takie zabezpieczenie czy lepiej nie kombinować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Ja w swoim Kastorze do zabezpieczenia wręgi silnikowej i przedniej części kadłuba użyłem farby w aerozolu odpornej na metanol --> http://sklep-modelarski.eu/farba-aerozolu-czarna-150ml-p-820.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Ja w swoim Kastorze do zabezpieczenia wręgi silnikowej i przedniej części kadłuba użyłem farby w aerozolu odpornej na metanol --> http://sklep-modelar...50ml-p-820.html OK, a jedną powłokę naniosłeś czy kilka? Bezpośrednio na sklejkę, czy jeszcze jakaś inna powłoka była pod spodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Bezpośrednio na sklejkę bez rzadnych podkładów. Od środka spryskałem nos kadłuba jedną warstwą (wydaję mi się że tyle wystarczyło). Natomiast na zewnątrz po wyschnięciu jednej warstwy ze względów estetycznych pomalowałem pędzelkiem jeszcze raz aby uzyskać ładny czarny kolor wręgi do której przymocowany mam silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Ogólnie dobrym zabezpieczeniem przed nitro jest akrylowy lakier bezbarwny dwuskładnikowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Bezpośrednio na sklejkę bez rzadnych podkładów. Od środka spryskałem nos kadłuba jedną warstwą (wydaję mi się że tyle wystarczyło). Natomiast na zewnątrz po wyschnięciu jednej warstwy ze względów estetycznych pomalowałem pędzelkiem jeszcze raz aby uzyskać ładny czarny kolor wręgi do której przymocowany mam silnik. Michał, zakupiłem czarny spray polecony przez Ciebie - na razie czekam na wyschnięcie pierwszej warstwy a w ciągu tygodnia może uda się dać drugą warstwę. W kolejny weekend jak będę w domu, to postaram się zamontować silnik, instalację paliwową i trochę elektroniki. Strzelę fotki jak mi to wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Najproście jest użyć lakieru poliuretanowego takiego jakim malujemy boazerię. Jest bardzo pezezroczysty, "wodnisty" czyli wydajny. Jest jednoskładnikowym. Do tego odpornym na ścieranie. Osobiście żywicy bym nie polecał bo jej faktura po wyschnięciu nie jest idealna. Ale jesli w tej części modelu to nie przeszkadza to OK. Kiedyś kupiłem w Castoramie w aerozolu niby poliuretanowy ale coś nie tak było z nim bo strasznie łuszczył się odchodząc płatami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Czekam w takim razie na fotki... chętnie zobaczę jak Ci wyszedł Kastor w wersji spalinowej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi