Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a jeśli chodzi o silnik - to celuję w Silnik OS Max 15 LA.

 

 

To już lepiej zainwestuj w mvvs'a 2,5cm lub ASP 15 z niebieską głowicą,bardzo je chwalą a w obu przypadkach cena przystępna. Ja mam po dotarciu mvvs'a 2,5cm z czrną rurą- brutal :D <devil>

  • 5 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Witam,

Buduję tego Spita i mam pytanko - w którym miejscu wręgi silnikowej powinno być przykręcone łoże? W planach nie jest to zaznaczone...

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Dzięki, dobry ten tutorial, na pewno się przyda. Wręgi jeszcze nie wkleiłem i nie przykręciłem łoża, na razie w parę wieczorów powstało coś takiego:
 
Spit-ACES1.jpg.e986d6d9e81d474f86b9469968782952.jpg

 

Spit-ACES2.jpg.0fc31903610dce5788c719e263e45cbe.jpg

 

Spit-ACES3.jpg.87b47f807fae609986ed5777a93917eb.jpg

Oklejam folią, której trochę mi zostało z poprzedniego modelu... jakoś nigdy nie lubiałem malować 😉

Pozdrawiam,
Krzysiek

Opublikowano

Od przedwczorajszych zwodów (były takie ale nikt nic nie pisał ) wiem jedno.

Tam gdzie się da serwa podwójnie.Ecik wleciał Alinie w statecznik i urwał jedną połówkę .

Taki samolot lata bez problemów ale jej IŁ poszedł pionowo w ziemię .Okazało się że przy kilu urwany został mosiężny gwint od snapa serwa ( MG 16)

Wniosek dwa serwa .Mogą być mniejsze ,.

Alina ma tak w Saiunie ,podobnie Marek.("Rzeźnik")

Kiedy poszło mu serwo na SW leciał dalej i nawet tego nie zauważył.

Czyli dwa serw na lotkach,dwa na SW i gaz daleko od silnika najlepiej na podkładkach lub EPP.

Ostatnio silnik wytrzepał mi serwa TP bo były przysilniku.

Identyczne zamocowane pod skrzydłem pracują kilka sezonów

Opublikowano

Kurcze, mordując się z połączeniem popychaczy do SW pomyślałem przez chwilę o 2 małych serwach :unsure:

A co do podkładek pod serwo gazu to możesz wstawić zdjęcie jak to realizujesz?

 

Poza tym mam nadzieję, że autor wątku się nie obrazi za "podłączenie" się pod temat... nie chciałem tworzyć kolejnego.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Zdjęcia nie będzie bo mam zepsutego computra.(poszukaj na forum ACES powinno się coś być)

To jednak nic prostszego .Bierzesz epp wielkości ok 30x30x10-12 mm i przyklejasz do ścianki a potem serwo tak żeby wygodnie dało się dostać do dźwigienki.

Ten sposób jest sprawdzony.Myślałem też o gumkach od większego serwa jako podkładki ale to mam niespawdzone.

P.S.

Dwa małe ważą tyle co jedno MG 16 które daje się zwykle na wysokość.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za info, serwa to następny krok. Na razie w kolejnych parę godzin dokończyłem oklejać kadłub i przykręciłem łoże... niestety kolory nie te no i EPP nie jest moim ulubionym materiałem...

Spit-ACES8.jpg.dd627114bf765a611f7aef5bad2c5861.jpg

Pozdrawiam,
Krzysiek

Opublikowano

Trochę się nagimnastykowałem ale udało się przykręcić motorek - używany OS MAX 15 FP wylicytowany na allegro za niecałe 60zł i wyregulowany przez Wojtka z MarvioRC (pozdrawiam i polecam 🙂

Spit-ACES5.jpg.bb00ec06fd9755844e6b6d3974624b14.jpg

W tym momencie kadłub waży 480g - nie wiem czy to dużo, bo jest w nim tylko silnik i zbiornik paliwa.
Przy okazji pytanie, które powinienem co prawda zadać w innym dziale ale... czy forma kabinki z epp nadaje się do obkurczenia butelki?

Spit-ACES7.jpg.71013064f1e39441254a1b047e799e3a.jpg

Pozdrawiam,
Krzysiek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W międzyczasie uporałem się z wyposażeniem kadłuba - serwo gazu przyklejone polimerowym na kawałku epp, pakiet zasilający to zlutowane ze sobą 4 akumulatorki AA umieszczone pod zbiornikiem - trochę obawiam się wytrzymałości spodu kadłuba w tym miejscu... może to miejsce jakoś wzmocnić? Waga kadłuba w tym momencie to 660g - czy to dużo?

Spit-ACES4.jpg.a45cf1b8778845310e26e58d8dcf2da8.jpg

Pozdrawiam,
Krzysiek

Opublikowano

trochę obawiam się wytrzymałości spodu kadłuba w tym miejscu... może to miejsce jakoś wzmocnić?

 

 

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

 

Nie ma potrzeby bo i tak akku będziesz musiał przenieść pod silnik żeby nie dokładać ołowiu z przodu chociaż pewnie się i tak nie obejdzie. Ten silnik to chyba najlżejsza wersja. Najlepiej by było podeprzeć cały model w SC z zamontowanym silnikiem i zbiornikiem i dopiero rozplanować resztę wyposażenia.

Opublikowano

Pod silnikiem jest miejsce na aku ale tam też na spodzie jest tylko balsa 2mm - przy lądowaniu bez podwozia długo nie pożyje... Biorę się w takim razie za skrzydło.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Możesz to zrobić inaczej. Silnik można przykręcić do łoża tak, żeby nic od spodu nie wystawało. Śruby z łbami stożkowymi włożone od spodu a nakrętki od góry. Wtedy śmiało możesz akku przypiąć opaskami do łoża przez cienką gąbkę. W takim układzie akku nie będą dewastować spodu kadłuba przy lądowaniu. No i radzę wypędzlować jakimś lakierem nitroodpornym całą komorę silnikową i komorę zbiornika. Może być żywica albo jakikolwiek akryl samochodowy z szybkim utwardzaczem dostępny w niewielkich ilościach w każdej mieszalni.

Opublikowano

Dzięki za rady, chyba faktycznie najlepiej będzie przymocować go od spodu do łoża. A komorę silnika już mam zabezpieczoną :-)

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Kopyto z EPP wytrzymało powolne podgrzewanie nad gazem czego efektem jest taka kabinka:

Spit-ACES6.jpg.519a563b5c1e32038d2d849a972b70fc.jpg

Jak na pierwszy raz i 3 zużyte butelki to jest nieźle.

Pozdrawiam,
Krzysiek

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Wziąłem się za dokończenie Spitka - połówki skrzydła przed szlifowaniem wyglądają tak:

Spit-ACES9.jpg.9306e5b92364e8e7f3b7111afdb75255.jpg

Zamiast jednego serwa centralnego użyję dwa 9-gramowe. Nie znalazłem w planach dokładnego kąta pod jakim mają być połączone obie połówki - będzie równo z łącznikiem.

Pozdrawiam,
Krzysiek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.