boruta Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Już jakiś czas temu chodziło mi to po głowie. Mianowicie posiadam i bardzo się z niego ciesze pocket bike Mam 110kg i z moim ciężarem wyciągam na nim 60km/h Silniki nie są może najlepszej jakości, ale kosztują (nowe) 85zł, a z pełnym wyposażeniem (iskrownik, magneto-koło zamachowe, starter, obudowa) 200plnów Po sprzedaniu na aukcjach zbędnych rzeczy mamy silnik o pojemności 49ccm i mocy 3,5 KM za ok. 120-150zł. Są to wysokoobrotowe silniczki z głowicą zintegrowaną z cylindrem. Wydaje mi się, że identyczne, jak od większych pił spalinowych. Dodam, że po sezonie zajeżdżania go na wszystkie sposoby, nadal pali bez problemu i nie grzeszy małą mocą. Należałoby tylko przerobić gaźnik na bezpływakowy i odciążyć trochę ze zbędnego aluminium. Co sądzicie o tych silnikach? Czy ktoś już próbował? Do jakiego modelu się nadają? (w tym momencie mam tylko trenerka i 3d ok. 1500mm 9ccm, ale może kiedyś...)
elektron Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 A moglbys podac jakis link jak wyglda takie moto bike i jego silnik ?
meteor Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 elektron Ty leniu tutaj pocket bike, a tutaj silnik
japim Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Wydaje się być ciekawą alternatywą dla kosiarek i podkaszarek. Problem w tym, że ze wstępnych oględzin wygląda na to, że ma aż nadto zbędnego w silniku lotniczym metalu... Nie pozostaje nic innego jak przeprowadzić eksperyment. Kupić, przerobić, przetestować i pochwalić się kolegom co można z tego wycisnąć i na jak długo starczy... Tutaj jest jeszcze jeden: http://moto.allegro.pl/item283446804_kompletny_silnik_do_mini_pocket_mini_cross_49_cm.html
boruta Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2007 Odpada sprzęgło odśrodkowe, obudowa, łopaty wentylatora na kole zamachowym, które można dodatkowo stoczyć, starter z 'grzechotką'(chociaż bałbym się odpalać go za śmigło) i część metalu potrzebnego na uchwyty itp. Zostaje cylinder, skrzynia korbowodowa i koło zamachowe/magneto, a to w sumie nie za wiele. Układ zapłonowy ma najprostszą konstrukcje, więc jest dość niezawodny. Chętnie pobawiłbym się z nim, ale nie mam go gdzie na razie zamontować :/ a tutaj lepsze zdjęcia http://moto.allegro.pl/item283968200_silnik_mini_pocket_mini_scigacz_quad_50_ccm_nowy.html
marcin133 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Opublikowano 16 Grudnia 2007 Koło zamachowe czy magneto chyba też nie są lubiane w silnikach lotniczych. Poza tym pozostaje jeszcze nierozwiązany problem z gaźnikiem. No i sama cena i koszt ewentualnej przeróbki (a trochę jej jest). Silniki benzynowe przecież nie tylko można kupować w Polsce. Silnik lotniczy 45ccm kosztuje od 500zł z przesyłką do domu.
hubert_tata Opublikowano 17 Grudnia 2007 Opublikowano 17 Grudnia 2007 Zostaje cylinder, skrzynia korbowodowa i koło zamachowe/magneto, a to w sumie nie za wiele. Żeby ocenić ile jest do odchudzenia, wystarczy zobaczyć proporcje tych "dodatków" w tanim chińskim silniku lotniczym (może o takim myślał marcin133): https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/catalog/FTL45.jpg
marcin133 Opublikowano 17 Grudnia 2007 Opublikowano 17 Grudnia 2007 O tym silniku myślałem Hubert. Moim zdaniem aby ta przeróbka miała sens - musi być lepsza lub tańsza od takiego chińczyka.
japim Opublikowano 17 Grudnia 2007 Opublikowano 17 Grudnia 2007 Odpada sprzęgło odśrodkowe, obudowa, łopaty wentylatora na kole zamachowym, które można dodatkowo stoczyć, starter z 'grzechotką'(chociaż bałbym się odpalać go za śmigło) i część metalu potrzebnego na uchwyty itp. Zostaje cylinder, skrzynia korbowodowa i koło zamachowe/magneto, a to w sumie nie za wiele.Układ zapłonowy ma najprostszą konstrukcje, więc jest dość niezawodny. Chętnie pobawiłbym się z nim, ale nie mam go gdzie na razie zamontować :/ Przykręcić można zawsze do drzwi i zobaczyć ile zakręci. Trzeba dorobić jeszcze adapter na śmigło i do tłumika oraz zrobić coś z tym nieszczęsnym gaźnikiem.... Chociaż biorąc pod uwagę, że jest on zamocowany dokładnie po drugiej stronie cylindra to by się ładnie układał pod maską samolotu w pozycji poziomej. Myślę, że obróbka skrawaniem i czas poświęcony w celu odchudzenia tego silnika do zastosowań wyczynowych może przewyższyć cenę wspomnianego Chinczyka z UH. Może do jakiegoś wolnolatającego górnopłata (ala Piper) o masie ok 7-8 kg, gdzie udział ciężaru silnika nie będzie duży, to się nada w tym stanie jak jest...
Bobo Opublikowano 3 Marca 2008 Opublikowano 3 Marca 2008 Hallo Boruta .pocket bicke po przerobce daje ok 7,5 Kg ciagu,z zaplonem magnetycznym.Mozna go za male pieniadze RASOWAC (EBAY).Przerobilem kilkanascie tych silnikow , ktore do dzis sa w uzytku.Bez ekranowania nie sieja zaklocen.Ale zapalac trzeba starterem.Wersje z zaplonem elektronicznym maja wiekszy potencjal.Pali od reki . Silniki niesa wysilone dlatego zywotne ok 800do 1000 godzin przy MIX 1/30.Stosuje gazniki bezplywakowe typu WALBRO / TILOTSON / ZAMA / BING / DELLORTO o przekroju VENTURI ok 12 mm.Swiece wymieniam na BRISK 17, albo OREGON 17. Lozyska nalezy tez wymienic na C3 do silnikow spalinowych (wiekszy luz promieniowy)np-NSK/NTN/SRI-6202.Lejek ssacy na gazniku ok 3cm poprawia bieg jalowy i nie pluje.Powodzenia przy przerobce zyczy HENRY.
olek4 Opublikowano 6 Marca 2008 Opublikowano 6 Marca 2008 Witam Bobo Mam takie pytanie Skad bierzesz podcisnienie do gaznika i jak mozna zrasowac taki silnik zmieniajac cylinder na wiekszy ? pozdrawiam
Bobo Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 Hallo Olek .Ze skrzyni korbowej-nipel-wezyk.Cylinder D 44 mm-EBAY.MFG - HENRY.
klaps6 Opublikowano 16 Marca 2008 Opublikowano 16 Marca 2008 Witam. Henry możesz podać jakieś konkretne artykuły na ebay? Szukam a w sumie nie wiem czego dokładnie szukać, pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.